Viser resultater 1 til 12 av 12
    Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014

Forslag til ny Viking-hatsang

Jeg føler vi har litt få sanger å synge når vi spiller mot V*king, og vi må vise både spillerne våre og ikke minst pakket fra St*vanger at vi hater dem og at dette er et derby av betydning.
    Personlig er jeg lei av den derre "Hvis vi alle hater V*iking klapp i vei" og "St*vanger by, er full av dritt".

Jeg savner mer hatefullt trøkk og har et forslag til en sang som er lett å lære og som skal sette mer inntrykk på derbyets viktighet.
    Tenker å bruke melodien fra den sangen vi allerede har i
    "Vi er IK Start fra Kristiansand! Vi er IK Start fra Kristiansand!
    Vi er IK Start (klapp-klapp)!
    Vi er IK Start fra Kristiansand!"

Forslaget er:
    Kristiansand, vi hater Stavanger! Kristiansand, vi hater Stavanger!
    Stygge V*iking dritt!
    Du er en jævla pikk!
    Kristiansand, vi hater Stavanger!

Tenker å kjøre denne uten klapping, men med hytting av nevene mot enten V*iking-spillerne eller deres "fans". Eventuelt med visuelle håndgesten der man viser langefingeren :-)

Håper vi kan bruke denne fra denne sesongen og i de neste mange årene så V*iking ser hvor latterlige og verdiløse de er!

Uansett, alle skal trøkke til på tribunen i år og gjøre alt vi kan for å dytte gutta opp noen hakk hver gang de spiller! Kom igjeeeeen STAAAART!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hyller hele innlegget!
    Selvfølgelig er de fleste sanger dedikert for å hylle laget og ikke minst klubben men finnes for mye "barnevennlige" tekster på dagens sanger. Dette kan gjøres noe med, med å sikte mot V*king fansen 2-3 ganger i året.
    Min V*king favoritt er "viking dro til oslo for å møte kongen vår", men etter noen runder med denne på hodet vil det ikke helt passe med stavanger... ?

Et annet Ultras medlem forslag til ny:

Mel: we shall not be moved

Hater, hater Rogaland
    Hater, hater Rogaland
    Stavanger er dritt
    Viking suger pikk.
    Hater Rogaland
    Sist endret av Mental : 03-23-2014 kl 21:56
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Yes! Jeg er helt enig at man bør konsentrere seg hovedsaklig om eget lag og egne spillere, men dette er for 2 kamper i året. DA synes jeg det er på sin plass å vise avsky mot fylket som lukter gjødsel og dritt.
    Vi har for mange "barnevennlige" sanger/tilrop, mon tro det har noe med at den "normale" sørlending ikke er glad i å ytre banneord, selv om det bare er i en sang?
    Jeg savner politisk ukorrekthet og har sett meg lei på at derbyene mot V*king begynner å se mer og mer ut som bare en vanlig kamp i sesongen for 3 poeng…
    Hadde helt glemt "Viking dro til Oslo" sangen, den er jo bra! ;-)

Digg forslag med We shall not be moved-melodien, men får den ikke helt til å stemme (?)
    Det finnes 2 versjoner av We shall not be moved, tenker du da på:
    -We shall not, we shall not be moved!-
    -We shall not be moooooooved!-
    -We shall not be moved!-

Eller denne som f.eks. Celtic bruker:

-We shall not, we shall not be moved,-
    -not by the Hearts, the Hibs or the Raaaaaangers!-
    -We shall not be moved!-

De er ørlite forskjellige, men det kan gi muligheter for forskjellige tekster :-)

Poenget mitt er at vi har noen litt for tamme sanger mot Siddisene og jeg etterlyser sanger med mer trøkk og som ikke er pene og pyntelige. Helt sjokkerende at TB inviterte Hordene på Harveys før kamp i fjor for eksempel.
    Jeg ønsker at Startere, bade fans og klubb står fram i f.eks FVN før kamp for å uttrykke hvor mye det betyr å vinne disse kampene!
    Deilig å bli møtt med forståelse i hvert fall Mental, setter pris på å ikke være alene om å føle det slik!
    -Over land og strand!-

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av ikstart Vis innlegg
    Jeg føler vi har litt få sanger å synge når vi spiller mot V*king, og vi må vise både spillerne våre og ikke minst pakket fra St*vanger at vi hater dem og at dette er et derby av betydning.
    Personlig er jeg lei av den derre "Hvis vi alle hater V*iking klapp i vei" og "St*vanger by, er full av dritt".

Jeg savner mer hatefullt trøkk og har et forslag til en sang som er lett å lære og som skal sette mer inntrykk på derbyets viktighet.
    Tenker å bruke melodien fra den sangen vi allerede har i
    "Vi er IK Start fra Kristiansand! Vi er IK Start fra Kristiansand!
    Vi er IK Start fra Kristiansand!"

Forslaget er:
    Kristiansand, vi hater Stavanger! Kristiansand, vi hater Stavanger!
    Stygge V*iking dritt!
    Du er en jævla pikk!
    Kristiansand, vi hater Stavanger!

Tenker å kjøre denne uten klapping, men med hytting av nevene mot enten V*iking-spillerne eller deres "fans". Eventuelt med visuelle håndgesten der man viser langefingeren :-)

Håper vi kan bruke denne fra denne sesongen og i de neste mange årene så V*iking ser hvor latterlige og verdiløse de er!

Uansett, alle skal trøkke til på tribunen i år og gjøre alt vi kan for å dytte gutta opp noen hakk hver gang de spiller! Kom igjeeeeen STAAAART!
    Det første jeg tenker på er; Ikke rart det er glissent på supporter feltet når man skal ha pubertetssanger ..
    Skal det samles flest må det også være noe alle kan svelge. Om jeg hadde stått å ropt denne i en alder av 35 så hadde jeg selv ring en psykolog etter kamp.
    Om du har problemer med at voksne mennesker møtes sammen med motstanderen forstår jeg det, det får være uhørt for deg.. nok om det
    Jeg sitter på langsiden av en grunn, og det er det andre som gjør også. Av ren selvrespekt

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Du får trøste deg med at det ikke bare har med alderen å gjøre. Det er mange som ganske enkelt ikke er med å synge på sanger man ikke ønsker å synge, og denne typen sanger kan trygt sies å være ganske langt unna de mest populære, både hos unge og voksne.

Det er vel bare disse Arendal-sangene som er mindre populære...
    Og det ser ut som om det håndteres på samme måte her på forum. Vi bare gidder ikke bry oss med det...
    Jeg synes selv det er en direkte uting, men jeg forlater ikke feltet av den grunn, når det er så mange positive sanger også.

Utenom dét synes jeg det er rart at når man først skal ut og lage slike sanger, at man ikke er mer kreative på melodi. Hvis det er én ting startsupportere får høre ofte, er det at vi er lite kreative og moderne i sangvalg. Det er strengt tatt en veldig enkel ting å gjøre noe med.
    Sist endret av Leifen : 03-25-2014 kl 22:50

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Utifra reaksjonene her går jeg ut ifra at så godt som ingen ser på Viking kampen som en hatkamp, og da mister vi det eneste derbyet vi kan ha på dette nivået! Det er synd at så mange supportere er så lite kritiske og uhemmet støtter alt som skjer. Det var jo også noen som synes det var helt okay at gresset ble til plastgress, og det er denne likegyldigheten som gjør at Startfans er blant Tippeligaens dårligste, visuelt og lydmessig.
    Ja, vi er nok lite kreative men som du ser er det ikke mange som kommer med forslag! Hva med å komme med et selv til å begynne med?

Et til Zlatko Tripic:
    Melodi: Kjent sang, søk på youtube på "Oh Kenny Pavey" en sang som AIK brukte.

Oh Zlatko Tripic, you are the love of my life
    Oh Zlatko Tripic, I'd let you shag my wife
    Oh Zlatko Tripic, you're the one for me…

Steinar, er det ordbruken eller budskapet du er imot? For mine forslag kan andre uten tvil gjøre bedre, men hvis du er imot budskapet så synes jeg bare det er fint at du holder deg unna kortsiden..

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vikingkampen er ekstra viktig å vinne. Hvis vi rykker ned, men allikevel har slått Viking, gjerne to ganger, er det en trøst.
    Men jeg mener allikevel ikke at det er noe vits å gjøre det til en kamp om hvem som kan være styggeste i kjeften av den grunn....
    Men at Vikingkampen har ei spesiell stjerne er det ingen tvil om. Det er jo bare å sammenligne antall tilskuere på Vikingkampene i forhold til snittet hvert år.

Jeg mener jo strengt tatt også at supportere skal være nettopp det ordet betyr, støttende. I hvert fall på kamp. Jeg mener at god supporterkultur ikke MÅ være ukultur, slik det ser ut som mange mener.
    Som Frankieboy har tatt opp noen ganger, synes jeg symbolet på gode supportere er når Liverpoolfansen står hele pausen og synger når de ligger under 3-0. I motsatt ende har du de som piper av banen til pause fordi man ikke er helt fornøyd. Begge deler er engasjement og supporterkultur. Men den ene er positiv og oppbyggende, og Den andre er negativ og destruktiv.

Men jeg mener fokus burde ligge på kampen, og ikke utenomsportslige ting. Om vi spiller på en kjempefin gressbane eller en kjempefin plastbane spiller liten rolle. Det er ikke fordi jeg ikke bryr meg om Start, men fordi alt tyder på at det bare er positivt, rent realistisk, å spille på moderne kunstgress.
    De beste grunnene til å beholde naturgress er "De har alltid spilt på naturgress" og "Det at bana ikke er perfekt er en del av sjarmen"... Eneste gode argumentet som blir trukket fram er skader, men ved nye gress, sånn som det som ligger på Sør Arena, er ikke dette lenger tilfellet.
    Det er ikke om man vil ha plast eller gress som definerer om man er en supporter, eller ikke.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Er absolutt enig med deg i at det er bedre å synge for laget enn å pipe!
    Men slik det er nå, så har jeg vanskelig for å se at Viking-spillerne frykter å komme til Kristiansand - dessverre! Det er jo mye gøyere når engasjementet når uante høyder i noen kamper, man ser jo selv hvor kjedelig den skotske ligaen har blitt etter at Rangers gikk konkurs og Old Firm er borte…
    I tillegg var ikke mitt forslag et endelig et, og jeg nevnte jo at andre som er mere kreative gjerne måtte forbedre teksten. Men jeg mener det er på sin plass at Viking får høre klart og tydelig at de ikke er velkomne i Christianssand og at de skal føle seg verdiløse på stadion når vi spiller mot dem!
    Jeg er bestemt ikke enig med deg i at de argumentene du kommer med har blitt brukt for å beholde gresset! Argumentene var jo at hvorfor skal man rive vekk landets beste gressmatte som tålte høyere belastning enn den ble brukt til, til fordel for plast! Kommunen hadde det som krav for å hjelpe Start økonomisk er forståelig, men synd at kommunen viste slik inkompetanse!
    Jeg har selv prøvd naturgresset på Sør Arena og det var fantastisk, mye bedre enn enhver plastgressmatte jeg har prøvd tidligere (og jeg foretrekker plastgress foran en dårlig og/eller tung gressmatte uten å blunke).
    Du tar eksemplet for bokstavlig, det handler ikke om underlaget men den likegyldigheten mange fans har til slike endringer som ikke gavner klubben noe i forhold til utvikling, nye spillere og (forhåpentligvis) fremtidig europeisk spill!
    Men du er nok en av dem som også applauderer den gule og sorte logoen på drakta i år som er trykt på og gir et breddefotballaktig preg… Så før du kommer med argumentet at logoen var slik på draktene på begynnelsen av 2000-tallet, så påpeker jeg at det som var feil da, er ikke riktig i 2014 heller!

http://www.youtube.com/watch?v=k1GPQz3tpd4
    Nå er dette noen år siden, men slik laber stemning er ikke Start - Viking verdig, det MÅ du være enig i

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Steinar, er det ordbruken eller budskapet du er imot? For mine forslag kan andre uten tvil gjøre bedre, men hvis du er imot budskapet så synes jeg bare det er fint at du holder deg unna kortsiden..[/QUOTE]

Motstand og fiender er en del av fotballen, og det skal bæres frem videre.
    Men har ikke noe imot å ta en øl med en vikinghorde før kamp eller etter, 90 minutter så er det greit å dìsse motstanderen å vise hvem som er best på banen og tribunen.
    Det gjøres enkelt ved å vise engasjement i 90 minutter. Men ja, sangen du lagde har svært dårlig ordbruk, og er "barnslig" og verdlös
    Sangen du nevnte om Tripic er genial

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Godt vi har enighet!
    Skal ikke hindre deg i å ta en øl med en rogalending før og etter kampen, men jeg er mer imot signalet det gir når Tigerberget offisielt ønsker dem velkommen… Det er slike ting som gjør at jeg ikke er medlem.
    Har sagt gang på gang, at teksten kan endres av mere kreative sjeler, men ønsker allikevel ikke å ha en hyggelig sang mot dem!!
    Ja, liker selv sangen om Tripic, men den er ren kopi av AIK/Gnaget sin om Kenny Pavey, og jeg er også litt usikker på en sang på engelsk til en lyngdøl… Synes direkte kopi er en uting, så om noen kan forandre den til noe norsk ville det være konge!
    På tide at Acosta får en sang, og forhåpentligvis blir Paniagua så god at vi blir nødt å gi han en sang også :-)

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av ikstart Vis innlegg
    Godt vi har enighet!
    Skal ikke hindre deg i å ta en øl med en rogalending før og etter kampen, men jeg er mer imot signalet det gir når Tigerberget offisielt ønsker dem velkommen… Det er slike ting som gjør at jeg ikke er medlem.
    Har sagt gang på gang, at teksten kan endres av mere kreative sjeler, men ønsker allikevel ikke å ha en hyggelig sang mot dem!!
    Ja, liker selv sangen om Tripic, men den er ren kopi av AIK/Gnaget sin om Kenny Pavey, og jeg er også litt usikker på en sang på engelsk til en lyngdøl… Synes direkte kopi er en uting, så om noen kan forandre den til noe norsk ville det være konge!
    På tide at Acosta får en sang, og forhåpentligvis blir Paniagua så god at vi blir nødt å gi han en sang også :-)
    Nå må vi ikke glemme Bolanos sangen som gikk på denne melodien.
    Cristian Bolanos han er så jævla god
    Cristian Bolanos bedre enn Ronaldo
    Cristian Bolaons
    Viking suger kuk.

En av mine personlige favoritter. Selvsagt egenkomponert.
    Sist endret av Spruce : 04-08-2014 kl 21:03 Årsak: Skriver så mye feil.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Den er fin den ;-) Men husker at den ikke ble særlig mye brukt, annet i den treningskampen før sesongen i Sørlandshallen - dessverre!

Lignende tråder

1. Treningskamptråd: Viking - Start (Viking Stadion)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 03-30-2015, 19:52

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •