Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    At Edvardsen annullerer Start målet er jo bare helt utrolig! Jeg driter i om start spilte dårlig i dag - dommeren skal ikke avgjøre kampene i Tippeligaen - og nå er det andre gang på to kamper!
    Andre gang på to kamper? Greit nok at dette var en horribel avgjørelse, og det skulle stått 2-1 til start, men om du mener straffen som ble dømt forrige kamp, så er du nok eneste som mener at det ikke er straffe.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det vi fikk mot oss forrige kamp var på ingen måte sjokkerende, og vi kunne vel fått enda et mot oss. Vi kunne fått et mot oss i dag også. Målet vi scoret mot Sogndal var på et feilaktig hjørnespark. Vi har fått flere avgjørelser med oss enn mot.

For øvrig tror jeg ikke det er spesielt lurt av Mjelde å antyde at dommeren på forhånd har bestemt seg for å blåse.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    At Edvardsen annullerer Start målet er jo bare helt utrolig! Jeg driter i om start spilte dårlig i dag - dommeren skal ikke avgjøre kampene i Tippeligaen - og nå er det andre gang på to kamper!
    Dette er noe Edvardsen er kjent for, men hva mener du var feildømming i forrige kamp som avgjorde med to poeng en av veiene?
    Straffesparket var helt riktig idømt i forhold til holding. Glenn holdt igjen Morten Berre så det sto etter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Med litt flaks kunne vi kanskje fått med oss et poeng. Målet til Berger skulle aldri vært annullert. Men det er en fattig trøst, prestasjonen vår er elendig. Vi er bra med i første, men i andre er vi helt fraværende. I likhet med mange andre skjønner ikke jeg heller hvorfor Paniagua ble tatt av banen så tidlig.

Nå er vi akkurat der vi var i fjor. Hvordan skal vi klare å snu det? Ifjor ble vi reddet av Heikinnen. I år må det andre ting til. Jeg fatter ikke at det er mulig, at ikke klubben har lært. Dette laget bør være gode nok, men vi søkernes å komponere en sterk nok sentral midtbane. Og Mjelde virket å være fastlåst på at vi skal spille 4-4-2.

Jeg tror ikke det et noe vits å rope på Mjelde sin avgang. Det kommer ikke til å skje. Og på kort sikt er jeg langt fra sikkert på om det kommer til å gi ønsket effekt. Men det som skjer nå må tas med i evalueringen etter sesongen, uansett hvordan det ender.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Håkon Opdal - 4

Glenn Andersen - 4

Markus Berger - 4

Jesper Mathisen - 5

Robert Sandnes - 3

Ernest Asante - 4

Solomon Owello - 5

Fernando Paniagua - 4

Espen Børufsen - 3

Espen Hoff - 3

Zlatko Tripic - 4
    Her er forøvrig karakterene FVN gir startspillerne, jeg synes de var utrolig høye til å ha blitt rundspilt av et skadeskutt nyopprykka Glimt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fæle bytter av Mjelde ja. Gjorde bare vondt verre. Skulle likt å visst hva de gjorde på trening. Samhandlinga er helt fraværende.

3 poeng ned til sisteplassen nå. Antall poeng ned blir bare færre og færre for hver kamp...starten på sesongen var nok bare at vi red på flyten fra året før.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Håkon Opdal 3+

Glenn Andersen 4

Markus Berger 3+

Jesper Mathisen 5

Robert Sandnes 2

Ernest Asante 3

Solomon Owello 4

Fernando Paniagua 4/3

Espen Børufsen 3+

Espen Hoff 2+

Zlatko Tripic 4-
    Sist endret av bosve : 05-20-2014 kl 20:56

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Molde 25 poeng og Start 9 etter 10 kamper.

Nå må det gjøres noe spenstig, putt på Salvesen og andre unge, la de få prøve seg, spill på dem selvtillit, og la de eldre føle konkurranse bakfra. Klippekort er oppskrytt!

De klarer aldri opprykke til Oddsen hvis ikke de har med seg erfaring fra høyere nivå!

En ting er sikkert, tabellen lyver aldri, og mer av det samme virker ikke!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg

Nå må det gjøres noe spenstig, putt på Salvesen og andre unge, la de få prøve seg, spill på dem selvtillit, og la de eldre føle konkurranse bakfra. Klippekort er oppskrytt!

De klarer aldri opprykke til Oddsen hvis ikke de har med seg erfaring fra høyere nivå!

Det er utviklinga som er så skremmende: 5 første kampene: 1,4 poeng i snitt.
    5 siste kampene : 0,4 poeng i snitt. Med andre ord 12 poeng i løpet av en sesong.( 30 kamper multiplisert med 0,4)

Og lag som Ålesund, Haugesund og Brann som ligger bak Start for øyeblikket føler jeg meg veldig lite trygg på at vi klarer å holde bak oss ved årets slutt. Det gjør meg ekstra bekymret. Ser vi bort i fra disse lagene så er det bare Ulf som ligger bak oss for øyeblikket. Jeg ser på Stabæk nå og de rundspiller fjorårets mester, og det andre nyopprykka laget rundspiller oss i 2 omgang i dag.
    Sist endret av bosve : 05-20-2014 kl 20:00

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg

Du fikk med deg at Start spilte med Robert Sandnes?

Ditt "spenstige" forslag er å sende oss strake veien ned til 1.divisjon.

Og det vi gjør fungerer jo. Start ligger på trygg plass på tabellen. Etter 6 bortekamper og bare 4 hjemmekamper ligger vi på en 12.plass, akkurat der VG-lupen tippet oss. Mjelde&Co leverer mao varene vi kan forvente.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Du fikk med deg at Start spilte med Robert Sandnes?

Ditt "spenstige" forslag er å sende oss strake veien ned til 1.divisjon.

Og det vi gjør fungerer jo. Start ligger på trygg plass på tabellen. Etter 6 bortekamper og bare 4 hjemmekamper ligger vi på en 12.plass, akkurat der VG-lupen tippet oss. Mjelde&Co leverer mao varene vi kan forvente.
    Om du mener 12 plass er en trygg plass, med 3 poeng ned til sisteplass synes jeg du skal ta deg en lang og kald dusj for eventuelt å komme deg inn i virkeligheten igjen.

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Noe av det mest tåpelige jeg har lest på lenge.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter kampen i dag kommer plutselig en haug med folk som aldri skriver her inne og klager og syter over Mjelde og alle andre i Start. Man ser aldri disse debattantene når Start spiller bra. Hvor var dere de foste rundene? Hvor var dere etter at Start rundspilte Enga? Kan dere ikke komme på forumet og skrive noe positivt også noen gang? Er faktisk lov å lire av seg noen positive kommentarer også i blant.

Kampen i dag var svak og vi sliter veldig, men det er altfor få som gir kreditt til hjemmelaget. Husk at dette laget knuste all motstand i Adeccoligaen i fjor og vant med 15 poeng ned til nummer 2. De vant i Bergen i forrige runde, de hadde fortjent å vinne hjemme mot Rosenborg og de har mange gode spillere - spesielt Ndiaye som er en av Tippligaens beste spillere. De var skadeskutt bakover på banen, men så lenge de presser oss bakover så har ikke dette så mye å si... Glimt var best, men det er ingen tvil om at en 2-1 scoring med 15 minutter igjen trolig hadde gitt oss minst 1 poeng i denne kampen.

Husk også at vi har spilt 6 bortekamper og kun 4 hjemmekamper og hjemme er vi normalt bedre enn borte! Jeg er enig i at laget sliter, men at man skal hente Nordlie tilbake er jeg helt uenig i. Hvis han er så fantastisk trener - hvorfor har ikke andre klubber hentet han? Hvorfor trener han ikke et Tippeligalag? Det er slettes ikke noen garanti at han klarer å skape gull av dette laget eller at han vil redde laget fra nedrykk? Hva om vi sparker Mjelde - betaler han en fallskjerm, ansetter Nordlie (han vil helt garantert ha veldig gode vilkår) og så allikevel rykker ned... Da sliter vi enda mer!!

Hadde vi hatt en rik onkel som hadde massevis av millioner som Molde, så kunne man vurdert noe, men det har vi ikke så et trenerbytte er helt uaktuelt - uansett hvor mye hylekoret her inne maser om det!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hadde faktisk trodd vi skulle tape med mere, før kampen.
    Har 1 ting og det er Berger sin innsats på første målet. Katastrofe innsats.
    Sandnes sin skli takling innefor 16 meter gjorde det mulig å score der. Du har ingen ting på ett a lag å gjøre når du ikke har fått med deg at innen for 16 meteren står vi på beina, helt enkelt. Og i hvert fall der.
    1 omg er fin, 2 omg gjør bytter laget tyngre, helt enkelt

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg sitter og ser Stabæk her. Skremmende å se hvor bra de har blitt på veldig kort tid, med veldig små ressurser. De spiller fotball på et langt høyere nivå enn Start. Jeg mistenker at treneren deres har veldig mye å si for hvor bra de er.
    Sist endret av bosve : 05-20-2014 kl 20:59

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Om du mener 12 plass er en trygg plass, med 3 poeng ned til sisteplass synes jeg du skal ta deg en lang og kald dusj for eventuelt å komme deg inn i virkeligheten igjen.
    Trygg plass er et begrep for alt over kvalik. Det er selvsagt en reell fare for at Start rykker ned. Å skrike etter ny trener vil neppe redusere den faren.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    http://www.fvn.no/sport/Tapte-poeng-...l#.U3u1pCgrjB0
    Mjelde skylder på slitne spillere. Oh the irony! Enig med bosve over her angående Stabæk, fantastisk god trener..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Jeg sitter og ser Stabæk her. Skremmende å se hvor bra de har blitt på veldig kort tid, med veldig små ressurser. De spiller fotball på et langt høyere nivå enn Start. Jeg mistenker at treneren deres har veldig mye å si for hvor bra de er.
    Stabæk spiller nå akkurat slik jeg skulle ønske at vi også kunne! spiller for spiller så er nok ikke stabæk så all verdens mye bedre enn oss, men med den entusiasmen, selvtillitten og viljen til å blø for drakta så blir resultatet deretter. De vinner fullt fortjent over godset, og de har noen syke sjangser til å gjøre både mål nr. 3 og 4. Når godset utligner og er på vei inn i kampen igjen reiser stabæk seg umiddelbart og brøyter godset av banen resten av omgangen.

Etter kampen ser du godsetspillerne lunte småskuffet rundt på banen mens stabækspillerne ligger strødd med kramper og keeperen som silblør i fjeset etter å ha kastet seg inn i beina på en angripende godsetspiller.

Stabæk er nå oss anno 2005. Jeg ble rett og slett veldig sjarmert av stabæk i dag, og ikke så rent lite sjalu heller.

Men jeg er sikker på, at hvis vi klarer å få litt selvtillitt og litt entusiasme vi også, så er vi like gode som dem og vel så det. men det må begyne en plass, hvorfor ikke med oss? jeg foreslo i tribunelivtråden å stille opp på en trening før kamp og synge og heie på spillerne for å vekke dem litt til live, det er ikke sikkert det funker, men hvis vi kan tenne bare halvparten av den gløden som stabæk nå spiller med i våre gutter, så er det verdt det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Ingen tvil om at Stabæk har hentet en fantstisk god trener. Hvordan de klarte det er en gåte, men jeg mistenker at det har noe med miljøet rundt Mix Diskerud mfl.

Litt underlig at de kanskje to mest meriterte profilene i Tippeligaen er trener for Stabæk og back på SA08.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    På fvn viser de reprisen av annuleringen og det bekrefter igjen tabben fra Edvartsen.. Det som er så utrolig irriterende er at Edvartsen kikker en helt annen vei i det Sarr blir dyttet, men ser plutselig at Glimt-spilleren ramler - og blåser for det. Han ser ikke dytten og iallefall ikke at Sarr blir dyttet men blåser for noe han tror er frispark.

Selvfolgelig ville han ikke svare på fevennen's henvendelser.... Han har nok sett video og erkjenner at det var en tabbe - og dermed holder han seg borte fra media.... feiging!

(Edvartsen er uavhengig av denne situasjonen den dommeren jeg liker minst i Tippeligaen. Arrogant og kontroversiell)

Lignende tråder

1. 23.Serierunde: START - BODØ/GLIMT (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-15-2017, 00:30
  2. 5.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 19
    Siste innlegg: 05-03-2017, 03:22
  3. 19.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 103
    Siste innlegg: 08-11-2015, 15:22
  4. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 15:15
  5. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 15:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •