Viser resultater 1 til 14 av 14
    Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012

Hva er en forøyd medi 2013 sesongen?

Har jo vært mange nok negative innspill om det ene og det andre i løpet av sesongen. Syntes det passer med en tråd om hva en faktisk er fornøyd med sesongen sett under ett. Jeg er i hvert fall fornøyd med følgende:

Økonomi/ledelse
    • At Start ser ut til å nå budsjettet er slettes ikke verst. Også publikumsbudsjettet.
    • At ledelsen har lost Start igjennom en sesong med enormt mange økonomiske utfordringer er imponerende.
    • Ny daglig leder virker å ha entusiasme og mange nye spennende tanker.
    • Ny prisstruktur tror jeg vil øke publikum, interessen mm
    • Internt virker det harmonisk. Til og med når det stormet som verst. Kan nesten ikke huske det har skjedd før.
    • Fornøyd med at de varsler flere forsterkninger til neste år.
    • Mener Magne har vært den beste lederen Start har hatt i min levetid.

Trener
    • Stod oppreist da det stormet.
    • Fikk ikke spillergruppa mot seg da det stormet.
    • Evnet å komme tilbake da alt så mørkest ut.
    • Klarte til slutt nesten målsetting og det med en særdeles liten tropp. Syntes det er imponerende.
    • Fikk inn spilleren de kanskje trengte mest i steden for mange panikksigneringer.
    • Klarte å få god defensiv struktur etter hvert og mer plan over spillet.

Spillergruppa
    • Viste etter hvert et solid midtstopperpar vi har savnet i mange år.
    • Etter en svak midtdel hevet mange av profilene seg betraktelig.
    • Mest imponert over utviklingen til Mathisen og Acosta. De er jo blitt bautaer. Også Opdal har hevet seg veldig den siste perioden.
    • Virker som hele spillergruppa er samkjørt og har bra moral.
    • Hadde etter hvert flere kamper de holdt nullen.
    • Virker bra trent.
    • Også mer kontinuitet med mindre spillere ut.
    • Hadde seriens største seier.
    • Etter hvert var det mange lag som fikk flere baklengs enn Start

Annet
    • Fornøyd med at Start har så god fysioterapeut at det er ytterst få skader. Flaks eller ei. Velger å tro at mye av grunnen er medisinsk avdeling sin fortjeneste.

Ting jeg tror vil bli positivt neste sesong.
    • Jeg tror Castro blir en skikkelig goalgetter etter hvert.
    • Sarr har det inne og med riktig coaching håper jeg han kan ta mange nye steg.
    • Jeg håper og tror Asante blir brukt mer riktig neste år så farten blir et enda større våpen. Håper han trener mye på avslutninger og teknikk. Da kan det bli galskap på Sør Arena.

Alt i alt er jeg veldig lykkelig og fornøyd nå og ser med spenning frem mot tiden som kommer med nye forsterkninger. Håper og tror vi tar flere nye steg neste sesong.

Noe annet dere er fornøyd med?
    Sist endret av vinne : 11-11-2013 kl 09:25

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    At det blir tippeligaspill til neste år også

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    At det blir tippeligaspill til neste år også
    Støtter denne!

God oppsummering Vinne!

En annen ting å være fornøyd med er at kommunen synes å over stadion, og at driften av toppfotballen flyttes til et nytt (gjeldfritt?) selskapt...

---

Det jeg er mest spent på fremover er hva som skjer når Magne trekker seg og klubben skal ledes av lillebroren til hovedsponsoren. Her aner jeg rollekonflikter lang vei.

Magne skal ha en stor del av æren for at det fortsatt spilles toppfotball på Sørlandet..
    --

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det har formet seg litt en trio på venstresiden. Tidligere var det Børufsen og Vikstøl. Men nå synes jeg Owello virkelig har spilt seg inn sammen med dem, og jeg synes det virker som om de plutselig vet hvor alle tre er, og det i seg selv gir mye mer spillerom, spesielt siden Owello også spiller godt med Asante :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Jeg synes det har formet seg litt en trio på venstresiden. Tidligere var det Børufsen og Vikstøl. Men nå synes jeg Owello virkelig har spilt seg inn sammen med dem, og jeg synes det virker som om de plutselig vet hvor alle tre er, og det i seg selv gir mye mer spillerom, spesielt siden Owello også spiller godt med Asante :-)
    Veldig enig!
    Kan minne litt om to andre gode rekker vi har hatt på motsatt side:
    Pedersen - Strømstad - Valencia
    Bjønsaas - Nyan - Ohr

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Oh, back in the days :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi kom foran VIF og LSK, og like bak Brann, Molde og Viking. Dette er altså klubber som tørker seg i rævva med tusenlapper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Er lett å gå seg blind på mye der det finnes litt barnesykdommer i klubben fortsatt men å ta frem lite skader, godt fysio arbeid og defensiv stabilitet er viktig å ta med seg videre. Selv om det ble 10-15 baklengs for mye om man skal kunne lukte på topp 4 så tror jeg våren må ta skylden for mange av disse.
    At vi kom forran VIF og LSK er en ekstra god ting

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er svært godt fornøyd med at Magne K. stod ved Mons Ivar side og ikke sparket han. Er svært godt fornøyd med signeringen av Markus. Er svært godt fornøyd med de 10 siste kampene som viser at vi hadde ligget på en delt 2.plass med RBK og kun poenget bak Godset. Er svært godt fornøyd med at vi tross at vi lå med bruket rygg klarte oss og nesten målsetningen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Er svært godt fornøyd med at Magne K. stod ved Mons Ivar side og ikke sparket han. Er svært godt fornøyd med signeringen av Markus. Er svært godt fornøyd med de 10 siste kampene som viser at vi hadde ligget på en delt 2.plass med RBK og kun poenget bak Godset. Er svært godt fornøyd med at vi tross at vi lå med bruket rygg klarte oss og nesten målsetningen.
    Jeg bor i utlandet og fikk med meg kun to kamper iaar, saa grunnlaget for dommen over den faktiske fotballen som ble servert bak resultatene er meget spinkelt, men jeg vil nevne mental styrke som et utrolig tilfredsstillende punkt--Start har, saa lenge jeg har fulgt klubben siden 80-taalet, hatt en psyke som en undulat hos dyrlegen. Naar det gjaldt som mest iaar, vant vi. Det er en helt enestaaende forvandling selv fra tiden under Nordlie, da vi tullet vekk matchball etter matchball paa hjemmebane. Det andre punktet er signeringen av den dyktige finnen--andre enn jeg faar vurdere om der er en direkte kausal sammenheng mellom disse to positive momentene.

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Oslo
    Berget plassen. En STOR takk til Hekkinenenenenenen

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ved en gjennomgang av alle målene legger jeg merke til at vi med Børufsen (assist), Gummi, og Jesper, så har vi blitt et dødballslag! 7 mål på hjørespark (hvor nærmest samtlige kom siste halvdel av sesongen), 8 på frispark, men kun 2 straffemål. Det er gledelig at vi får flere strenger å spille på, når vi ikke er gode nok til makrell.

Og annen gledelig ting: Det er lett å se at flere spillere har utviklingspotensial;
    Asante må sies å ha hatt en tidvis bra sesong, men kommer til å vokse og stadig bli bedre.
    Børufsen hadde jo en ok sesong, men har potensial til å score flere mål.
    Jesper (defensivt) og Vikstøl (Offensivt) utvikler seg bra, men har mer å gå på.
    Acosta vokste voldsomt, og met et godt VM kan han bli en lønnsom mann.
    Opdal hadde en ok sesong.
    Sarr og Castro hadde jeg større forhåpninger til, men jeg ser fortsatt potensialet i begge!
    Islendingene hadde ok sesonger, og jeg tror Gummi kan komme voldsomt denne sesongen. Han er ikke en mann som resignerer!
    Hoff og Glenn håper jeg har mere inne, men lurer på om begge er på hell.
    Owello har mere inn!
    Om alle fortsetter å vokse som mennesker og fotballspillere, og Hoff og Glenn leverer tilbake på gammlt nivå, så er det håp for 2014!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Signeringen av Markus. At vi klarte oss og at Magne og resten av ledelsen tross av at mange ville det ikke sparket Mjelde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    At vi spilt " makrellfotball på steroider " til siste minutt TL 2013.
    Markus var en sjuk bra signering
    Troen og Viljen i spillergruppa, håper den sitter i 2014

Lignende tråder

1. Forventninger til 2017-sesongen
    By Stig Hornnes in forum IK Start
    Svar: 4
    Siste innlegg: 04-01-2017, 18:25
  2. Tribunekultur igjennom sesongen
    By Markusbukken in forum Tigerberget
    Svar: 65
    Siste innlegg: 02-13-2015, 19:08
  3. Sesongen 2015