Viser resultater 1 til 19 av 19
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Beste førsteelver

Personlig syntes jeg årest startlag som helhet har fremstått veldig lovende. En innsats og mentalitet som gruppe jeg ikke har sett siden 2005.

Men jeg syntes det trengs litt mer diskusjon rundt hva som faktisk er Starts beste førsteelver. Jada har ingen innvirkning på Mjeldes uttak uansett, men gøy å høre hva andre mener.

Jeg mener at forsvaret er Starts svakeste lagdel. Forstår ikke hvorfor Fvn gir de så mange børspoeng kamp etter kamp til de der bak. Vi begynner å nærme oss det vanlige katastrofale snittet med 2 innslepp per kamp og det selv om vi har mye bedre balanse i laget. År etter år skjer dette. Acosta har derimot vært en viktig og god forsterkning.

Mitt valg går utelukkende på hvem jeg mener gjør Start best som helhet.

Med en skadefri tropp mener jeg dette er det beste laget.

Oppdal
    Glenn, Gummi, Acosta og Vikstøl
    Asante, Solo, Sarr og Børufsen
    Hoff, Castro

Med fare for å gjenta Fvn, Asante bør inn for han tilfører laget en ny dimensjon.
    Sarr er jo en hel midtbane alene og jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke starter. Han er soleklar!

Jeg velger å ta ut Nouri. Bedre offansivt enn Glenn, men misser for ofte defansivt sin mann.
    Mathisen. Jeg velger å ta han ut fordi han er for nonchelang. Han blir oppskrytt til de grader, men i de første kampene også gjorde han ting som fikk hjertet mitt til å sette seg i halsen. Når han er god virker han som kongen, men dessverre mener jeg hans gjentatte tabber og nonchelange spillestil ikke forsvarer en plass i førsteelveren. Vi taper for mange poeng på det. Ønsker heller plass til Gummi som jeg mener er mer stabil. Det er et tynt skille mellom å være helt og syndebukk med Mathisen sin spillestil. Men som person digger jeg hans uttalelser og klarer han å legge fra seg unotene er han selvskreven. Inntil da et risikomoment.

Vilhjalmsson sa jeg og noen andre før seriestart, at vi tvilte på om holdt nivået. Så langt mener jeg at vi fikk rett. Han vil, han prøver, men jeg syntes han ikke har helt nivået inne. Han løper mye etter og blir fort frustrert på dommere mm. Han skaper lite selv og må få det servert. Ofte veldig usynlig.
    Nå har ikke Hoff vært supergod i seriestarten, men kommer han inn i midten vil han blomstre.

Så er kanskje Castro og Hoff for små på topp og det kan være, men så har vi Vilhjalmsson og flere som gode innbyttere. Ellers hadde jeg kanskje byttet ut Gummi med Mathisen i hjemmekamper. Der gjør Mathisen færre blundere.

Kanskje er det smart å ha Asante inn som innbytter i endel kamper, men da bør han komme inn mye tidligere når en ser at det lugger der fremme.

Hva mener dere?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror Gummi er best på høyrekant, særlig på bortebane.
    Da kan Hoff brukes som spiss. Greit å rotere på spissene.

Og Sarr kommer inn på midten.

Tror Nouri ville blitt en bedre back med en ving foran seg med defensive kvaliteter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pr.dagsdato

Opdal
    Rolf,Jesper,Bismarc,Nouri
    Asante,Gummi,Sarr,Børfusen
    Hoff,Castro
    Sist endret av bhnilsen : 04-27-2013 kl 03:39

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg vet da søren hva som er det beste laget. Vi burde hatt ulike "rekker" som i hockey, og byttet litt etter behov...
    Fremtidens fotball?

Og keeperen vår heter Håkon André Eikemo OPDAL, folkens...
    Unødvendig å hekte på flere bokstaver enn nødvendig, vel.

Uansett mener jeg Børulfsen bør spille. Berulfsen, mener jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    opdal
    rolf- bismark - glenn - nouri
    børufsen - owello - gummi - asante.
    hoff - castro.

Vilhjamson for dårlig, mannen skaper 0 målsjanser på egenhånd i hele tippeligasesongen 2013.. jesper for ustabil enda. Asante inn, hvertfall på bortebane.

castro spiller i mangel på noen andre. Synes ikke vår nye spiss på noen som helst måte har imponert, selv om 3 mål på 6 matcher er bra nok.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    opdal
    rolf- bismark - glenn - nouri
    børufsen - owello - gummi - asante.
    hoff - castro.

Vilhjamson for dårlig, mannen skaper 0 målsjanser på egenhånd i hele tippeligasesongen 2013.. jesper for ustabil enda. Asante inn, hvertfall på bortebane.

castro spiller i mangel på noen andre. Synes ikke vår nye spiss på noen som helst måte har imponert, selv om 3 mål på 6 matcher er bra nok.
    Veldig uenig i det du sier om Vilhjalmsson. Han har også 2 scoringer så langt og hvis du mener 3 scoringer på 6 kamper er bra nok, så er ikke 2 så ille det heller?
    I tillegg hadde han 2 i stanga mot Rosenborg og hadde en meget god heading som ble reddet mesterlig av Haugesunds keeper. Jeg mener at marginer gjor at ikke Vilhjalmsson har 5 scoringer.

En av de positive egenskapene til Matthias er at han jobber knallhardt - også defensivt. Mye mer enn Castro, og selv om de har forskjellige kvaliteter, så mener jeg Matthias er en bedre hodespiller og en vel så god avslutter som Castro. Castro er veldig sterk og kan dra seg gjennom og forbi forsvarspillerne mer enn Matthias kan.

Jeg mener vi har en meget god spissduo som bare vil bli bedre og bedre sammen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Tror Gummi er best på høyrekant, særlig på bortebane.
    Da kan Hoff brukes som spiss. Greit å rotere på spissene.

Og Sarr kommer inn på midten.

Tror Nouri ville blitt en bedre back med en ving foran seg med defensive kvaliteter.
    Jeg er enig. Start slipper inn for mange mål og trenger mer pondus på midtbanen. Stopperne er ikke gode nok til å takle utfordringene som kommer med dagens offensive laguttak. Høyresiden er spesielt problematisk der Nouri er ekstremt offensiv og Hoff ganske ussel i det defensive arbeidet. Noe kan kanskje løses ved å sette inn Andersen på høyrebacken, men jeg tror Hoff trenger en offensiv ballspiller på backen for å skape noe på sin side.

På stopperplassene tror jeg det er hipp som happ hva man velger. Gummi er ikke mer enn brukbar, og gjør nok mer nytte for seg på midtbanen. Jesper er og blir ustabil og udisiplinert. Acosta kan muligens bli en habil eliteseriestopper på sikt, men trenger naturlig nok tid på å venne seg til eliteserien, mens Andersen vel kanskje er den beste stopperen på papiret. Han har i hvert fall vist at han kan levere stabilt i eliten tidligere, men det spørs om han kommer tilbake på samme nivå etter et år i Adecco og en del skadeproblemer. Han begynner å trekke på årene.

Personlig ville jeg satt Gummi ut på høyrekanten, og brukt Sarr og Owello sentralt. Og flyttet Hoff opp som spiss.
    Dagens spissduo har levert tilfredsstillende og vel så det. Men de mangler fart og skaper svært lite sammen. Det er uhyre sjeldent de bidrar i samme angrep, og fremstår vel mer som to enslige spisser. Jeg tror Hoff ville styrket angrepet. Han er lagets mest kreative spiller. Og da er det vel naturlig å parre ham med Wilhjalmsson som han kjenner godt fra fjoråret.

Venstresiden er i mine øyne udiskutabel. Vikstøl er uten konkurranse og Børufsen gjør en viktig grovjobb i tillegg til å levere målgivende pasninger.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Til tross for at han ikke hadde den beste dagen på jobben mot LSK, så håper jeg Sarr får fornyet tillit mot Molde. Han har en ro med ballen jeg har sansen for.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Myggen Vis innlegg
    Til tross for at han ikke hadde den beste dagen på jobben mot LSK, så håper jeg Sarr får fornyet tillit mot Molde. Han har en ro med ballen jeg har sansen for.
    Sarr fikk rødt kort mot LSK og må stå over mot Molde..
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Sarr fikk rødt kort mot LSK og må stå over mot Molde..
    Soner mot Egersund.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Soner mot Egersund.
    Er det altså slik at om man pådrar seg et rødt kort i serien så må man stå over også i cupen?
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Er det altså slik at om man pådrar seg et rødt kort i serien så må man stå over også i cupen?
    Han har vel bare fått 1 kamp karantene? Isåfall sones den mot EIK i morgen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Han har vel bare fått 1 kamp karantene? Isåfall sones den mot EIK i morgen.
    Dette er i så fall en helt ny regel. Det har aldri tidligere vært tillatt å sone karantener i en annen turnering enn den du fikk karantenen i såvidt jeg vet. Jeg finner heller ingen annen plass at han ikke skal være med til Egersund i morgen.
    Mitt oddstips er at han blir å finne på tribunen mot Molde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Soner mot Molde!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    Soner mot Molde!!
    Han er på benken i morra, så som andre sier så soner han mot Molde. Man må sone i den neste seriekampen - hvis man blir utvist i seriekamp. Blir man utvist i cupkamp så soner man neste cupkamp, MEN dersom man er slått ut av cupen, så soner man i neste seriekamp.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått reglene!

Håper at Sarr kommer inn i morra og får en god opplevelse etter en stor nedtur mot LSK!

Member
    Ble medlem
    May 2012
    oppdal
    nouri acosta andersen vikstøl

gummi mathisen

assante hoff/vilhjamson børuffsen

castro

slik bør start spille!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Opdal

Nouri - Acosta - Mathisen - Vikstøl

Asante - Owello - Gummi - Børufsen

Hoff - Castro

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Heikkinen på plass, hvem går ut av laget mot FKH? Regner med finnen er tiltenkt plass.

Vil egentlig se Vålerenga kampen før jeg kommer med mitt forslag!

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Det er mange småting en kan ha formeninger om med Mjelde.
    At unge spillere etc ikke har fått mye spilletid syntes jeg er vanskelig å mene noe om da jeg ikke ser de på verken trening eller kamp. Dessuten syntes jeg ikke det er så galt på dette området som mange vil ha det til.

Men en helt konkret ting jeg virkelig har misslikt med Mjelde og kommentert mange ganger, er at han har brukt Mattias i steden for Castro. Det har for meg vært helt uforstålig. Mattias har vel bevist til nå at han ikke er god nok spiss for norsk eliteserie, men gang etter gang får han tillitt. Mattias løper og løper, men skaper stort sett ingenting. Til nå har han hatt 1 mål per 347.75 minutter. Castro bommer mye, men i motsetning til Mattias er han et uromoment som lukter mål og kommer til sjanser. Han prøver seg også mye mer. Den gutten trenger tillitt mer enn noen andre på Startlaget. Får han det, blir han en toppscorer. Han ble tatt ut når han begynte å score og har siden vært overtent ved scoringsmuligheter. Tross dette har han et mye bedre snitt enn Mattias med 1 mål per 231.6 minutter. Det er over 30% bedre. Det at han hele tiden kommer til sjanser binder også opp forsvarerne til motstanderne og gir håp og tenning for medspillerne. Nå håper jeg en gang for alle at Mattias blir benket eller heller brukt på midtbanen der jeg mener han hører hjemme.

Neste ankepunkt er Hoff. Han har fått alt for mye spilletid kontra prestasjoner. Videre så en at Tveit passet mye bedre sammen med Castro i hvert fall i kampen mot Vålerenga.

Jeg håper dette blir laget fremover:

Opdal
    Glenn (på høyreback), han nye finnen (regner med han er god nok), Mathisen, Vikstøl
    Asante, Solo, Acosta (fantastisk som midtbanespiller), Børufsen
    Tveit, Castro

Dette laget vil vinne langt flere kamper.

Mattias, Gummi, Nouri og Hoff blir benket.
    Med Mattias, Hoff, Tronstad, Nouri, Gummi og Sarr på benken har vi også spillere som kan gå inn og styrke laget ved bytter. Nærmest er plassen til Solo etter min mening og det kan være fristende å ha Gummi eller Tronstad der ved siden av Acosta, men syntes Solo sin formkurve virkelig er på vei opp.

Lignende tråder

1. Beste angrepsduo (trio)
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 24
    Siste innlegg: 01-24-2017, 23:54
  2. Hvem er tidenes beste startspiller?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 17
    Siste innlegg: 01-06-2014, 13:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar