Side 13 av 24 FørstFørst ... 3111213141523 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 476
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da nærmer Hodnemyr seg Start:
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/f...d#.UuDjsrSUllY

Det var da en forsonende tone fra Venndølene Det lover i såfall godt for videre samarbeid..
    --

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Sogndal har idag bestemt seg for å slippe Sidimane "Sidy" Sagna (24), fjorårets defensive midtbanemann med 28 kamper og 3 mål.

Senegaleser med fortid i Bayal Salls klubb AS Saint-Étienne. Altså landsmann med vår egen DM, Babacar Sarr. En interessant spiller for Start?
    Hva er grunnen til at de lar ham gå? Jeg er litt der at hvis Sogndal slipper ham, så er det ikke sikkert han er et fornuftig valg for Start?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Hva er grunnen til at de lar ham gå? Jeg er litt der at hvis Sogndal slipper ham, så er det ikke sikkert han er et fornuftig valg for Start?
    Vet ikke annet enn at det var ganske dryge forhandlinger - det tyder vel på at man var interessert i å beholde Sidy, som tross alt var en nøkkelspiller i fjor, men at det ikke løste seg - sannsynligvis pga. økonomi/trivsel?

Ikke vet jeg - men det er kanskje spillere på denne hyllen vi kan ha forhåpninger om å kunne signere.

Stevan dos Santos som skulle trene med Start i vinter er for øvrig solgt til en klubb i Senegal.
    Sist endret av SpennEnde : 01-23-2014 kl 22:17

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis vi får inn Hodnemyr nå, så må vi jo kunne si at Start har vært i lokalmiljøet.. Spillere har kommet til oss fra Fløy, Vigør, Vinbjart og Donn, og spillere har gått fra oss til Vinbjart og Jerv.

Da mangler vi vel stort sett bare innvolveringer med RIL, Arendal og MK av lokallagene, eller er det noen flere i tredje divisjon og oppover?

Jeg synes dette er veldig bra. Eneste er at jeg gjerne ville hatt Zernichov som gikk fra Vigør til Vinbjart også, men det er vel grenser for hvor mye man kan forvente, og det kan godt hende han trenger en liten tur i 2. divisjon først :-)

Selv om vi vel ikke har hentet noe fast A-lagsinventar, synes jeg dette er et godt tegn. Og finnes det i det hele tatt spillere i noen av disse lagene som faktisk hadde glidd rett inn på laget?

Nå venter jeg egentlig mest i spenning på litt ekstra defensive fibre. Vi trenger minst en spiller til med defensive fibre, type defensiv midtbane eller midtstopper, og han må være av kvalitet. De må gjerne satse på Acosta som DM, men da trenger vi noen i forsvar. Og jeg må innrømme at hvis Sarr er satsinga, håper jeg de har et alternativ i tilfelle det går galt...

Men det blir spennende å se. Men etter alt hva jeg kan se, har vi i det minste vært svært økonomiske i denne overgangsfasen så langt, og det i seg selv er jo bra :-) Bare det ikke går ut over tippeligaplassen vår.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Mads Stokkelien kan dra fra Stabæk på bosman, vurderer å signere for Amerikansk 2. divisjonsklubb (nivået under MLS!)... Mjelde, sign him up!!!!

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    "Start blir neste stopp
    Da Adresseavisen ringte Hodnemyr var han litt skuffet, men han aksepterte klubbens beslutning.

- Det går greit. Det var moro å være på prøvespill, og en kontrakt ville vært en bonus. De trengte en som kunne spille for Gamboa i VM, og jeg trenger et par år for å bli klar. Det må jeg akseptere, sier Hodnemyr.

Høyrebacken har tidligere vært i samtaler med Start, og Hodnemyr satser på å signere for sørlandsklubben innen få dager.

-Jeg får satse på Start, og kanskje komme tilbake til Rosenborg når jeg blir eldre, sier han."

Godt å høre at Start ikke er andrevalget da...
    Snakket nettopp med Hodnemyr på facebook for å forhøre meg om hva han hadde å si om den kommentaren:
    - Problemet er at det var adressa som intervjuet meg, ikke fvn. adressa er jo ihuga fan av rbk og de vinklet alt jeg sa den veien at jeg ville til rbk, at jeg var skuffet, at jeg "heller får satse på start da" osv. det var flere kommentarer der som jeg ble irritert for å ha kommet i media.

- hva media skriver er noe, hva jeg viser på felt og i kamp er noe annet. Supportere og fans skal nok få høre at jeg er start-fan selv, om det blir en overgang. Som jeg sa til pål og nicolai i fevennen så har jeg alltid hatt mest lyst til å spille i start, uavhengig av interresen som har kommet.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er veldig bra! :-) Det er fint med innspill som det der! :-) Og velkommen til forumet, Tarantino! :-)

Jeg er en av de første til å ønske Stokkelien velkommen, jeg håper han kommer tilbake! Men jeg må innrømme at jeg forstår om ikke Mjelde kaster seg over ham, med tanke på at vi har Matti, Castro, Hoff og Lind med enda Markovic og Salvesen i bakhånd, samt også Asante. Stokkelien hadde helt sikkert minst vært foran Lind i rekka, og kanskje han til og med kunne vært på førstelaget, jeg vet ikke akkurat hvilket nivå han har inne nå, men med mindre han er en betydelig forsterkning, kan jeg godt forstå at vi kanskje burde prioritere andre plasser framfor spissplassen...
    Sist endret av Leifen : 01-28-2014 kl 22:57
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Thomas Augustinussen fra AAb. Noen som har kjennskap til han?
    2 landskamper lover jo bra. En ny Heikinnen som tar et par år hos oss på tampen av karrieren? En som kan ta den DM-rollen mens Sarr modnes?
    Optimist

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Hvis det går i orden med Augu så tror jeg vi er godt forspent på midtbanen i 2014. En nær optimal signering i Starts situasjon, sett utenfra. 32 år gammel ledertype med nesten 300 kamper i dansk superliga gir oss en helt annen dimensjon.

Nå tar jeg ikke noe på forskudd, men i ekstrabladet får man inntrykk av at det bare er formaliteter som gjenstår, men at det ikke haster (med tanke på vindu og tidsfrister).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Hvis det går i orden med Augu så tror jeg vi er godt forspent på midtbanen i 2014. En nær optimal signering i Starts situasjon, sett utenfra. 32 år gammel ledertype med nesten 300 kamper i dansk superliga gir oss en helt annen dimensjon.

Nå tar jeg ikke noe på forskudd, men i ekstrabladet får man inntrykk av at det bare er formaliteter som gjenstår, men at det ikke haster (med tanke på vindu og tidsfrister).
    Det internasjonale overgangsvinduet stenger vel i morgen, så dersom Augu skal til et annet sted enn Norsk fotball så haster det vel for han sin del.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette kan bli en bra "Heikinnen". Erfaring i massevis, herunder et par landskamper. Gitt klubbens økonomiske forutsetninger, anser jeg dette som en lovende (mulig) signering.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om dette går i orden virker det som nok en fornuftig signering fra Mjelde. Det er vel bare Castro som ikke har slått til slik vi hadde håpet? Men han er pr dd tredjevalg på dm i Aab, så det er en viss usikkerhet knyttet til hvor god han faktisk er. Går dette i orden, kjenner jeg at jeg får litt mer troa enn hva jeg har hatt tidligere.
    --

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, jeg så også det med at han er tredjevalg per nå. Jeg merka at det ikke akkurat tente meg :-P Men igjen, det trenger per definisjon ikke bety noe mer enn at DM-posisjonen i Aab rett og slett er svært sterk. Men at det gir grobunn for litt edruelighet, er vel bare sunt :-P
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Spennende CV!

Det spekuleres i at Ålborg vil gi ham muligheten til et siste lønnsomt opphold i utlandet. Nå har jeg ikke sjekket valutakursene på en stund, men det høres vel merkverdig ut.

Ser et sted at han valgte Ålborg fremfor bedre tilbud andre steder da han forlot Red Bull. Det betyr vel kanskje at han i utgangpunktet hadde høyere markedsverdi enn det Ålborg kunne tilby. Dermed er det kanskje like mye økonomiske som sportslige hensyn som gjør at de vil la ham gå.

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan Start skal finne penger til å lønne en slik spiller. Det er vel muligens noen skattehull som klubben utnyttet da de hentet Heikkinen. Men det krever vel kortidskontrakt eller pendling. Og det er jeg litt skeptisk til etter Priske.

Men det viktigste er at Start får på plass en general i god til før seriestart. Stallen er for tynn, og det trengs en ny stopper og en ny defensiv midtbanespiller. Når Castro er ute i måneder og Lind sliter med å takle den nye treningshverdagen, er også spissplassen kime til bekymring. Det ser ikke bra ut for øyeblikket.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg ser til Stokkelien hvis både Castro og Lind sliter... Det hadde vært gøy :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Olofinjana er tilbake i byen igjen. Han utelukker ikke spill for Start. Han har visst spilt noen få kamper for Wednesday frem til Jul, men er ledig på markedet igjen nå. Kunne vært morro hvis det ble noe

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Heller Olofinjana enn Augustiniussen i mine øyne, men det er ikke sikkert det er like aktuelt. Men som det er påpekt her, kan jeg ikke fatte at dansken skal klare å komme til oss for å tjene seg rik i utlandet..... Så det er ikke sikkert noen er aktuelle?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Augo sier jo at han elsker å spille fotball og bidra til resultater. Det får han ikke i Aab for tiden. I det siste er han benyttet en del som midtstopper, da de har sterke drenge på midten. Men selv om de nå selger stopper Lasse Nilsen til Holland så virker det ikke å være plass til ham. Selvfølgelig håper man at det skal melde seg på flere klubber som vil signere en 32-åring godt over middagshøyden for en lille slump penge, men som han selv sier så er altså Start det mest spennende alternativet så langt. Pengemotivet tror jeg er medieskapt. Flere gode grunner til å velge Start for Augo:

* Omtrent sikret fast plass på laget
    * Nivået er lavere og han vil kunne dominere
    * Kort vei til hjembyen
    * Gutten har norske aner og har måske lyst til å spille litt i Norge før han legger opp

Olofinjana tipper jeg er på omtrent samme nivå sportslig, men han har en helt annen økonomisk fortid, og det vil bli et voldsomt fall økonomisk om han velger Start. Men hvis det blir en "pakke" i forbindelse med akademiet er det muligens håp?

Sikrer vi oss en av disse to bidrar det sterkt til ny optimisme, høyere sesongkortsalg og mest sannsynligvis ny TL-kontrakt. Mye står på spill og håper man er villig til å strekke seg langt. Men forventer at man jobber med mer realistiske alternativer i tillegg.

Allan Gaarde virker ikke å være i salgsmodus, ihvertfall:

Tidligere i dag kom der rygter frem om, at Thomas Augustinussen havde tiltrukket sig interesse fra den norske klub Start, men heller ikke her regner sportschefen med, at der sker noget.

- Jeg kan ikke gå længere end at sige, at der har været forespørgelser. Men der kommer ikke til at ske noget.

Dette kan være "forhandlingstaktikk", men håper møtet mellom Start og Seyi gikk bra, da.
    Sist endret av SpennEnde : 01-31-2014 kl 12:21

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Spennende tider. Skal vi gå utifra navnet er det helt klart dansken vi bør gå etter. He he.

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Ja, jeg så også det med at han er tredjevalg per nå. Jeg merka at det ikke akkurat tente meg :-P Men igjen, det trenger per definisjon ikke bety noe mer enn at DM-posisjonen i Aab rett og slett er svært sterk. Men at det gir grobunn for litt edruelighet, er vel bare sunt :-P
    Det at han i dag er tredjevelg skyldes ifølge det jeg har hørt at Aab nå spiller med to svært talentfulle unge spillere på midten, og når man er 32 år og blir utfordret av unge talenter som gjør en like god jobb eller litt bedre så blir det i en klubb som i motsetning til Start gir talenter sjansen, vanskelig å beholde plassen. Jeg vet også at benketilværelsen hadde sitt utgangspunkt i at han ble skadet, ikke vraket. Jeg tror uansett at de aller fleste overganger der man går til en mindre klubb starter der hvor spilleren ønsker mer spilletid. Om Augo hadde vært førstevalg i Aab ville det strengt tatt vært liten grunn til å skifte beite om det ikke er en større klubb som kommer på banen. Augo skal ifølge ryktene være en meget sympatisk, profesjonell, motivert og dyktig spiller. Det eneste kritiske momentet jeg kan tenke meg er at det skrives at han ønsker et lønnsomt utenlandsopphold, og som alle skjønner så er ikke Start for tiden assosiert med høye lønnsbudsjetter.

Får vi denne signeringen på plass vil vi plutselig være veldig godt skodd på midtbanen og det kommer helt sikkert til å gi meget gode synergier for Even Bransdal og gjengen som pusher sesongkort for full pinne i kommentatorboks kontorene på Sør Arena.

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294