Vis avstemningsresultater: Hvem vinner seriegull denne sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Strømsgodset

12 75,00%
  • Rosenborg

4 25,00%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)

TID: Lørdag 19.Oktober kl.1800
    STED: Sør Arena
    FØR KAMP: http://www.tigerberget.no/oppvarming...org-til-lordag
    __________________________________________________ ___________________
    TABELLEN
    2. Rosenborg....... 26 15-8-3 44-23 53 poeng
    10. Start............. 26 8-8-10 41-44 32 poeng
    LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: www.rbk.no
    Kjernen's hjemmeside: http://kjernen.com
    Kjernen's kamptråd: Ingen kamptråd opprettet enda.
    ROSENBORG BALLKLUBB
    Rosenborg er som forventet med i gullkampen, og selv om de og Godset er suverene i toppen så er ikke Trønderne i noen veldig god form. De tapte fortjent i Tromsø, spilte uavgjort hjemme mot Haugesund, vant noe heldig i Sarpsborg og spilte sist 0-0 mot Hønefoss. Samtidig så er de flinke til å få med seg poeng i kamper som kan vippe begge veier og det kjennetegner en tittelkandidat.
    Laget til Per Joar Hansen er dog det beste bortelaget i Tippeligaen med 7 seire, 3 uavgjorte og 2 tap på sine 12 bortekamper. Det er sterkt.

Toppscorer for Rosenborg er Nicki Bille Nilsen med 8 scoringer. Bak han kommer John Chibuike med 7 nettkjenninger. Laget har ingen karantener og heller ingen store skadeproblemer og kan trolig stille med sitt beste lag i Kristiansand.

Sesongens første møte mellom Start og Rosenborg var på Lerkendal den 12.April i 4 serierunde. Rosenborg kom til kampen med 9 poeng av 9 mulige og 9-0 i målforskjell. Det var over 15 000 tilskuere som hadde tatt med seg kuleramme til kampen men som måtte se hjemmelaget slite mot et godt Start-lag.
    Tarik Elyounoussi gav hjemmelaget ledelsen etter kun 8 minutter, men etter dette var Start det beste laget og hadde 2 i stengene og mange andre gode sjanser. Hjemmelaget var heldige som ledet til pause, og etter pause fortsatte Start det gode spillet og fikk sin belønning 2 minutter før full tid da Per Verner Rønning scoret selvmål. Start imponerte mange i fotball-Norge i denne kampen og hadde fortjent å vinne.

Start har tatt i mot Rosenborg 31 ganger til seriespill i Kristiansand. Begge lag har vunnet 12 kamper hver mens 7 av kampene har endt med poengdeling. Målforskjellen er 54-52.

Slik startet Rosenborg i sin forrige seriekamp hjemme mot Hønefoss: (Formasjon: 4-3-3)

Keeper:
    (1) Daniel Örlund
    Forsvar:
    (2) Christian Gamboa, (4) Tore Reginiussen (K), (4) Stefan Strandberg, (3) Mikael Dorsin,
    Midtbane:
    (42) Mikkel Diskerud, (20) Ole Kristian Selnæs, (7) Mike Jensen,
    Angrep:
    (11) Tobias Mikkelsen, (9) Nicki Bille Nielsen, (23) Pål Andre Helland

ROSENBORG's 5 SISTE KAMPER
    15.September: Tromsø - Rosenborg 1-0 (Serie)
    20.September: Rosenborg - Haugesund 1-1 (Serie)
    25.September: Rosenborg - Haugesund 2-1 (NM-semifinale)
    29.September: Sarpsborg - Rosenborg 1-2 (Serie)
    6.Oktober: Rosenborg - Hønefoss 0-0 (Serie)

IK START
    Start har ingen karantener i denne kampen og har vel også fått de fleste friskmeldt etter noen små skadeproblemer. Det betyr nok at Glenn Andersen og Espen Børufsen er tilbake fra det laget som startet mot Sarpsborg 08 og dermed tror jeg vi starter med disse:

Håkon Opdal

Glenn Andersen
    Jesper Mathisen
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Markus Heikkinen
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Espen Hoff
    Matthias Vilhjalmson

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp borte mot Strømsgodset Søndag 27 oktober kl.1900: (Strømsgodset spiller borte mot Aalesund søndag kl.1900)
    START: Jesper Mathisen, Glenn Andersen, Solomon Owello og Gudmundur Kristjansson
    STRØMSGODSET: Mounir Hamoud, Kim André Madsen, Lars-Christopher Vilsvik og Péter Kovács

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter at vi de siste 5 kampene har spilt mot lag i nedrykkstriden, så skal vi nå virkelig få se hvor gode vi virkelig er. I våre 2 neste kamper skal spille mot de to suverent beste lagene denne sesongen. Ingen forventer at vi tar poeng mot verken Rosenborg eller Strømsgodset, MEN samtidig så er Tippeligaen utrolig uforutsigbar, og vi viste i Trondheim at vi absolutt kan spille jevnt - eller bedre enn Rosenborg. Start er akkurat nå i bedre form enn Rosenborg og i en kamp der Start ikke lenger spiller med samme press som man har hatt de siste ukene, så kan absolutt Start få med seg både ett og tre poeng i denne kampen.

Rosenborg er på papiret et mye bedre lag enn Start, men denne kampen skal spilles på Sør Arena og her har Start tatt 7 av 9 poeng på sine 3 siste kamper med en målforskjell på 10-1. Jeg er helt sikker på at Rosenborg frykter denne kampen og erfaringsmessig hever vi oss ofte mot laget fra bartebyen.

Start har nå 32 poeng og tar vi 3 poeng til er vi helt sikre på Tippeligaspill i 2014. Dermed står det mye på spill for begge lag i denne kampen. Start har 2 veldig vanskelige kamper igjen på bortebane og jeg er sikker på at hele Sørlandet veldig gjerne vil unngå neglebiting i siste serierunde. Vinner vi mot Rosenborg så slipper vi noe press i de 3 resterende kampene og det er få som hadde trodd for litt over en måned siden.
    Vinner vi denne kampen så vet vi at vi spiller Tippeligafotball i 2014 og kan vi allerede i neste uke begynne å se på spillerlogistikken for neste sesong og det er utrolig behagelig og en klar fordel i forhold til andre lag som ennå kjemper om nedrykk.

Det har blitt skrevet mye i media om Starts elendige økonomi, men siden vi gjorde det bra i cupen så har vi allerede nådd publikumsbudsjettet klubben satte opp foran sesongen. Det er jo gledelig. Det betyr at dersom det kommer mange folk i de to gjenstående hjemmekampene mot RBK og LSK så er dette rene bonuspenger til klubben - noe som kommer veldig godt med når vi skal ut og forsterke laget etter sesongen.

Start har gjort en formidabel prestasjon de siste 6 kampene og fortjener fulle tribuner mot Rosenborg. Kampen betyr som nevnt at vi kan sikre oss ny Tippeligakontrakt, men også at vi kan hindre Rosenborg å ta nytt seriegull. Personlig vil jeg mye heller se seriegullet havne i Drammen og jeg er helt sikker på at hele Drammen er Start-supportere lørdag kveld. Kan vi igjen klare oppimot 10 000 tilskuere så er dette verdifulle penger, men også en faktor som kan tippe kampen vår vei Lørdag kveld.

Velkommen til ny fotballfest på Sør Arena. Ta turen! Det er nemlig ingenting som er deiligere enn å banke Rosenborg.

God kamp og HEIA START!

Delta i den store Tippekonkurransen med flotte premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2013
    Sist endret av Frankieboy : 10-17-2013 kl 04:04

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Av en eller annen grunn har vi alltid gjort det bra mot RBK litt uavhengig av hvordan sesongen vår eller har gått.

Jeg er optimist!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jepp, RBK-spøkelset er ikke så farlig for oss lenger som det var tidligere. Har tro på en god forestilling!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Nå vil jeg ikke påstå at vi har så godt tak på Rosenborg hjemme. Vi har vel ikke vunnet siden 2008? Synes derimot vi spillemessig har hatt tak på dem hjemme, men at vi likevel ikke har fått med oss poengene

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    2007 var sist vi slo de i TL, da ble det nedrykk. Etter det har vi En uavgjordt da Årst puttet på overtid i 2011!
    Vi har stort sett slitt mye mot de beste spissene til RBK. Og det kam man jo forstå når vi vet kvalitetsforskjellen. Fks Billes fart og fysikk passer oss dårlig.
    Reiser da disse ca 55 mil, da får trøsten være i såfall være hummer og pils på lørdag men med et skjerpet forsvar så kan alt skje

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Oslo
    Her må vi prestere MAX hele tiden. Ingen rom for slurv eller hvile på lauvbær! Jeg håper (og tror) at det IKKE er problem for spillerne å gi 100% mot RævBK. Det gjør de fleste lag og derfor har nok RævBK også slitt litt til og med mot bunnlagene. La oss nå få de sårt tiltrengte poengene sånn at jeg atter kan sove godt om natta....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Jesper har nå fyrt seg opp ihvertfall

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    I dag vant sarpsborg over brann, det gjør meg en smule nervøs:S

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Til gjengjeld, hvis vi vinner med to mål, så tar vi igjen Brann, da xD

