Side 1 av 24 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 476
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Overgangsvinduet vinteren 2013/2014

Om ikke alt for lenge er sesongen over og et nytt overgangsvindu åpner seg.

Hvem skal ut, hvem skal inn og hvem blir??

Det ligger ann til at de tre unguttene Tveit, Dahlum og Delgado er ferdige i klubben.
    http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...t-2489978.html

Nå snakkes det om å hente hjem Morten Hæstad..
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d#.Ul_gTfkRB8E

Han er ikke et teknisk vidunder, men han er ærlig, hardtarbeid og seriøs i treningsarbeidet. Som erstatning for Glenn eller Amin på høyre back er det kanskje et fornuftig?
    Sist endret av krs : 10-18-2013 kl 13:34
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nei i alle dager. Dette er overhode ikke fornuftig. Vi har pr i dag 2 høyrebacker som er bedre enn broren til Kristoffer Hæstad. Har ikke akkurat sett han hver kamp i årets adeccoliga, men har sett Kongsvinger 2 ganger uten at jeg har blitt imponert.

Han spiller på et lag som mest sannsynlig spiller i 2. divisjon i 2014. Etter min vurdering har han ingenting å bidra med om vi skal forbedre oss i 2014.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det viktigste slik jeg ser det (i prioritert rekkefølge) er at man

* avklarer Heikkinens fremtid i Start, og evt finner en erstatter hvis han ikke blir med videre.
    * henter backup/konkurrenter til vår gode, men dog litt "tynne" venstreside (Jonsson?).
    * henter en spiss som garantert er god nok for en del spilletid i TL .

Merker at jeg forskutterer ny TL-kontrakt, skummelt...
    Sist endret av SpennEnde : 10-18-2013 kl 15:49

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Han er ikke et teknisk vidunder, men han er ærlig, hardtarbeid og seriøs i treningsarbeidet. Som erstatning for Glenn eller Amin på høyre back er det kanskje et fornuftig?
    Jeg liker Morten Hæstad fordi han er ærlig, hardtarbeidende og seriøs, men kan ikke se at han er bedre enn spillerne Start har i posisjonen.

Jeg synes det ville vært merkverdig om klubben skulle hente han hjem. Det var vel Mjelde som sendte ham på dør sommeren 2011. Han var vel like ærlig, hardtarbeidende og seriøs da.

I mellomtiden har Hæstad som forventet tatt noen steg i riktig retning fordi han har fått rikelig med spilletid på et passende nivå i en passende posisjon i en passende formasjon med en trener fra øverste hylle. Men han er neppe mer enn en middels minus eliteserieback, og har vel ikke hatt større utvikling enn hva man kunne forvente ut fra forutsetningene. Han fikk spilletid og tillit, og tok ut sitt potensial. Det kan han videreforedle i Start, men neppe til noe mer enn ok eliteserienivå og krever naturligvis førstelagsfotball. Det får han neppe mye av, og da faller han nok raskt ned på nivået han holdt før han dro.

Dessuten virker det jo som om Mjelde foretrekker Andersen fremfor Nouri fordi han ønsker en defensivt stødig og plasseringssterk back for å kompensere for Asantes offensive legning. Mens Hæstad vel som type er likere Nouri, og har sin store styrke i løpskraften og de offensive bidragene dette gir. Klubben har i tillegg Gummi i stallen, som har falt litt gjennom i sin ønskeposisjon, og som pr idag virker å være mest aktuell som anvendelig squad-spiller. Behovet for høyreback er ikke veldig stort selv om Nouri trolig pakker sakene sine etter sesongen.

Som for Tronstad må jeg vel si at jeg for både klubb og spillers del håper Hæstad velger et annet lag enn Start neste sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Å hente M. Hæstad tilbake er vel ikke akkurat fremtidsrettet, og blir i så måte skuffet om det skulle bli en realitet.
    Som nevnt er laget hans på vei ned i 2, og da har ikke han heller prestert godt nok!

Det trengs et nytt anker, en ny spiss, og en ny venstreback om ytterlige steg skal tas!
    Om S08 rykker ned burde det snuses på om franskmannen er tilgjengelig! Han er en solid venstreback, med offensiv styrke, så det spørs om det kler Mjeldes plan!?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Berthod og Samuel fra Sarpsborg hadde vært fint

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg leste en plass (Lurer på om det var Aftenposten) at Morten hadde tatt nye steg etter at han var blitt omskolert til ving.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Berthod og Samuel fra Sarpsborg hadde vært fint
    Ja, begge disse to hadde styrket Start. Litt kjipt at Sarpsborg 08 vant i dag. Håper de rykker ned og at vi har mulighet til å hente minst en av disse to spillerne!

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi bør hente Riku Riski hvis hønefss rykker ned. En knall spiller som vet hvor målet står!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Høres litt riski ut, spør man meg.

(Sorry..)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Jeg leste en plass (Lurer på om det var Aftenposten) at Morten hadde tatt nye steg etter at han var blitt omskolert til ving.
    Omskolert FRA ving mener du? Han spiller primært høyre back nå i KIL.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det en spiller vi må gjøre allt vi kan for å få med videre, så er det Markus. En meget viktig spiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig Ole, pri en for meg er å beholde Markus. Deretter ønsker jeg meg en venstrebent spiller, som Start også signaliserer at de er ute etter. I tillegg ønsker jeg meg en midtstopper og en spiss. Risku kan kanskje være et alternativ, men håper Start har mulighet til å hente minst en profil, og da sikter jeg høyere enn Risku. I tillegg bør vi ta opp eller hente et par lokale unge talenter. Alexander Jones bør være den ene, den andre kan godt komme utenfra.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Mine ønsker i prioritert rekkefølge:
    1) Ønsker meg å beholde Heikinnen, evt finne en erstatter for han. Har faktisk tro på at Sarr kan gjøre jobben på sikt, men trenger ihvertfall ett år ekstra med opplæring. Heikinnen et år til med Sarr som backup høres bra ut synes jeg.
    2) Ønsker meg en rask bakromsspiss. Det mangler vi, og derfor kan motstanderen stå høyt mot oss, så lenge de holder øye med Asante. Med en rask bakromsspiss kan vi få brukt Jesper sin pasningsfot bedre også.
    3) En venstrebent kantspiller som kan avlaste Børufsen.

Det bør vel muligens vøre mulig at samme spiller kan løse både nr 2 og 3. Vet ikke helt hva vi har av økonomi, men noen spillere er vel på utgående kontrakter (Madsen f.eks.).
    Noen som har oversikt over hvilke spillere som er på utgående kontrakt?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Birger Madsen er vel ikke med i troppen neste år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Birger Madsen er vel ikke med i troppen neste år.
    Kontraten går ut ved sesongslutt og det er vel heller tvilsom om han får den forelenget..

http://www.aftenposten.no/100Sport/f.../-209895_1.snd

Uansett er hele situasjonen med Birger bare trist. Han var kanskje den temposterke midtstopperen vi i mange situasjoner og perioder har savnet....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Kontraten går ut ved sesongslutt og det er vel heller tvilsom om han får den forelenget..

http://www.aftenposten.no/100Sport/f.../-209895_1.snd

Uansett er hele situasjonen med Birger bare trist. Han var kanskje den temposterke midtstopperen vi i mange situasjoner og perioder har savnet....
    Vi har Acosta. Savne ikke Madsen da jeg hvertfall...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ikke mye å savne når man ikke har noe å savne. For meg kan godt Sarr gå med i dragsuget. Heikkinen skal vel igjennom en familierådgivning for å se på mulighetene, betviler ikke lystens hans. Om så han går så vet vi at hans inntreden i høst var livsviktig, MIM kan snakke så mye han vil om å jobbe seg tilbake men denne Finnen har veldig stor ære for å samle laget, mentalt og fysisk på midten. Så det bør inn en av minst like stor kaliber.
    Jeg ser for meg en midtstopper og v.back. Hadde jo vært moro å fått Årst til å lokke Koppinen fra Tromsø ned til Sørlandet. Da står vi fryktelig sterkt i forsvar. Samtidig har vi da også en benk som gir oss trygghet slik vi ser topplagene har. Heikkinen og Koppinen må jo bare gå bra sammen og det kan være ett lokkemiddel for å få familien til Kristiansand.

Berthod Fra Sarpsborg 08 som en sykt god spiller, han spiller V back samt midtstopper. Her kan Start gjøre ett kupp. Han er for god for S08. Og de rykker mest sannsynlig ned....hva venter vi på?
    Man bør i hvert fall ikke gå seg blind på den gode høsten, det er åpenbart rom for forberdringer i stallen, og især V back, erstatter for Heikkinen eller fornyelse og midtstopper da vi har for liten dekning ved skader og suspensjoner.
    Sist endret av Steinar Lindgren : 11-05-2013 kl 00:40

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mons har vel uttalt at hans pri en vil være å finne en direkte erstatter til Heikinen dersom han ikke blir, samt å finne en tilsvarende type til forsvar og en tilsvarende ledertype i angrep, fortrinnsvis en rask spiss.

Det blir spennende å se om det er mulig å hente slike spillere med de midlene vi har.

Og jeg tror nok at Berthod er ettertraktet, og ikke akkurat blir "bare for Start å hente", akkurat. Det skal nok en del til at vi sitter igjen med ham. Men han dekker venstre bekk og midtstopper, jeg ville nok foretrukket en som kunne dekket venstre bekk og ving, av kaliber nok til å minst true plassen til både Børufsen og Vikstøl. Dersom vi kunne samlet det i én spiller, og han hadde hatt den holdninga til Heikinnen, hadde han i praksis vært verd to og en halv spiller, vil jeg nesten si... Han kan til og med være akkurat slik at han ikke får plass i førsteelveren også, forsåvidt, men at han har mulighet til å komme seg dit. En tilsvarende Acosta, i grunn, som spiller venstre ving og bekk. Det hadde vært en forsterkning som hadde gjort utrolig mye med laget, tror jeg.

Mons har også sagt at han ser fram til hvordan Acosta blir etter vinteren, da han skal få ganske mye språklæring. Slik jeg forstod det, ble han allerede lært, men at intensiviteten skulle økes i vinter. Han lærer bare engelsk. Jeg synes Acosta har vært god hele tiden, og at han har blitt enda bedre etter Heikinnen. Men hvis det fremdeles er en del språkproblemer, kan det bli veldig spennende å se hvordan han blir. Kanskje Acosta blir en vi kan tjene noe penger på?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Mons har vel uttalt at hans pri en vil være å finne en direkte erstatter til Heikinen dersom han ikke blir, samt å finne en tilsvarende type til forsvar og en tilsvarende ledertype i angrep, fortrinnsvis en rask spiss.

Det blir spennende å se om det er mulig å hente slike spillere med de midlene vi har.

Og jeg tror nok at Berthod er ettertraktet, og ikke akkurat blir "bare for Start å hente", akkurat. Det skal nok en del til at vi sitter igjen med ham. Men han dekker venstre bekk og midtstopper, jeg ville nok foretrukket en som kunne dekket venstre bekk og ving, av kaliber nok til å minst true plassen til både Børufsen og Vikstøl. Dersom vi kunne samlet det i én spiller, og han hadde hatt den holdninga til Heikinnen, hadde han i praksis vært verd to og en halv spiller, vil jeg nesten si... Han kan til og med være akkurat slik at han ikke får plass i førsteelveren også, forsåvidt, men at han har mulighet til å komme seg dit. En tilsvarende Acosta, i grunn, som spiller venstre ving og bekk. Det hadde vært en forsterkning som hadde gjort utrolig mye med laget, tror jeg.

Mons har også sagt at han ser fram til hvordan Acosta blir etter vinteren, da han skal få ganske mye språklæring. Slik jeg forstod det, ble han allerede lært, men at intensiviteten skulle økes i vinter. Han lærer bare engelsk. Jeg synes Acosta har vært god hele tiden, og at han har blitt enda bedre etter Heikinnen. Men hvis det fremdeles er en del språkproblemer, kan det bli veldig spennende å se hvordan han blir. Kanskje Acosta blir en vi kan tjene noe penger på?
    Er nok sant i det at Berthod blir en liten drakamp. Enig i at Acosta har vært god, faktisk så trodde jeg Castro ville bli en større hit i år. Jeg ser potensiale i laget, og som du sier kan det være at Acosta kan bli en inntekt

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294