Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 99

Hybrid View

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

10.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)

TID: Tirsdag 20.Mai kl.1800
    STED: Aspmyra Stadion
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Bodø/Glimt's hjemmeside: www.glimt.no/
    Den Gule Horde's hjemmeside: www.dengulehorde.no/
    Bodø/Glimt's kamptråd: http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1&t=10261
    TABELLEN
    9. Bodø/Glimt.. 8 3-2-4 14-16 11 poeng
    11. Start......... 8 2-3-4 12-16 9 poeng
    BODØ/GLIMT
    Bodø/Glimt er Nord-Norge's bidrag i Tippeligaen denne sesongen ettersom Tromsø rykket ned i fjor. Laget fra Bodø har slitt med ustabile resultater de siste 10 sesongene, og ser vi på plasseringene deres så gikk de fra en 10 plass i 2002 til en 2.plass året etter. Deretter var det et par svake sesonger hvor de i 2005 rykket ned i Adeccoligaen. Der ble de to sesonger men rykket opp gjennom kvalifisering i 2007. I 2008 ble det en sterk 4.plass i Tippeligaen før man rykket ned igjen sesongen etter. Sesongene 2010-2012 endte laget på 5 og 6 plass i Adeccoligaen før Jan Halvor Halvorsen i fjor ledet laget til et suverent opprykk - hele 15 poeng foran Stabæk på 2.plass.
    Denne sesongen har Glimt fortsatt det gode spillet - og ligger i skrivende stund på en 9.plass - 2 poeng foran Start. Laget imponerte med en sterk seier i Bergen på 16.mai og kommer derfor med selvtilit til kampen mot Start.

Laget som trenes av tidligere Start-trener Jan Halvor Halvorsen, besitter massevis av fart og har scoret mange av sine 14 mål på kontringer. Mestscorende hos Nordlendingene er Trond Olsen og Papa Ndiaye som begge har scoret 3 mål. Sistnevnte er også Glimt's beste spiller på VG sin børs med et snitt på sterke 5.75.

I forrige kamp manglet Glimt sin lynraske kantspiller Dane Richards, og det er usikkert om han er klar til denne kampen. En spiller som Glimt definitivt mangler i denne kampen er forsvarspiller Vieux Sané, som fikk sitt 3 gule kort i Bergen. Han har et snitt på 5.11 i VG og er lagets klart beste forsvarspiller.

BODØ/GLIMT's 5 SISTE KAMPER
    1.Mai: Bodø/Glimt - Lillestrøm 1-2 (Serie)
    5. Mai: Strømsgodset - Bodø/Glimt 2-0 (Serie)
    7.Mai: Mo - Bodø/Glimt 2-3 (Cup)
    10.Mai: Bodø/Glimt - Haugesund 2-1 (Serie)
    16.mai: Brann - Bodø/Glimt 1-2 (Serie)

IK START
    Mye positivt den siste uka. Espen Børufsen er tilbake for fullt, Jesper Mathisen er tilbake for fullt, Alejandro Castro er tilbake for fullt og nå er også Matthias Vilhjalmsson tilbake i full trening. Kampen i Bodø kommer for tidlig for vår islandske storscorer, men man håper Vilhjalmsson er i troppen til søndagens kamp mot Odd. Etter en god kamp mot VIF er det veldig sannsynlig at Mjelde lar de fleste få fornyet tillit i denne kampen. Den eneste som trolig kommer inn er Rolf Daniel Vikstøl som forhåpentligvis er tilbake etter sykdom. Da starter vi med disse:

Håkon Opdal

Glenn Andersen
    Markus Berger
    Jesper Mathisen
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Fernando Paniagua
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Zlatko Tripic
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot Odd Søndag 25 mai kl.1800: (Odd spiller hjemme mot Aalesund tirsdag kl.1800)
    START: Markus Berger, Ernest Asante, Zlatko Tripic
    ODD: Lars-Kristian Eriksen, Elba Rashani

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    I denne kampen må Start stoppe Glimt's hurtige offensive spillere og spesielt Papa Ndiaye som er en utrolig god midtbanespiller. Han er meget hurtig med ball og har et utrolig bra skudd. Med 3 mål og 2 assist så langt er han veldig sentral i det Bodø/Glimt gjør framover. En annen spiller vi kjenner bedre til er Trond Olsen som endelig har kommet hjem etter totalt 6 år i Rosenborg og Viking. Han har også scoret 3 mål og er fremdeles veldig hurtig. Er i tillegg Dane Richards friskmeldt så skal Starts backer få kjørt seg. Hurtigheten til Glimt's spillere er absolutt en av styrkene til dagens Glimt-lag og klarer vi å stoppe dette er dette Glimt-laget absolutt mulige å slå!

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Vålerenga var en stor opptur spillemessig, selv om vi fikk for lite betalt i form av poeng. Det er lenge siden Start har sprudlet såpass mye framover på banen, og også defensivt var vi gode - selv om det glapp et par ganger. Uansett var det mange positive ting å ta med seg fra den kampen og hvis spillerne kan ta med seg samhandlingen til kampen mot Glimt så vil vi skape sjanser i Bodø.
    Spesielt gledelig var det å se at Tripic/Hoff fant tonen framme og at begge to scorte mål igjen. Det betyr mye for en spiss å score mål og så får vi håpe gutta tar med seg selvtilliten i kampene som kommer framover. Ellers var det veldig morro å se Owello vise glimt at gammel storhet mot VIF. I den kampen kom flere pasninger i lengderetning - og ikke bakover samt at det var mer sprut i bena. Owello er utrolig viktig for Start hvis vi skal klatre på tabellen.

Som nevnt tidligere så besitter tirsdagens motstander enormt med hurtighet og derfor hadde jeg valgt Amin Nouri på høyrebacken på bekostning av Glenn Andersen. Selv om Glenn Andersen er en bedre duellspiller så har Nouri mer fart både offensivt og defensivt. Det tror jeg Start trenger i denne kampen og ville valgt Nouri - selv om jeg regner med at Mjelde går for rutinen til Andersen i denne kampen.

Til slutt litt ros til det Sørlandske publikum. At over 8500 tilskuere kom på kampen mot VIF til tross for svake kamper i forkant var imponerende. At det i tillegg var lokaloppgjør både i Vennesla og i Arendal gjør dette tilskuertallet veldig bra. Selv om Start ikke vant kampen vil jeg tro at de 8550 tilskuerne som betalte for å få med seg denne kampen hadde en god opplevelse og forhåpentligvis vil disse komme igjen når Start igjen spiller hjemmekamp. Stemningen var forøvrig veldig bra og var helt klart en medvirkende faktor til at Start igjen sprudlet på hjemmebane.

Vi ligger utsatt til på tabellen, men det er mye positivt som skjer i og rundt Start. Vi spilte en bra kamp sist, skadde spillere er på vei tilbake og publikum svikter ikke klubben. La oss håpe at Start kan ta med seg det positive og få med seg 3 etterlengtede poeng fra Nord-Norge på tirsdag.

God kamp - alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 05-19-2014 kl 13:09

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og det ser ut til at Acosta også er foran skjema, noe som kan bety at vi kan håpe på en nær skadefri tropp om en uke eller to, hvis ikke noe nytt skjer :-) Så Lind hadde tråkket over, så sannsynligvis er han sistemann til å bli skadefrie av disse, da.

Jeg er nesten sikker på at hvis vi hadde hatt færre skader i den perioden nå når vi har spilt mot mange av fjorårets beste lag, så hadde vi nok stilt mye bedre på tabellen nå.
    Ting har timet seg veldig dårlig. Det var nesten slik at jeg forventa et gult kort på Berger når vi var nede på bare Berger og Andersen igjen...
    Men hvis det nå kan gå lysere tider i møte, med mye mindre skader, et lettere kampprogram (selv om det ikke akkurat er én eneste kamp jeg vil si er en no-brainer for Start, da vi heller ikke slår et haltende Brann på bortebane.) og forhåpentligvis vil også gutset ikke vise seg å bare komme på 16. Mai...

Utover dét, var det vel Paniagua som startet forrige kamp?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitter og ser litt på statistikk fra VGs eliteguide.

Start er på bunn i TL når det gjelder avverging av sjanser.
    Vi avverger i snitt kun 55% av sjansene motstandereren skaper så langt i 2014! Det er underlig lavt, men historikken viser at vi også i 2011 og 2010 var dårligst på akkurat dette, men da med en litt bedre avvergingsprosent. (60%).

Ifjor klarte man seg meget bedre med 70%, men nå er vi altså tilbake til gamle synder. Håper man setter litt fokus på dette, og blir tøffere foran eget mål fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Ifjor klarte man seg meget bedre med 70%, men nå er vi altså tilbake til gamle synder.
    Fjoråret var nok i store trekk på nivå med andre år, men ble reddet av Heikkinens ti kamper på tampen. Start slapp inn 40 mål første 20 kamper, og kun 6 mål etter Heikkinen. Siste ti kamper var avvergingsprosenten på 85 % i følge VGs sjansestatistikk om man forutsetter at en blåst sjanse er en avverging.

Nå skal det vel også sies at sjansestatistikken til VG er relativt usikker. Men inntrykket av at Start slipper inn mål på stor andel av sjansene i mot bekreftes.

Dette skyldes nok primært at Starts stoppere har vært fryktelig svake i egen boks de siste årene. Scoringsprosenten henger nøye sammen med hvor mye tid og rom man får i avslutningsøyeblikket. Der har Starts stoppere vært blant eliteseriens mest sjenerøse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Fjoråret var nok i store trekk på nivå med andre år, men ble reddet av Heikkinens ti kamper på tampen. Start slapp inn 40 mål første 20 kamper, og kun 6 mål etter Heikkinen. Siste ti kamper var avvergingsprosenten på 85 % i følge VGs sjansestatistikk om man forutsetter at en blåst sjanse er en avverging.

Nå skal det vel også sies at sjansestatistikken til VG er relativt usikker. Men inntrykket av at Start slipper inn mål på stor andel av sjansene i mot bekreftes.

Dette skyldes nok primært at Starts stoppere har vært fryktelig svake i egen boks de siste årene. Scoringsprosenten henger nøye sammen med hvor mye tid og rom man får i avslutningsøyeblikket. Der har Starts stoppere vært blant eliteseriens mest sjenerøse.
    Det bekrefter mine mistanker også. Men i tillegg til svakt markeringsspill i egen boks, mener jeg vi fort ofte har latt motstanderne få lov å slå innlegg fra kant helt upresset. Den komboen er ganske ødeleggende.

Ser ellers frem til en underholdende kamp i kveld. Dette er to lag som antakelig er bedre offensivt enn defensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det bekrefter mine mistanker også. Men i tillegg til svakt markeringsspill i egen boks, mener jeg vi fort ofte har latt motstanderne få lov å slå innlegg fra kant helt upresset. Den komboen er ganske ødeleggende.
    Backer, spesielt på høyre, som lar motstanderen legge inn upresset, midtstoppere som ikke er tett nok oppi spissene når de markerer, en sentral midtbane som ikke helt klarer å markere løp inn i boksen, og generellt slapp markering på dødball. Der har du årsaken til VELDIG mange baklengs.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Backer, spesielt på høyre, som lar motstanderen legge inn upresset, midtstoppere som ikke er tett nok oppi spissene når de markerer, en sentral midtbane som ikke helt klarer å markere løp inn i boksen, og generellt slapp markering på dødball. Der har du årsaken til VELDIG mange baklengs.
    Presis og god oppsummering dette….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    i tillegg en keeper som er elendig i feltet og som ikke tar en del av det han kanskje burde tatt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Sitter og ser litt på statistikk fra VGs eliteguide.

Start er på bunn i TL når det gjelder avverging av sjanser.
    Vi avverger i snitt kun 55% av sjansene motstandereren skaper så langt i 2014! Det er underlig lavt, men historikken viser at vi også i 2011 og 2010 var dårligst på akkurat dette, men da med en litt bedre avvergingsprosent. (60%).

Ifjor klarte man seg meget bedre med 70%, men nå er vi altså tilbake til gamle synder. Håper man setter litt fokus på dette, og blir tøffere foran eget mål fremover.
    Dette er noe jeg har messet om år etter år her inne, men som få ser ut til å ta alvorlig så takk. Det er ganske tragisk og helt utrolig at ikke Mjelde & Co tar grep. Etter min mening viser det at ikke nødvendigvis er balansen i laget som er så dårlig for vi slipper ikke til så mange sjanser, men at det trolig skyldes en kombinasjon av at de bak har store markeringsproblemer/gjør mange glipper/keeper ikke gjør jobben.

Dette må det fokus på.

Ellers syntes jeg det blir tragisk hvis vi starter med Glenn på høyreback med sine mildt sagt begrensede fart. Han har i tillegg en stor del skyld i mange av inn-sleppene nevnt over.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    LINKER
    Bodø/Glimt's hjemmeside: www.glimt.no/
    Den Gule Horde's hjemmeside: www.dengulehorde.no/
    Den Gule Horde's kamptråd: De har ikke aktivt forum

Et av norges mest aktive: http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1&t=10261

Jeg kan jo nevne at Bodø/Glimt er voldsomt svekket i det bakre leddet. Mange av de ustabile resultatene i sesongen til nå kan lett skyldes en nervøs start til å begynne med og mange sentrale skader. Iløpet av bare de første 10 rundene har Dominic Chatto, Dane Richards, Ruben Imingen, Zarek Valentin og Pavel Londak vært skadet. Til denne kampen mangler Glimt helt garantert Valentin, Imingen og Sané (karantene) og vil derfor kun stille med et førstevalg i forsvar, midtstopper som høyreback og muligens foretrukken indreløper på kanten ettersom Richards sannsynligvis forblir skadet til denne kampen.
    Sist endret av Aspmyra : 05-19-2014 kl 06:18

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aspmyra Vis innlegg
    Et av norges mest aktive: http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1&t=10261

Jeg kan jo nevne at Bodø/Glimt er voldsomt svekket i det bakre leddet. Mange av de ustabile resultatene i sesongen til nå kan lett skyldes en nervøs start til å begynne med og mange sentrale skader. Iløpet av bare de første 10 rundene har Dominic Chatto, Dane Richards, Ruben Imingen, Zarek Valentin og Pavel Londak vært skadet. Til denne kampen mangler Glimt helt garantert Valentin, Imingen og Sané (karantene) og vil derfor kun stille med et førstevalg i forsvar, midtstopper som høyreback og muligens foretrukken indreløper på kanten ettersom Richards sannsynligvis forblir skadet til denne kampen.
    Flott med ekstra informasjon.

Ang forumet så er det et forum på hjemmesiden til Den Gule Horde og der er det ingen aktivitet lenger. (kanskje dette burde fjernes hvis det ikke brukes?)

Jeg oppdaterer med link til forumet i toppen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Hvorfor er tippekonkuransetråden lukket? Jeg får ikke lagt inn tipset mitt for dagens kamp
    Idrettsklubben Start i hjerte

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gerrard Vis innlegg
    Hvorfor er tippekonkuransetråden lukket? Jeg får ikke lagt inn tipset mitt for dagens kamp
    Er oppe igjen. Vet ikke hvorfor den ble stengt.. Tipp i vei!!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget klart: Robert Sandnes får fornyet tillit på venstrebacken og henviser Rolf Daniel til benken.

Her er laget:

http://www.ikstart.no/news/article/1...ng-16-mai-2014

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Første 17-18 minuttene er sånn: tja. Pen mulighet for Børfusen, men vi gjør forferdelig mange dumme valg og slår mye upresise pasninger.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stoltesoldater Vis innlegg
    Første 17-18 minuttene er sånn: tja. Pen mulighet for Børfusen, men vi gjør forferdelig mange dumme valg og slår mye upresise pasninger.
    Ja, i perioder lurer jeg på om spillerne er fargeblinde, at de ikke ser forskjell på gule og blå drakter.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Ja, i perioder lurer jeg på om spillerne er fargeblinde, at de ikke ser forskjell på gule og blå drakter.
    Ja, ikke minst det. Er vel for vant til sine egne gule/svarte drakter antar jeg.
    Pent skudd i krysset av Asante i sted, men Opdal da...hva drev du med der i sted?!

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Der gjorde du opp for deg mot Vålerenga, Glenn. 0-1.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Herlig av Glenn og Tripic på scoringen. Viktig å få den første scoringen. Vært jevnt til nå. Men Glimt virker skumle.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Stusselig forsvarsspill

Lignende tråder

1. 23.Serierunde: START - BODØ/GLIMT (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-15-2017, 00:30
  2. 5.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 19
    Siste innlegg: 05-03-2017, 03:22
  3. 19.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 103
    Siste innlegg: 08-11-2015, 15:22
  4. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 15:15
  5. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 15:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •