Side 8 av 9 FørstFørst ... 6789 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 170
    Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det Start trenger er en midtstopper, av tippeliga kvalitet. Som kan utgjøre midtstopperpar sammen med Acosta.
    De vi har per dags dato holder knapt nok adecoligaen nivå

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror nesten Simon Larsen nå vurderes som et femtevalg i et lekk VIF-forsvar.
    Skeptisk til om han er løsningen for Start. Mulig han er marginalt bedre enn Avni Pepa, Espen Knutsen og Lars Martin Engedal, men definitivt ikke en Start bør bruke mye penger på.

(Ellers må jeg berømme Johnny Bravo med dårlig timing nok en gang...)

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Start trenger en stopper som vinner hodeduellene i eget felt. En spiller ala Kippe i Lillestrøm. Det blir for snilt og pysete med de stopperene vi har. Glenn er alltid litt for sen til å rekke frem til duellene, Acosta ser ut som han er best langs bakken, og ikke helt skjønner måten det spilles på i Norge. Mathisen er av porselen til tross for størrelsen, og liker best å trille ball på egen halvdel. Vi må få en forsvarskjempe, en kriger!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Odd mister Guven, men får inn Halvorsen som erstatter. Det er nok kanskje en svekkelse på kort sikt, men Halvorsen var god i Sogndal for et par sesonger siden og burde passe fint inn i Odd.
    Ulf har mistet Holmvik til Kalmar, og Høiland til Molde. Mens Hoås har gått fra Sarp til Hønefoss. Sogndal har mistet Per Egil Flo.

Det skjer ting på nedre halvdel i overgangsvinduet.

Larsen blir Startspiller om dama får jobb i Kristiansand og Start får plass i troppen. Det kan vel ikke være allverdens vanskelig å få jobb for en siviløkonom i Kristiansand, men familien Larsen vil tydeligvis har fremtiden spikret før han flytter hjem.

Ellers er det imponerende økononisk ansvarlig av Start å kreve en spiller ut før Larsen kommer inn. Spesielt med tanke på at to spillere soner karantene i skjebnekampen mot Odd. Jeg antar de prøver å få sendt Nouri til Ålesund eller kanskje Tronstad til en Adecco-klubb. Da sparer de fem måneder med lønn på spilleren som forsvinner. Det er ikke allverden. Det fremstår litt rart at klubben setter dette som premiss for å hente Larsen. Troppen hadde trengt en ekstra spiller. Det er ikke sikkert Start er like heldige med skader i høstsesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Burde ikke dette vært noe for oss?

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10105808
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om kun Simon Larsen blir mannen Start henter i dette overgangsvinduet så blir det Adeccoliga 2014. Enkelt og greit.

Da blir det Vindbjart - Start for Simon på Moseidmoen neste år

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    Om kun Simon Larsen blir mannen Start henter i dette overgangsvinduet så blir det Adeccoliga 2014. Enkelt og greit.

Da blir det Vindbjart - Start for Simon på Moseidmoen neste år
    Det blir nok ikke det nei, hvis Start rykker ned i år havner de nok lenger ned enn Adeccoen desverre. Så eneste håpet for Simon da er at Steinar vil ha han tilbake.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Etter å ha sett Simon Larsen bli latterliggjort av Liverpools ukjente unggutt Ibe tror jeg nok neppe det er nok at han signerer for at vi skal overleve...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Etter å ha sett Simon Larsen bli latterliggjort av Liverpools ukjente unggutt Ibe tror jeg nok neppe det er nok at han signerer for at vi skal overleve...
    Joda, men man skal ikke undervurdere Ibe. Han har til tider imponert kraftig i de siste treningskampene. Har et helt enormt rykk som selv Asante hadde slitt med... Tror de fleste norske backer hadde slitt i den duellen.

Det er vel en grunn til at Simon er 5 valg i midtforsvaret til Enga, men det har vist seg flere ganger at et klubbskifte kan bety mye. Han viste jo til tider i fjor hvorfor VIF hentet han. Jeg tror ennå at han ville ha forsterket Start - ikke minst nå som man pådrar seg så mange karantener!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det skal mye til om ikke Simon Larsen blir en betydelig forsterkning når vi ser på prestasjonene til de som er der i dag. Når det er sagt, det er ikke sikkert det er nok. Simon Larsen er neppe spilleren med stor S som kan redde klubben fra nedrykk på egenhånd. Men om han kommer inn utenfra med litt nye impulser kan det kanskje bidra til at flere også hever seg noen hakk. Og dersom han signerer for noen år er jeg helt sikker på at han kommer til å bli en viktig bidragsyter senere uansett. Men vi trenger helst en ledertype ekstra for å snu dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg skjønner at Simon Larsen er betenkt. Han risikerer å gå fra å være etablert førstelagsspiller i en av norges største klubber til å bli en sjettedivisjonsspiller i løpet av et halvår om vi ikke tilfredstiller kravet om positiv egenkapital. Om vi (mot formodning) skulle oppfylle kravet om positiv egenkapital, så er sansyneligheten for adeccospill fortsatt meget stor. Lønnsreduksjon/bortfall må han i alle tilfeller regne med. I tillegg hadde han vel fått noen signaler fra Front Line systemet (Fredriksen/Trøim) om muligheter for jobb der? Når samboeren i tillegg har fått seg en ok jobb i Oslo blir det vanskelig å lokke ham sørover. Hadde jeg vært i Larsens knottesko, hadde jeg blitt i Oslo.
    Sist endret av krs : 08-08-2013 kl 09:22
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Jeg skjønner at Simon Larsen er betenkt. Han risikerer å gå fra å være etablert førstelagsspiller i en av norges største klubber til å bli en sjettedivisjonsspiller i løpet av et halvår om vi ikke tilfredstiller kravet om positiv egenkapital. Om vi (mot formodning) skulle oppfylle kravet om positiv egenkapital, så er sansyneligheten for adeccospill fortsatt meget stor. Lønnsreduksjon/bortfall må han i alle tilfeller regne med. I tillegg hadde han vel fått noen signaler fra Front Line systemet (Fredriksen/Trøim) om muligheter for jobb der? Når samboeren i tillegg har fått seg en ok jobb i Oslo blir det vanskelig å lokke ham sørover. Hadde jeg vært i Larsens knottesko, hadde jeg blitt i Oslo.
    Dersom det blir 6 div, blir Bårds gutter da å finne i 8 div ..... Hadde jeg vært i knotteskoene til Simon, så hadde jeg funnet en klubb hvor jeg ble et satsingsobjekt. Reka har garantert gitt Simon beskjed om det motsatte.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Du har kanskje rett i at førstelaget overtar plassen til andrelaget. Det var vel også det som skjedde med Lyn? Men poenget er ikke hvilken divisjon vi til slutt ender i. Det vil uansett være for lavt til at Larsen vurderer det og risikoen for at så skjer er absolutt til stede.

Mitt tips - SL blir i ViF eller drar til Stabæk... (Men jeg håper jeg tar feil da)
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.dagbladet.no/2013/08/08/s...burn/28597604/

Kanksje han vi spille "gratis" og få opp selvtiliten i Start?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    http://www.dagbladet.no/2013/08/08/s...burn/28597604/

Kanksje han vi spille "gratis" og få opp selvtiliten i Start?
    Neppe noe økt selvtillit. Jeg tror ikke gamts er løsningen til en opptur for seg selv eller laget. Da blir det også dårlig med selvtillit Ellers er Start et lite attraktivt objekt for de fleste nå, desverre

Synest det er tankevekkende at klubben ikke har kommet med noen kreative påfunn. MIM står på feltet og prøver å fyr på vått krutt
    Er nok et tegn på økonomien er kritisk. Fristen for nytt regnskapsrapportering er i september, det blir dårlige tall...om de husker å levere da

Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Og der var Simon Larsen klar for Hønefoss, mens Sarpsborg 08 har forsterket med 2 nye spillere...

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja. det er en gåte at ikke Start foretar seg noe i overgangsvinduet med den stallen de har nå. Det er daut over hele fjøla, vi har den tynneste stallen, DETTE GÅR RETT I DASS. ADECCO kaller.
    Det nytter ikke å dulle seg inn i gode treninger, da er man for blåøyd desverre.

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av Glazer Vis innlegg
    Og der var Simon Larsen klar for Hønefoss, mens Sarpsborg 08 har forsterket med 2 nye spillere...
    Et dobbelt slag i trynet for Start dette. Ikke bare mister vi en forsterkning - det styrker laget rett over oss. Hønefoss er ett av lagene vi må komme forbi skal vi ha håp om å overleve. Ting ser bare mørkere og mørkere ut for Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BobbySands Vis innlegg
    Et dobbelt slag i trynet for Start dette. Ikke bare mister vi en forsterkning - det styrker laget rett over oss. Hønefoss er ett av lagene vi må komme forbi skal vi ha håp om å overleve. Ting ser bare mørkere og mørkere ut for Start.
    Jeg vet, triste greier. Nå blir Hønefoss sterkere.

Derek Decamps og Steffen Ernemann, som har signert for Sarpsborg 08, virker også å være solide spillere med masse erfaring fra spill i utlandet.

Sandnes/Ulf er i tydeligvis i samme situasjon som oss (det finnes ikke penger):
    http://beta.aftenposten.no/100Sport/...d#.UgTWDKw9VyU

Her har supporterne startet kronerullig. Kriteriene for den evt.nye spilleren er som følger:
    - Spiller med erfaringer fra tilsvarende eller høyere nivå
    - Forsvare en plass på laget direkte
    - Et mulig salgsobjekt for klubben i fremtiden

Dersom vi ikke får inn 1-2 skikkelige forsterkninger innen kort tid bærer det rett ned i Adeccoligaen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Glazer Vis innlegg
    Jeg vet, triste greier. Nå blir Hønefoss sterkere.

Derek Decamps og Steffen Ernemann, som har signert for Sarpsborg 08, virker også å være solide spillere med masse erfaring fra spill i utlandet.

Sandnes/Ulf er i tydeligvis i samme situasjon som oss (det finnes ikke penger):
    http://beta.aftenposten.no/100Sport/...d#.UgTWDKw9VyU

Her har supporterne startet kronerullig. Kriteriene for den evt.nye spilleren er som følger:
    - Spiller med erfaringer fra tilsvarende eller høyere nivå
    - Forsvare en plass på laget direkte
    - Et mulig salgsobjekt for klubben i fremtiden

Dersom vi ikke får inn 1-2 skikkelige forsterkninger innen kort tid bærer det rett ned i Adeccoligaen!
    Sandnes Ulf signerte Eirik Tønne for kronerullingsmidlene.
    http://www.adressa.no/100Sport/fotba...icle385947.snd

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 20:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start