Side 5 av 5 FørstFørst ... 345
Viser resultater 81 til 99 av 99
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er selvfølgelig surt å bli snytt for et mål. Men det hadde ikke dekket over prestasjonen, og det er ikke sikkert det ville holdt til verken seier eller uavgjort uansett. Til det var vi for dårlige i andre omgang synes jeg.

Jeg ser at Mjelde nå sier at spillerne er slitne og at vi neppe kommer til å se laget spille opp mot sitt beste før etter sommerferien. Hvordan er det mulig å være så slitne når vi bare er 10 kamper ut i serien? Er vi for dårlig trent? Eller trener vi for hardt eller feil slik at spillerne mangler overskudd? Hvordan kan det ha seg at Mjelde stiller tilnærmet toppet lag mot fjerde- og andredivisjons motstand i cupen når han bare få uker etterpå må skylde på slitne spillere? Det er noe som er galt, og det virker på ny som om det er noe Mjelde ikke har kontroll på. Vi husker hvor resignert han var på sommeren i fjor, jeg begynner å få litt den samme følelsen nå.

Det er tre kamper igjen før ferien. Vi kan ikke gå tre kamper til uten seier. I fjor på samme tid hadde vi 12 poeng etter ti kamper. Etter 13 kamper hadde vi 13 poeng. Bare for å ha det friskt i minne.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Utrolig hvordan han kan klage på slitne spillere. Er som og kjøre bilen på en sølete grusvei og klage over skitten
    bil.

La merke til en uttalelse før kampen fra Mons. "glimt er så gode på kontringer. De er ikke så gode når de skal styre spillet."

Lurer på om Mjelde har sett sitt eget lag? Vist Mons tror at vi kan ligge bakpå og kontre inn en seier så har han missforstått.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    På fvn viser de reprisen av annuleringen og det bekrefter igjen tabben fra Edvartsen.. Det som er så utrolig irriterende er at Edvartsen kikker en helt annen vei i det Sarr blir dyttet, men ser plutselig at Glimt-spilleren ramler - og blåser for det. Han ser ikke dytten og iallefall ikke at Sarr blir dyttet men blåser for noe han tror er frispark.

Selvfolgelig ville han ikke svare på fevennen's henvendelser.... Han har nok sett video og erkjenner at det var en tabbe - og dermed holder han seg borte fra media.... feiging!

(Edvartsen er uavhengig av denne situasjonen den dommeren jeg liker minst i Tippeligaen. Arrogant og kontroversiell)
    http://www.fotball.no/Utdanning-og-k...merrangering-/

Han er en av Norges desidert berste dommere, med mange internasjonale kamper, at han gjør en feil er sånn som skjer, det skjer med alle. Mener du det er feigt at ikke alle spillerne stiller opp og forklararer hvorfor de gjorde feil som førte til baklengsmål ? Edvartsen holder et mye høyere nivå enn en hvilken som helst spiller i Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    På fvn viser de reprisen av annuleringen og det bekrefter igjen tabben fra Edvartsen.. Det som er så utrolig irriterende er at Edvartsen kikker en helt annen vei i det Sarr blir dyttet, men ser plutselig at Glimt-spilleren ramler - og blåser for det. Han ser ikke dytten og iallefall ikke at Sarr blir dyttet men blåser for noe han tror er frispark.

Selvfolgelig ville han ikke svare på fevennen's henvendelser.... Han har nok sett video og erkjenner at det var en tabbe - og dermed holder han seg borte fra media.... feiging!

(Edvartsen er uavhengig av denne situasjonen den dommeren jeg liker minst i Tippeligaen. Arrogant og kontroversiell)
    Jeg er helt enig med deg Frankieboy. Det er heller ikke første gang vi sørlendinger føler det som om han har noe i mot oss. Husker for noen år siden en kontroversiell hendelse med Edvartsen der han fikk et litt på kanten kallenavn fra ledelsen i Start hehe. Når det gjelder situasjonen i går så er den soleklar feil fra Edvartsen. Alle kan gjøre feil og den feige måten å dømme på i slike situasjoner er å gi forsvarende lag en fordel. Det værste er at det fra bilder og kameravinkel ser ut som han har full kontroll på situasjonen. Sarr blir klart dyttet og kommer såvidt bort i en Bodøglimt spiller som løper i hundre inn i feltet. Det er vel heller straffe til Start en frispark til glimt.
    Edvartsen er den dommeren jeg liker minst. Han er arrogant og kommer veldig ofte i kontroversielle situasjoner.

Når dette er sagt så må vi ikke henge oss opp i denne situasjonen mer en nødvendig. Det vi må erkjenne er at Start er for tiden et bunnlag og spiller meget ugjevn. Vi har noen gode kamper innimellom men heller ikke da får vi særlig med poeng. Mens bunn nivået kommer stadig oftere og det er skremmende dårlig. Når så Mjelde bytter ut Asante i en kamp der vi blir så til de grader dyttet bakover er en gåte. Asante er typen som kan avgjøre slike kamper med sin hurtighet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Det blir småkomisk at Mjelde klager på slitne spillere, samtidig som han plukker ut de samme spillerne til å spille alle kamper, selv mot lag fra lavere divisjoner i cupen. Hva med å rotere litt, Mjelde? Slike uttalelser avslører bare dine egne feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Det blir småkomisk at Mjelde klager på slitne spillere, samtidig som han plukker ut de samme spillerne til å spille alle kamper, selv mot lag fra lavere divisjoner i cupen. Hva med å rotere litt, Mjelde? Slike uttalelser avslører bare dine egne feil.
    Ja, jeg er enig med deg i dette. Fatter ikke den type unnskyldninger fra en topptrener.
    Det får han til å fremstå som lite troverdig kamp etter kamp. 2 poeng på 6 kamper ble være utilgivelig. Håper på rask forbedring! Heia Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Edvartsen innrømmer neppe noen feil i dette tilfellet. Slike situasjoner dømmes som oftest i favør forsvarende lag, og jeg tror ikke de nøytrale tilskuerne nødvendigvis vil betrakte dette som en feil avgjørelse. Men det finnes dommere som ville latt være å blåse både i denne situasjonen og i Glenns straffe mot Vålerenga. Slik sett har marginene gått litt imot. Men det er åpenbart hva dommerne har blåst for, og de er vel også i sin fulle rett til å blåse, så da koker det ned til diskuterbare vurderinger man kan være uenig i snarere enn feil avgjørelser.

Jeg deler heller ikke den massive kritikken av Mjeldes bytter. Start taper ikke kampen som følge av dårlige bytter. Man kan sette spørsmålstegn ved byttene, og lure på hvorvidt Mjelde forstår effekten av byttene han gjennomfører. Men om de har allverdens betydning for kamputfallet er jeg tvilende til. Ellers synes jeg Mjelde skal ha litt ros for omleggingen til 4-5-1 på slutten. Det tok brodden av Glimts massive offensiv og burde nok kommet tidligere. Problemet var at strukturen sprakk opp helt umotivert i tilsynelatende fullstendig balanse foran Glimts ledermål. Utover dette hadde Start god kontroll etter omleggingen.

Det er åpenbart at spillerne begynner å merke et tøft kampprogram og magre resultater. Pausen virker kjærkommen, men Start er ikke det eneste laget som vil ha godt av å lade batteriene, og man må ikke glemme at fjorårets desiderte lavmål kom etter sommerpausen og frem til Heikkinen. Man bør heller ikke overvurdere effekten av å få skadede spillere tilbake. De trenger tid på å finne kampform. Børufsen har ikke løftet laget ennå. Wilhjalmsson og Acosta trenger nok også tid når de er tilbake.

Slitasjen er nok mest merkbar på nøkkelspillere som Hoff, Owello og Tripic. Disse har spilt veldig mye, de løper mye hver kamp og er avhengig av friske bein og hoder når de havner i potensielt avgjørende situasjoner. Øvrige posisjoner har Mjelde rokkert en del, riktignok mye grunnet skader, men også en del ut fra prestasjoner. Sandnes fikk eksempvis starte på bekostning av Vikstøl i går. Det skjer nok ikke igjen med det første.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    http://www.fotball.no/Utdanning-og-k...merrangering-/

Han er en av Norges desidert berste dommere, med mange internasjonale kamper, at han gjør en feil er sånn som skjer, det skjer med alle. Mener du det er feigt at ikke alle spillerne stiller opp og forklararer hvorfor de gjorde feil som førte til baklengsmål ? Edvartsen holder et mye høyere nivå enn en hvilken som helst spiller i Start.
    Er jo like smertefullt for Start at Edvartsen gjor en slik feil, uavhengig om han er en av Norges beste dommere. Hadde gjort like vondt om det var deg som gjorde den feilen... Trolig hadde Start fått med seg minst 1 poeng om han hadde latt spillet gå i denne situasjonen. Som jeg sa, så ser han ikke hva som skjer - men gjetter at det er feil av Sarr siden Glimt-spilleren blåser. En av Norges beste dommere kan ikke GJETTE at det var frispark. Ser han ikke hva som skjer, så skal han jo ikke blåse. Det er jo du også enig i..

Det jeg mener om å stille opp i media er at dommere i Norge i motsetning til England er flinke til å stille opp og forklare en avgjorelse, og Edvartsen måtte vel forklare en situasjon forrige runde - som var langt mer tvilsom enn denne annuleringen. Så lenge videobilder viser at han har grunnlag for å blåse er det enkelt å forklare seg, men i denne situasjonen viser videobilder at han gjor en feil, og da er det ikke like lett å gå ut i media og innromme at det var en feil...

De spokte jo på TV2 da hendelsen skjedde at nå måtte de ringe Edvartsen... igjen for å få forklaring på en kontroversiell avgjorelse!

Til slutt: Du kan jo ikke sammenligne en spiller med en dommer.. De har jo helt andre oppgaver og en spillers prestasjon kan jo ikke sammenlignes med en dommeres, men siden du mener nivået til Edvartsen er så mye hQyere enn spillernes sitt, så må man vel kunne forvente at slike tabber ikke skjer!!

Uansett, Start var ikke gode nok i kampen mot Glimt - men det unnskylder ikke en stor feil av dommer Edvartsen som trolig ville gitt Start minst 1 poeng!

Nok om det - nå ser vi fram mot Odd.....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Å få så sene nykommere gjør at man får satt laget langt ut I sesongen.
    Det krever mere trening en normalt.
    Da blir det skader og ovsrbelastinger. Noe vi ser mot forrige år.
    Sakt det før;
    Klubben må være klar med spillergruppa senest midten av februar. At vi henter en spiller close to- betyr ikke så mye men 3 sentrale posisjoner er MYE.

Jeg synest klubben gjør det greit i forhold til den grusomme og helt feil pre- season som var.

Hoff, owello, vikstøl, opdal, børufsen og jesper samt alle trenger hvile. Mons må ha baller nok til å skifte og rullere. Veit at det er gode spillere men hvordan kan de unge bli bedre!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter kampen i dag kommer plutselig en haug med folk som aldri skriver her inne og klager og syter over Mjelde og alle andre i Start. Man ser aldri disse debattantene når Start spiller bra. Hvor var dere de foste rundene? Hvor var dere etter at Start rundspilte Enga? Kan dere ikke komme på forumet og skrive noe positivt også noen gang? Er faktisk lov å lire av seg noen positive kommentarer også i blant.
    Spot on ! Vi er noen merkelige skruer vi sørlendinger. Hadde vi vunnet 2-1 hadde vi hatt halvparten så mange innlegg ! Enkelte snakker kun om været dersom deg regner ....

Dessuten, alle som nevner T Nordlie er totalt historieløse. Hadde han fått fortsette litt til så hadde hele klubben gått i oppløsning. Hadde mye bra med seg, men alt for krevende.

ps enig i at 2.omg i går var crap !

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Er jo like smertefullt for Start at Edvartsen gjor en slik feil, uavhengig om han er en av Norges beste dommere. Hadde gjort like vondt om det var deg som gjorde den feilen... Trolig hadde Start fått med seg minst 1 poeng om han hadde latt spillet gå i denne situasjonen. Som jeg sa, så ser han ikke hva som skjer - men gjetter at det er feil av Sarr siden Glimt-spilleren blåser. En av Norges beste dommere kan ikke GJETTE at det var frispark. Ser han ikke hva som skjer, så skal han jo ikke blåse. Det er jo du også enig i..

Det jeg mener om å stille opp i media er at dommere i Norge i motsetning til England er flinke til å stille opp og forklare en avgjorelse, og Edvartsen måtte vel forklare en situasjon forrige runde - som var langt mer tvilsom enn denne annuleringen. Så lenge videobilder viser at han har grunnlag for å blåse er det enkelt å forklare seg, men i denne situasjonen viser videobilder at han gjor en feil, og da er det ikke like lett å gå ut i media og innromme at det var en feil...

De spokte jo på TV2 da hendelsen skjedde at nå måtte de ringe Edvartsen... igjen for å få forklaring på en kontroversiell avgjorelse!

Til slutt: Du kan jo ikke sammenligne en spiller med en dommer.. De har jo helt andre oppgaver og en spillers prestasjon kan jo ikke sammenlignes med en dommeres, men siden du mener nivået til Edvartsen er så mye hQyere enn spillernes sitt, så må man vel kunne forvente at slike tabber ikke skjer!!

Uansett, Start var ikke gode nok i kampen mot Glimt - men det unnskylder ikke en stor feil av dommer Edvartsen som trolig ville gitt Start minst 1 poeng!

Nok om det - nå ser vi fram mot Odd.....

At han muligens ikke ser en ting, så har han 2 andre assistenter som ser ting/vurderer ting, de kommuniserer via headset/flag/øyekontakt, kan det tenkes at assistentdommer her har gjort vurderingen og ment det er frispark ? Jeg bare spørr siden jeg har sett situasjonen 1 gang og synes den var noe billig.

Jeg er enig at det er bra at man kan stille opp og forklare hvorfor man har dømt slik eller slik, men nå er det vel ikke så vanskelig å forstå hva han blåser for, selv om man kan mene det er feil ? Hvis man kun er ute etter at han skal stille opp til intervju for å si at han tok feil i en enkelt situasjon, så ser jeg ikke helt hensikten med det til enhver tid. Det kan også være grunner til at han ikke stilte opp som man ikke kjenner til ?

At han holder høyere nivå baserer jeg på hvilket nivå han dømmer på, det vil si Champions League/Europa League, i tillegg til Eliteserien. At dommere gjør feil selv på det nivået er jo en kjent sak. At det er et visst nivå forskjell på Start og de europeiske cupene er vel ikke særlig tvil om eller ?

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Det er fullt forståelig sånn sett at han blåser når Sarr meier ned Glimtspilleren ved et uhell, og det er synd at Edvardsen ikke så at Sarr kom i en kollisjon før det. Dessverre så hadde han ikke øynene den retningen i det kollisjonen skjedde.

Uansett vil jeg ikke henge meg for mye opp i en slik situasjon: dette er noe som går begge veier gjennom 30 kamper, og det er noe vi må regne med vil skje uansett. INGEN MENNESKER ER FEILFRIE (ah, det var godt å få det ut). Uansett så holder i alle fall Edvarsen et høyere nivå enn Start når det gjelder nivået han dømmer på kontra hva Start spiller på.

Det vi heller bør henge oss opp i her er måten laget fremstår som.
    Stabæk som er en liten nyopprykket klubb med færre resurser enn oss selv fremstår som profesjonelle.
    Bodø/Glimt kom til kampen med kun 1 fast forsvarsspiller, men like fullt så vinner de kampen.

Er det ikke bedre å fokusere på oss selv enn å fokusere på alt annet?
    Start har mye å jobbe med og mye går på det mentale. Sier Mjelde at spillerne er slitne og unnskylder seg med det så fortjener vi også å ligge der vi ligger - enn om ikke lavere.
    Tror du Stabæk vil unnskylde et tap med noe så tåpelig? Grindheim har innrømmet lenge at FK Haugesund kom til å slite i år, og han har ikke lagt skjul på dette.

Det jeg lurer mest på er: hva er det med at vi i Start ikke kan ha selvinnsikt?
    Man må kunne ta av seg lagets fargede briller og se dette fra sidelinjen uten å bli helt blind.

Vi har spilt en rekke dårlige kamper nå, og jeg vet ikke hva som var verst av å se på kampen i Sogndal eller denne - det var regelrett mye personlige feil gjennom kampen, og at Mjelde undervurderte Glimt i forhold til å styre spillet gjør det ikke bedre. Enig?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stoltesoldater Vis innlegg
    Det er fullt forståelig sånn sett at han blåser når Sarr meier ned Glimtspilleren
    Nettopp! Sarr meier ned Glimt-spilleren, og TV-bildene gir ingen klare indikasjoner på at Sarr blir dyttet inn i situasjonen. At Sarr i tillegg beveger seg i motsatt retning av der ballen er på vei, og det er Glimt-spilleren som det går hardest utover i sammenstøtet gjør det naturlig for Edvartsen å blåse i favør forsvarende lag.

Man kan diskutere avgjørelsen, og mange dommere ville kanskje latt den passere. Men dette er ingen åpenbar feil, og jeg tror neppe den engang hadde vært kommentert om den hadde inntruffet på motsatt banehalvdel.

Sviktende selvinnsikt kan være et poeng. Men Mjeldes uttalelser er nok ikke alltid et uttrykk for ærlige meninger. Noen ganger kan det sikkert være smart å fokusere på "gale" dommeravgjørelser, eller hausse opp spillernes prestasjoner. I hvilken grad Mjelde driver på med slikt og hvorvidt han lykkes med det, er vanskelig å si.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    Spot on ! Vi er noen merkelige skruer vi sørlendinger. Hadde vi vunnet 2-1 hadde vi hatt halvparten så mange innlegg ! Enkelte snakker kun om været dersom deg regner ....

Dessuten, alle som nevner T Nordlie er totalt historieløse. Hadde han fått fortsette litt til så hadde hele klubben gått i oppløsning. Hadde mye bra med seg, men alt for krevende.

ps enig i at 2.omg i går var crap !
    Handler kun å være omstillingsdyktig. Jeg er ikke historieløs og kan gi deg 1 pl i 1 Div. 2 pl i TL. Før han fikk sparken i 2006, men ingen klarer å prestere når det er en lite gruppe som motarbeider arbeidet ditt.
    Norske spillere klager og syter og det er grunnen god nok til at det aldri har vært færre proffer i utlandet enn nå. Neste år, om ikke Møller Dæhlie bytter klubb så er det ingen norske i PL.
    Send Startlaget på ett treningsopphold i Chelsea eller andre av de beste klubbene i England. Skal garantere at de kommer med nedpissa bukser og tårer i øyne på Kjevik.
    Jeg tror Tom har noe av denne mentaliteten, den litt gale, den litt disiplinen som må til. Men vi i har Mons, det er for dumt å snakke om treneren hvert år på denne tiden.
    Dett kommer til å går bra, bare synd at de fikk lappet sammen laget etter la manga og ikke før

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Snakker ikke først og fremst om spillerne, men om hele klubben. Sjekk cv'n hans .....

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    Snakker ikke først og fremst om spillerne, men om hele klubben. Sjekk cv'n hans .....
    Folk som snakker dritt om Tom Nordlie er på grensen til å være forrædere. Nordlie overtok det dårligste Start-laget i nyere tid (9. plass i 1. divisjon) og gjorde dem til få måneder om til et topplag. Året senere var vi kanskje Norges beste lag. At enkelte sørlendinger ikke taklet prestasjonskulturen burde gått utover dem - og ikke kong Nordlie. Mjelde har hatt 2,5 år på seg til å få Start til å spille den fotballen han ønsker. Men jeg ser absolutt ingen endring - ingen bedring. Det kan ikke være sånn at vi skal ha kontinuitet for kontinuitetens skyld. Se på Stabæk. Hva hadde de vært uten treneren sin? Jeg tipper vi hadde ledet serien med Bob Bradley som trener, mens Stabæk hadde ligget på bunn av tabellen med Mjelde som trener.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BobbySands Vis innlegg
    Folk som snakker dritt om Tom Nordlie er på grensen til å være forrædere.
    Himmel og hav……
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Folk som snakker dritt om Tom Nordlie er på grensen til å være forrædere.
    Jeg tipper vi hadde ledet serien med Bob Bradley som trener, mens Stabæk hadde ligget på bunn av tabellen med Mjelde som trener.
    Jøss. Skal si at diskusjonene holder høyt nivå når det gjelder saklighet og fakta her...

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Jeg tipper vi hadde ledet serien med Bob Bradley som trener, mens Stabæk hadde ligget på bunn av tabellen med Mjelde som trener.
    Jeg tror dessverre at du ikke er langt fra sannheten. Hvorvidt vi hadde vært på topp er vel det eneste usikre momentet i det du hevder, selv om Bob Bradley er en fantastisk trener. Jeg fatter ikke hvordan Stabæk klarte å hente ham, og de får bare nyte det så lenge de kan, for trenere som ham vokser ikke på trær.

Lignende tråder

1. 23.Serierunde: START - BODØ/GLIMT (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-15-2017, 01:30
  2. 5.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 19
    Siste innlegg: 05-03-2017, 04:22
  3. 19.Serierunde: BODØ/GLIMT - START (kamptråd)
    Svar: 103
    Siste innlegg: 08-11-2015, 16:22
  4. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 16:15
  5. 28.Serierunde: Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 52
    Siste innlegg: 10-29-2012, 16:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •