Side 3 av 24 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 476
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Thorsteinsson er observert på Viking Stadion idag og nærmer seg nok Viking. Men situasjonen i VIF betyr vel at Start må tenke nøye gjennom et par alternativer fremover. Doffen har meldt om pressemelding i morgen (regner med det er på vegne av spillergruppen) så får vi se... Kunne vi fått begge sørlendingene derfra synes jeg det hadde vært strålende, men det skjer nok ikke.

Jeg stusser også litt over vrakingen at Tveit (så på ham som et stort talent), men får håpe det betyr at man har bedre spillere i kikkerten...
    Sist endret av SpennEnde : 11-21-2013 kl 20:29

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Thorsteinsson er observert på Viking Stadion idag og nærmer seg nok Viking. Men situasjonen i VIF betyr vel at Start må tenke nøye gjennom et par alternativer fremover. Doffen har meldt om pressemelding i morgen (regner med det er på vegne av spillergruppen) så får vi se... Kunne vi fått begge sørlendingene derfra synes jeg det hadde vært strålende, men det skjer nok ikke.
    Steinthor Thorsteinsson går til Viking - Det har vel vært klart om enn ikke offisielt ganske lenge nå?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Steinthor Thorsteinsson går til Viking - Det har vel vært klart om enn ikke offisielt ganske lenge nå?
    Nja, det var en tysk klubb inne i bildet og man ville ikke bekrefte hvilken norsk klubb det var (5 var interesserte).

Den tyske klubben ville først ha ham ned på prøvespill, viste det seg. Og det er sjelden interessant nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Nja, det var en tysk klubb inne i bildet og man ville ikke bekrefte hvilken norsk klubb det var (5 var interesserte).

Den tyske klubben ville først ha ham ned på prøvespill, viste det seg. Og det er sjelden interessant nok.
    Det sier i såfall ubehagelig mye om standingen til norsk fotball
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Robert Sandnes blir trolig første forsterkning foran 2014-sesongen:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d-404199_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tommel opp

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Robert Sandnes blir trolig første forsterkning foran 2014-sesongen:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d-404199_1.snd
    Han kan spille både venstre back og kant. Bra! Dette er plasser hvor vi trenger bedre dekning.

Ikke overraskenede at han er "litt" islending også
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Kommer Steinthor Thorsteinsson fra Sandnes Ulf så er jeg fornoyd.
    Jeg tror du er i overkant optimistisk/uansvarlig på vegne av klubbens økonomi, Frankie. Thorsteinsson er vel en av eliteseriens mest attraktive bosmenn, og det ville være rart og litt urovekkende om Start kan gå seirende ut av det slaget.

Det er vel ingenting som tyder på at Start kan øke lønnsbudsjettet sitt nevneverdig neste sesong. Start har vel allerede overskredet budsjettet for inneværende år når de måtte hente Heikinnen, og dersom han kan overtales til å ta en ny sesong, blir han nok definitivt blant klubbens best betalte. Da er nok handlingsrommet fremover svært begrenset.

Klubben har en klart definert førsteellever og ytterligere fire etablerte spillere i troppen. Start er avhengig av å hente inn en del nye spillere for å opprettholde en viss bredde i troppen etter frafallet av spillere som Dahlum, Tronstad, Delgado og Tveit. Å hente inn spillere som skal gå rett inn på laget innebærer nok en vesentlig økning av lønnskostnader siden de fleste som forsvinner antakelig har svært lav lønn.

Slik sett er jeg veldig fornøyd med at Start går for Sandnes. Jeg aner ikke hvilket nivå han holder, men profilen er riktig. Han kan spille i to posisjoner Start mangler bredde, og han er trolig rimelig i drift. Start har ikke økonomi til å hente inn en spiller som er bedre enn Vikstøl og Børufsen og de må grave relativt dypt for å finne spillere som er på nivå med Viktstøl og Børufsen. Da er det smartere å hente inn en billig backup som kan utfordre dem på sikt og gi troppen bredde.

Jeg regner med vi kommer til å se flere slike spillere til klubben i løpet av vinteren. Men kanskje finnes det også midler til å hente inn ytterligere en spiller som kan utfordre førsteelleveren direkte. I så fall ville jeg prioritert stopperplassen.

Doffen kan sikkert løse mange av de samme oppgavene som Heikinnen dersom Heikinnen glipper. Men basert på det jeg har sett av Doffen de siste sesongene, fremstår han som en vesentlig svakere spiller. Det er videre vanskelig å se for seg at Doffen ikke vil bli en av de best betalte spillerne i Start, samtidig som det er lite som tyder på at han vil bli blant de beste spillerne målt i prestasjoner. Derfor fremstår dette som en dårlig deal.

Urealistisk er det i mine øyne imidlertid ikke. Doffen har et stort hjerte for Start, og ønsker seg nok hjem på sikt. Og lønnen har hever i Vålerenga er så høy av klubben nok med stor sikkerhet ville sluppet ham gratis til enhver klubb som er villig til å overta arbeidsgiverrollen. Så er spørsmålet hvor langt Start er villige til å strekke seg og hvor mye Vålerenga er villig til å betale ham for å terminere kontrakten.

Jeg håper Doffen suger ut det siste av eventyrkontrakten i Vålerenga, og heller melder seg til tjeneste som bosmann etter neste sesong. Da er det nok større muligheter til å få på plass en avtale som i reflekterer det faktum at Doffen i skrivende stund har et langt høyere status enn siste åres prestasjoner skulle tilsi.

I mine øyne minner situasjonen ganske mye om det som skjedde med Strømstad. Start la latterlig mye penger på bordet for å låne ham fra Le Mans. Det måtte de nesten gjøre all den tid Strømstads lønn i Le Mans var så god at Start åpenbart måtte grave dypt for å lokke ham hjem. Men spilleren de fikk var jo langt unna nivået lønnen skulle tilsi. Og da proffeventyret var over, og Strømstad innså at muligheten var begrensede, var det ikke lenger et spørsmål om hvorvidt Start hadde råd til ham, men hvorvidt Start ville ha ham. Slik kan det også bli med Doffen. Men i motsetningen til Strømstad, kan Doffen fortsatt ha noen gode sesonger igjen etter tilbakekomsten. Selv om skadehistorikken hans kanskje tilsier at han ikke har så mange år igjen av karrieren, er nivået hans fremdeles ok, og vesentlig høyere enn nivået Strømstad holdt etter tilbakekomsten.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Det er fult mulig å få tak i spillere som kan gå inn første elveren uten å sprenge budsjettene.-
    Vet ikke om de betalte Madsen noe, hvis ja frigjør jo dette noe også. Etter det jeg forstod fra uttalelser fra Mjelde og styret er det også det som er planen og grunnen til at de tror Start kan kjempe på øvre halvdel neste år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Tjo bing.....

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10145181
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    3. Venstre side. Helst en venstreback som også kan "hospitere" på flanken. Denne siden er uten konkurranse p.d.d og selv om de har spilt relativt bra der behøver vi noen andre som kan steppe inn og gjøre en god figur.
    Check!

Bare fire til nå MIM!

Er det forresten noen i det hele tatt som kjenner til Robert Sandnes og vet hvilket nivå han ligger på. Det oser dessverre ikke av tillit når han er vrakgods fra AAFK og har spilt de siste årene på Island. På papiret passer han perfekt inn i laget vårt, men det avhenger av at han innehar kvalitet nok til å i hvertfall steppe inn som backup. At han har imponert på prøvespill sier dessverre ikke alt.

PS: "Bad form" å sitere eget innlegg, men men.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Det er fult mulig å få tak i spillere som kan gå inn første elveren uten å sprenge budsjettene.
    Det har jeg litt vanskelig for å se.

Magne Kristiansen var lenge krystallklar på at det ikke var aktuelt å forsterke i sommervinduet uten samtidig å frigjøre tilsvarende antall spillere. Klubbens økonomiske situasjon tillot ikke økte lønnskostnader. Men den desperate situasjonen gjorde likevel at Start hentet Heikinnen på kortsiktkontrakt uten å klare å kvitte seg med Nouri slik planen trolig var litt tidligere i vinduet da Ålesund ønsket Nouri og Start jobbet med å hente Larsen.

Start avsluttet årets sesong med sprengt lønnsbudsjett. Om Heikinnen blir med videre, er det etter alle solemerker som en av klubbens best betalte spillere. Og dette etterlater lite frie lønnsmidler for forsterkninger. Ungguttene som forlater klubben må erstattes for å opprettholde et visst antall spillere i troppen, og kan neppe erstattes med billigere arbeidskraft da ungdommen trolig hever minstelønn.

Birger Madsen hadde nok en meget lukrativ kontrakt, men spørsmålet er hvor store kostnader dette i realiteten utgjorde i siste sesong. Madsen har vel vært sykmeldt siden i fjor sommer, og har vel forlengst flyttet tilbake til Oslo. Det ville være rart om Start betaler full lønn ut kontraktsperioden for en spiller som ikke engang er byen.

Det er selvsagt mulig at Start planlegger å øke lønnsbudsjettet, men det virker ikke sannsynlig gitt Kristiansens tidligere uttalelser og klubbens bekmørke generelle økonomiske situasjon.

Det er selvsagt også mulig å hente topp kvalitet for en billig penge og moderat lønn, men da snakker vi neppe om etablerte spillere som Riski og Thorsteinsson.

Om Start skal opprettholde dagens samlede lønnsbudsjett og ønsker Heikinnen med videre, er det etter mitt skjønn helt urealistisk å forvente at klubben kan forsterke med etablerte eliteseriespillere. Kanskje vi kan håpe på en. Øvrige forsterkninger må nok være anonyme, ukjente spillere fra lavkostland og lavere divisjoner.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Det er selvsagt også mulig å hente topp kvalitet for en billig penge og moderat lønn, men da snakker vi neppe om etablerte spillere som Riski og Thorsteinsson.

Om Start skal opprettholde dagens samlede lønnsbudsjett og ønsker Heikinnen med videre, er det etter mitt skjønn helt urealistisk å forvente at klubben kan forsterke med etablerte eliteseriespillere. Kanskje vi kan håpe på en. Øvrige forsterkninger må nok være anonyme, ukjente spillere fra lavkostland og lavere divisjoner.
    Både Riski og Thorsteinsson var vel nokså ukjente da de kom til henholdsvis Honefoss og Sandnes Ulf, så at det finnes relativt ukjent kvalitet i andre klubber er helt klart.
    Thorsteinsson kom vel fra Orgryte i Sverige foran 2011-sesongen mens Riski kom fra RTS Widzew Lodz i Polen - etter at han i 2011 var på utlån i Orebro i Danmark. Uten at jeg kjenner til overgangspris og lonnskostnader så vil jeg tro at disse ikke var allverdens (men ser at jeg kan ta feil).

Uansett så finnes det nok ganske mye ukjent kvalitet rundtforbi, men man skal jo ha litt flaks med hvem man henter. Slik man hadde med Heikkinen… Ser vi på Haugesund så har jo ikke de hentet spesielt mange profiler de siste årene, men har hatt en meget dyktig trener som har fått mye ut av spillerne sine..

Jeg tviler veldig på at Doffen er aktuell - med mindre han kommer gratis og er villig til å gå KRAFTIG ned i lQnn...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av bean Vis innlegg
    Synes det er veldig merkelig at en 24-åring med erfaring fra 3. divisjon og nedover omtales som om han er et ungt talent. Når du er 24 bør du ha i hvertfall snust på Eliteserien eller minst Adecco-nivå. Hmm...skeptisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    [url]hva syns dere om dette?
    Tja. Jeg har ikke allverdens tro på prosjektet, og synes det er litt rart at Start ikke har hentet ham før om de virkelig tror han har det som skal til. Hvert år i 3.divisjon er vel normalt sett et steg i feil retning for en spiller i denne aldersgruppen.

Men Start kan trenge en ekstra spiss, og all den tid klubben har tre topplønnede spisser som kjemper om to plasser, er det åpenbart at nye tilskudd må være billige i drift.

I vinter virket det som Ramsland var den lokale spilleren som var nærmest. Og Ramsland har vel også bevist at han holder et bra nivå i Adecco denne høsten. Men MK tror jo fortsatt at de er i posisjon til å kreve en del penger for ham, og det er kanskje grunnen til at Start skygger banen.

For Ramslands sin del, er det sikkert best å ta turen innom Strømmen og Adecco slik at han slipper å ende opp på Start 2. Han er ung og lovende, og med spilletid i Adecco er det fortsatt håp om at han vil kunne lykkes. For Lind er vel sjansene minimale, og slik sett er det vel bedre at Start fyller stallen med spillere uten det største potensialet i stedet for å ødelegge unge talenter.

Personlig har jeg nok heller forventet at Start skulle rekruttere internt og hente opp Omar Markovic. Men de gjør kanskje dette også. Han er kanskje en litt annen spillertype, og primært sett på som ving. All den tid Mjelde ga ham et innhopp i sommer, og omtalte ham som en spiller med internasjonale ferdigheter, regner jeg vel med at han får tilbud om plass i neste års tropp.

Jeg vil anta at Mjelde fortrekker Wilhjalmsson, Hoff, Castro og Kristjansson på spissplassen. Eventuelle nysigneringer blir nok femtevalg i angrepet, og om Start henter inn/opp både Lind og Markovic fremstår veien til spilletid brutalt lang.

Men noe stallfyll må man jo ha på formasjonstreningene, og det er vel kanskje ikke så lett å lure unge spillere med ambisjoner lenger. Da er det et godt valg både for klubben og Sørlandsfotballen at valget faller på spillere som har unnagjort talentperioden, og som i hvert fall har fysikken Mjelde krever for å kunne få sjansen blant de store guttene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Alex Lind er en type man nesten ikke kan la være å gi sjansen, i mine øyne. Forutsatt at han er motivert og virkelig vil satse. Han har rett og slett et potensial som er få norske fotballspillere forunt. Rykk og teknikk som i seg selv vil kunne utforde de fleste forsvarere i Tippeligaen. Så er det selvsagt en vei å gå fra Donn til TL, som KRP også sier. Men det er vel siste sjanse for å hoppe på Start-toget nå, og jeg håper dette går i orden. Han har ferdigheter vi trenger, og kan bli en god joker å ha hvis han kommer opp på det fysiske nivået som trengs.

Jeg synes også det kunne vært interessant å sett ham i ving-rollen, han minner meg aldri så lite om Gunnar Aase, for de som husker ham.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    "Start skal forsterke med en klassespiller i hver lagdel før 2014-sesongen. Her er de lokale ekspertenes tips på hvem klubben bør gå for."

Ikke at det var gale spillere, men å kalle rekken for "klassespillere" er vel en smule spesielt.
    Markus Heikkinen, Simon Larsen, Kristofer Hæstad, Riku Riski og Magnus Nikolaisen

Mange med potensiale her, men er vel bare Markus som har bevist noe i høst på dette nivået.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En mulig brannfakkel, men likevel : Jeg er av den oppfatning av at Heikkinen er en særdeles oppskrytt fotballspiller. Ser for all del at rollen han er tildelt i Start er gull verdt. Han passer bra inn, men mener likevel det er rollen som er viktigere enn spilleren. Tror absolutt Doffen vil kunne bekle rollen vel så bra.

Var en blanding av psykologi samt at vi ikke hadde noen som kunne bekle rollen som utgjorde "suksessen", ikke spilleren Heikkinen. Skyt i vei ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    En mulig brannfakkel, men likevel : Jeg er av den oppfatning av at Heikkinen er en særdeles oppskrytt fotballspiller. Ser for all del at rollen han er tildelt i Start er gull verdt. Han passer bra inn, men mener likevel det er rollen som er viktigere enn spilleren. Tror absolutt Doffen vil kunne bekle rollen vel så bra.

Var en blanding av psykologi samt at vi ikke hadde noen som kunne bekle rollen som utgjorde "suksessen", ikke spilleren Heikkinen. Skyt i vei ...
    Han tilførte Start noe vi manglet sårt; rutine, ro med ballen, fysisk tilstedeværelse og plasseringsevne. Han brillierte ikke i noen av kampene, men var akkurat det laget trengte for at resten av spillerne skulle fremstå bedre

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294