Vis avstemningsresultater: Hvem kommer høyest på tabellen av Odd og Start?

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • ODD GRENLAND

4 22,22%
  • START

14 77,78%
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Odd Grenland - Start

Tid: Fredag 1.Mars kl.1400
    Sted: Skagerak Arena

Da er det klart for nest siste kamp før det braker løs den 17.mars. Denne gang er det vår "nabo" Odd Grenland som står klar og det blir spennende å se hvordan ting fungerer igjen når vi nå kommer ut i frisk luft. Vi spilte en god kamp sist mot Viking i Randaberghallen, men det blir noe helt annet å komme seg ut.
    Odd har levert ganske greie treningskamper til nå. De vant 6-0 mot Fram Larvik sist, de tapte 0-1 for Viking i Sørlandshallen, mens de på La Manga hadde følgende resultater: Odd-Shaktar Donetsk 1-0, Odd - Metalist Kharkiv 1-1 og 1-1 mot Shanghai. Vanskelig å vurdere disse kampene så veldig, men å vinne mot Shaktar Donetsk virker som et godt resultat.

Start har levert stort sett gode kamper, men har ikke hatt resultatene med seg. Mot LSK var vi klart best, men tapte 1-2, mens mot Viking var vi mye bedre enn 3-2 skulle tilsi.

Vi mangler noen mann i denne kampen. Espen Hoff, Ernest Asante, Rolf Daniel Vikstøl og Alain Delgado blir ikke med pga småskade og sykdom.

Det ser dermed ut som disse 11 starter kampen:

Håkon Opdal

Glenn Andersen
    Bismark Acosta
    Jesper Mathisen
    Amin Nouri

Gudmundur Kristjansson
    Solomon Owello
    Sondre Tronstad
    Espen Børufsen

Alejandro Castro
    Matthias Vilhjalmsson
    -------------------------

Det rapporteres at Owello bare får en omgang, mens Babacar Sarr trolig kommer inn etter pause. Ellers blir det nok benyttet noen unggutter mot slutten av kampen.

Det blir spennende å se en ny treningskamp, selv om den store spenningen ikke er før om drøye 2 uker, når serien starter.
    Vil tro dette blir en jevn kamp, med 2 lag som trolig ender i samme område på tabellen...

God kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Nå har vi et typisk scenario med et par faste + et par reserver indisponible, så da får vi se hvordan man takler dette mot ODD (som ikke lenger vil ha Grenland i navnet sitt ).

Kanskje kan spillere som Tveit og Dahlum få litt spilletid. Viktig å få flest mulig i gang.

Stream kan vi kanskje se langt etter?
    Sist endret av SpennEnde : 02-28-2013 kl 17:34

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Stream kan vi kanskje se langt etter?
    Den ble streamet på ikstart.no i fjor, så hadde håpt den streamet der i år og..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av ikstart10 Vis innlegg
    Den ble streamet på ikstart.no i fjor, så hadde håpt den streamet der i år og..
    Sendte en mail til Roy Emanuelsen og han sa at nrk streamer kampen og at ikstart.no embedder den..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Link til kampen i morra
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ark/1.10929702

NB: Kampen sendes uten kommentarer.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi starter med disse:

Håkon Opdal –
    Glenn Andersen, Bismark Acosta, Glenn Andersen, Amin Nouri –
    Gudmundur Kristjansson, Solomon Owello, Sondre Tronstad, Espen Børufsen –
    Alejandro Castro, Matthias Vilhjalmsson.

http://fotball.aftenposten.no/trenin...icle270439.ece
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    Link til kampen i morra
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ark/1.10929702

NB: Kampen sendes uten kommentarer.
    NRK viser ikke streamen til oss i utlandet. En SKANDALE, da dette er en treningskamp og ingen andre har rettigheter til denne kampen....

Noen som vet om en annen plass hvor kampen kan sees?

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    NRK viser ikke streamen til oss i utlandet. En SKANDALE, da dette er en treningskamp og ingen andre har rettigheter til denne kampen....

Noen som vet om en annen plass hvor kampen kan sees?
    Last ned Quick Hide IP eller liknende program.

http://www.quick-hide-ip.com/

Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    2-1 til Odd nå, noen reaksjoner fra andre som følger kampen?

Basert på spillet i dag er det dessverre ingenting som tyder på at laget skal klare en topp 8 plassering. Heldigvis er det bare en treningskamp!

...og der scora Christian Tveit. 2-2, meget gledelig!!!
    Sist endret av Glazer : 03-01-2013 kl 14:46

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Påstand: Denne kampen har lite med hvordan noen av lagene kommer til å yte... Jeg trodde Start 2 - Odd 2 skulle spilles etterpå, men på slutten der var det ikke mye som skilte A-lagene fra B-lagene.

Ellers kunne det nok like gjerne vært 3-2 i denne kampen, og det hadde nok reflektert kampen litt bedre. Svært jevnspilt i første omgang, og andre omgang er det mer odd enn start, men målet vårt var heller ikke ufortjent.

Jeg synes ikke dette var spesielt deprimerende, men heller ikke spesielt oppløftende.

Det gikk også opp for meg at Nouri kommer nok til å få en del spilletid, da han stepper inn på både høyre og venstre.

Jeg synes heller ikke at unggutta gjorde seg så veldig vekk. Det var jo positivt :-)

Dagens beste, Børufsen, uten tvil. Acosta på en god andreplass, vil jeg si.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Glazer Vis innlegg
    2-1 til Odd nå, noen reaksjoner fra andre som følger kampen?

Basert på spillet i dag er det dessverre ingenting som tyder på at laget skal klare en topp 8 plassering. Heldigvis er det bare en treningskamp!

...og der scora Christian Tveit. 2-2, meget gledelig!!!
    Jeg så ikke kampen (elendige nrk!!) men fulgte live-overforingen til fvn.no og det virket som om Odd var det klart beste laget.

Vi må forvente at det kommer kamper der vi ikke får alt til å gli, og Odd borte er aldri noen enkel kamp, MEN at vi allikevel klarer 2-2 er sterkt, spesielt med tanke på at vi er nokså redusert (ja, det blir vi i sesongen også...). Vi manglet Vikstol, Hoff, Asante og jeg tar med Glenn Andersen - som måtte gå ut tidlig. Vi hadde fortjent å tape, men det viser om en god moral og jeg synes det er sterkt at vi kommer ut av det med uavgjort.

Virker som om Espen Borufsen er i veldig god form, og han blir nok en nokkelspiller denne sesongen med sin fart og sin gode innleggsfot.
    Virket også som om Håkon Opdal hadde en god dag i Start-buret. Hvordan var Babacar Sarr etter at han kom inn?

Fint om noen av dere som så kampen kan gi et mer utfyllende bilde av kampen og av enkeltspillere som uthevet seg positivt eller negativt.

Til slutt: Vi kan ikke basere Starts målsetting kun på kampen i dag. Vi må ta med alle kampene vi har spilt og det vi har vist i de andre kampene (spesielt mot Viking og delvis mot LSK) viser at vi kommer til å bli vanskelige å slå i år, så jeg synes en målsetting om å klare topp-8 ennå virker som fornuftig!

Gleder meg forresten veldig til alvoret starter og det er litt mer betydning i kampene. Treningskamper gir ikke poeng, og det er fare for skader - som den Glenn Andersen fikk i dag. Håper ikke han er ute lenge!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    En kamp på det jevne av start der uavgjort gir et bilde av to jevne lag med et lite overtak til Odd. Er nokså sikker på t Odd er et av lagene vi vil komme forbi på tabellen i år. Vi manglet noen klare førstevalg i dag men var ikke mye dårligere en Odd som spilte i Vante omgivelser hjemme. Er rimelig sikker på en plass midt på tabellen i år. Vi har valser rundt med viking og var det førende laget mot LSK. Dagens kamp var dn første mot tippeligamotstand der vi ikke var spillemessig best men dro allikevel. Land et uavgjort resultat. Håper folk får fingeren ut og kjøper årskort, det vil bli mange hyggelige stunder på sør arena i år.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Joda, det var helt greit dette. Vi mangla viktige spillere, og det hjalp ikke at Glenn blei skada.

Odd hadde ballen mest, men ble aldri så veldig farlige. De ble stoppa gang på gang av Acosta og Jesper. Ingen klar syndebukk på spillemålet til Odd. Det var et godt angrep, og litt tilfeldigheter.

Jeg synes Start hadde grei kontroll, og de viser stadig at de får til bedre kombinasjonsspill enn jeg har sett i Start på mange år. Børufsen blir bedre og bedre for hver kamp, og blir sinnsykt viktig i år.

Straffen kom etter hva jeg så som en liten dytt, kanskje litt strengt dømt. Men, ser vi bort fra den, så vinner vi 2-1 på spillemål. Med svekka stall, og i en slitekamp hvor det spilles og duelleres mye, uten så altfor mange svære sjanser noen veier.

Start virker solide, min mening. Ut fra de tre siste kampene, så holder vi et ok tippeliganivå. Tror det kan bli en gøy sesong, uten altfor mye bekymring om nedrykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    http://www.odd.no/news/article/fj2o7.../2-2-mot-start - Det er litt interessant å lese hvordan Odd oppsummerer kampen på sin hjemmeside.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, jeg vil påstå at de bruker ganske mye mer svarte og hvite briller enn start bruker gule og svarte på sine sider.
    Som jeg sier, det var nærmere 3-2 enn 2-3, uten tvil. Men vi ble ikke overkjørt, slik som de beskriver hos Odd. Se for eksempel på hvordan de beskriver straffen, som også NRK var kjappe på å si at var billig. Ja han presset bakfra, men Oddspilleren hadde ikke akkurat noe mål om å holde seg på beina der heller.
    NRK, som jeg synes virka ganske nøytrale (det var flere Start spillere de ikke kunne verken navn eller posisjon på, så de var i hvert fall ikke hardbarka startfans..) Og de vekslet veldig på hvem de mente dominerte i perioder. De endte også på at første omgang gikk til Start, selv om det i startet første omgang litt anonymt.

PS: Reportasjen fra NRK om kampen sier også at kampen var jevn.
    Sist endret av Leifen : 03-01-2013 kl 23:28 Årsak: Byttet Aftenposten med NRK, som selvfølgelig var de som sendte kampen... La til PS.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    [QUOTE=Leifen;5191]Tja, jeg vil påstå at de bruker ganske mye mer svarte og hvite briller enn start bruker gule og svarte på sine sider.
    Må si meg veldig enig i det.
    Uten å bruke svarte og gule briller er straffen særdeles billig og Johnsen ser da ut til å være i klar offside på den siste. Uansett er det bra vi ikke gir opp og setter inn en utligning. Spesielt hyggelig at det er Tveit som gjør det.

Ingen tvil om at dette var en heller laber kamp, men vi taper ikke og det er en god egenskap at vi nekter å tape. Er bare å fortsette slik, selv om vi heller vil se et mer fintspillende lag. Kan ikke forvente å spille ut tippeligalag kamp etter kamp, da blir det litt urealistisk og folk kommer til å bli skuffet gang på gang.
    Vi skal være glad for alle poengene vi karrer til oss uansett hvor fint det blir gjort. Virker som mange har sett for mye på Barcelona de siste årene og ikke helt klarer å holde seg til hvordan tippeligalag spiller. Tror det er mange andre lag enn Start som bør være adskillig mer bekymret foran sesongstart.
    Hvis guttene våre klarer å holde seg konsentrert i hver kamp, for det virker til å være et av de største problemene, så kan de fort havne rundt midten av tabellen.

Så må vi jo alle håpe på Ullevål, selv om all fornuft tilsier at det ikke kommer til å gå! Men hvis vi ikke håper kan vi vel bare bli igjen hjemme og sutre på sofaen.

Lignende tråder

1. Treningskamp: Start -Odd Grenland
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 03-07-2014, 20:45

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •