Side 5 av 6 FørstFørst ... 3456 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 110
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Bruer, nå vet vi ikke om Solos uttalelse er en eksakt representasjon av virkeligheten. Men at trenerteamet er ute å kjøre på flere plan - den er grei.

Det var nok enklere å få midtbanen med Martin i hovedrollen til å fungere, ja.

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    Ville det vært frispark hvis Acosta hadde unngått å vise knotter? Han var vel vitterlig først på ball?

Junior Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg er helt enig i at fagermo er en usympatisk kjip fyr. Men han har helt rett om taklingen til Acosta. Soleklart rødt! Dommeren gode en helt ok kamp, det er ikke derfor vi taper.
    Der er jeg uenig med deg. Trodde før kampen at vi hadde fått en ok dommer, men slik kampen ble, så mener jeg helt klart at han må ned å dømme på et lavere nivå. Han overså en hel masse, pirka på utspark, og var alt for raus med kortene.

Og nå må folk slutte å korsfeste Acosta. Det er nok av tofots taklinger, som aldri blir blåst på, også skal plutselig alle nå hive seg på med å være politisk korrekt, med å kalle nettopp dømmingen av denne taklingen for korrekt!

Jeg synes forøvrig det er skuffende å lese alt det negative folk sier om Start her inne. Skulle ikke tro at Fevennen hadde råd til å lønne så mange.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bob Affe Vis innlegg
    Ville det vært frispark hvis Acosta hadde unngått å vise knotter? Han var vel vitterlig først på ball?
    Du kan ikke mene alvorlig at det har noe å si om han er først på ball eller ikke i denne situasjonen ? Hvis man ved voldsom takling som setter motspiller i fare skal det gis rødt kort, ifølge reglementet som litt for få her inne kan. Men å påstå at dommeren tar feil kan man, når man etterlyser referanse for påstanden er stillheten øredøvende.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av gånåpå Vis innlegg
    Der er jeg uenig med deg. Trodde før kampen at vi hadde fått en ok dommer, men slik kampen ble, så mener jeg helt klart at han må ned å dømme på et lavere nivå. Han overså en hel masse, pirka på utspark, og var alt for raus med kortene.

Og nå må folk slutte å korsfeste Acosta. Det er nok av tofots taklinger, som aldri blir blåst på, også skal plutselig alle nå hive seg på med å være politisk korrekt, med å kalle nettopp dømmingen av denne taklingen for korrekt!

Jeg synes forøvrig det er skuffende å lese alt det negative folk sier om Start her inne. Skulle ikke tro at Fevennen hadde råd til å lønne så mange.
    Politisk korrekt ? Dommer er den som skal sørge for at kampen foregår etter regelboka, han gjør helt rett her. Men hvis du kan finne noe i reglene som viser at dette er feil, så skal jeg gladelig innrømme at jeg tok fel.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Bruer, nå vet vi ikke om Solos uttalelse er en eksakt representasjon av virkeligheten. Men at trenerteamet er ute å kjøre på flere plan - den er grei.
    Jespers hyllest til Acosta kan jo har vært en sympatistemme til spilleren som ble syndebukk. Det er ikke sikkert dette var Jespers fotballfaglige analyse. Det samme kan kanskje sies om Mjeldes vurderinger. Han må velge sine uttalelser med omhu.

Likevel er det jo direkte sjokkerende at Owello uttaler at han tror Acosta hadde misforstått rollen sin. Om Owello tar feil, kan vel ikke det tolkes annerledes enn at han har misforstått sin. Vi snakker i begge tilfeller om lagledelse på sjokkerende lavt nivå.

Kampen var nok et stilstudium av hvor primitive Start har blitt. Start mobiliserte noen offensive perioder uten noen klar plan men med bra trøkk. Men utover dette var det Odd som styrte mye av banespillet, og den sentrale midtbanen deres dikterte det aller meste. Dødballene kunne imidlertid bikket dette i riktig retning. Og det var underlig at Odd ikke klarte å kontrollere kampen mot slutten i overtall, når de kontrollerte den i store deler når Start var fulltallige.

Jeg følte Start var på gang i starten av andre omgang. Men dobbeltbyttet virket å ødelegge litt av rytmen. Start mistet momentum, og da Acosta pådro seg sitt soleklare røde kort, var mye ødelagt.

Det er ingenting som tyder på at Start er dårlig trent. Fraværet av grunnspill medfører at Start bruker mye krefter både i angrep og forsvar. Likevel presset de Odd langt tilbake i sluttminuttene tross en mann mindre. Det må vel være den positive beholdningen etter dagens kamp.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Politisk korrekt ? Dommer er den som skal sørge for at kampen foregår etter regelboka, han gjør helt rett her. Men hvis du kan finne noe i reglene som viser at dette er feil, så skal jeg gladelig innrømme at jeg tok fel.
    Det blåses ikke konsekvent, og mye blir oversett. Det er jo det som er så frustrerende. Når da dommeren i denne kampen ikke evner bedre, så får han reise hjem å finne seg en annen hobby. Vi kan ikke ha slike dommere, som ikke evner når det står så mye på spill. Jeg mener fortsatt at Acosta traff ball, og at frispark er maks. Rødt kort er en skam.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av gånåpå Vis innlegg
    Det blåses ikke konsekvent, og mye blir oversett. Det er jo det som er så frustrerende. Når da dommeren i denne kampen ikke evner bedre, så får han reise hjem å finne seg en annen hobby. Vi kan ikke ha slike dommere, som ikke evner når det står så mye på spill. Jeg mener fortsatt at Acosta traff ball, og at frispark er maks. Rødt kort er en skam.
    Jeg etterlyser igjen referanse til reglene. Jeg betviler ikke at han tar ball, det ser faktisk sånn ut, men det er likegyldig i denne diskusjonen. Det er rødt i følge reglene enten han tar ball eller ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012

Det var nok enklere å få midtbanen med Martin i hovedrollen til å fungere, ja.
    Men vi så kampen, og det var ingen tvil om at Acosta var sjokkerende offensiv. Videre er det usannsynlig at Acosta ble valgt fordi han primært er en angripende spiller.

Som Peder sier er det minst én av to her som ikke har har blitt tilstrekkelig instruert før denne kampen. Det er ikke snakk om intrikate bevegelser eller innøvde trekk heller; dette dreier seg om det absolutt, absolutt mest basale.

Altså, det er skammelig. Det er ikke bare "huff, huff, får håpe Mons har lært nå"-nivå. Det er snakk om å ikke gjøre jobben sin. Det er ufattelig sløvt. Mons blir avslørt uke etter uke.
    Sist endret av BruerVockid : 05-25-2014 kl 23:50

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Men jeg er overbevist om at Mjelde ikke er rett mann for denne klubben. Så lite som vi har utviklet oss på de tre årene han har vært her, er det lite som tyder på at vi skal komme noe særlig lenger. Så spørsmålet er når han er ferdig. Om vi rykker ned må han gå. Om vi snur trenden og overlever mener jeg likevel vi må vurdere et skifte, avhengig av hvordan vi eventuelt klarer oss.
    Det kan ikke være en kontroversiell spådom. Start pleier å kvitte seg med treneren etter 1-2.5 år så Mjelde er allerede på overtid.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg syns nesten det er verre å se intervju med Mjelde etter kamp enn å se Start spille, og det sier ikke så rent lite for tiden! Det virker absolutt ikke som om han har noen god plan for hvordan Start skal snu den forferdelige trenden. At han er strålende fornøyd med kampen har jeg ingen forståelse for. Om det er taktisk eller om han faktisk mener det vet jeg ikke, men det er absolutt ikke dette Start bør bygge videre på. Ja, intensiteten er bedre i dag enn i mange kamper denne sesongen, men det sier mer om resten av kampene! Jeg klarer ikke å se noen spor etter positiv angrepsfotball i dette startlaget. Jeg syns Marius Johnsen oppsummerer det fint for fevennen, altfor lite bevegelse og aggressivitet (med unntak i Acostas hodeløse takling..). Uten offensiv samhandling er det vanskelig å finne rom. At Mjelde da kontrer surt med å prøve å stirre Johnsen i senk og si at ”det er vanskelig” og at ”vi har bare de spillerne vi har” er alarmerende i mine ører. Dessverre ser vålerengakampen ut som et heldig blaff.

At noen klarer å forsvare Acosta i den situasjonen har jeg absolutt ingen forståelse for. 100% knallrødt kort! Ufattelig unødvendig og som Steffen Hagen sier ”galskap”! Jeg håper Mjelde sier tydelig i fra om at det ikke er slik man opptrer på en fotballbane, men har mine tvil..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Law 12 - Fouls and Misconduct

Serious foul play: A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality against an opponent when challenging for the ball when it is in play.

A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as serious foul play. Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

Advantage should not be applied in situations involving serious foul play unless there is a clear subsequent opportunity to score a goal. The referee must send off the player guilty of serious foul play when the ball is next out of play.

A player who is guilty of serious foul play should be sent off and play is restarted with a direct free-kick from the position where the offence occurred (see Law 13 – Position of free-kick) or a penalty kick (if the offence occurred inside the offender's penalty area).

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Law 12 - Fouls and Misconduct

Serious foul play: A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality against an opponent when challenging for the ball when it is in play.

A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as serious foul play. Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

Advantage should not be applied in situations involving serious foul play unless there is a clear subsequent opportunity to score a goal. The referee must send off the player guilty of serious foul play when the ball is next out of play.

A player who is guilty of serious foul play should be sent off and play is restarted with a direct free-kick from the position where the offence occurred (see Law 13 – Position of free-kick) or a penalty kick (if the offence occurred inside the offender's penalty area).
    Flott at noen tar på seg ansvaret og (forhåpentligvis) setter en stopper på den diskusjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Flott at noen tar på seg ansvaret og (forhåpentligvis) setter en stopper på den diskusjonen.
    Flott, end of discussion.
    Noe som gidder maile denne til Mjelde ? Tror ikke han har fått med seg denne.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Jeg har nå fått sett på opptaket av Startvippen.

For det første støtter jeg dommeren ved å gi Acosta rødt kort.
    At Jesper støtter Acosta skjønner jeg på sett og vis.

Så dere da Owello ble spurt om han savnet samarbeidet med Heikkinen på midten? Han ville ikke gi noen kommentar, men reaksjonen hans viste et tydelig: JA. Et bilde sier mer enn tusen ord for å si det slik.

Nå er jeg spent på hva laget får gjort i pausen frem til neste kamp for de trenger å gjøre forandringer i samhandlingen.
    Bort sett fra det så er jeg enig med Marius Johnsen i hans oppsummering, og Mjelde viser jo flere ganger i intervjuet at han ikke er trenertypen Start trenger. Det trengs å gjøre store forandringer og forbedringer, og det første er at man får kvittet seg med Sarr og får inn en ordentlig defensiv midtbanespiller som kan utfylle rollen.

Til slutt vil jeg påpeke at Nouri spilte forholdsvis bra i dag på høyrebacken, men også at Tripic var klart Starts beste spiller gjennom kampen. For en innsats og stå-på-vilje!

Vi taper på et tafatt defensivt arbeid på en corner, men vi er kjent for å slippe inn billige mål...og det vil visst ingen ende ta.
    Står det i arbeidskontrakten noe sted at som Start-spiller er man påbudt å sørge for å se til at motstanderen skal få ballen i mål? Gjerne rundt to i snitt?

Er det noen her per i dag som savner Knut Tørum som Start-trener kontra Mjelde? Han ville i alle fall bruke noen av unggutta sånn i det minste, men dessverre var det flere utro spillere i klubben.
    Jeg vil ikke nevne navn, men jeg føler på meg at en av de har vært i klubben i mangfoldig av år og er fortsatt med.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Flott, end of discussion.
    Noe som gidder maile denne til Mjelde ? Tror ikke han har fått med seg denne.
    Neida, det er bare å gi han bestemors briller så ordner det seg nok skal du se. ;-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Som Peder sier er det minst én av to her som ikke har har blitt tilstrekkelig instruert før denne kampen.
    Jeg ser for meg at det kan være flere ledd i kommunikasjonskjeden som har "sviktet" her. Og graden av lojalitet til planen idag vet jeg ingenting om - fordi det vel ikke ble nevnt idag (tilfeldig?) selv om det var et nøkkelord etter forrige kamp.

Håper bare ikke Sør Arena utvikler seg til et Babels tårn der språkforvirringen etterhvert er total.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    ...

Likevel er det jo direkte sjokkerende at Owello uttaler at han tror Acosta hadde misforstått rollen sin. Om Owello tar feil, kan vel ikke det tolkes annerledes enn at han har misforstått sin. Vi snakker i begge tilfeller om lagledelse på sjokkerende lavt nivå.

...
    Jeg er enig i at det er sjokkerende lagledelse dersom Mjelde ikke klarer å formidle hvilken av de to sentrale midtbanespillerne som skal ha et defensivt fokus og hvem som skal være mer med offensivt. Acosta burde uansett ha såpass med fotballforståelse at han skjønner at han skal gi Owello frihet til å slå offensive passninger ved å være en defensiv trygghet.

Jeg lurer uansett på om dette problemet kan ha noe å gjøre med de åpenbare språkproblemene i klubben? Syns det er merkelig at ikke Solo har blitt bedre i engelsk etter 6 år i Norge. Acosta har jo også hatt store vansker med språket. At ikke klubben krever intensive språkkurs som en del av treningshverdagen syns jeg er merkelig. Kommunikasjon burde da ha noe å si i lagidrett..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stoltesoldater Vis innlegg
    Så dere da Owello ble spurt om han savnet samarbeidet med Heikkinen på midten? Han ville ikke gi noen kommentar, men reaksjonen hans viste et tydelig: JA. Et bilde sier mer enn tusen ord for å si det slik.
    Det har vært en del passive og forsiktige kommentarer fra Owello gjennom våren som er vanskelige å misforstå. Han er ikke fornøyd. Han har svart vagt på spørsmål om Paniagua - stort sett beskrevet samarbeidet som "annerledes" -, men det er tydelig hva han mener. "Problemet" er at Owello nå er mer klar over svakheten enn før Heikkinen, men han evner ikke å løse oppgaven. Resultatet blir at han trekker dypere i banen, uten å gjøre det riktig. Ikke vanskelig å forstå at vi spiller så elendig.

Ansvaret ligger selvfølgelig hos treneren, som fra dag én har vist at han ikke evner å løse dette problemet med mindre det faller i fanget på ham.

Jeg ser for meg at det kan være flere ledd i kommunikasjonskjeden som har "sviktet" her. Og graden av lojalitet til planen idag vet jeg ingenting om - fordi det vel ikke ble nevnt idag (tilfeldig?) selv om det var et nøkkelord etter forrige kamp.
    Men hvorfor justeres det da ikke underveis? Castro var jo med i troppen i dag, og hans engelsk er betraktelig bedre enn Acostas. Det skal ikke være umulig å få formidlet denne beskjeden til Acosta før eller under kampen. Det er bare elendig trenerarbeid.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Det har vært en del passive og forsiktige kommentarer fra Owello gjennom våren som er vanskelige å misforstå. Han er ikke fornøyd. Han har svart vagt på spørsmål om Paniagua - stort sett beskrevet samarbeidet som "annerledes" -, men det er tydelig hva han mener. "Problemet" er at Owello nå er mer klar over svakheten enn før Heikkinen, men han evner ikke å løse oppgaven. Resultatet blir at han trekker dypere i banen, uten å gjøre det riktig. Ikke vanskelig å forstå at vi spiller så elendig.

Ansvaret ligger selvfølgelig hos treneren, som fra dag én har vist at han ikke evner å løse dette problemet med mindre det faller i fanget på ham.
    Det jeg lurer litt på er om Owello kommer til å være i Start i 2015, eller også etter dette sommervinduet.
    Han trives ikke godt virker det som for han har ikke spilt en virkelig god kamp i hele år kanskje med unntak av Vif-kampen, men da spilte hele laget langt bedre.

For øvrig så synes jeg Paniagua sine pasninger jevnt over virker å være mer sikre enn Owello sine når det gjelder helhetsbildet.
    Blir det i så fall Sarr - Paniagua sentralt på midtbanen om Owello forsvinner?

At Mjelde har et stort ansvar her er det ingen tvil om! Det er en katastrofal coaching som vi har sett fra sidelinjen i kampene så langt i sesongen, og jeg ser ikke tegn til forbedring - verken fra Mjelde eller spillerne.

Det mest positive i dag var intensiteten og at Odd fikk forholdsvis få sjanser.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •