Viser resultater 1 til 6 av 6
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Kreativ midtbane?

Hvem bør inn for å få fart på midtbanen til Start i år?
    De må få en offensiv playmaker der fort!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Hvem bør inn for å få fart på midtbanen til Start i år?
    De må få en offensiv playmaker der fort!
    Dette er et viktig spørsmål. Jeg synes det begynner å bli åpenbart at Owello lenge har hatt en dalende kurve. Fjordårets vårsesong ser ikke bare ut som en dårlig periode.

Jeg tror ikke dette Startlaget vokser så mye mer om Mjelde ikke begynner å tenke på å vrake noen av de etablerte, som Owello.
    Hverken Skårdal eller Rasmussen er vel klare for denne rollen, men mener helt klart de bør få prøve seg i enkeltkamper.
    Jeg tror Thomas Kind Bendiksen hadde vært en bra forsterkning i sommer, men det er neppe realistisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg tror Solo er kreativ nok. Problemet er at vi er forutsigbare og enkle å stoppe, og en konsekvens av dette er en litt oppgitt Owello (tilsynelatende ute av form). Han har for stort ansvar i dagens Start-lag, og bør avlastes. I dette ligger det en omlegging av midtbanestrukturen (som neppe kommer til å skje).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Jeg tror Solo er kreativ nok.
    Er han virkelig det? Joda, han har noen nydelige langpasninger til vingene (når han er i form), og klarer å drible seg ut av trange posisjoner. Men, altfor ofte beholder han ballen for lenge, og ender opp med en kjedelig støttepasning til DM eller midtstopperne. Dette er ikke kreativt i mine øyne, det er heller mangel på det. Han ser ofte ikke muligheten til veggspill, eller bakromspasning før det er for sent og da som oftest fordi han har tatt noen ekstra touch...sånn for syns skyld liksom.
    Nei, jeg synes ikke Owello er så fantastisk kreativ som folk vil ha det til. Han har for lite overblikk til det.
    I forsvar er han tilnærmet en katastrofe, så det skal jeg ikke gå noe inn på

Ikke noe hadde gledet mer enn at Owello hadde blitt den kreative kraften flere sier han er, eller har potensial til å bli. Han har derimot et godt stykke å gå dit.

Per i dag ville jeg stilt med Sarr bakerst og Fernando litt foran som en støttende kreativ spiller. Med en hengende spiss eller OM tror jeg det hadde stabilisert midtbanen vår, spesielt i forhold til den manglende offensive kreativiteten og defensive styrken dagens midtbane har. Når en av våre DM behersker rollen bedre er det mulig at Owello passer inn, men det gjør han ikke slik det er i dag...dessverre
    Sist endret av Espen K G : 05-12-2014 kl 14:59

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    leste ett intervju med mjelde for ikke så lenge siden hvor han sa det at når mathisen og acosta er tilbake fra skade, skal acosta eller berger bli flyttet opp som dm. håper han gjennomfører dette. borte mot vålerenga ifjor spilte acosta dm og ble banens beste.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja, er enig i dette.
    Noe jeg har påpekt tidlig, før dette kom opp. Acosta har vist takter før på DM. Og var således godt alternativ til Markus H.
    Fernando er sikkert god og vil bli bedre, men noe erstatter for Markus er og blir han aldri. Merkelig valg av klubben da de endelig så nøkkelen for å løse strukturproblemene i lagets defensive spill.
    Når du trenger en støvsuger, da går du ikke å kjøper ett feiebrett.
    På mange måter er midtbanen overkreativ, lite styring, lite plasseringsdyktig.
    Sist endret av Steinar Lindgren : 05-13-2014 kl 20:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •