Viser resultater 1 til 14 av 14
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamp: Start - Brann (La Manga)

Vi møter Brann på La Manga torsdag.

Det ligger ann til at vi starter med disse 11:

Håkon Opdal – Amin Nouri, Bismark Acosta, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl – Ernest Asante, Gudmundur Kristjansson, Solomon Owello, Espen Børufsen – Espen Hoff, Alexander Lind.

Artig at Lind får starte ettersom Viljamson er hjemme og Castro er skadet:
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d#.UwSrjrTQBI0

Prøvespilleren fra Egypt, Warda, spiller andreomgang.

Brann starer slik:
    Piotr Leciejewski - Birkir Sævarsson, Jonas Grønner, Daniel Mojsov, Erlend Hanstveit - Kristoffer Larsen, Stéphane Badji, Kristoffer Barmen, Kasper Skaanes - Erik Huseklepp, Ibrahima Dramé.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d#.UwSrirTQBI0

Er det noen som vet hvor det er mulig å se kampen?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Nesten toppet Start-mannskap, altså. Skal i utgangspunktet være på høyde med dette Brann-laget.

Spenningsmomenter:

Fortsetter Start trenden med å være vanskelige å "bryte ned"?
    Kan Lind/Warda på topp tilføre litt x-faktor offensivt?

Kampen går ihvertfall på Sumo.
    Sist endret av SpennEnde : 02-19-2014 kl 14:47

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Er det noen som vet hvor det er mulig å se kampen?
    Kampen vises på Sumo og FVN.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da leder brann 1-0 og nouri spillet seg ut av første 11 med stor tabbe.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Spiller seg neppe ut etter en dårlig klarering ..... Noe annet er at han aldri har spilt seg inn. Vårt svakeste ledd defensift

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det står ikke mye bedre til på den andre backen, at ikke han er skiftet ut for mange år er i mine øyne skandale

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enkelt å greit en kjedelig kamp hvor ingen av lagene fortjente seier, owello eneste lyspunkt. Hadde gledet meg til å se 16 åringen litt å hodnemyr, men neida... Tunge bein på dårlig gressmatte..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicholas Giovanni Vis innlegg
    Det står ikke mye bedre til på den andre backen, at ikke han er skiftet ut for mange år er i mine øyne skandale
    Her er jeg helt uenig. Jeg synes Rolf Daniel Vikstøl tok store steg i fjor, og var god i mange kamper - spesielt på høsten. Han og Børufsen har spilt sammen mange sesonger og kjenner hverandre godt. Begge er løpsvillige og jeg synes Vikstøl var god i begge ender av banen mot slutten av 2013-sesongen. Jeg tror han er i startoppstillingen når serien sparkes i gang!

Jeg er også uenig i at Nouri spilte seg ut av en startoppstilling. Det var vel ikke mange i dag som var gode, og det var første kamp på gress. La oss se noen kamper til før vi tar ut noen oppstilling... Nouri og Asante begynner å få til et bra samarbeid og ingenting hadde vaert bedre enn at vi ble farligere på høyresiden enn vi har vaert de siste sesongene.

Kampen i dag var en svak kamp som bar preg av mye vind og uvant underlag...

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er rart at det stadig vekk poengteres at venstresiden vår er svært god, imens høyresiden vår kun er litt farlig på grunn av Asantes fart.
    Børufsen og Vikstøl til sammen hadde 15 assist og 6 mål hvor Vikstøl står for 4 av de målene i Adecco og Tippeligaen til sammen.
    Asante alene har 17 mål og 12 assist på samme tid.

Med mindre man kan argumentere for at venstresiden er veldig ofte tredjemann på ballen, eller noe slikt, så ser jeg ikke helt hvordan man kan si at høyresiden vår trenger å bli like farlig som venstresiden vår... Og det er flere som kan regnes med i høyresiden. Både Andersen og Gummi vil booste høyresiden med sine statistikker I samme tidsperiode. Noe som også viser et annet poeng. Vikstøl og Børufsen har vel ikke hatt skader i det hele tatt, og startet alle kamper de har lov å spille i denne perioden. Det kan ikke sies å være samme stabilitet på høyresiden.

Nei, høyresiden vår, spesielt med Asante, er definitivt langt mer giftig enn det venstreduoen har vært de siste to årene. La oss håpe at Sandnes gjør noe med dette.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Member
    Ble medlem
    Dec 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    La oss håpe at Sandnes gjør noe med dette.
    Jeg tviler på om Sandnes kan gjøre så mye med det. Sandnes er ikke kjøpt inn for å heve førsteelleveren, men heve bredden. Det er to viktige forskjeller, Leifen. Ikke ta på Sandnes roller han ikke har...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg så kampen fra da Start scoret og kan ikke uttale meg noe generelt om spillet før dette.

Vi er gode til å holde på ballen og det er mye fart fremover. I andreomgang tro jeg vi har det klart høyeste ballinnehavet. Derimot bråstopper vi på den siste tredjedelen av banen. Vi trenger mer kreativitet her og gjerne mer skudd fra distanse. Owello og Assante har ok skuddbein og bør skyte mer. Man virker for opptatt av å komme rundt på kant. Litt sånn gammeldags engelsk gamping som inkluderer en «target man» på min 1,90m. Målet står faen ikke ute ved cornerflagget ;-) Hva er poenget med innlegg til «en liten tass» som Espen Hoff, han vinner aldri en hodeduell inne i feltet uansett. Hverken Castro eller Vilhjálmsson er typiske hodespillere og Hoff er så langt unna man kommer. Angrepsspillet synes å være planlagt med en spisstype vi ikke har i stallen pr nå. Det er taktisk uklokt. I tillegg får vi for lite ut av offensiv dødball. Alt for ofte går ballen rett i gjennom eller blir klarert.

Lind imponerer. Det er kun noen måneder siden han spilte for Donn i tredjedivisjon, og nå fullfører han nesten hele kampen mot god tippeligamotstand. Jeg synes heller ikke han gjorde seg helt bort. Det gjorde derimot vår egyptiske prøvespiller. Gummi har også hatt en fallende kurve. Han var heller ikke god mot Viking. Jeg synes heller ikke Sarr gjør seg bort og fortsetter den fine trenden mot Viking. I denne konkrete kampen savnet jeg mer faktisk en «tank senter» enn en rutinert DM.

Igjen kommer det mål i mot som følge av individuelle feil på backplassene. Nouri gjør en brøler i førsteomgang. Vikstøl vil nå, for første gang siden Milisevic «herjet» på venstrebacken, få reell konkurranse av en talentfull Sandnes. De kan han ha godt av.

Det er fortsatt en del å rette på, spesielt offensivt. Men vi spiller godt og jevnt mot et lag jeg tror kan ta medalje. Fortsatt er det god tid til å forbedre spillet.
    Sist endret av krs : 02-21-2014 kl 09:54
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg mener tvert imot at Wilhjalmsson er en super hodespiller. Men jeg er enig i at Lind holdt imponerende stand fysisk, og ble vel bare mer synlig jo lenger ut i kampen man kom. Han blir foreløpig litt for lett i avgjørende situasjoner, men det kan bedre seg. Og det er verdt å merke seg at Start klappet litt sammen da Lind gikk ut.

Kampene på La Manga er sjeldent mye å skrive hjem om. Denne var vel ikke så aller verst sammenlignet med tidligere oppgjør. Synes det var interessant å se Brann under Norling. I førsteomgangen spilte de med veldig tydelig strategi, ballbesittende og få touch. De dominerte banespillet, og med flere klassespillere i bakhånd kan nok dette bli en bra sesong for dem. Skarsfjords kamikaze-strategi med spillende stoppere er heldigvis død og begravet.

Jeg er litt bekymret for Starts forsvarsspill. Brann skapte lite og var unøyaktige fremover slik lagene ofte er i vinden på La Manga, med tunge bein langt unna kampform. At Start skulle ha god defensiv kontroll er som forventet og gir ikke stor grunn til å trekke frem superlativene. Det som skjer de få gangene Brann utfordrer målet, er imidlertid litt skuffende.

Det er greit at Nouri skulle eliminert enhver mulighet for målsjanse i forkant av første scoring, men det kollektive forsvarsarbeidet for å rette opp feilen var slett. Starts forsvar sprakk også voldsomt opp som følge av en enkelt kombinasjon i situasjonen der Kristoffer Larsen ble skadet. Markeringen og posisjoneringen på Branns andre mål var også meget svak. Man kan sikkert sette seg ned å finne syndebukken som skulle tatt målscorer ut fra soneforsvarets lærebok, men faktum er vel at ingen av Starts spillere fulgte løpene i boksen eller plasserte seg godt nok da innlegget kom, og Brann hadde flere ledige spillere i boksen.

Slikt forsvarsspill kostet Start dyrt gjennom store deler av fjoråret, og det er bekymringsfullt å se at laget fortsatt sliter i egen boks. Brann skapte knapt sjanser, men scoret to mål. Det ga en viss deja vu.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg mener tvert imot at Wilhjalmsson er en super hodespiller.
    Jo da. Vilhjálmsson er nok den beste hodespilleren av de tre faste spissene våre. Men Vilhjálmsson er ikke en så god hodespiller at hovedtaktikken vår bør være høye innlegg fra kant (spesielt ikke når han sitter på fødestua og venter ).

Skal vi spille slik, må vi ha en mer utpreget hodespiller på topp ala Kovács ol. Det blir spennende å se om Lind har noe tilsvarende kvaliteter.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Slikt forsvarsspill kostet Start dyrt gjennom store deler av fjoråret, og det er bekymringsfullt å se at laget fortsatt sliter i egen boks. Brann skapte knapt sjanser, men scoret to mål. Det ga en viss deja vu.
    Det er et tilsynelatende evigvarende problem for Start. Og det er svært bekymringsfullt dersom vi skal gå nok en sesong i møte uten at det er tegn til bedring. Uten at jeg skal fastslå nå at det fremdeles er et problem.

Lignende tråder

1. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 15:57
  2. Treningskamptråd: Start - Brann (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-20-2015, 14:37
  3. Treningskamp: Start - Brann (Sør Arena)
    Svar: 11
    Siste innlegg: 03-30-2014, 15:25
  4. Treningskamp: Alesund - Start (La Manga)
    Svar: 12
    Siste innlegg: 02-27-2014, 14:40
  5. Treningskamp: Sogndal - Start (La Manga)
    Svar: 16
    Siste innlegg: 02-25-2014, 15:39

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •