Vis avstemningsresultater: Hvor mange seriemål scorer Vilhjalmsson i 2013 sesongen?

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 1-4 scoringer

0 0%
  • 5-7 scoringer

0 0%
  • 8-10 scoringer

3 16,67%
  • 11-13 scoringer

10 55,56%
  • 14-16 scoringer

4 22,22%
  • 17 eller flere

1 5,56%
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Spillertråd: Matthias Vilhjalmsson

Jeg synes Matthias fortjener en egen tråd. Han ble toppscorer for Start i 2012, og mange mente at han ville falle gjennom i Tippeligaen. Han startet med scoring i første kamp og jobbet knallhardt og nå viser det seg at han spilte med enorme smerter.

http://www.fvn.no/sport/fotball/star...l#.UUcpro4f9uo

Jeg digger mentaliteten til han og Gummi og som Mjelde sier, så har islendinger en helt annen innstilling enn de fleste nordmenn. Jeg håper virkelig Matthias kan fortsette å score mange mål og at han etterhvert kommer med på det islandske landslaget. Det er en utrolig hardtarbeidende spiller og som i tillegg er veldig sympatisk.

Laget en poll også på hvor mange mål man tror han klarer å score denne sesongen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Må slenge meg på her. Fantastisk innstilling Vilhjalmsson har! Det at han kjører ekstra økter på morgenen viser at han virkelig vil gjøre alt for å bli best mulig. Han jobber steinhardt i hver kamp, og det betaler seg i mange typiske goalgettermål! Det at han også biter tenna sammen og spiller med store smerter vitner om en enorm vilje!
    Vinteren og første kamp har ikke akkurat dempet forventningene til hvor god Vilhjalmsson kan bli, også i Tippeligaen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig. Denne fyren viser en holdning som mange kan lære av.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Enig. Denne fyren viser en holdning som mange kan lære av.
    Denne fyren bør skjerpe seg betraktelig eller finne seg en annen klubb

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Denne fyren bør skjerpe seg betraktelig eller finne seg en annen klubb
    Kan vel gjerne si at han har svart greit på akkurat denne kommentaren.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ingenting gleder mer. Håper bare Mjelde ser hvordan Viljhamson, Owello og Hoff responderte på og bli satt ut og opplevde konkurranse. Alle tre ble jo som født på ny etter noen kamper på benken. Forventer at Mjelde legger klippekortfilosofien sin i ei skuff og kaster nøkkelen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    http://joacimjonsson.blogg.no/143327...ns_mest_u.html

Joacim Jonsson tar med Matthias Vilhjalmsson som en av ligaens mest undervurderte spillere. Det er vel en liten brannfakkel selv blant Startfansen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-565950_1.snd

Da har i hvertfall klubben akseptert bud på Matthias.
    Slik han har spilt i år er det en klar svekkelse av laget. Her er det å håpe på en av to ting:
    1. Vi får såpass med penger for han (spekuleres i €500.000) at vi kan erstatte han med en god spiller.
    2. Hans personlige betingelser i den nye klubben er såpass dårlige at han ikke signerer (ref. Sané)

Jeg håper på at han blir solgt og vi får inn en ny spiller. Ikke fordi jeg vil ha Matthias bort, men fordi klubben sårt trenger penger i kassa. Går vi i overskudd med noen millioner her vil det ha mye å si for økonomien i klubben, så lenge vi ikke selger oss til nedrykk. Så, det fordrer at vi faktisk får inn en erstatter som har litt kvalitet. Å signere en 18-åring (ref. artikkelen) som erstatter er et sjansespill vi ikke har råd til.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg merker at jeg er skeptisk til dette. Når det skrives at Start har ØNSKET 500.000 euro så betyr jo som vi alle vet ikke det nødvendigivs at ønsket er innfridd. Forundrer meg ingenting om summen faktisk er langt mindre enn dette, en klassisk Start med andre ord.

Matti er såpass sentral i dagens lag at å erstatte med en afrikaner som treffer målet på trening på noen langskudd tror jeg er russisk rullett.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Å signere en 18-åring (ref. artikkelen) som erstatter er et sjansespill vi ikke har råd til.
    Men hva er alternativt? Gausdal? Oji? Spørre Brann om å få Castro tilbake?

Det vil jo være en stor overraskelse om Start har funnet en god erstatter de vet vil levere, som de også har råd til. Jeg forstår at Start føler at de må selge, men det er ingen tvil om at dette er skummelt rent sportslig.

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Finnes det en klausul i kontrakten til Alexander Lind (har puttet 8 mål for Jerv i år) som sier at gamleklubben KAN hente ham tilbake? Han virker veldig god om dagen og tatt steg i år på nest høyeste nivå

Når det gjelder det sportslige er Start 13 poeng unna sikker plass (32 poeng bør holde i år). Det er 4 seire og 1 uavgjort.Vi har hjemmekamper mot Mjøndalen, Lillestrøm og Haugesund som normalt skal gi 3 poeng.

Vinner Start i Tromsø i helgen må Start vinne 3 hjemmekamper i høst og få til en uavgjort. Gjennomførbart!

Heia Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Siden forrige bud på 2 millioner ble avslått regner jeg med at dette budet er på minst 3 millioner. Økonomisk sett er dette veldig bra for oss, men sportslig sett er det værre. Salvesen har vel vist at han ikke har nivået inne enda, og både han og Hoff er helt andre spillertyper. Vi trenger inn en erstatter, og det raskt. Jeg har tidligere nevnt Malick Mane som er på utlån hos Hønefoss. Han hadde vært en bra signering, i tillegg til en yngre en som har stort potensial (f.eks han afrikaneren som har imponert). Ellers så er vel en spiss på lån ut sesongen med opsjon på kjøp en god løsning. Det internasjonale overgangsvinduet er jo åpent, så det er nok av spillere å ta av. Men vi MÅ erstatte Mathias

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her synes jeg det er riktig av Start å selge. Hvis vi får 3.5 - 5 mill for Vilhjalmsson hjelper det godt med tanke på å få positiv egenkapital. I tillegg vil trolig Matthias tjene mye mer i Russland og dette er kanskje siste mulighet han får til å spille i en bedre liga enn den norske..

Folk har etterlyst en rask spiss, og det virker som den 18-åringen som er på trening nå er rask, er teknisk god og har et godt skudd. Sarpsborg 08 hadde en annen 18-åring (Samuel) som spilte der for et par sesonger siden. Han var fantastisk god og ble solgt med stor fortjeneste.
    Vi har også Salvesen i bakhånd og med Borufsen og Ajer som scorer jevnt og trutt så er det ikke krise hvis Vilhjalmsson forsvinner. Jeg har alltid vaert en stor fan av Matthias og til tider vaert blant de få her inne som har stottet han når kritikken mot han tok helt av i fjor, så jeg onsker ikke at han selges av sportslige grunner, men av okonomiske grunner.

EN ting er sikkert. Vi må ikke finne på å hente Castro tilbake fra Brann. Det er IKKE en spiss som kan fylle Matthias sine sko. Castro er benkesliter i Obos-ligaen og langtfra god nok for Start.

Uansett spiller Vilhjalmsson mot TIL og vinner vi den så har vi tatt et langt steg mot fornyet kontrakt og da er det enklere å la Vilhjalmsson gå!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig med deg Frank. Start bør ha som mål å utvikle spillere slik at de blir gode nok til å ta steget videre.

Men samtidig må vi sitte igjen med nok penger til at vilhjamsson kan erstattes. Han har vært viktig for oss, og vi har ikke per idag spillere som kan ta steget opp. Det blir fort en dyr overgang for Start om vi ikke får inn en ny.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Får Start >3 millioner for Vilhjalmsson tror jeg de aller fleste forstår fornuften i å selge. Det er pengene vi trenger for å rette opp den negative egenkapitalen.

Nå er det selvsagt mulig at Salvesen kan stå frem eller at en av disse prøvespillerne er et kupp. Ingenting ville vært bedre, men her er det mye usikkerhet og Start er enda ikke ute av nedrykksfaren. Sogndal hadde 19 poeng på de 15 første kampene i fjor. Etter salget av Karadas gikk det rett nedover. Tromsø hadde samme poengsum i 2013. Også de rykka rett ned.

Om Vilhjalmsson kan avslutte med å gi oss tre poeng mot Tromsø skal jeg definitivt puste lettere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Såvidt jeg har forstått er det klubbens klare mål å få til kuttene uten å være avhengige av spillersalg. Det håper jeg ser klarer. Pengene de får fra et eventuelt salg vil selvsagt ikke kunne brukes i sin helhet, men noe må de legge på bordet. Vi har ingen som kan fylle tomrommet som blir etter vilhjamsson, så noen må inn.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Nå har vel de siste signalene vært at drifta går mot balanse, men at de ønsker å selge de siste kvadratmeterne de eier på Sør Arena for å få stort nok overskudd til å dekke den manglende egenkapitalen.

Start ser altså ikke ut til å klare stort nok ordinært driftsoverskudd, men må basere seg på salg av eiendeler. Om det er spillersalg eller eiendomssalg er egentlig uvesentlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    EN ting er sikkert. Vi må ikke finne på å hente Castro tilbake fra Brann. Det er IKKE en spiss som kan fylle Matthias sine sko. Castro er benkesliter i Obos-ligaen og langtfra god nok for Start.
    Tja. I følge fotball.no står Castro med 6 mål og 15 A-kamper for Brann. Nå har vel halvparten av målene kommet mot bambuslag i cupen, og mange av kampene som innbytter, men han kjemper tross alt for tiden om en plass mot Karadas, Orlov og Pedersen, og startet på bekostning av dem for et par kamper siden. Så det spørs om ikke også Vilhjalmsson ville slitt med å få spille på dette Obos-laget.

At Castro ikke er god nok for Start når klubben bruker en 17 årig defensiv midtbanespiller på topp, og har Dahle, Salvesen og Rasmussen som backup faller vel på sin egen urimelighet. Å fylle Vilhjamsson sine sko er vel heller ingen umulig oppgave selv om han har vært i flytsonen den siste tiden.

Castro har kontrakt ut 2016 og er blant Starts best betalte spillere. Om Start tenker økonomi, bør de selge Vilhjalmsson, og bruke høsten på å få potensialet ut av Castro. Om Castro hadde fått den samme betingelsesløse tilliten som Vilhjalmsson, som tross alt har slitt voldsomt med måltørke store deler av sine eliteserietid i Start, så er jeg ganske sikker på at også Castro ville vært en anstendig eliteseriespiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror ikke det trenger å være helt galt hvis Castro hentes tilbake for å erstatte Vilhjalmsson. Han har vel ett og et halvt år igjen av kontrakten, og låneavtalen med Brann går vel ut med nyttår?

En brukbar høst i Start bør kunne gjøre han mer attraktiv for andre klubber. Om ikke han får høy salgsverdi, bør det i hvert bli enklere å få gitt han bort.

Det som gjør ham lite attraktiv, er å spille på Brann. Ikke lett for en spiller på lån å konkurrere med Marcus Pedersen, Jakob Orlov og Azar Karadas om den ene spiseplassen i 4-3-3-formasjonen de bruker etter trenerbyttet.

Tror Brann gjerne vil bli kvitt ham. Treneren klager over for mange spisser og for få midtbanespillere. Bør kunne være mulig å forhandle om en lønnsdeling. Brann overtok ham jo som en del av pakken for å sikre seg Acosta.

Personlig har jeg også sans for spillestilen til Castro. Vet han har dårlig uttelling i Norge, men synes han flere ganger har vist potensial. Så ikke meg i mot at han får en siste sjanse i Start.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Castro har kontrakt ut 2016 og er blant Starts best betalte spillere. Om Start tenker økonomi, bør de selge Vilhjalmsson, og bruke høsten på å få potensialet ut av Castro. Om Castro hadde fått den samme betingelsesløse tilliten som Vilhjalmsson, som tross alt har slitt voldsomt med måltørke store deler av sine eliteserietid i Start, så er jeg ganske sikker på at også Castro ville vært en anstendig eliteseriespiss.
    Vel, Castro spilte vel 16 kamper for Sarpsborg 08 i fjor der han fikk den betingelseslose tilliten du prater om. Da scoret han 2 mål så at han plutselig skulle lykkes i Start om han fikk full tillit er ikke sikkert. Vilhjalmsson har flere egenskaper enn Castro har mener jeg.
    En annen ting. Det var vel stort sett i fjor Vilhjalmsson hadde dårlig scoringssnitt, og da spilte han vel det meste av sesongen med et brudd i ryggen (eller hva det nå var). Jeg mener Vilhjalmsson er flere klasser bedre enn Castro og ville mye heller gitt tillit til Salvesen enn til Castro, men det er min mening.

Vi får se hva som skjer. Personlig kunne jeg tenke meg en med litt mer fart på topp så kanskje en av provespillerne får kontrakt. Det blir nok en rimelig losning uansett da jeg vil tro at disse ikke krever for godt betalt, og de er uten kontrakt.

Det er også mulig at Matthias ikke onsker å dra til Russland. Selv om det er godt med penger der, så er det vel ikke altfor lukrativt for han og familien å slå seg ned i en mindre by i Russland...

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •