Side 2 av 24 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 476
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mitt høyeste ønske er som jeg tidligere har nevnt:Markus H.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Da kan vi jo også håpe at Årst lokker noen tromsøværinger sørover etter nedrykket deres, mange sterke spiller i stallen der som jeg kunne tenkt meg i Start.
    Idrettsklubben Start i hjerte

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Tronstad til championship og huddersfield. Klart han ikke er god nok for start. Lykke til videre. Håper du lykkes

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gerrard Vis innlegg
    Da kan vi jo også håpe at Årst lokker noen tromsøværinger sørover etter nedrykket deres, mange sterke spiller i stallen der som jeg kunne tenkt meg i Start.
    Første jeg tenker på er Ruben Kristiansen og Koppinen, førstnevnte kunne vært et godt supplement på v back

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Første jeg tenker på er Ruben Kristiansen og Koppinen, førstnevnte kunne vært et godt supplement på v back
    Ruben Kristiansen har tre landskamper for Norge i år. At han skal være et supplement til Vikstøl på venstrebacken, høres ut som stormannsgalskap. Starts økonomiske situasjon gjør det nok vanskelig å hente attraktive, etablerte eliteseriespillere.

Spillere som Riski, Berthod, Koppinen og Kristiansen er nok langt utenfor Starts handlingsrom.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvorfor vil så mange ha Koppinen? Han er over the top så det holder! Nei takk!
    Ruben Kristiansen er nok for dyr vil jeg tro.

Er Riski bakromspissen vi kanskje savner? Har han god nok fart?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Thomas drage hadde vært spennende å få fra Tromsø. Ung med vanvittig bra innleggsfot

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sigthor T. på Ulf er jo ønsket av Viking, men han venter visstnok på et tilbud fra en annen klubb. Tror ikke det er Start akkurat, men det hadde vært en super signering. Gummis gamle lagkamerat fra Breidablik kunne jo bekledd både ving og spissrollen på en utmerket måte.

Ellers sitter vel alle TL-lags supportere og diskuterer hvem som skal hentes fra nedrykkslagene. Tipper Starts sjanse ligger i bekjentskap i så måte. For øvrig må vi vel gå ut ifra at S08 slår Ranheim, og muligens er Ranheims Jo Sondre Aas (toppscorer i Adecco) interessant for Start?
    Sist endret av SpennEnde : 11-11-2013 kl 20:37

Junior Member
    Ble medlem
    Nov 2013
    hva med å hente tilbake Aram Khalili eller Mads Stokkelien? de har begge scoret masse i 1. divisjon i år

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bean Vis innlegg
    hva med å hente tilbake Aram Khalili eller Mads Stokkelien? de har begge scoret masse i 1. divisjon i år
    Tror ingen av disse er aktuelle da begge er ganske like de spillerne vi allerede har i Vilhjalmsson og Castro. Jeg tror vi henter en rask bakromspiss så vi har flere strenger å spille på offensivt.

Jeg tror dog at Stokkelien vil vende tilbake til Start etterhvert, men tvilsomt om det blir neste sesongen...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Under her er Bosman-spillerne for oyeblikket:

Hvem synes dere Start burde gå for?

En jeg gjerne kunne tenke meg å se i Start er Steinthor Thorsteinsson fra Sandnes Ulf. Han har 5 scoringer og 6 assist (bl.a 2 mot Start) og klart best snitt på VG-borsen av Sandnes Ulf spillerne (5.14). Han er offensiv midtbanespiller og kunne lagt litt press på Owello. Da har vi dobbel dekning på denne plassen - spesielt nå som Sondre Tronstad forsvinner. Han er 28 år gammel og sikkert en spiller som Matthias og Gummi kjenner godt til.

Aalesund: Lars Fuhre, Edvard Skagestad, Andreas Nordvik, Mathias Rasmussen, Akeem Latifu (låneavtale utløper) og Houcine Zaidoune (låneavtale utløper).

Brann: Hassan El Fakiri, Jørgen Mohus og Kennedy Ashia (låneavtale utløper).

Haugesund: Trygve Nygaard og Umaru Bangura.

Hønefoss: Erik Midtgarden, Steve Clark, Magnus Hjulstad, Arnor Adealsteinsson, Helge Haugen, Tor Hovda, Alexander Mathisen, Remond Mendy, Simon Larsen (låneavtale utløper), Kenneth Di Vita Jensen og Kevin Larsen.

Lillestrøm: Thorstein Helstad, Fredrik Stoor, Marius Høibråten (), Thomas Piermayer og Magnar Ødegaard (låneavtale utløper).

Molde: Kristoffer Vatshaug (lagt opp), Daniel Berg Hestad, Børre Stenslid (lagt opp) og Sean Cunningham.

Odd: Morten Fevang, Frode Johnsen, Snorre Krogsgård, Mattias Andersson og Nicklas Gunnarsson ().

Rosenborg: Jon Inge Høiland og Erik M. Brathen.

Sandnes Ulf: Aslak Falch, Milos Mihajlov, Fredrik Thorsteinbø, Nemanja Jovanovic, Steinthor Thorsteinsson og Steffen Haugland.

Sarpsborg 08: Magnus Sylling Olsen, Torarinn Valdimarsson (låneavtale utløper), Steffen Ernemann, Berat Jusufi og Alvaro Baigorri.

Sogndal: Eivind Daniel Røed, Thomas Ness, Hannu Patronen, EspenNæss Lund, Anders Hella, Magnus Stammestrø (låneavtale utløper), Gilbert Koomson (låneavtale utløper) og Azar Karadas.

Start: Christian Tveit, Alain Delgado, Henrik Dahlum, Sondre Tronstad, Birger Madsen og Markus Heikinnen.

Strømsgodset: Razak Nuhu (låneavtale utløper), Abdi Ibrahim (låneavtale utløper), Ola Kamara (låneavtale utløper) og Lars Stubhaug.

Tromsø: Steffen Nystrøm, Josh Pritchard (låneavtale utløper) og Benny Lekström.

Viking: Rune Jarstein, Johan Lædre Bjørdal, King Osei Gyan, Patrik Ingelsten, Eirik Schulze, Joan Edmundsson, Christoffer M. Lunde, Richard Ekunde, Benjamin Sulimani og Jon-Helge Tveita.

Vålerenga: Bojan Zajic, Morten Berre, Jan Lecjacks (låneavtale utløper), Joseph Baffo (låneavtale utløper), Fitim Kastrati (korttidskontrakt) og Mathias Blårud (korttidskontrakt).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er en veldig lang liste Frankieboy...men alle er vel ikke like aktuelle for oss

Jeg skulle gjerne sett at vi fikk inn minst 5 nye spillere.

1. Keeper. Helst et nytt førstevalg, siden jeg ikke er veldig imponert over Opdal, da spesielt feltarbeidet hans. Hans utrusninger har kostet oss mange poeng i år og han ser helt bortkommen ut når han skal ut og bokse på f.eks. hjørnespark. Eventuelt et godt andrevalg med potensial til å overta plassen, som ikke Reinertsen ser ut til å være i nærheten av. Han var vel en nødsignering da vi ikke hadde andre keepere.

2. Midtforsvar. Her har vi behov for en yngre spiller som kan presse Jesper og Acosta. De to har spilt meget bra sammen mot slutten av sesongen, men vi har behov for en ny spiller bak dem som kan utvikle seg. Andersen har dessverre ikke vist mye positivt i den posisjonen i år, og Gummi er ingen midtstopper.

3. Venstre side. Helst en venstreback som også kan "hospitere" på flanken. Denne siden er uten konkurranse p.d.d og selv om de har spilt relativt bra der behøver vi noen andre som kan steppe inn og gjøre en god figur.

4. Defensiv midtbane. Her kan vi gjerne signere Heikkinen for ett år til, men ikke noe mer. Han viser tegn til alderdom, men kompenserer bra for dette med god plasseringsevne og spillerforståelse foreløpig. Jeg er ikke sikker på om det også vil gjelde i 2015. Så en korttidskontrakt for han med Acosta (hvis vi får inn ny forsvarsspiller), Sarr og Gummi som backup fungerer for 2014.

5. Offensiv midtbane. Her er Owello et klart førstevalg enn så lenge, men vi behøver noen til å utvikle seg i denne posisjonen. Jeg hadde håpet på Tronstad her, men han er som forventet tapt for klubben dessverre.

I angrep og på høyresiden mener jeg vi har spillere som holder i Tippeligaen, enn så lenge. Asante har tatt store steg de siste årene og bør være et klart førstevalg her neste år. Vilhjalmsson kjempet i år om toppscorertittelen på et lag som lå i nedrykkstriden halve sesongen, ikke ulikt Årst. Så han har vist at han holder nivået bra, på tross av formanende pekefingre før årets sesong. Vi har også Hoff og Castro i de posisjonene. Hoff har vist dalende formkurve men holder fremdeles som en backup, og Castro har vist at han kan men han må få spilt mer enn han har gjort.

Det ser ikke ut som om det gror så godt bak førstelaget dessverre, men det har vel lite å si all den tid de ikke får mulighet til å utvikle seg når de blir tatt opp i A-lagstroppen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Under her er Bosman-spillerne for oyeblikket:

Hvem synes dere Start burde gå for?
    Vi skal nok ha 3 "eksterne" inn, en i hvert ledd.

Mine kandidater (rangert ift. realisme):

FORSVAR

1. Simon Larsen. Kan bekle alle posisjoner i forsvaret. Timingen er vel god nå. I tillegg "local lad".
    2. Kristinn Jónsson. Har ikke hørt noe mer om denne karen. Godt tegn?
    3. Kristjan Ø. Sigurdsson. Gammelt bekjentskap for Mons. Har et par gode år gjen. (33 år).
    4. Alexander Solli. Ung bergenser (VIF-eid) med skuddfot i (minst) Jesper-klasse.
    5. Karadas. Mons har både prøvd seg og "droppet" ham som Start-trener tidligere. Nytt forsøk?

MIDTBANE

1. Kristoffer Hæstad. Et godt alternativ til Heikkinen. Bør avslutte i Start.
    2. Tor Øyvind Hovda. Rykket ned med HBK, men 24-åringen har absolutt noe i TL å gjøre.
    3. Bangura. Har imponert i FKH. perfekt som DM i Mjeldes 4-4-2.
    4. Annan. Nok urealistisk, men sliter med å finne seg til rette på kontinentet. Har noe ugjort i Start.

ANGREP

1. Torstein Helstad. Fordi han er rimelig kjapp i bakrommet og kjenner Mons. Og Fredrik.
    2. Ingelsten. Ferdig i Viking, skadeutsatt - men har ferdigheter man savner i Start. Har tilbud fra Ulf.
    3. Thorsteinsson fra Ulf har bestemt seg for en norsk klubb, men avventer tilbud fra tysk klubb på nivå 2.
    4. Riski. Finnen er svært ettertraktet og blir nok for hard konkurranse, men man vet aldri...
    Sist endret av SpennEnde : 11-19-2013 kl 13:26

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Angrep: Nystrøm, Tromsø og/ Eller Sulimani Viking
    Forsvar: Nordvik, brukes på begge kanter. Kjenner godt Amin fra Vif tiden
    Midt: Om Heikkinen blir så hadde det vært fint med Bangura av de på lista.
    Ellers ingen her som kan fylle rommet til finnen, Hæstad nevnes som et godt ord.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg

ANGREP

1. Torstein Helstad. Fordi han er rimelig kjapp i bakrommet og kjenner Mons. Og Fredrik.
    2. Ingelsten. Ferdig i Viking, skadeutsatt - men har ferdigheter man savner i Start. Har tilbud fra Ulf.
    3. Thorsteinsson fra Ulf har bestemt seg for en norsk klubb, men avventer tilbud fra tysk klubb på nivå 2.
    4. Riski. Finnen er svært ettertraktet og blir nok for hard konkurranse, men man vet aldri...
    Om vi signerer Helstad eller Ingelsten kunne vi like gjerne ha satset på Mjelde. Da hadde vi unngått en stor utgift på lønnsposten også. Og Tortsein Helstad var relativt kjapp i 2005.

Nei takk!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    Nei takk!
    Hva med Eirik Schultze? Han var regnet som det største talentet på Sørlandet da han vraket Start og dro til Viking sommeren 2011. Drøye to år senere er han frigitt. Det ble med tre innhopp i eliteserien og spill i 2. divisjon. Men gutten er fremdeles bare 20 år. Og for Start burde det vel passe bra å etterfylle troppen med en ung, lokal, offensiv midtbanespiller nå som Tronstad og Dahlum forlater klubben.

Ellers er vel Patronen interessant og muligens innenfor rekkevidde. Han har spilt fast i eliteserien for Sogndal i to sesonger. Han kunne nok gitt Mathisen og Acosta reell kamp om stopperplassene. Det er viktig med en tredje stopper fordi stopperplassen er en nøkkelposisjon, klubbens førstevalg har variert stort i prestasjoner og Mathisen dessuten er litt skadeplaget.

Et annet alternativ som ikke er kontraktsløs, men som trolig kan hentes gratis er Simon Larsen. Han er lokal og kan spille både høyreback og stopper. Det er en fordel dersom Nouri forsvinner. Spørsmålet er om Start fremdeles er interessert i ham etter å ha blitt vraket to ganger.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Først og fremst trenger vi vel forsterkninger i forsvaret, hvis Heikinnen blir med et år til er problemet på defensiv midtbane midlertidig løst, men Kristoffer Hæstad kunne vært et alternativ her nå som vi ser at VIF sliter med konkursspøkelse og likviditetsproblemer, Hæstad er nok en spiller som de helst vil kvitte seg med pågrunn av for høy lønningspose. I Start vil han nok naturligvis måtte innfinne seg med betydelig lavere lønn, men han vil være fast på laget og han kjenner klubben.

Ellers kunne jeg tenke meg en ny midtstopper, Aleksander Solli eller Simon Larsen er aktuelle her, Solli er yngre og har bedre potensiale, Larsen er lokal, har god fart, og jeg tror han vil blomstre med mer spilletid, han kan også spille høyreback, og vil her være et bedre alternativ en både Glenn og Nouri.

På venstreback trenger vi også et alternativ til Vikstøl, Vikstøl er en habil Tippeligaback, og han har god spillerkjemi sammen med Børufsen på venstresiden, men han har sine styrker og svakheter, så en ung fremadstormende venstreback som kan pushe han og konkurrere om plassen tror jeg vil gjøre Vikstøl enda bedre. Litt usikker på alternativer her.

Ellers trenger vi kanskje en ving, primært venstre, men som også kan spille på høyre, Børufsen og Asante bør være førstevalgene neste år, men vi trenger et alternativ, og Hoff er dessverre på nedadgående kurve.

På topp tror jeg vi ikke trenger noen, Vilhjalmson har vist at han kan bli en god spiss i Eliteserien og Castro tror jeg kommer til å bli bedre og bedre etterhvert som han får akklimatisert seg og får mer spilletid enn i år. Synd og tåpelig at Tveit forsvinner dog. Kanskje Aram Khalili kunne vært et alternativ, han har scort bra med mål i år for Bryne, spørs om han er interessert hvis han bare blir et tredjevalg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vif er i pengetrøbbel og vil nok neppe la Bojan bli med 1.7 mill i lønn. Spørsmålet er om de har råd til å beholde Hæstad med 2.5 mill?
    Hadde vært kjipt om han hadde havnet i en annen klubb enn Start. Noe heftig salgsobjekt i utlandet er han neppe etter en sammenlagt dårlig sesong av vif. Hadde vært morro om klubben hadde vært i posisjon til å hente han tilbake, det skjer neppe uten hjelp utenfra

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ønskeliste innenfor realistiske rammer…

Def midtbane - Heikinnen eller Doffen
    Forsvar - Simen Larsen eller Kristian Sollie
    Kant/bakrommsspiss - Eirik Schulze

Kahliil blir for lik Castro så det tror jeg ikke noe på.

Men kjenner jeg MIM rett, kommer det nok en kjedelig ukjent islending som gjør en ok jobb….
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Men kjenner jeg MIM rett, kommer det nok en kjedelig ukjent islending som gjør en ok jobb….
    Kommer Steinthor Thorsteinsson fra Sandnes Ulf så er jeg fornoyd. Han var Sandnes Ulf klart beste spiller og som omtalt tidligere i denne tråden - så hadde han 11 målpoeng (assist eller scoring) denne sesongen. Jeg kunne gjerne sett han i Start-drakta. Ellers er jeg enig i at vi kunne hentet Solli eller Larsen bak og et nytt angrepsvåpen (med fart) på topp.

Håper det ordner seg med Heikkinen, men hvis ikke må det inn en lignende type. Er skeptisk til Doffen. Var ikke han nokså skadeutsatt de siste par sesongene?

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294