Viser resultater 1 til 13 av 13
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Det nye styret

Da var Årsmøtet vel overstått, GL/U har fått inn tre stykk fra egne rekker i styret. GL/U var i heftig overtall, tror de stilte med rundt 20 stk mot vel 9-10 "originale" TB medlemmer. Jeg synes jo at det viser litt hvor engasjementet ligger, og jeg tror det kan bli en positiv forandring.

Så vidt jeg har fått med meg det siste året så har ikke GL/U vært særlig imponert over det gamle styrets kommunikasjonspolicy, spesielt med tanke på forumet. Jeg håper dette er noe som endres.

Så da vil jeg bare spørre GL/U ettersom dere nå har flertall i styret: Hva har dere tenkt å gjøre med supporterklubben vår? hva slags endringer kan vi forvente oss, hvilke tiltak vil iverksettes osv.

Og spesielt, hvordan vil dere adressere den nåværende "krisen" angående draktlogoen?

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, nå er jeg spent på hva som skjer. Jeg forventer åpenhet og deltakelse på forum, og et brennende engasjement. Det blir spennende å se hvordan GL/U tar på seg denne oppgaven, i form av om de vil ta den seriøst, eller rett og slett bare vil styrte hele supporterklubben. Jeg har troa på at dersom de nå går inn med et seriøst utgangspunkt, så kan dette bli veldig bra!
    Jeg antar at de to første sakene som blir tatt tak i så fort de kan, er draktlogo og Trustbuddy, siden det er flere her inne som har ytret seg om dette. Etter hva jeg husker, går avtalen med Trustbuddy ut i mai. Og de skal ha opsjon.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gratulerer til styret.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Hei dere.

På vegne av de tre nye styremedlemmene fra henholdsvis Gyldenlöves og Ultras 1905 ønsker vi selvsagt å takke for tilliten og lykkeønskninger. Svar på spørsmålene over kommer etter første styremøte i neste uke er gjennomført.

Kan umiddelbart si at det er ingen grunn til bekymring. Dette er nøye gjennomtenkt og vi gjør det med de beste intensjoner. Men nødvendige grep vil bli tatt, for slik det har vært på hjemmebane de siste sesongene er ingen tjent med. Vi følte oss tvunget (av egen samvittighet) til å gjøre noe enda mer aktivt med situasjonen enn det vi har gjort de siste årene. Nå er alt opp til oss og vi har store ambisjoner.

Vi går inn i dette med krum nakke og med ett mål for øyet: Bygge opp en stor og stolt kontingent med syngende supportere på Sør Arena.

Heia Start!
    Sist endret av PrimitivAlternativ : 02-07-2014 kl 10:05

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av PrimitivAlternativ Vis innlegg
    Hei dere.

På vegne av de tre nye styremedlemmene fra henholdsvis Gyldenlöves og Ultras 1905 ønsker vi selvsagt å takke for tilliten og lykkeønskninger. Svar på spørsmålene over kommer etter første styremøte i neste uke er gjennomført.

Kan umiddelbart si at det er ingen grunn til bekymring. Dette er nøye gjennomtenkt og vi gjør det med de beste intensjoner. Men nødvendige grep vil bli tatt, for slik det har vært på hjemmebane de siste sesongene er ingen tjent med. Vi følte oss tvunget (av egen samvittighet) til å gjøre noe enda mer aktivt med situasjonen enn det vi har gjort de siste årene. Nå er alt opp til oss og vi har store ambisjoner.

Vi går inn i dette med krum nakke og med ett mål for øyet: Bygge opp en stor og stolt kontingent med syngende supportere på Sør Arena.

Heia Start!
    Er spennende dette og det er ingen tvil om at det er mye potensiale og det KAN selvsagt bli bra hvis de rette grepene taes. Samtidig så er det veldig viktig at man jobber mye med rekkrutering av nye, slik at dette ikke bare blir en klubb for dem med samme tankegang som GL/U, men at man kan få med mange nye - spesielt unge - som kan bli med å bidra framover.

Noen sporsmål jeg sitter inne med er:
    - Vil navnet bli det samme eller blir det endret?
    - Hvordan samarbeidet/forholdet bli med IK Start?
    - Vil det bli endringer på hjemmesiden/forumet - og i såfall hvilke?
    - Hvordan skal man rekruttere nye medlemmer?
    - Hva er planen med borteturer?
    - Vil det bli endringer i kontigenten?
    - Vil man bli synlige på forumet?

Jeg synes det er bra at det kommer nye motiverte folk inn og for meg betyr det lite hva slags sammenheng man kommer fra, så lenge man vil det beste for IK Start. Lykke til. Gleder meg til å hore planene!

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Er spennende dette og det er ingen tvil om at det er mye potensiale og det KAN selvsagt bli bra hvis de rette grepene taes. Samtidig så er det veldig viktig at man jobber mye med rekkrutering av nye, slik at dette ikke bare blir en klubb for dem med samme tankegang som GL/U, men at man kan få med mange nye - spesielt unge - som kan bli med å bidra framover.

Noen sporsmål jeg sitter inne med er:
    - Vil navnet bli det samme eller blir det endret?
    - Hvordan samarbeidet/forholdet bli med IK Start?
    - Vil det bli endringer på hjemmesiden/forumet - og i såfall hvilke?
    - Hvordan skal man rekruttere nye medlemmer?
    - Hva er planen med borteturer?
    - Vil det bli endringer i kontigenten?
    - Vil man bli synlige på forumet?

Jeg synes det er bra at det kommer nye motiverte folk inn og for meg betyr det lite hva slags sammenheng man kommer fra, så lenge man vil det beste for IK Start. Lykke til. Gleder meg til å hore planene!

Javel der.

Da er første styremøte over og vi er offisielt i gang. Vi venter fortsatt på passord til tigerberget.no, men vil få lagt ut en "pressemelding" der så fort vi kan. Der vil også komme et kort referat fra første styremøte.

- Navnet vil ikke bli endret i år og der er heller ikke snakket om endringer på dette fremover i tid.
    - Sammarbeid med Start vil fortsette som tidligere og vi skal ha første møte med dem ila denne uken. Her vil vi ta opp blandt annet fjerning av seter, farge i logo på hjemmedrakt og muligheter for blussing.
    - Hjemmesiden vil få mindre endringer på layout og vi vil gjøre vårt beste for å oppdatere hyppig. Der finnes folk som er ønsker å delta her og det er vi takknemmelige for. Styret vil også ha denne konto på forum og alle som er i styret kan også ha sine egen kontoer om de ønsker dette.
    - Nye medlemmer skal vi forhåpentligvis lokke med god stemning på stadion, bra tifo, Kråga og borteturer. Vi har også startet en ny side på facebook, https://www.facebook.com/startfans1905 (lik og del). Tigerberget siden på facebook vil fungere som ren infokanal gjennom sesongen.
    - Vi har satt opp 4 borteturer som SKAL kjøres og vil sette opp til flere kamper i sesongen hvor det blir kjørt etter forespørsel (mulighet for minibuss er der også i år)
    - Kontigenten kan kun endres om det blir lagt inn som forslag til årsmøtet. Muligheter for endring neste år.

Styret.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvilke skal kjøres? Viking, Odd, Godset og Enga?
    Synes det ser bra ut, jeg.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Hvilke skal kjøres? Viking, Odd, Godset og Enga?
    Synes det ser bra ut, jeg.
    Vi har satt opp Strømsgodset, Sandnes ULf, Vi**ng og Odd. Vålerenga er siste kamp og derfor vanskelig å vite betydning for Start. Blir sikkert tur om vi fortsatt er "i spill".

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, jeg var litt usikker på hva som var tenkt der, men så sjekka jeg ikke når de skulle spille, da hadde jeg nok regna meg fram til det selv :-)
    Godt utgangspunkt :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    La oss bare huske førsesongen i fjor, da mange også spådde en ny vår for tigerberget her inne, men så dabbet det av utover sesongen og vi vet jo alle hvordan det endte opp.

Jeg har troa på det nye styret og den nybakte alliansen med Ultras 1905 og Gyldenløves, vi må bare huske at det krever kontinuerlig arbeid gjennom hele sesongen for å oppnå suksess. Og så må man ikke nøle med å be supporterklubbens medlemmer om hjelp der det trengs.
    Når det gjelder TIFO og Arrangementer osv tror jeg styret burde fokusere på å planlegge, organisere og delegere oppgaver. Man kunne for eksempel samlet en gruppe frivillige "håndtverkere" til å utføre slike oppgaver under styrets ledelse. Bruker man den samme kjernen av slike håndtverkere flere ganger vil den gruppen etterhvert bygge seg opp masse bra erfaring og vi kan etterhvert kjøre større og bedre arrangementer.

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    La oss bare huske førsesongen i fjor, da mange også spådde en ny vår for tigerberget her inne, men så dabbet det av utover sesongen og vi vet jo alle hvordan det endte opp.

Jeg har troa på det nye styret og den nybakte alliansen med Ultras 1905 og Gyldenløves, vi må bare huske at det krever kontinuerlig arbeid gjennom hele sesongen for å oppnå suksess. Og så må man ikke nøle med å be supporterklubbens medlemmer om hjelp der det trengs.
    Når det gjelder TIFO og Arrangementer osv tror jeg styret burde fokusere på å planlegge, organisere og delegere oppgaver. Man kunne for eksempel samlet en gruppe frivillige "håndtverkere" til å utføre slike oppgaver under styrets ledelse. Bruker man den samme kjernen av slike håndtverkere flere ganger vil den gruppen etterhvert bygge seg opp masse bra erfaring og vi kan etterhvert kjøre større og bedre arrangementer.
    Det er mye jobb, liten tvil om det, men vi skla stå på så godt vi kan. Så får vi bare håpe Start også hjelper til med godt spill både hjemme og borte.

Når det gjelder TIFO og andre arragementer så jobber vi med det og TIFO ansvarlig er på plass. Vi kommer til å lage en gruppe på 2-3 personer samt en fra styret som skal organisere arbeidet med dette. Når alt er på plass, i løpet av denne uken, så kommer det også en facebookgruppe kalt Tigerberget TIFO der folk kan melde seg inn og bli oppdatert på når det skal jobbes og hva det trengs hjelp til.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Angående dette med blussing som skal tas med Start, så håper jeg dette tas grundig. Når Start skylder på brannvesen eller Aker, eller noe, gå til dem. Når de skylder på noen andre, gå til dem. Og når alle har funnet en å skylde på, ta et møte med alle sammen på en gang for å løse det sammen.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Stemmer det! At det er fullt mulig med bluss på sør arena er jeg overbevist om. (Vi har jo prøvd før )
    At det nå også er lovlig og skjegg apene i forbundet også ser at det er en utrolig fet form for stemmning er positivt.
    Vet også at Start ønsker et lovlig bra gjennomført opplegg med bluss på Sør Arena. Alle kluter til og "pushe" på så er det fullt mulig.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Lignende tråder

1. Tilbakemeldinger til styret
    By Esben in forum IK Start
    Svar: 54
    Siste innlegg: 03-15-2018, 19:11
  2. Gjone trekker seg fra styret
    By krs in forum IK Start
    Svar: 34
    Siste innlegg: 02-18-2016, 17:32