Viser resultater 1 til 9 av 9
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013

Start faretruende nær ved å miste klubblisensen

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10135677

Igjen er vi rykket ned i rød sone, noe som betyr at vi må opprette en handlingsplan som må leveres til NFF og som kommer til å bli fulgt opp. Dette er selvfølgelig ikke bra, men hva kan gjøre for å bedre inntektsgrunnlaget til klubben og sørge for at underskudd blir en kuriositet fra fortiden?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er mange som ligger og har ligget i rød sone. Pr i dag er det to tippeligalag og fire adeccolag. Nesten alle lag har, på et eller annet tidspunkt, vært i rød sone.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/...3%A5r_2013.pdf

Situasjonen er selvfølgelig ikke ønskelig, men det er viktig å huske på at mye av dette antagelgi skyldes det regnskapsførtet tapet på lånet til stadionsselskapet som nå er under konkursbehandling. Utover dette virker det som om Kristiansen har kontroll på utgiftene....
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10135677

Igjen er vi rykket ned i rød sone, noe som betyr at vi må opprette en handlingsplan som må leveres til NFF og som kommer til å bli fulgt opp. Dette er selvfølgelig ikke bra, men hva kan gjøre for å bedre inntektsgrunnlaget til klubben og sørge for at underskudd blir en kuriositet fra fortiden?

Det var da en veldig dramatisk overskrift... Som krs sier så har de fleste klubbene vaert i rQd sone og det er jo helt forventet at Start havnet der denne gangen - etter stadionsaken der klubben tapte mange millioner. Klubben har vist de siste sesongene at de begynner å få kontroll over utgiftene og har redusert spillerlQnninger og andre kostnader. Når vi bare blir ferdig med den stadion-saken så er vi vel ferdige med "skjelett i skapet" og kan begynne å styre mot overskudd igjen.

Det er kritisk at klubben beholder plassen i Tippeligaen og så er det jo gunstig hvis vi holder oss under 40 poeng, så klubben slipper å betale ut bonus til spillerne. Etter poengtapet mot Sarpsborg skal det godt gjores uansett å ta 8 poeng på våre 4 siste.

Vi får heller satse på å nå bonus-grensa neste sesong!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er ikke noe å bekymre seg over i det hele tatt. Start har en ønskelig måte å løse dette på, og en helt sikker måte å løse det på.
    De prøver å få til den ønskede måten, men er ikke redde for å ta den nødvendige måten.

Magne Kristiansen sa de hadde full kontroll, men at avisene helt sikkert kom til å skrive om det og hause det opp.

Dette ble garantert på CB - kjelleren. Han nevnte også at det samme ikke nødvendigvis var sant ved nedrykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Godt man har kontroll, men samtidig blir man vel satt "under administrasjon" - eksempelvis må vel alle nye kontrakter/spillerkjøp godkjennes av NFF.

For øvrig synes jeg det er vanskelig å få klarhet i hva som egentlig er konsekvensene av å havne i rød sone - har man virkelig 3 år på seg på å få EK i pluss, eller er det snakk om langt kortere tid før lisensen står i fare for å ryke?
    Sist endret av SpennEnde : 10-07-2013 kl 15:49

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Går mot 2 millioner i minus, selv etter å ha måtte betalt 9 millioner i stadion-saken? Høres jo ut som vi har full kontroll egentlig? Uten den saken hadde vi vel gått solid i pluss?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Går mot 2 millioner i minus, selv etter å ha måtte betalt 9 millioner i stadion-saken? Høres jo ut som vi har full kontroll egentlig? Uten den saken hadde vi vel gått solid i pluss?
    Jeg kan vel tenke meg at disse 9 millionene kanskje er spredd ut over de neste årene. Jeg kan aldri tro at Start var på vei mot 7 mill i pluss med tap i publikumsbudsjettet blant annet.. Jeg vil tro at det er andre måter dette er bakt inn i budsjettet - hvis det i det hele tatt er tatt med? Veldig komplisert, men det virker jo som om Start (Kristansen) har god dialog med NFF rundt det som skjer og NFF ser jo også her at disse tallene skyldes problemer som oppstod da Sor Arena ble bygd - og ikke noe dagens ledelse kan klandres for. Jeg mener derimot at Magne Kristiansen (og tidligere ledere de siste par sesongene) har gjort en god jobb i å få kontroll over okonomien. Det er helt klart slutt på den ville lQnnsfesten som herjet for noen år siden, og noe ale Bjornebye's Brasil-shopping får vi heldigvis aldri se igjen. Dette var TIDENES verste signeringer i Norge - uansett klubb og uansett sesong!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vil Aldri forsvare SIB men han handlet jo ikke bak ryggen på styret med penger som ikke var der. For å si det slikt så var det ikke SIB som smilte bredest på spillerpresentasjonen. Et så stort pengeslipp ut av kassa håper jeg aldri et Styre vil godta før vi er kjøpt opp av en full araber.
    Vi ser en sunn holdning nå som er pågått over tid, og det er positivt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Momskravet oppstod i stadionselskapet, ikke driftselskapet. Driftselskapet må ikke betale momsregningen til stadionselskapet. Det måtte avskrive et eget lån på x antall millioner, ettersom stadionselskapet nå ikke kan betale.

Det var Ravnaas og Soller som var på Caprinia-fylla i Brasil, og svei av en gave fra Dag Rasmussen på 10 mil. Jeg er usikker på om SIB i det hele tatt var innvolvert. SIB skal ha skylda for mye, men han skal ikke ha hovedansvaret for at Ygor og Bruno ble hentet..

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •