Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49

Tråd: Årets drakt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Årets drakt

I forbindelse med at Sparebanken Sør er tilbake som hovedsponsor etter ett års fravær, blir '14-drakta naturlig nok seende annerledes ut. Selve bekledningen er lik som fjorårets, men bankens urgamle (og etter min smak uestetiske) logo er omsider borte ifm at fjorårets fusjon med Sparebanken Pluss krevde ny sådan. Synes den er enkel og fin i designet, og supert at den ikke er i farger. Overraskende nok er Telenor-logoens blåfarge også blitt "nøytralisert" til hhv sort og hvit. LOS-emblemet er fortsatt blått.

2014:
    http://vertical.snd.no/incoming/arti...tnysponsor.JPG

2013:
    http://www.ikstart.no/di/library/sta...g?t=1853639485

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Iflg fevennen skal alt bli svart, også los-logoen. Til og med Startlogoen skal bli svart. Den blir sykt mye finere, rett og slett

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir vi i tillegg kvitt de "detaljene" i halsen og under armene får vi en clean og ren drakt… Men ja en klar forbedring fra i fjor….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Kraftig forbeding fra i fjor. Løp og kjøp!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Christianssand
    Til drakta vil jeg si det er flott å se at lyskjegla til Sør er vendt mot Start-logoen/brystet. Må si det er en interessant detalj. Til Startlogoen, så håper jeg den ikke blir svart. Dersom alt annet er svart, vil den bli fremhevet og skinne i sin naturlige farge. Hvis Start/Umbro i tillegg klarer å levere Startlogoen i sydd format, ikke trykt som sponsorlogoene, så vil det være fullkomment.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Apostrof Vis innlegg
    Til drakta vil jeg si det er flott å se at lyskjegla til Sør er vendt mot Start-logoen/brystet. Må si det er en interessant detalj. Til Startlogoen, så håper jeg den ikke blir svart. Dersom alt annet er svart, vil den bli fremhevet og skinne i sin naturlige farge. Hvis Start/Umbro i tillegg klarer å levere Startlogoen i sydd format, ikke trykt som sponsorlogoene, så vil det være fullkomment.
    Sydde merker klør mot huden, så derfor tror jeg den er trykt.

#sårenippels
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Til og med Startlogoen skal bli svart.
    At de skal endre startlogoen til svart er håpløst....

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Offtopic:

Sitat Opprinnelig skrevet av katelara Vis innlegg
    Jeg er også spent på å se hvor stor påvirkning de faktisk vil få inn på A-laget. Men jeg synes også de tydeliggjør at dette er spillere som ikke er gode nok per nå. Jeg ser for meg at Delgado ville vært en av disse spillerene i fjor. Han ble tatt opp i laget, men man regnet aldri med ham som mer enn en elev. Jeg ser for meg at dette blir noe av det samme.
    Ja, nå har de begynt slik jeg frykta, og hentet innlegg fra andre tråder også. Denne passer overhodet ikke inn i tråden, og er tilfeldigvis ordrett hva nettopp jeg har skrevet i en annen tråd... Jeg merker meg også at denne er fra Pakistan, som betyr at også land er i utvikling... Det er ikke lenge til spam blir nærmest umulig å skille fra ekte.......

Ontopic:

Uansett tror jeg at denne drakta kan føre til en del ekstra salg, både fordi den faktisk har et rent design, og også fordi den er såpass annerledes enn de tidligere draktene.
    Jeg vet ikke hvor mye supportereffekter bidrar i budsjettet deres, men det kan i hvert fall ikke være en negativ ting...
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    At de skal endre startlogoen til svart er håpløst....
    Jeg er helt enig. Totalt skivebom å la startlogoen også være svart. Drakten vil bli bra med svart reklame på gul drakt. Men for Guds skyld ikke ødelegg den gode gamle originale blå start logoen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Som supporterklubb føler jeg at vi har ett visst ansvar for å finne en måte å si klart i fra at dette ikke er noe vi synes er greit overhodet. jeg tenker da på startlogoen, resten av drakta er langt bedre enn i fjor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Som supporterklubb føler jeg at vi har ett visst ansvar for å finne en måte å si klart i fra at dette ikke er noe vi synes er greit overhodet. jeg tenker da på startlogoen, resten av drakta er langt bedre enn i fjor.
    Selvfølgelig har man det. Ikke bare som supporterklubb men alle supportere har et ansvar. Men nå har det seg slik at en supporterklubb har et klart talerør og er akkuratt i slike saker supporterklubben skal tale sine medlemmer og medsupporterene sak. Men regner ikke med det blir gjort noe i denne saken fra denne supporterklubben for jeg har mistet all tillit til den.

Om det så blir svart logo håper jeg folk ikke kjøper den.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som vet noe om når en slik uttalelse ville ha frist? Jeg tviler nemlig på at sittende styre gjør det på sin siste dag, og for alt det jeg vet, kan det allerede være for seint? Nytt styre til torsdag. Det burde vel være en sjanse til å vise at man står for noe med en gang, og ikke minst at man faktisk representerer supporterene :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Håpløst å tukle med klubblogoen, den er og skal være hellig. Trykkes den i svart får den jo pr definisjon feilaktig utseende. Start hadde i sin tid blå drakter og vimpelen skal signalisere dette fordi det er en del av klubbhistorien. Viktig at 2.-drakta er blå i hvert fall, men kan man kødde med logoen, er vel på sikt også denne utsatt.

Er det forresten noen som er gode på drakthistorikken? Jeg lurer på når man gikk fra blått til gult. Som den draktnerden jeg er, skulle gjerne hatt en oversikt over alle draktene opp i gjennom, med perioder, årstall osv., men det blir vel ønsketenkning.
    Sist endret av Fish : 02-09-2014 kl 19:20

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Når det gjelder den blå LOS logoen, så synes jeg i grunnen at den er en grei motvekt til canal digitallogoen på motsatt side. Skaper en viss balanse.

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fish Vis innlegg
    Håpløst å fikle med klubblogoen, den er og skal være hellig. Trykkes den i svart får den jo pr definisjon feilaktig utseende. Start hadde i sin tid blå drakter og vimpelen skal signalisere dette fordi det er en del av klubbhistorien. Viktig at 2.-drakta er blå i hvert fall, men kan man kødde med logoen, er vel på sikt også denne utsatt.

Er det forresten noen som er gode på drakthistorikken? Jeg lurer på når man gikk fra blått til gult. Som den draktnerden jeg er, skulle gjerne hatt en oversikt over alle draktene opp i gjennom, med perioder, årstall osv., men det blir vel ønsketenkning.
    Drakten i år er veldig pen, men som flere påpeker er det håpløst å fjerne fargene i klubblogoen. Hva er det da som skiller denne drakta fra f.eks. Lillestrøm? Alle ære til at de har laget en fin drakt, men la nå for all del fargene i klubblogoen bli. Håper Tigerberget kan få delt denne meningen med Start. Dette handler om historie og ære.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Føler som de andre her at det blir veldig feil at klubblogoen forandre farge.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Føler som de andre her at det blir veldig feil at klubblogoen forandre farge.
    Det er historieløst å tukle med startlogoen (vimpelen). Hvem som har kommet på den utrolig dårlig ideen med å gjøre den svart vet jeg ikke, men dette er skivebom. Start har selv brukt vimpelen med sine orginal farger i stor grad som profilering. At de nå velger å gjøre den svart er bare trist. Hva om det norske flagget som pryder brystet til diverse landslagsutøvere ble gjort i en annen farge? Det ville vært utenkelig. Håper det nye styret i tigerberget kan vise litt pondus og fronte denne saken. Vi finner oss ikke i dette. En kan spørre seg om det neste blir nye draktfarger. Når de som bestemmer ikke forstår mer av tradisjon og historie at de kan tukle med klubblogoen da er det ikke godt å vite hva neste trekk blir.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Det er historieløst å tukle med startlogoen (vimpelen). Hvem som har kommet på den utrolig dårlig ideen med å gjøre den svart vet jeg ikke, men dette er skivebom. Start har selv brukt vimpelen med sine orginal farger i stor grad som profilering. At de nå velger å gjøre den svart er bare trist. Hva om det norske flagget som pryder brystet til diverse landslagsutøvere ble gjort i en annen farge? Det ville vært utenkelig. Håper det nye styret i tigerberget kan vise litt pondus og fronte denne saken. Vi finner oss ikke i dette. En kan spørre seg om det neste blir nye draktfarger. Når de som bestemmer ikke forstår mer av tradisjon og historie at de kan tukle med klubblogoen da er det ikke godt å vite hva neste trekk blir.
    Logoen var faktisk svart og gul i både 2000, 2001 og 2002. Se her og her og her

Start argumenterer med at dette skjer hele tiden, se til England. Jeg er sterkt kritisk til at man ikke bruker blått og hvitt. Både men tanke på tradisjon men også fordi drakta ser vakrere ut med blå/hvit logo. Kan ikke se at det å anonymisere logoen tilfører drakta noe som helst.
    Sist endret av PrimitivAlternativ : 02-08-2014 kl 12:31

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    At det skjer i england hele tiden, og at den var slik i tre år ved milleniumskiftet er jo helt fullstendig irrelevant.

Dette er en anmodning til styret, både gamle og nye medlemmer: Hvis dette først skal skje, ikke la det skje uten ett helvettes spetakkel. Rimelig sikker på at de fleste av TBs medlemmer stiller opp på hva det skulle være av demonstrasjoner og lignende.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    At det skjer i england hele tiden, og at den var slik i tre år ved milleniumskiftet er jo helt fullstendig irrelevant.

Dette er en anmodning til styret, både gamle og nye medlemmer: Hvis dette først skal skje, ikke la det skje uten ett helvettes spetakkel. Rimelig sikker på at de fleste av TBs medlemmer stiller opp på hva det skulle være av demonstrasjoner og lignende.
    Ja jeg vil også høre hva styret vil gjøre i denne saken. Mulig der legges opp til heftige protester eller skal vi oppleve at det fortsatt oppfattes som tafatte "pusekatter" det nye styret.

Lignende tråder

1. Årets første!
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 03-08-2015, 21:40
  2. Drakt 2015
    By ikstart in forum IK Start
    Svar: 0
    Siste innlegg: 01-05-2015, 19:47
  3. Årets.....
    By Ole Gilboe Hermansen in forum IK Start
    Svar: 8