Side 4 av 24 FørstFørst ... 2345614 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 476
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Han tilførte Start noe vi manglet sårt; rutine, ro med ballen, fysisk tilstedeværelse og plasseringsevne. Han brillierte ikke i noen av kampene, men var akkurat det laget trengte for at resten av spillerne skulle fremstå bedre
    I tillegg scoret han jo 2 utrolig viktige mål….

Ellers så er jeg litt bekymret for at han krever for mye for å forlenge - da han vet hvor viktig han var i 2013. Han sier vel også dette i intervjuet at dersom tilbudet er bra nok - så er han villig til å bli. Ser gjerne at han blir med videre, men ikke for enhver pris!! Mer en noe annet ser vi nå hva slags spiller vi trenger i denne posisjonen og DERSOM ikke Heikkinen og Start blir enige, så er en slik spiller hovedmål når vi går ut og leter etter nye spillere...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Håper man strekker seg litt lenger enn man egentlig har lyst til for å få signert Heikkinen. Viktig å beholde den stammen som avsluttet sesongen i år. Men i den forbindelse lurer jeg på om NFF skal ha et ord med i laget når vi er i "rød sone" og nye kontrakter/kjøp vel egentlig skal godkjennes av sentralmakten?

Uansett - hvis ikke Markus blir med videre har man vel to alternativer:

a) hente ny "ekstern" DM. Vanskelig og potensiell dyr øvelse, tror jeg - selv om man har vist teft tidligere.
    b) satse på Sarr eller Acosta. Bismark tror jeg passer godt i rollen, men da bryter man opp et midtstopperpar som hadde noe på gang. Og da må man også ha inn ny midtstopper.

Ikke bare er spilleren Heikkinen viktig å få med videre, man sparer seg masse hodebry hvis dette går i orden. Resten av logistikken kan da dreie seg om bosman-spillere, mener jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    Tror absolutt Doffen vil kunne bekle rollen vel så bra.
    Det jeg har sett av Doffen de siste årene gjør meg skeptisk til om han har det som skal til for å bekle rollen.

Heikkinen ble en hit fordi han var akkurat det laget manglet, både målt i fotballferdigheter og tilstedeværelse. Hans evne til å sette standarden defensivt og skjerme de smått usikre stopperne kan ikke overvurderes. Like viktig var hans evne til å velge kloke løsninger med ball like etter gjenvinning som hindret direkte balltap i den sårbare kontrafasen.

Han holdt i mine øyne rett og slett et høyere nivå enn resten av laget. Og årsaken er vel så enkel at han er en meget bra spiller fra en bedre liga. Den eneste usikkerheten er hvorvidt han klarer å opprettholde klasse i en dårligere treningshverdag når alderen begynner å melde seg.

Uansett er fotballklokheten hans gull verdt for et lag som ellers nesten er blottet for fotballkloke spillere. Jeg mener Start bør strekke seg langt og ideelt sett og i ytterste konsekvens sende noen andre førstelagsspillere på dør for å finne penger til å gi ham kontrakten han krever. Uten at dette er et spesielt sannsynlig scenario. Start hadde rykket ned med et smell uten Heikkinen, men kunne klart seg utmerket uten de fleste andre spillerne på laget. Da er regnestykket enkelt. Heikkinen er lagets overlegent viktigste spiller, og mannen Start må gjøre alt for å beholde foran neste sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Lind

Må si at jeg er overrasket over vendingen i saken med Alex Lind. Vel har han hatt en ok+ sesong i 3. divisjon, men når Start valgte å ikke hente Lind før fjorårets eller før årets sesong ser jeg ingen grunn til at de skal hente han nå heller. Lind er 24 år og har fortsatt ikke spilt på høyere enn 3. div nivå. Jeg mener det ville vært direkte feil å hente han nå.

Alex Lind har vel neppe vist seg som noen bedre spiller i år enn foregående 2 sesonger. Jeg har selv bare sett 2 Donn kamper denne sesongen, men ser man på antall scoringer kunne man like gjerne hentet Willy Pepa til klubben.

Å hente inn en lokal spiss som 4. eller 5. valg til spissplassen ser jeg ingen vits i. Da er det bedre å hente opp en unggutt fra Start 2 om behovet for denne spissen skulle melde seg i løpet av sesongen 2014.

Ut fra det som skjedde i vår var vel også Martin Ramsland nærmere en overgang til Start enn hva Lind var, skulle tro at 20 år gamle Ramsland også var en spiller vi heller kunne hatt i en sånn posisjon. Ser at Ramsland har prestert godt i Strømmen i Adeccoligaen og har vel dermed også bevist at han burde blitt satset på hos de gul/sorte i år. Hvorfor man ikke hentet inn denne lokale (eksperimentet, som Mjelde kalte det) spilleren vet jeg ikke, men jeg vil tro det har sammenheng med at vi hentet inn en spiss i ren Messi klasse. Ja, jeg tenker da på Alejandro Castro!

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ang Lind så må du huske på at han har ekstremkvaliteter som verken Ramsland, eller noen av dem andre lokale spissene har. Han er sterk som en Okse og har en fart som er ekstrem. Det at han scorer 5 mål mot Sandens Ulf(2 er laget) med mange 1 lags spillere sier også en god del.
    24 år er ingen alder når toppscoreren i TL er 39 år!
    Vil heller se Lind en Castro på topp...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Han er sterk som en Okse og har en fart som er ekstrem.
    Høres bra ut. Ser at han også sammenlignes med Gunnar Aase, som vel var en relativt temposvak og puslete ving, men med en gudommelig evne til å snurre unna backene og tråkle seg til linja. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det er åpenbart at denne Lind har noe over seg.

Jeg har knapt sett ham i aksjon. Og har ennå ikke sett noe som vekker oppsikt. Ramsland derimot. Han så jeg umiddelbart hadde potensial. Spennende å se hvordan han utvikler seg i Strømmen. Overgangen er klar, og det ser ut som om MK fikk noen kroner for ham likevel. Schultze er også tilbudt kontrakt. Håpet er at disse kan bli Startspillere på sikt, og da er Strømmen en fin utviklingsarena.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ramsland er klar for Strømmen og Schulze er også på vei inn:
    http://www.aftenposten.no/100Sport/f...n-405522_1.snd
    Sist endret av krs : 11-28-2013 kl 09:26
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Høres bra ut. Ser at han også sammenlignes med Gunnar Aase, som vel var en relativt temposvak og puslete ving, men med en gudommelig evne til å snurre unna backene og tråkle seg til linja. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det er åpenbart at denne Lind har noe over seg.

Jeg har knapt sett ham i aksjon. Og har ennå ikke sett noe som vekker oppsikt. Ramsland derimot. Han så jeg umiddelbart hadde potensial. Spennende å se hvordan han utvikler seg i Strømmen. Overgangen er klar, og det ser ut som om MK fikk noen kroner for ham likevel. Schultze er også tilbudt kontrakt. Håpet er at disse kan bli Startspillere på sikt, og da er Strømmen en fin utviklingsarena.
    Det er mulig at du håper det, men om disse spillerne nå lykkes i adeccoliagen (som Ramsland allerede har gjort i årets høstsesong) så blir de neppe aktuelle for Start med det første.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Ang Lind så må du huske på at han har ekstremkvaliteter som verken Ramsland, eller noen av dem andre lokale spissene har. Han er sterk som en Okse og har en fart som er ekstrem. Det at han scorer 5 mål mot Sandens Ulf(2 er laget) med mange 1 lags spillere sier også en god del.
    24 år er ingen alder når toppscoreren i TL er 39 år!
    Vil heller se Lind en Castro på topp...
    Nå ja... Det Sandnes Ulf 2 laget så jeg ved en anledning i år og det var ikke rare greiene. Var et purungt 3.div lag. Åpenbart har Alex Lind gode kvaliteter som fotballspiller men jeg er ganske sikker på at han aldri kommer til å bli en viktig bidragsyter i tippeligaen for Start. Men jeg er enig med deg - jeg ville heller hatt Lind på benken enn Castro på benken. Beklageligvis var ikke det et alternativ. Hadde ikke Start hentet inn Castro i fjor så hadde garantert Ramsland signert. Det at Bismark Acosta ble så dyr som han gjorde var også med på å velte lasset med det " eksperimentet" Mjelde ønsket med en lokal unggutt.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Flere jeg kjenner spiller på Donn, de mener han blir en veldig god tilvekst i en Start- tropp...
    De mener han er litt slik Daniel Braaten type, han er ikke mulig å knuffe seg på og har et fantastisk rykk...
    Håper virkelig vi får signa med Lind!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    Det er mulig at du håper det, men om disse spillerne nå lykkes i adeccoliagen (som Ramsland allerede har gjort i årets høstsesong) så blir de neppe aktuelle for Start med det første.
    Vel. Nå er det ikke så mange Adecco-spillere som hentes til eliten i løpet av året. De må lykkes spesielt godt om de skal bli så gode at spill for Start er uaktuelt.

Men for Start sin del er det vel gunstig om det finnes unge spillere med lokal tilhørighet som aspirerer til en plass på laget. Begge disse spillerne var ønsket av Start tidligere. Men er vel for øyeblikket vurdert litt for lette til å kjempe om spilletid på førstelaget. Spill i Adecco vil gjøre dem bedre forberedt. Og spillerne vil være spesielt interessante for Start pga sin tilknytning til Sørlandet.

Så lenge Start sliter med å rekruttere egne spillere, er der fint at unge talenter fra Sørlandet får muligheten til å satse på godt nivå i mindre klubber. Vi har tidligere sett at Start har hentet hjem spillere som Stephansen, Henriksen, Risholt og Andersen. Om det hadde vært noen unge sørlandske Adecco-spillere i Starts målgruppe idag, ville de nok vært aktuelle.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Syntes det er forbausende lite som skjer på overgangsfronten. Ikke engang rykter kommer det.
    Hva skjer? Dette pleier jo å være høysesong for spennende lesing. Ville tro de ville ut med litt nå før årskortsalg til jul

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, Start har vel strengt tatt alltid vært rimelig klare på at de ikke kommenterer rykter, så det betyr vel i praksis at de denne ganga klarer å holde mest mulig skjult, eller at folk og aviser rett og slett ikke snoker så mye som de har pleid :-P
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Ingen som vet noenting? Jobbes det med forsterkninger eller ikke? Kjedelig når det ikke er rykter om annet enn lokale spillere nedover i divisjonene. Blir liksom litt traust og tregt allting. Vi må ha mer entusiasme om klubben

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det Mjelde har sagt som et utgangspunkt er at dersom Heikinnen går er en direkte erstatter til ham førsteprioritet. Deretter vil han ha to liknende typer, en i forsvarsledd og en i spissledd.

Jeg må si at hvis han får Heikinnen pluss to til og Robert Sandnes, så vil jeg si meg veldig fornøyd. Jeg mener en til Heikinnen i forsvar, så må jo det defensive bli ganske solid, og med et solid defensiv, så blir jo det offensive automatisk tryggere og dermed bedre/farligere.

Med en Heikinnen-type forstod jeg at han mente en ledertype med profesjonellitet til fingerspissene og med et bra overblikk.
    Personlig tolker jeg det til en litt eldre, rutinert type, men det finnes også unge spillere med disse egenskapene, men jeg føler det er et godt stykke imellom dem.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Det Mjelde har sagt som et utgangspunkt er at dersom Heikinnen går er en direkte erstatter til ham førsteprioritet. Deretter vil han ha to liknende typer, en i forsvarsledd og en i spissledd.

Jeg må si at hvis han får Heikinnen pluss to til og Robert Sandnes, så vil jeg si meg veldig fornøyd. Jeg mener en til Heikinnen i forsvar, så må jo det defensive bli ganske solid, og med et solid defensiv, så blir jo det offensive automatisk tryggere og dermed bedre/farligere.

Med en Heikinnen-type forstod jeg at han mente en ledertype med profesjonellitet til fingerspissene og med et bra overblikk.
    Personlig tolker jeg det til en litt eldre, rutinert type, men det finnes også unge spillere med disse egenskapene, men jeg føler det er et godt stykke imellom dem.
    Her lukter det Torstein Helstad lang vei ettersom Mjelde har en forkjærlighet for tidligere spillere og han passer beskrivelsen perfekt.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Tipper Helstad blir for dyr i drift. Tror det blir vanskelig å hente en spiss som går rett inn på laget.
    Egentlig er trioen Vilhjalmsson, Hoff og Castro + et lokalt wild-card nok på topp. Asante kan også bidra i enkeltkamper.

Midtbane- og stopperposisjon er nok 1.prioritet. Hvis Markus glipper håper jeg man ser til Haugesund. Eller Sheffield.

I forsvaret hadde Koppinen eller Ørn Sigurdsson vært betryggende å ha i stallen, selv om de ikke er selvskrevne førstevalg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Karadas ferdig i Sogndal. Ryktes til LSK. Men Start forhører seg muligens?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Karadas ferdig i Sogndal. Ryktes til LSK. Men Start forhører seg muligens?
    Med karadas får vi en spiller som kan være både midtstopper og spiss, så med tanke på vår tynne stall kan en slik spiller være verdifull. Han er vel knapt passert 30 år også? Men det er jo Lillestrøm og Vålerenga som har monopol på å hente inn gamle, avdanka overbetalte tidligere utenlandsproffer...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Karadas??? Nei huff a meg. Start må ikke finne på å ta vrakgods fra dårligere klubber.

Nå har de uttalt at de ønsker gode spillere inn som kan gå inn i førsteelveren. Vi må ha en rask, målfarlig og spennende bakromssspiss, ikke en ny tyngre hodekjemper.

Lignende tråder

1. Kamper mot topp- og bunnlagene i 2013 og 2014
    By stoltesoldater in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 11-01-2015, 23:02
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294