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hadde vært på tide med seier over rbk nå ja. Rbk tar mye poeng, men de imponerer sjelden. Bille er arbeidsom, men er jo ingen målscorer. Asante kan bli sentral. Er det ikke Dorsin som spiller venstre back?. Han er jo ganske treg, og her kan Asante bli viktig. Rbk har vel også en nedagående kurve. Vi har i alle fall vært i bedre form i det siste. Uavgjort er kanskje ikke noe dårlig tips, men kampen er helt åpen. Rbk kommer til å ofre alt, for de må vinne for å henge med godset. Hadde vært herlig å satt kjepper i hjulene for bartelaget. Håper på godset fremfor rbk vedrørende gullet. Men rbk er det beste bortelaget av alle. Kun tapt 2 bortekamper.
    Sist endret av bosve : 10-19-2013 kl 14:39

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Går ikke denne på tv?

Bare c sport ser jeg. Jaja
    Sist endret av andreasmj : 10-19-2013 kl 16:36

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Detta må da være det dårligste rbk-laget på årevis?. Svak kamp av begge lag. Først serverer Jesper ballen i beina på Søderlund som Søderlund ikke klarer å utnytte, så serverer han Svensson som scorer. Dårlig av keeper også. Men Jesper må jobbe med teknikken sin. Start ned på jorda igjen, for dette var en veldig overkommelig motstander. Tydelig at rbk er ute av det om dagen. Men Start hadde en svak dag på jobben. Skuffende, ikke bare for Start sin del, men dette kan være de to ekstra poengene som gir dem gull. Og jeg ønsker ikke at rbk tar gull.

Men tippeligaen er virkelig inne i en bølgedal om dagen, for dette er lavmål. Nå ser jeg riktignok mye pl så det har kanskje noe med saken å gjøre. Men det er veldig temposvakt. Går i slow motion, og det skapes alt for lite. Fryktelig lite kreativt.
    Sist endret av bosve : 10-19-2013 kl 19:04

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja. En ganske god kamp av Start - mot et av Norges to klart beste lag. At vi spiller helt jevnt med dem er godkjent. Surt at vi slipper inn et drittmål der Jesper bare skal beine ballen ut i stedet for å ta en ekstra touch... Jesper hadde en annen stor feil, men samtidig var han stort sett veldig god og hadde flere gode blokkeringer - og en redning på streken.

Synd at vi ikke satte sjansene våre, for vi hadde gode nok muligheter. Den til Asante var stor. Glenn burde scoret fra 5-meteren (han scoret jo på bestilling for Godset i slike situasjoner) og Jesper hadde en stor sjanse mot slutten.

Neste runde er borte mot Godset - og vi mangler både Jesper og Gummi den kampen, så da blir det nok Glenn og Acosta i midten og Nouri på hoyrebacken igjen. Asante må inn igjen fra start og ellers blir det vel som vanlig...

Det blir trolig ikke poeng i neste runde, men i uka etter tar vi i mot LSK hjemme, og DEN kampen blir viktig. Det er der vi skal ta poeng, og så må vi håpe på at noen av resultatene går vår vei, selv om alt har gått mot oss denne helga!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Utrolig surt. Guttene hadde fortjent bedre foran 7000 tilskuere. Kjenner bare at jeg hater Rosenborg og den flaksen deres.
    Elendig RBK dommer. Trodde vi var ferdige med dommere som favoriserer de slik det var i mange år.

Solo klart best. Mathisen syntes jeg var dårligst i dag. Uheldig klarering før målet og flere glipper som nesten ga RBK mål.

Når det er sagt er jeg utrolig skuffet over Mjelde de siste kampene. Uberforsiktig mot Sarpsborg og startet kampen i dag uten Asante. Årets gåte. Var det et lag han burde starte mot var det nettopp RBK. I steden for starter han med en Gummi som i kamp etter kamp har vist seg å ikke være i form. En grå mus. Så når Asante endelig kommer inn alt for sent tar han ut en av Starts beste i Børufsen.

Til alle dere som virket nærmest fornøyd over 1 poeng mot Sarpsborg og mente at plassen var nærmest reddet. Nå er vi tilbake i dritten. Vi har igjen 2 bortekamper vi nesten garantert taper og en cupfinale mot LSK. Start er vel ikke akkurat kjent for å vinne når de trenger det mest og jeg frykter det blir maks 1 poeng. Når de møter LSK har de igjen dårlig selvtillit med (antagelig 2 tap og 1 uavgjort på de 3 siste) På toppen av dette virker de andre bunnlagene å ha funnet formen. I mitt oppsett før denne runden fikk jeg Start 1 poeng foran Tromsø på kvalik, men det var med 1 budsjettert poeng i dagens kamp. Nå viser oppsettet mitt kvalik. Kan bli verre. Vi har de desidert verste kampene igjen. Håper jeg tar feil, men de siste 2 kampene har vært gedigne nedturer selv om de spilte OK i dag og kjempet veldig bra. Etter kampen mot Tromsø snek det seg inn en fæl følelse blant spillerne og supporterne om at det nærmest gikk av seg selv. Jeg frykter virkelig at vi kan få et deja vu fra noen år tilbake da Odd tok oss på målstreken og det ble nedrykk.

Beklager jeg er slik pessimist nå, men det kom etter Sarpsborg kampen. Jeg håpte det ville snu i dag, men det skjedde ikke og nå er jeg livredd.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg synes gutta hadde fortjent poeng i dag. Vi er fullt på høyde med rosenborg i perioder, problemet er at RBK er gode nok til å faktisk utnytte situasjonen med en gang motstanderen gjør en feil. Det er en sterk egenskap.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Merkelig at ikke Asante spilte mer. Synes det var etter at han kom inn at Start skapte mest. Asante har tempo, og det er mangelvare på rbk. Enig at kampen var jevn. Men satt med en følelse av at rbk ville klare det. De har hatt en egen evne i år til å bikke helt jevne kamper i sin favør. Er vel derfor de leder. Skremmer ingen, men de tar mye poeng. Kjipt at sånne personlige feil ødela for det ene poenget. Jesper var jevnt over bra, men han har et par stygge feil, som ødelegger totalinntrykket.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Synes vi gjør en nokså bra kamp, Rosenborg får ikke til mye, og med litt marginer hadde vi scoret både 1 og 2 mål, synd at vi igjen blir felt pågrunn av individuelle feil i det bakre ledd, litt symptomatisk for dette Startlaget. Mjelde kunne også gjort Asante byttet tidligere. Nå må vi ha minst tre poeng til får å være sikret tror jeg, og forhåpentligvis kommer disse mot Lillestrøm.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes vi spilte bra.
    RBK-kaptein sier det var en ufortjent seier.
    Jeg synes Gummi var dagens beste, faktisk. Og en ting er at Asante kom innpå, men med Andersen og Mathisen på topp i tillegg, så ble det rimelig bra trøkk framme!
    Jeg synes generelt at Start hadde første omgang, med bare glimtvis RBK... Andre omgang synes jeg også var litt mer Start, men her var det tydeligere glimt av RBK.
    Jeg synes dommeren (det var jo Edvardsen) egentlig var generelt dårlig. Ikke bare mot Start men innimellom også for Start. Men det verste utpå banen, var Bille... Jeg gikk igjennom spillerinnganga samtidig som Bille, og så fort han hadde tak over hodet, ropte han spydig på Jesper Mathisen. Jeg synes det var tydelig at han var ute etter å krangle med ham. Mathisen var jo allerede gått inn, så han var ikke der, men han prøvde så godt han kunne å lokke ham ut. Jeg synes det var såpass provoserende, at jeg måtte stoppe, så jeg ikke gikk så nærme ham.....

Alt i alt, synes jeg Start gjorde en god kamp. Av store sjanser, var det nok ca 50-50, men jeg synes Start spilte den beste kampen og hadde spillet mest, samtidig som de presset periodevis ganske masse, og hadde definitivt flest halvsjanser og jeg synes Start var nærmere 2-1 enn RBK var 0-2...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Denne kampen skilte seg ikke så veldig ut ifra de fleste kampene vi har spilt i år. Vi er fullt på høyde med motstanderen, og av og til har vi hatt marginene med oss og tatt 3 poeng, andre ganger har vi hatt marginene mot oss (som i dag) og tapt.
    Vi er fullt på høyde med Norges kanskje beste lag, men taper nok en gang på personlig feil. Etter mange kamper med marginer for, noe som resulterte i mange seiere, kan det virke som vi nå er tilbake i en periode med mye marginer i mot. Regner ikke med at vi snur dette borte mot Strømsgodset, men forhåpentligvis vinner vi den aller viktigste kampen, nemlig hjemme mot Lillestrøm.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja det var uvitent å si at plassen var berget, tilbake i dritten.
    Typisk et topplag å score der i det kampvindu og typisk et lag som sliter å slippe inn på samme måte.
    Hvorfor Sarr og ikke tveit og castro burde vært inne fra 70 min, det undres jg på mjelde. Kaldt vær og kaldt spill fra begge.
    LSK kampen som flere regner med den vi har størst muligheter i, kan fort bli en kamp for begge lag der taperen får kvaliken. Vi får håpe lsk vinner idag og ikke minst Odd
    Sist endret av Steinar Lindgren : 10-20-2013 kl 11:16

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 17:52
  3. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  4. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 20:54
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •