Vis avstemningsresultater: Hvordan ender Rosenborg - Start?

Stemmere
19. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rosenborg vinner klart (med 2 mål eller mer)

5 26,32%
  • Rosenborg vinner knepent (ettmålseier)

3 15,79%
  • Uavgjort

2 10,53%
  • Start vinner knepent (ettmålseier)

9 47,37%
  • Start vinner klart (med 2 mål eller mer)

0 0%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)

TID: Fredag 12.April kl.1900
    STED: Lerkendal Stadion, Trondheim
    VISES: http://www.tigerberget.no/se-kampen-...900-pa-harveys
    __________________________________________________ ___________________
    TABELLEN:
    1. Rosenborg.. 3 3-0-0 9-0 9 poeng
    7. Start......... 2 1-1-0 5-4 4 poeng
    LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: www.rbk.no
    Kjernens hjemmeside: http://www.kjernen.com (lansering av ny nettside 10.april)
    ROSENBORG BK
    Trondheims stolthet ble stiftet 19 Mai 1917 og da med navnet Odd. Klubben har vunnet desidert mest i Norge med hele 22 seriemesterskap, 9 cupgull og har spilt flere Europacupkamper enn noen andre norske lag. Er det rart hele Norge hater Rosenborg?
    Etter en voldsom dominans på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet hvor de vant serien hver eneste sesong mellom 1992 og 2004 så endte de på en 7 plass i 2005 (da vi burde ha vunnet serien). Etter dette har laget havnet på 5 plass 2 ganger, vunnet serien 3 ganger til, mens de har tatt 2 bronsjemedaljer de siste 2 sesongene. Denne sesongen har de åpnet meget bra, og der de andre "medaljekandidatene" har snublet, står RBK med 3 strake seire og 9-0 i målforskjell. Venstreback Mikael Dorsin er faktisk toppscorer for laget med sine 2 scoringer mens 7 spillere har en scoring hver. Er det en styrke at de har mange som scorer eller en svakhet at de ikke har en spiss som scorer mer?
    Laget har massevis av profiler og de har også en spiller som er godt kjent i Start-leiren. Alexander Lund "Lunna" Hansen var solid i buret for Start da han plutselig benyttet seg av en klausul som sa at han kunne dra tilbake til Rosenborg. Han gikk da rett inn på benken bak Daniel Örlund, men har på imponerende vis vunnet keeperduellen med svensken og er nå fast på laget. Sterkt gjort. Laget sliter ikke med skader og kan stille med sine beste spillere - som kommer med masse selvtillit etter 4-0 seieren fra Fosshaugane.
    Rosenborg har tatt i mot Start 32 ganger i Trondheim og har vunnet 20 av disse. Start har vunnet 5 og 7 har endt med poengdeling. Målforskjellen er 80-38.

Slik startet RBK sin forrige kamp mot Sogndal:

Keeper:
    (12) Alexander Lund Hansen
    Forsvar:
    (2) Cristian Gamboa, (4) Tore Reginiussen (K), (5) Per Verner Rønning, (3) Mikael Dorsin,
    Midtbane:
    (22) Jonas Svensson, (7) Mike Jensen, (42) Mikkel Diskerud,
    Angrep:
    (11) Tobias Mikkelsen, (17) Tarik Elyounoussi, (9) Nicki Bille Nielsen,

ROSENBORG's 5 SISTE KAMPER

20.Februar: Rosenborg - BATE 3-2 (Treningskamp)
    10.Mars: Viking - Rosenborg 0-0 (Treningskamp)
    17.Mars: Odd - Rosenborg 0-1 (Serie)
    1.April: Rosenborg - Brann 4-0 (Serie)
    7.April: Sogndal - Rosenborg 0-4 (Serie)

IK START
    Hos Start er kaptein Glenn Andersen igjen usikker - denne gangen med overbelastning i kneet. Mjelde har trolig to muligheter hvis Glenn ikke blir klar. Den ene er å sette inn Gummi på høyrebacken og Sarr i midten, mens det andre valget er å erstatte Glenn med Amin Nouri. Jeg tror Mjelde velger det siste alternativet, og da starter vi med disse:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Jesper Mathisen
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff
    Gudmundur Kristjansson
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Alejandro Castro

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en rolig sesongstart med 2 kamper på 3 uker, så går vi nå inn i et ellevillt kampprogram med stort sett 2 kamper i uka. Det begynner på verst tenkelig arena. Borte mot en serieleder som strutter av selvtillit etter full pott og 9-0 på sine 3 første kamper. Dette burde få hvem som helst til å skjelve i buksene, men her mener jeg vi har alle tiders sjanse til å overraske. Ser vi bak resultatene så slet Rosenborg veldig mot Odd i Skien (der hjemmelaget bl.a brant et straffespark og burde hatt ett til), det stod 0-0 hjemme mot Brann, før de etter pause scoret 4 kjappe mot et Brann-lag i full oppløsning. Mot Sogndal scoret de 3 tidligere mål og drepte kampen før pause. Selv om dette var en solid kamp, var de ikke 4 mål bedre enn laget fra saftbygda.

Forhåndssalget foran kampen går veldig bra og man forventer rundt 16 000 tilskuere - til tross for at kampen vises på TV. Det er imponerende og jeg skulle ønske at vi hadde lignende interesse hos Sørlendingene.
    Det er ingen som helst tvil om at Rosenborg kommer som kjempestore favoritter og etter 4-0 i sine 2 siste kamper, så kommer nok trønderne med kuleramma og forventer ny storseier mot nyopprykkede Start. Dette er en fordel Start. Klarer man å holde nullen til pause, evt klare å få en scoring, så vil bartelaget bli utålmodige og vil sende fram mye folk.. Da har vi Asante - og han mener jeg vi må bruke underveis i denne kampen. Farten hans vil bli viktig i en slik kamp - iallefall dersom Start tar ledelsen og RBK sender masse folk framover!

Ellers så har fjorårets Start-keeper Lunna ikke sluppet inn et eneste mål for RBK denne sesongen, og jeg vil vedde en del på at en av tingene spillerne prater om foran kampen er viktigheten av å bli det første laget som scorer på Alexander Lund Hanssen. Jeg tror vi lykkes med det.

En annen ting jeg vil trekke fram er at Rosenborg de siste sesongene har slitt mot Start på Lerkendal. Vi vant der i 2009, vi spilte 3-3 i 2010 (da vi burde vunnet), vi tapte 3-4 i cupen samme året (den burde vi også vunnet) mens vi i 2011 tapte 1-4 - etter at vi reduserte til 1-2 da det gjenstod 20 minutter av kampen. Et par baklengs like etterpå gjorde at resultatet ble ganske stygt til slutt.

Start drar denne gang til Lerkendal helt uten forventninger, kan slippe ned skuldrene og gå inn til kampen med visshet om at et tap ikke er noen krise. Alle forventer at Rosenborg vinner og de har alt å tape mens Start har alt å vinne, så at vi kan ta poeng her er langt fra urealistisk.

God kamp alle Start-venner.

Bli med på den store Tippekonkurransen med flotte premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2013

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Start skal altså til Lerkendal og angripe RBK. Det er det man kan best. Og det er jo prisverdig. Både trønderpublikumet og hvittrøyene er nok happy med det. Men vi har skapt mye trøbbel i Trondheim de siste årene på den måten. Takk for det. Men hva hvis vi tar ledelsen - er det fortsatt angrep som gjelder? Og hva hvis vi ligger under 2-0 etter et kvarter? Bare å kjøre på?

Jada, vi er Start. Offensive, underholdende og bittelitte granne naive. Sånn skal det være. At jeg ikke har registrert et eneste lite hint om å sikre ledelse, konsolidere stillingen eller utvise forsiktighet bekymrer meg ikke allverden.

Jeg er bare forundret. Og litt stolt.
    5 nedrykk siden Karsten gav seg. Ingen defensiv tankegang å spore. Man har da karakter!

5-6 mål i buret bak Håkon på fredag er sikkert fort glemt.

Jeg mener noen allikevel (i smug?) må begynne å sysle med planer om et annet gir, en alternativ strategi, en plan B.

Forandring fryder.

Og det finnes andre lag (vi fikk besøk av et av dem sist helg) som drar utenbys for å spille dørgende kjedelig fotball - og tar med seg poeng hjem. Og blir stabile topplag. Faktisk.
    Sist endret av SpennEnde : 04-10-2013 kl 23:21

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Tror vi får deng, men jepp - vi får det som vanlig med stil ()
    Sist endret av Fish : 04-11-2013 kl 00:30

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Føles som en evighet siden vi fikk straffe på Lerkendal hvor Bolanos scoret sikkert i krysset, føles også som en evighet siden vi rundspillte RBK hjemme, hvor Espen gav oss fingeren å lukten etter gull ble sterkere å sterkere.
    Er jævlig spent på hva vi har å komme med på bortebane sesongen 2013, vi var dyktige ifjord og viste klasseforskjellen mellom start å resten av adeccoligaen. Håper godfølelsen fra bortebane ifjord sitter i kroppen til flere av gutta også i år.
    Vi er Start, vi angriper...mulig naivt? Men pokker heller å gøy det er å følge med dette laget...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitter å kikker på RBKs Supporter web.. Kom over denne kommentaren som jeg egentlig likte

-

Litt rart, men selv om Start er et nyopprykket lag så ser jeg på denne kampen som en storkamp, med tanke på hvor stor motstand de har gitt oss de siste årene. En seier mot Start synes jeg er større enn seieren mot Odd, for eksempel.
    Så får vi håpe at trønderne kjenner sin besøkelsestid. RBK.no er jo ute med en fin artikkel om at det er stor interesse før kampen, som kan få folk til å stresse med å skaffe seg billetter. Kan vi få over 16000?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det blir spennende å se hvordan dette skal gå! Start har klart seg bra mot RBK de siste årene, og har levert mange gode kamper også på Lerkendal. Jeg har inntrykk av at RBK har fått inn mye fart i laget med de signeringene de har gjort den siste tiden. Jeg er veldig spent på hvordan laget håndterer dette. Lag med mye fart har aldri vært favorittmotstanderne våre tidligere, for å si det mildt.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det blir spennende å se hvordan dette skal gå! Start har klart seg bra mot RBK de siste årene, og har levert mange gode kamper også på Lerkendal. Jeg har inntrykk av at RBK har fått inn mye fart i laget med de signeringene de har gjort den siste tiden. Jeg er veldig spent på hvordan laget håndterer dette. Lag med mye fart har aldri vært favorittmotstanderne våre tidligere, for å si det mildt.
    Helt enig, derfor er jeg på en måte glad at Nouri ser ut til å starte kampen på høyresiden, glenn mot Tarik kunne vært skummelt. Samtidig mister vi litt killeregenskaper i boks og plasseringsevne.
    Kunne vært spennende å sett Sarr inn på midten og Gummi ned på høyre...
    En Høyreist Sarr mot småvokste RBK-ere..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://fotball.aftenposten.no/elites...icle275753.ece

FVN spekulerer i denne startellveren 4-4-2:

Håkon Opdal –
    Amin Nouri, Bismark Acosta, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl –
    Espen Hoff, Solomon Owello, Gudmundur Kristjansson, Espen Børufsen –
    Alejandro Castro, Matthias Vilhjalmsson.

Jeg hadde gjerne sett følgende startellveren 4-2-3-1:

Håkon Opdal –
    Amin Nouri, Bismark Acosta, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl –
    Gudmundur Kristjansson, Babacar Sarr
    Ernest Asante, Solomon Owello, Espen Børufsen
    Alejandro Castro

Altså ut med Hoff og Vilhjalmsson og inn med Sarr som en ekstra defensiv midtbanespiller, og inn med Asante for Hoff pga farten. Jeg har egentlig ingen sterke meninger om Castro eller Vilhjamsson starter men foretrekker kanskje Castro pga fysikken.

RBK vil stå høyt og vi vil få kontringsrom. Børufsen og Asante vil kunne utnytte dette rommet.

Mot et lag med såpass raske spillere, bør vi ha et ekstra ledd "å gå på"....
    Sist endret av krs : 04-12-2013 kl 11:09
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja. Liker formasjonen, men før sent å endre nå.
    Asante er nok best som innbytter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    1-0 etter kun sju minutter, nok en gang på dødball i mot...

Dette blir tøft!
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Surt med tidlig baklenge, spesielt etter at vi hadde en stor sjanse like før....

Jeg sitter og ser på csports.no og irriterer meg veldig over at de har en partisk trønder som kommentator. Han skryter noe veldig av alt RBK gjør og sier sjeldent noe positivt om Start.

Viktig at det ikke blir 2-0 tidlig...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva er det med dommeren? Svensson har hatt to taklinger som begge kvalifiserer til gult, men har ikke fått tilsnakk engang. Og så dundrer Tarik ballen vekk 5 sekunder etter at dommer har blåst, og slipper med tilsnakk. Burde vaert gult til både Svensson og Tarik der. Liten tvil om at dommeren dømmer fordel RBK...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    To i treverket. Er det håp?
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    2 ganger i stang/tverra...

Er det mulig?

Start har vaert best til nå!

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitter å ser kampen på tv2zebra, og reagerer litt på kommentatoren der og. Sier at start henger godt med, men RBK ser vassere ut offensivt. Start har hatt to skudd i tverrligger, og RBK har ikke hatt et skudd på mål sett bortifra målet. Reagerer også på at svensson har hatt 3 taklinger som kvalifiserer til gult kort.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er fullt på høyde. Bra spillemessig 1 omg. Må bare sette sjansene !!!
    Det som skjer av farligheter mot, er på en feilplassert Nouri's side ... Intet nytt der, men han bidrar bra offensivt

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Synes vi klarer oss bra, litt mer marginer fremover nå så sitter den! Er redd RBK får ett til i andre, men håper vi tetter igjen!
    Er ikke fornøyd med Hoff på kanten der.....han bør byttes snart hvis han ikke skjerper seg. Virker tung og treg!
    Føler Børufsen snart scorer!

Kom igjen nå START!!!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pause og 0-1.

Jeg synes Start er det beste laget i 1.omg og det er blodig urettferdig at RBK leder til pause. Vi har to i stanga og har to ganger blitt blokkert på 3-4 meter fra mål.

Ellers så er det utrolig merkelig at ikke Svensson har fått gult etter 3 ganger hatt stygge taklinger, som alle kunne gitt gult. Irriterer meg også veldig over Tarik E. Forst sparker han ballen bort lenge etter dommeren har blåst for frispark til Start og da Gummi fikk gult var han borte og klaget over albuebruk, noe TV bildene viste at det ikke var. Greit med frispark og OK med gult, men da skulle Svensson hatt minst 1 gult han også!

Veldig positiv omgang, og fortsetter vi slik i 2.omg så tar vi poeng!

Ellers så vil jeg ha inn Asante for Hoff nå. Dorsin er veldig treg og Asante kan jogge forbi han på kanten. Dessuten så vil det bli et problem for RBK som allerede sliter på venstresiden..
    Håper Asante kommer inn til pause eller i det minste tidlig i 2.omg
    Sist endret av Frankieboy : 04-12-2013 kl 18:55

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hører Radio Sør. For de som vil ha en partisk kommentator i favør Start, er det bare å slå på :-P
    Ifølge han, virker det som om vi har spilt best kamp, og at det like gjerne kunne vært 0-1,men at det i hvert fall burde vært 1-1, han lover mål neste omgang og er godt engasjert :-)

Og akkurat nå kommenterte han at det var en partisk trønder på TV :-P

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Frankie, hadde ikke vært noe å si på om Start hadde ledet 1-0, men langt derfra til blodig urettferdig ...
    La oss nå drite i dommeren. Han har ikke endret kampbilde. Vært ok

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 17:52
  3. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  4. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 20:54
  5. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •