Side 11 av 24 FørstFørst ... 91011121321 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 476
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Her drar Start fordel av en logisk brist i regelverket som følge av Tronstads talent og tidlige utvikling.
    Jeg er enig i at Tronstad har fått for lite tillit i Start. Jeg er ganske sikker på at han føler seg presset til å komme seg videre for å få maksimalt ut av karrieren. Samtidig blir det etter mitt skjønn urimelig å hevde at Start har presset ham ut.

Senest i sommer uttalte agenten hans seg rimelig fornøyd med spilletiden han var tildelt. Tronstad fikk betydelig spilletid i sommermånedene, og var på banen i syv av ni kamper mellom runde 11 og runde 19. Han startet fire av dem. Der og da var han nok for egen del godt fornøyd med tingenes utvikling. Men etter Heikinnens ankomst, var det brått slutt, og Tronstad fikk kun ett innhopp på 7 minutter i siste 11 serierunder. På stillingen 7-0 hjemme mot Ulf. Ingen stor tillitserklæring med andre ord.

Sett under ett var nok ikke sesongen 2013 noe kritisk tilbakeslag for karrieren til Tronstad. Jeg tror ikke han i første rekke forlater Start fordi han mener utviklingen hans har stoppet opp som følge av for lite spilletid. Det er nok signalene for fremtiden som veier tyngst.

Og disse signalene er dystre og krystallklare. Til tross for brukbart med spilletid sesongen sett under ett, var Tronstad stort sett bare å finne på banen i perioden Mjelde gikk bort fra sin grunnformasjon, og eksperimenterte med en treer på midten. Etter Heikinnens ankomst og reetablering av klassisk 4-4-2, var Tronstads dager talte. Uttalser som at Tronstad er best i en treer på midtbanen og at Tronstad ses på som en fremtidig arvtaker for Owello, gir liten grunn til optimisme. Det faktum at Start jakter et etablert førstevalg i Heikinnens rolle, gjør heller ikke situasjonen lysere.

Jeg tror Tronstads utviklingsmuligheter ligger et annet sted enn Start. Men synes samtidig det blir urimelig å hevde at Start grovt har forsømt sitt utviklingsansvar. Han har vært i klubben en årrekke, og fått smake på førstelagsspill i Adecco og eliteserie i ung alder.

Dersom du mener Start burde legge seg på rygg å la Huddersfield diktere kompenasjonens størrelse, har du nok en høyere moralsk standard enn meg. Tronstad er et Start-produkt som har hatt en fin sportslig utvikling de siste årene. At en fremtid i Start under Mjelde trolig ville parkert karrieren hans betyr ikke at ikke Start fortjener å bli kompensert for jobben de har gjort med å foredle ham. Selv om de åpenbart burde gjort enda mer.

Huddersfield er bokstavelig talt i en annen liga enn Start. De fikk 8 millioner pund da de solgte Jordan Rhodes til Blackburn forrige sommer. Om ikke de kan komme til enighet om en overgang med øvre ramme på 2 milloner kroner, med en klubb som trolig taper 80 % av disse pengene om overgangen velter, føler jeg vel at det er Huddersfield som må bære hovedansvaret.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Du skriver utelukkende vettuge og kloke innlegg, Peder. Enig i det aller meste her, og oensker at denne saken ordner seg slik at Start faar sine knapper og glansbilder og at unge Tronstads karriere tar av.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utrolig bra skrevet Peder. Er helt enig med deg i det meste du skriver i siste innlegg!

Det virker forresten som at ting er i orden nå (leste et sted at Tronstad var klar og at klubbene var enige).

Noen som vet noe om hvor mye det ble. Håper Start iallefall fikk 1 million her. Det er lommerusk for Huddersfield som tjente 80 mill på salget Peder henviser til, mens det er mye penger for en klubb som Start!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start jobber videre med jakten paa erstatteren etter Heikkinen:

Her er noen av kandidatene som nevnes i Fevennen i dag:

** Doffen - VIF

** Daniel Jensen - uten kontrakt

** Ebrima Sohna - uten kontrakt

** Remi Johansen - 2 år igjen med TIL

http://www.fvn.no/sport/Ekspertene-m...l#.UtFmRHkg3hk

Noen tanker om disse alternativene?

Jeg synes både Jensen og Sohna virker spennende... Kanskje spesielt Jensen med sin erfaring fra toppfotball.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jensen kan være spennende, Sohna syns jeg blir for "lett" i denne sammenheng. Særdeles lite målfarlig også, selv om det ikke er primæroppgaven.

I så måte er Johansen i fra TIL en spennende mulighet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Står på mitt, mener Doffen vil være en perfekt erstatter i Heikkinen rollen. Tenker da kun sportslig, ikke økonomi. Kjenner for lite til dette.

Eneste minuset er at Doffen har en spillestil som tilsier mye skader. Sportslig vil han passe som hånd i hanske.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Signalene som kommer fra klubben gir ikke stort håp om at vi skal stille styrket når TL starter i mars. Tviler på at vi klarer å hente en DM som går rett inn på laget til sesongstart nå (selv om man hevder at man har god tid på tross av at det bare er et par uker til første treningskamp). Ergo må Mons & Co foredle de vi har på best mulig måte, og muligens omrokkere litt. Det behøver på ingen måte gå galt, men det er jo bekymringsverdig med tanke på varene som ble levert (før vi omsider fikk hentet en fullblods DM) i fjor høst.

Optimismen som fikk litt grobunn mot slutten av 2013 må jeg innrømme er i ferd med å slå sprekker, selv om man BØR ha lært grundig av fjoråret. Men frykten for å oppleve deja vu når TL starter opp igjen ligger der absolutt.

Håper virkelig det dukker opp noe snart, men tar en realitets-sjekk allerede nå og justerer evt. forventninger godt ned.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den defensive midtbanespilleren finnes allerede i klubben å heter sarr, han imponerte meg flere kamper i fjord og kan være spilleren man "leter etter" . Ofte trenger spillere fra andre kulturer et års prøvetid i Norge før dem vokser å tar rollen. Om ikke vi skulle lykkes å hente noen utenfra grunnet økonomi er nok sarr det beste alternativet. Doffen mener jeg er for liten av vekst til å benkle den rollen på dette startlaget. 9-10 mill i utgiftsposter på sør arena hvert år, ingen hovedsponsor og et år klubben er nødt til å gå i balanse ser det pdd dårlig ut med forsterkninger.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Signalene som kommer fra klubben gir ikke stort håp om at vi skal stille styrket når TL starter i mars. Tviler på at vi klarer å hente en DM som går rett inn på laget til sesongstart nå (selv om man hevder at man har god tid på tross av at det bare er et par uker til første treningskamp).

Håper virkelig det dukker opp noe snart, men tar en realitets-sjekk allerede nå og justerer evt. forventninger godt ned.
    Jeg ser ingen grunn til å senke forventningene ennå. Husk at Heikkinen ble hentet i sommer, og etter kun 2-3 uker med gutta så tok han plassen med storm. Det er 2.5 mnd til seriestart, og det betyr null og niks at forste treningskamp er bare 2 uker unna. Hvis ingenting har skjedd når kalenderen viser 1.mars, så kan vi prate om å evt senke forventingene.

De fleste lagene har ikke forsterket noe saerlig så det er ennå god tid til å få denne spilleren på plass! Start har derimot hentet 2 forsterkninger som jeg har tro på. Robert Sandnes er en reell utfordrer til både Esben Borufsen og Rolf Daniel Vikstol, og han kan også spille sentral midtbane. Han har god fart og gir nå Start bedre bredde på venstresiden!
    Alexander Lind vil nok mest bli brukt som en super-innbytter, men det jeg har lest om han er spennende. God fart, sterk og målfarlig - kan bety mange poeng ekstra i kamper som vipper - og der vi ikke klarer å avgjore.

Vi har ikke mistet noen av våre beste, og hvis vi nå klarer å få inn en defensiv midtbanespiller så kan vi absolutt ta mål om en topp 8-plass også i 2014.

Det er uansett altfor tidlig å begynner å murre om fiasko på overgangsmarkedet!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det var ikke spesielt lovende signaler i det intervjuet. Jeg er enig i at det er for tidlig å begynne å murre, men det er påfallende hvordan tonen nå er ganske mye mer defensiv nå enn tidligere i høst.

I jakten på en ny DM må klubben legge listen høyt. Vi har allerede flere spillere i troppen som kan bekle en slik rolle, og som kanskje på sikt kan gjøre en god jobb der. Det vi trenger er en som kan gå inn å levere på høyt nivå fra første spark på ballen. Alt annet er bortkastet etter min mening, da kan vi heller satse på de vi har. På listen som ble presentert synes jeg Daniel Jensen sammen med Remi Johansen virker klart mest interessant. Men sistnevnte kan jeg aldri tro at er realistisk, ihvertfall ikke når klubben ikek har penger til overganger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg ser ingen grunn til å senke forventningene ennå. Husk at Heikkinen ble hentet i sommer, og etter kun 2-3 uker med gutta så tok han plassen med storm.
    Det har du helt rett i, håper bare ikke at denne erfaringen blir en sovepute - for tilfellet Markus var noe helt spesielt tror jeg. Den kvaliteten til den prisen og akkurat den handsken til den hånden skal det godt gjøres å hente til Start igjen. Men håper selvfølgelig at man tar jackpot igjen!

Robert Sandnes er en reell utfordrer til både Esben Borufsen og Rolf Daniel Vikstol, og han kan også spille sentral midtbane.
    Det kan han sikkert, men da er vi tilbake til det vi har slitt med 2-3 år, dette med at vi har flere kandidater til sikringsjobben bak Solo, uten at det peker seg ut en klar og trygg kandidat. Når det er sagt så er det både en islending og en senegaleser og et trenerteam som absolutt bør ha lært noe av tilfellet Markus. Og enig med Rooland i at Sarr har stort potensial - han trenger bare tillit tror jeg. Acosta er muligens vårt beste alternativ, men da må vi ha inn en midtstopper.

Vi har ikke mistet noen av våre beste, og hvis vi nå klarer å få inn en defensiv midtbanespiller så kan vi absolutt ta mål om en topp 8-plass også i 2014.
    Vi har mistet den viktigste, uten ham var vi TL-jumbo - uten at det behøver å bety noe som helst for året 2014 og det som skal skje da. Men at tvilen kommer snikende er vel naturlig.

Det er uansett altfor tidlig å begynner å murre om fiasko på overgangsmarkedet!!
    Vi er i rød sone, sannsynligvis satt under delvis administrasjon fra hovedstaden og har ikke penger til overgangsbeløp. Vi har lite å klage på rundt spillerlogistikk nå i vinter, alt av kvalitet inn er bonus! Men da er det kanskje også på sin plass å være edruelige når det gjelder forventninger. Klubben må sette seg målsetning som den vil for meg - topp 8 er sikkert greit i år igjen. Og man må gjerne prate om å kjempe i toppen og om Europa - men for egen del smitter det ikke helt over, foreløpig.
    Sist endret av SpennEnde : 01-13-2014 kl 11:06

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Og man må gjerne prate om å kjempe i toppen og om Europa - men for egen del smitter det ikke helt over, foreløpig.
    Jeg tror de fleste er edruelige nok og vet at vi pr nå ikke er bedre enn et "midt-på-tabellen-lag". Mye avhenger av hvem vi får inn på DM, men som andre også sier - så vil jeg absolutt ikke utelukke at Sarr kan ta nye steg denne sesongen. Han har fått mer tid og sikkert sett endel på hva Heikkinen gjorde, og kanskje prover å jobbe med de samme tingene..

Vi må ikke glemme at vi uten Heikkinen også leverte noen gode kamper (spesielt i begynnelsen av sesongen), men når det forst raknet - så raknet det virkelig og sommeren var jo tragisk med et lag blottet for selvtillit.

Jeg mener at det laget vi har nå, er mer enn gode nok til å overleve i Tippeligaen. Jeg vil tro at vi med de spillerne vi nå har ville havnet mellom 8-10 plass et sted. Får vi inn en god DM, så tror jeg vi absolutt kan havne rundt 5-7 plass med litt marginer og flyt.

Men, det er ennå tidlig og vi får nok endel svar i de neste 2 månedene..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå har også Lars-Jørgen Salvesen fra Vigår har fått et konkret tilbud om å bli med i toppspillergruppa til Start. Start har i så fall sikret seg to veldig spennende lokale spillere. Blir interessant å se hvordan denne satsningen utvikler seg.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Nå har også Lars-Jørgen Salvesen fra Vigår har fått et konkret tilbud om å bli med i toppspillergruppa til Start. Start har i så fall sikret seg to veldig spennende lokale spillere. Blir interessant å se hvordan denne satsningen utvikler seg.
    Jeg synes dette er interessant. Når Start ikke kan tilby mer enn 3.divisjon for de nest-beste, så er det viktig at de tilbyr et opplegg som dette her.

Ellers så er det bra at det finnes klubber som Vigor som tenker på spillerens beste - og ikke nodvendigvis lar gamle problemer med Start hindre en overgang. Spennende spiller dette forresten. Håper det går i orden!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av hanzen Vis innlegg
    Kan ikke se at noen har skrevet det her (mulig jeg er blind?) men Dos Santos fra Ull/Kisa skal på prøvespill hos start i januar.

http://www.eub.no/article/20131205/ARTICLE/131209957
    Noen som vet noe mer om dette prøvespillet det ble skrevet om før jul? Jeg har ikke sett noen andre referanser til dette enn akkurat denne artikkelen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Huseboe Vis innlegg
    jeg spår at Hæstad er i landslagsdiskusjonen som høyreback hvis han satses på i løpet av 2015.
    Morten Hæstad er klar for Hønefoss. Så spørs det hva det får å si for fremtiden på landslaget.

Ellers er jeg enig med dem som uttrykker en viss bekymring og snakker om å senke forventningene. Fotballspillere utvikler seg kontinuerlig og det er gratis å trene.

Men det er nå engang slik at Start var på full fart ned i Adecco før Heikkinen kom inn og løftet laget. Tapet av ham er en stor svekkelse. Og signeringene til nå kan knapt antas bedre enn talentene som forsvant ut, og er fra en hylle som ligger vesentlig lavere enn den våre farligste konkurrenter, som Sandnes Ulf og Sarpsborg, plukker fra.

Foreløpig er Starts konkurranseevne svekket i forhold til mange av lagene vi i utgangspunktet kan sammenligne oss med. Og med en tropp som knapt er større enn Manchester Uniteds skadeliste, er vi nok en gang avhengige av en god porsjon flaks på skadefronten for å få en tilfredsstillende treningshverdag gjennom vinteren og en slagkraftig tropp i sesongen.

Et par nye fjes vil gjøre mye. Men spørsmålet er om rammene er gode nok til å skaffe førstevalg.

Med utgangspunkt i fjorårets prestasjoner og høstens overganger fremstår Start som en klokkeklar nedrykkskandidat.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Med utgangspunkt i fjorårets prestasjoner og høstens overganger fremstår Start som en klokkeklar nedrykkskandidat.
    Det ser slik ut, og uten å svartmale eller foregripe begivenhetens gang må det sies at det som bekymrer meg er følgende;

Dette Mjelde-lagets force skal og må være arbeidsinnsats, samt relasjoner og organisering, Men selv med dette i bånn var vi svakest i TL før Finnen ankom. Og det at man peker på EN enkeltspiller som løsningen på problemet er jo egentlig absurd, selv om det er mye sannhet i det. Håpet mitt er at den litt nylig sammensatte gjengen har blitt mer kjent med hverandre og enkeltspillere vil sikkert heve seg - i tillegg håper jeg Start har analysert problemene fra i fjor i hjel og unngår den voldsomme poenglekkasjen vi opplevde spesielt hjemme på Sør Arena i fjor.

Vi er heldigvis ikke kommet til treningskamper ennå, og en del svar får vi nok når lag som Glimt og Viking stiller i Sørlandshallen i februar. Hvem inntar DM-rollen, tenker man å rullere gjennom vinteren - nøler eller vingler man på dette punktet blir jeg for alvor skeptisk...
    Sist endret av SpennEnde : 01-15-2014 kl 19:34

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Men det er nå engang slik at Start var på full fart ned i Adecco før Heikkinen kom inn og løftet laget. Tapet av ham er en stor svekkelse. Og signeringene til nå kan knapt antas bedre enn talentene som forsvant ut, og er fra en hylle som ligger vesentlig lavere enn den våre farligste konkurrenter, som Sandnes Ulf og Sarpsborg, plukker fra.

Er Sandnes Ulf så veldig forsterket. De har mistet sin klart beste spiller i Steinthor Thorsteinsson. Hvem har de hentet som forsterker laget så veldig?

Ellers så er jeg en av de som mener at Heikkinen for alt for mye av aeren for det Start fikk til i slutten av sesongen. Joda, han var god, men samtidig så var det mange på Start-laget som fikk en formtopp på den tiden. Matthias Vilhjalmsson var en av de. Acosta og Jesper var gode bak. Vikstol hevet seg veldig og Owello var i godt gammelt slag. Jeg tror vi hadde tatt mange poeng - uansett om Heikkinen hadde kommet eller ikke. Husk at han kom på et tidspunkt der vi spilte mot mange dårlige lag. Med 7-0 over Sandnes Ulf fikk dessuten hele laget en stor selvtillit boost og dette tok de med seg i de neste kampene.

Start spilt flere gode kamper tidligere i sesongen - fQr Heikkinen kom. De forste kampene var vi spillemessig best men fikk ikke resultatene vi fortjente, og det var mye marginer som gjorde at vi ikke lå langt hoyere på tabellen etter de forste 5-6 kampene.

Jeg tror en spiller som Sarr vil vise seg fra en mye bedre side denne sesongen og utenom Heikkinen har vi ikke mistet noe av de sentrale spillerne på laget. Det er massevis av kvalitet, og det laget vi nå har kan fint klare seg i Tippeligaen - med litt mer marginer enn det vi hadde i begynnelsen i fjor. Det er selvsagt bra om vi får inn en god og rutinert DM, men gjor vi ikke det, så er det slettes ikke så håplost som mange mener.

Det blir uansett spennede å se hva som skjer på overgangsfronten framover, så får vi se litt mer på hvordan vi tror det går når vi kommer oss inn i mars...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i dine betraktninger Frankie. Var mye tilfeldigheter som spilte inn i Heikkinen perioden. Han var og er en begrenset fotballspiller. Skal dog ikke undervurdere rollen han hadde i laget. Var akkurat det vi trengte ( og trenger ). Tror som sagt tidligere at Doffen passer som hånd i hanske her.

Sarr har jeg ingen tro på. Han blir en ny Oladapo !

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294