Side 1 av 14 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 295

Hybrid View

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Overgangsvinduet sommeren 2014

Det er en stund igjen, men 15.juli åpner overgangsvinduet i Norge igjen og Start har sagt at det ikke er utenkelig at de henter en spiller eller to. Selv om vi ikke kan håpe på de store kanonene er det alltid spennende å diskutere hvem som er aktuelle.

Dersom Jesper og/eller Acosta fortsatt sliter med skader så er vel en midtstopper aktuell. Ellers så kunne det kanskje vaert bra å gi litt konkurranse til Owello på midten. Framme er det vel også litt tynt hvis vi igjen må klare oss uten Vilhjalmsson.

Uten at jeg kjenner godt til noen av disse så registerer jeg at Liverpool har frigitt 7 spillere fra U-21 laget. En av disse er Villyan Bijev som vi kjenner fra i fjor. Han fikk vel ikke så mange sjanser men er nok ikke aktuell. Er det noen som kjenner noen av de andre spillerne? Hadde vaert spennende å fått noen av disse på provespill i sommer, hvis de er interesserte.. Her er link til de som ikke får fornyet kontrakt:

http://www.liverpool.no/nyheter/syv-...e-frigitt.aspx

Andre aktuelle spillere som er aktuelle for Start i sommer?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Vi trenger en målfarlig, rendyrket spisstype. En som er selvskreven i 11´eren. Den bakromsspissen man har snakket om i et par år nå. Har ingen forslag til hvem dette skal være. Får speide litt under VM.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Vi trenger en målfarlig, rendyrket spisstype. En som er selvskreven i 11´eren. Den bakromsspissen man har snakket om i et par år nå. Har ingen forslag til hvem dette skal være. Får speide litt under VM.
    En god gammel hodesterk kraftspiss ala Kovac og Johnsen. Det virker som om Mjelde legger opp spillet mot den typen spiss han selv var...
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    En god gammel hodesterk kraftspiss ala Kovac og Johnsen. Det virker som om Mjelde legger opp spillet mot den typen spiss han selv var...
    Var vel kanskje det man håpet man fikk da man hentet Castro.. Er kanskje litt tidlig å gi opp Castro, men det er ingen tvil om at han har endel å jobbe med for å bli en toppspiss.. Synd at ikke Asante har mer fotballforståelse for han kunne blitt en glimrende bakromspiss. Han har et bra skudd, er utrolig rask, men har rett og slett ikke forståelsen til å få det til. Han vet ikke når han skal gå og når han skal holde igjen dessverre. Skulle gjerne sett han helt på topp som alltid lå i skorpa til offside og som kunne stikke gjennom i midten.. Kan ikke fatte at man ikke kan få dette til å fungere!!

Ellers så er jo Vilhjalmsson i form en god targetspiss. Han er god på hodet, er en dyktig avslutter og god til å bevege seg. Et av problemene er vel at Mjelde har et system der spissene skal jobbe langt tilbake på egen banehalvdel og dermed går tom for krefter fQr de kommer inn i boksen. Skulle gjerne sett en av spissene våre med litt mindre ansvar defensivt og som alltid var klar helt på topp.

Hoff var god mot Enga, men har slitt endel denne sesongen - og det er ingen tvil om at det kunne vaert bra med en konkurrent helt tå topp.. Men hva gjor man da med Castro? Vi har jo også Salvesen på Start 2 som scorer vannvittig mye mål for tiden. Skulle gjerne sett at han fikk sjansen, men det er vel ikke veldig sannsynlig under Mjelde...

Jeg tror en sentral midtbanespillere (enten defensiv Heikkinen type eller offensiv Owello type) er mest aktuelt, i tillegg til en midtstopper, men det er vel lite sannsynlig at vi henter 2 nye...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jo da. Du har rett i mye av det du skriver. Castro er en "betongblokk" men blokka er desverre 10-15 cm for lav for å bli en god targetspiss i Tippeligaen. Jevnt over er spissene våre for lave til å fylle den rollen jeg tror Mjelde ønsker.

Karadas, Kovac, Johnsen, Iversen (i sin tid), Årøy, Rushfeldt etc etc. Alle spisser som har dominert som targetspiss i Tippeligaen har minimum vært 190cm.

Vi får vel omskolere Jesper en gang til…..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    evnt over er spissene våre for lave til å fylle den rollen jeg tror Mjelde ønsker.

Karadas, Kovac, Johnsen, Iversen (i sin tid), Årøy, Rushfeldt etc etc. Alle spisser som har dominert som targetspiss i Tippeligaen har minimum vært 190cm.

Vi får vel omskolere Jesper en gang til…..
    Iversen, Karadas, Johnsen og Rushfeldt var alle under 1,90. Vilhjalmsson på 1,86 har egentlig de fysiske forutsetningene til å dominere i lufta (faktisk høyere enn Iversen, men har selvfølgelig ikke de ekstreme forutsetningene til Aarøy eller Kovacs). Det som uroer meg er at selv uten Vilhjalmsson fortsetter vi å spille som om han var på banen. Ballen pumpes opp mot Hoff og Tripic, som selvfølgelig taper alt av dueller i lufta.

Når det gjelder Hæstad så er jeg stygt redd han er i samme situasjon som Strømstad var. Han kommer aldri tilbake på det nivået han en gang var, og det eneste vi får ved å hente han er nostalgien + entusiasme. Men kanskje er han spilleren som med sin entusiasme kan heve laget? At Mjelde foretrekker unge som kan utvikles har han vel ikke alltid kjørt steilt på. Vi husker da en aldrende Steinar Pedersen som ble hentet og foretrukket fremfor en ung Nouri?
    Sist endret av jbasma : 05-26-2014 kl 16:45

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En høyreback som kan spille midtstopper hadde vært fint. Eller motsatt, for den saks skyld, men primært høyreback er nok best.
    Jeg antar at hvis vi får inn to spillere, ryker Berger. (Eller motsatt rekkefølge er vel mer sannsynlig, med tanke på hvordan man har henta spillere i det siste)
    Ellers er jeg enig med en sentral midtbane.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ønsker meg også en midtstopper som også kan bekle høyrebacken, og som er en spiller for fremtiden. Berger har nok ikke spilt seg inn som kandidat til en større klubb, men håper egentlig han takker for seg i sommer. med tanke på at Glenn ihvertfall, og kanskje også Amin, neppe er med i langtidsplanene, så er denne spilleren viktig å få inn. Så ønsker jeg meg en skikkelig målgarantist på topp, det er lenge siden vi har hatt. Om man skulle kunne få til enda mer, så vil jeg faktisk ønske meg en utfordrer til Owello, i og med at vi har inngått langtidskontrakt med Paniagua. At Owello skal være så avhengig av en defensiv midtbanespiller han fungerer sammen med sier mer om han enn de andre, han trenger definitivt en utfordrer slik jeg ser det.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Med en såpass stor tropp som Start faktisk har nå ser jeg ikke for meg at det kommer inn nye spillere i sommer uten at det forsvinner noen. Klubben har hentet for mange middelmådige spillere, eller spillere som ikke passer inn i laget, men som likevel hever grei lønn. Starts problemer ligger jo stort sett på plasser som allerede er "forsterket". Da tenker jeg først og fremst på spiss, defensiv midtbane og midtstopper. Vi burde skaffet oss en ny høyreback, men med Glenn, Amin og Hodnemyr et lite stykke bak de andre er nok ikke dette en posisjon som prioriteres i sommer.

Vi har alternativer på de fleste posisjoner, men alternativene er ikke gode nok. Skal noen hentes inn nå må det være spillere som går rett inn og forsterker førstelaget. Det kan jeg ikke se for meg at Start har økonomi til. Den eneste jeg egentlig kan se for meg at forsvinner er Berger, som spiller som om han ikke vil være i Start. Men med det han har prestert så langt i sesongen kan han ikke velge og vrake av tilbud! Forsvinner han må Start få tak i en midtstopper.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    http://www.tv2.no/2014/05/26/sport/5634963

Er dette redningsmannen i år? Jeg håper Start henter han tilbake.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis han er villig til å godta en edruelig, gjerne prestasjonsbetinget kontrakt, så hadde det vært helt topp. Kontrakt ut neste sesong, med automatisk fornyelse etter x-antall kamper spilt pr. sesong

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Selv om Start har god dekning på defensiv midtbane, og det kanskje ikke er her det burde komme inn flere spillere, er det tydelig at de som er her overhodet ikke fungerer optimalt. Dersom Hæstad er villig til å spille for en overkommelig lønn, er jeg positiv til dette selv om han ikke har spilt i det siste. Han har neppe så mange andre alternativer hvis han vil fortsette med å spille fotball. Nå er han vel ferdig med studiene i Oslo også?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Doffen bør hentes på prøvespill ASAP!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Ser ikke for meg at andre TL-klubber enn Start er aktuelle (og nå bekrefter han jo det her). Hva slags skade er det han har slitt med?

Hypotetisk - hvis han får en god treningssommer og blir god nok for laget så kan han bli meget viktig i høst.

Han kommer til å ofre seg, og innbiller meg at det måtte vært helt topp for ham selv og komme hjem og spille for Start igjen. Publikum hadde nok satt stor pris på det også.

Håper også å se ham på Start-trening med det første.

Ser at han skal spille cupkampen mot Lyn, så da kan ikke det fysiske være så galt?
    Sist endret av SpennEnde : 05-26-2014 kl 14:21

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Videointervju med Doffen på VIFs hjemmesider.

Han er jo enda bare unggutten (10 år yngre enn Frode Johnsen.)
    Sist endret av Fish : 05-26-2014 kl 14:13

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja takk så lenge lønna er fornuftig

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Ja takk så lenge lønna er fornuftig
    Helt enig.
    Nå kan de få bort Sarr.
    Alt for treg i overganger og uhelbredelig dårlig offensivt

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Personlig er jeg skeptisk utifra hva han har vist siste årene. Men også pga mye skader. Han er nå blitt 30+, og han er en spillertype som pådrar seg mye skader, pga måten han spiller på. Er i tillegg ganske endimensjonal og ganske treg. Er redd han er ordtlig på hell allerede. Er langt i fra sikker på at han vil være noen oppgadering ift spillere som Pan, Sarr og Gummi.(og dette er spillere med utviklingspotensiale)

Og siden han har hatt kjempelønninger i vif, så blir han neppe særlig billig heller. Det eneste som bør være aktuelt er noe prestasjonsbasert. Selvfølgelig kan han bli en suksess. Spørsmålet er vel heller hvor sannsynlig det er på bakgrunn av alder, skadehistorikk og siste årenes prestasjoner. Og uansett så må det være begrensa hvor mye man kan satse på et såpass usikkert kort.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Og siden han har hatt kjempelønninger i vif, så blir han neppe særlig billig heller.
    Ikke nødvendigvis eller snarere tvert imot. Doffen hadde en kontraktsfestet rett til å bli i VIF ut 2015. Det ville gitt ham 3 millioner i lønn. Nå er han kjøpt ut. Sluttpakkens størrelse er ukjent, men vi må vel anta at han har fått en kompensasjon som står sånn rimelig i forhold til rettighetene. Penger er neppe overordnet fremover.

Spørsmålet er om han er motivert til å gi karrieren en siste sjanse i Start. I så fall vil han nok sikkert innordne seg greit i klubbens lønnsstruktur.

Han kommer nok aldri opp på i nærheten av det nivået han holdt på sitt beste. Men det holder nok lenge å få ham spilleklar så kan han være en potensiell nøkkelforsterkning. For spillertypen, kløkten og rutinen er åpenbart faktorer Start mangler. Og Start er desperate etter en fungerende defensiv midtbane. Så dette kan meget vel bli realitet.

Problemet er usikkerheten knyttet til skadesituasjonen hans, og den totale lønnsbelastningen mer enn den isolerte. Mjelde har hentet tre sentrale midtbanespillere. Hverken Kristjansson, Sarr eller Paniagua holder tilfredsstillende kvalitet for øyeblikket. Om Doffen blir spilleklar, blir fort det foreløpige floppstemplet på Sarr og Paniagua endelig. Og Start kaster bort mye lønnskroner på to sentrale midtbanespillere som neppe vil bidra stort fremover. Med varslet millionunderskudd grunnet sponsorsvikt, og ubehagelig svake tilskuertall er vel alle bomkjøpene i ferd med å bli for tunge å bære for Starts økonomi.

Så om klubben nok en gang skal prøve å redde sesongen ved å hente inn forsterkninger med penger som ikke finnes, så vil de vel nok aller helst hente inn en spiller med fysikken i orden. Samtidig er Doffen en profil som kanskje kan lure noen ekstra sørlendinger til stadion, og en spiller med grunnkvalitet av et nivå som er vanskelig å matche med begrensede rammer. Jeg tror Doffen blir Start-spiller om han passerer den medisinske testen. Og jeg tror det kan redde plassen om han stables på beina.

Og kommer han, må han mottas som en helt. Hæstads valg om å gå til Vålerenga i 2007 sikret 10 millioner i overgangskroner på et tidspunkt da klubben økonomisk sett nærmet seg skifteretten. At noen korttenkte supportere heller ville at han skulle bli for å spille klubben tilbake til eliteserien, harmonerer ekstremt dårlig med virkeligheten. Hæstads overgang til Vålerenga var det beste som kunne skje Start. Han har alltid vist et stort hjerte for Start, og bør hylles som den gamle helten han er.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    En Doffen i form gir Start en dimensjon som vi mangler for øyeblikket. Mellomrommet vårt gir agorafobi, og det ligger lite svette og blod igjen der etter kampslutt. Smittende entusiasme er vi heller ikke bortskjemte med. Og vi får ihvertfall en DM som Mons kan instruere uten fare for misforståelser og knoting.

Spørsmålet er selvfølgelig om det er mulig for Doffen å nærme seg 2005-nivå igjen, men forventer at man i Start ihvertfall tar en runde med ham og sjekker hvor landet ligger.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605