Side 11 av 15 FørstFørst ... 910111213 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 295
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå som Sarr er solgt, Paniagua kun fungerer ok som DM og Gummi er fast stopperreserve er det kanskje ikke så dumt å hente en erfaren midtbanespiller som CLL. Selv om jeg heller ville prioritert stopper og spiss slik spesielt skadesituasjone ser ut nå.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Nå som Sarr er solgt, Paniagua kun fungerer ok som DM og Gummi er fast stopperreserve er det kanskje ikke så dumt å hente en erfaren midtbanespiller som CLL. Selv om jeg heller ville prioritert stopper og spiss slik spesielt skadesituasjone ser ut nå.
    Jo dette må ikke skje. En spiller med mindre potensial enn Sarr. Dessuten er det ikke det vi trenger. Vi trenger målmann, spiss eller forsvarsspiller. Klart hadde det vært en skikkelig kvalitetsspiller som kom inn og hevet oss enormt så ja, men det er det overhodet ikke.

På VG børsen i år har han usle 4.25 i snitt. Ingen mål, ingen assist. På 81 kamper for Viking har han kun 1 mål og 2 assist. Han har ingenting overhodet å tilføre Start annet enn som stallfyll og det er ikke på denne mannen vi skal bruke de få kronene vi har til lønnskostnader. Dette er bare tragisk. Få nå inn noe kvalitet eller noe spennende som drar opp tilskuertallet. Dette er like grått som Mjelde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Tipper økonomien vanskeliggjør dette med å forsterke 11´ eren.

Jeg mener at en ung, billig og anvendelig spiller som CLL med god TL-erfaring (fra et lag bedre enn Start) er en god og trygg signering. Vi mangler bredde.

Ellers er det et poeng dette med at vi har en del "utility"-spillere på laget nå. Spisser som egentlig ikke er spisser, og likeledes med stoppere og DM. Langs sidelinjene er vi dog mer rendyrket.

Ikke nødvendigvis noe stort problem, men garantert ingen styrke.
    Det vil være enklere å hente en god spiller fra Europa, på korttidskontrakt med artistskatt.
    Feks Heikkinen ble hentet på en kontrakt med kun 15% skatt, og dermed en solid nettolønn for 4-6 mnd.
    Problemet blir jo hvis man skal forlenge, da kan det ende som med Heikkinen:

Den 35-år gamle finnen ble tidligere torsdag presentert som spiller for finske HJK Helsinki. Han innrømmer at han også hadde et økonomisk motiv for å takke nei til Start.

Økonomisk motiv
    Han slapp unna med kun 15 prosent kunstnerskatt for sitt første halvår i Start. Han måtte betalt full skatt av tidligere lønn hvis han hadde skrevet lenger kontrakt nå.

- Samtidig krevde jeg like mye nettolønn i den nye kontrakten som jeg hadde tidligere. Det hadde blitt dyrere for Start og det tok litt tid for dem å komme opp med et så godt tilbud. Omtrent samtidig kom HJK på banen, forklarer Heikkinen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Vi får deng av Sogndal (av alle) på overgangsmarkedet! Trist dette...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Her står det at Sogndal har fått inn over 20 millioner på spillersalg siden 2012. Da skulle det bare mangle at de er bedre rustet til å kjøpe spillere enn oss. Hvor store summer prater vi om i Start? Når vi halvparten?
    http://www.vg.no/sport/fotball/bodoe...kk/a/23261535/

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Men det betyr også at salget av Sarr ikke trenger å ha gått for en slikk og en ingenting "fordi Sogndal". Vi vet imidlertid at det ikke har vært noen ekstreme Summer heller, akkurat, både siden Sarr ikke hadde prestert, og at midlene fra salget skulle gå direkte til administrasjon, så det kan da ikke ha oversteget underskuddet i administrasjonen (hvis det var ment så nøyaktig som sitert i fin, selvfølgelig).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Her står det at Sogndal har fått inn over 20 millioner på spillersalg siden 2012. Da skulle det bare mangle at de er bedre rustet til å kjøpe spillere enn oss. Hvor store summer prater vi om i Start? Når vi halvparten?
    Sogndal solgte Erik Bakke til Leeds for 45 mill (!!) i 1999. Just saying…..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Når vi 1/10? Hvem har vi solgt for penger egentlig? Bare Sarr?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Jo dette må ikke skje. En spiller med mindre potensial enn Sarr. Dessuten er det ikke det vi trenger. Vi trenger målmann, spiss eller forsvarsspiller. Klart hadde det vært en skikkelig kvalitetsspiller som kom inn og hevet oss enormt så ja, men det er det overhodet ikke.

På VG børsen i år har han usle 4.25 i snitt. Ingen mål, ingen assist. På 81 kamper for Viking har han kun 1 mål og 2 assist. Han har ingenting overhodet å tilføre Start annet enn som stallfyll og det er ikke på denne mannen vi skal bruke de få kronene vi har til lønnskostnader. Dette er bare tragisk. Få nå inn noe kvalitet eller noe spennende som drar opp tilskuertallet. Dette er like grått som Mjelde.
    Håper også denne blir skrinlagt, Landu er ikke veldig god akkurat. Eneste positive med Landu er at han er vant med å spille midtstopper og høyreback i tillegg til DM, problemet er bare at han ikke er veldig god på noen av plassene.
    Hvis han skulle komme kan vi jo håpe på at han blomstrer i ny klubb som så mange andre tidligere vikingspillere har gjort før, det er vel eneste håpet. I tillegg er han jo faktisk en DM i motsetning til de andre mitbanespillerne vi har.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    jbasma: Haha. Det stemmer. Det er vel 4 år siden vi sist så penger for en spiller før Sarr forsvant. Vi har stort sett latt dem gå gratis eller så har de løpt ut kontrakten sin.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner Landu Landu spesiell godt som spiller. At han er ung er bra, men vi har ikke behov for mer stallfyll. Vi trenger spillere som forsterker laget. Hvis ikke vi får det fremstår salget av Sarr som merkelig i mine øyne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner Landu Landu spesiell godt som spiller. At han er ung er bra, men vi har ikke behov for mer stallfyll. Vi trenger spillere som forsterker laget. Hvis ikke vi får det fremstår salget av Sarr som merkelig i mine øyne.
    Jeg synes ikke salget av Sarr var merkelig, all den tid han var den eneste spilleren vi kunne få penger for. Det var i mine øyne en tabbe av klubben, men så lenge han ønsket mer spilletid, mens Mjelde kun så på han som back-up, så er det forståelig for alle parter.
    Det store spørsmålet er i hvilken posisjon Mjelde mener vi må ha inn en ny spiller som går rett inn på laget.
    Opdal - Andersen, Mathisen, Acosta, Vikstøl - Børufsen, Owello, Paniagua, Tripic - Hoff, Vilhjalmsson Hvem ønsker Mjelde å bytte ut? Jeg er redd vi ender opp med en squad-spiller som kan bekle flere roller, men som ikke danker ut noen av de nevnte. Dette med tanke på at Mjelde har stor tro på disse 11, og fordi klubben ikke har råd til annet. Spilleren som hentes inn vil nok uansett havne på benken når vi er skadefri. Tror derfor en spiller som Landu Landu passer perfekt inn for Mjelde og klubbens del. Han er forøvrig en solid spiller, med utviklingspotensial. Debuterte i Tippeligaen som 16åring, og har talent. Han står ikke mye tilbake for noe av det vi har fra før, men er heller ikke bedre tror jeg. Sterk i kroppen, duellsterk og ganske rask. Teknikk skorter det derimot på. De fleste i Vikingfansen ville gjerne hatt han med videre

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Men en squad spiller som kan bekle flere roller er ikke det vi har behov for. De har vi mange nok av fra før. Og hvis det er det vi ender med å hente mener jeg vi likegodt kunne beholdt Sarr. Når klubben kvittet seg med både Sarr og Castro var det naturlig å tenke at de hadde en plan. Men slik det ser ut nå var det feil. Nå ser det ut som om de leter litt vilkårlig og og håper at noe interessant skal dukke opp.

Men igjen, jeg kjenner ikke Landu Landu godt nok til å avskrive han som en squad spiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Men en squad spiller som kan bekle flere roller er ikke det vi har behov for. De har vi mange nok av fra før. Og hvis det er det vi ender med å hente mener jeg vi likegodt kunne beholdt Sarr. Når klubben kvittet seg med både Sarr og Castro var det naturlig å tenke at de hadde en plan. Men slik det ser ut nå var det feil. Nå ser det ut som om de leter litt vilkårlig og og håper at noe interessant skal dukke opp.

Men igjen, jeg kjenner ikke Landu Landu godt nok til å avskrive han som en squad spiller.
    Jeg er enig med deg, men så var det dette med økonomien da. MÅTTE vi selge Sarr pga økonomien? Jeg føler stor usikkerhet angående økonomien i klubben. Ledelsen holder kortene tettere enn de gjorde før, så det er vanskelig å vite. Kanskje noen andre her inne vet mer?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    MÅTTE vi selge Sarr pga økonomien?
    Dersom det var hold i ryktene om at Start forhandlet med Santin, så er det vel liten grunn til å tro at salget av Sarr var tvunget. Santins lønnsnivå ville nok vært vesentlig høyere enn Sarrs og Castros, og man hadde vel neppe sluppet unna en signonfee heller.

Det kan handle om likviditet. Ryktene sier at Start fikk en halv million for Sarr. Dette er sikkert kjærkomment, men neppe nok til å være avgjørende.

Jeg tror Mjelde har fått streng beskjed om å kutte troppen før han får hente inn forsterkninger. Dette var også klubbens policy i fjor sommer.

Når Ajer signet for Start, lå det i kortene at en midtbanespiller måtte ut. På samme måte som Castro er sendt til Sarpsborg for å gi plass til en ny spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Var Skårdal en del av troppen? Jeg så for meg at han gikk ut for å få plass til Ajer? Er det i så fall lov å håpe på 2 nye spillere inn?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Var Skårdal en del av troppen? Jeg så for meg at han gikk ut for å få plass til Ajer? Er det i så fall lov å håpe på 2 nye spillere inn?
    Jeg sitter ikke på annen informasjon enn det som kommer fra media.

Jeg hørte et radiointervju med Magne Kristiansen i fjor sommer der han var krystallklar på at spillere måtte ut før det var aktuelt å hente inn nye. Senere kom det vel frem at Nouri var ønsket av Ålesund, og at Start var villige til å la ham gå med forbehold om at de fikk inn en erstatter. Det er naturlig å anta at dette dreide seg om Simon Larsen. Men Ålesund kunne ikke vente, og hentet Latifu i stedet. Og Larsen valgte til slutt Hønefoss. Dermed nærmet det seg transferdeadline uten at Start hadde forsterket eller slanket stallen. Og tabellsituasjonen var kritisk. Og Magne Kristiansen måtte fire på prinsippene sine, og hente Heikkinen som et rent tillegg til troppen.

Jeg antar Mjelde har fått samme beskjed i år, og at noen må ut for å gjøre plass til forsterkninger. Klubben virket klare på at Sarr ikke ville bli erstattet, men har vært tydelig på at det jobbes med å hente inn en spiss etter Castro forsvant.

Dette kan tyde på at Ajer tar Sarrs plass. Skårdal var muligens med i troppen, men jeg er usikker på om han hadde proffkontrakt og belastet lønnsbudsjettet i nevneverdig grad. Det har jo Ajer, og selv om han bare er 16 år, så jobbet jo LSK intenst med å beholde ham. Ajer har et stort videresalgspotensial, og har garantert fått lukrative tilbud fra LSK som har satt ham i en meget god forhandlingsposisjon alderen tatt i betraktning. Det er vel dermed naturlig å anta at signeringen av Ajer innebærer økte lønnsutgifter og slik sett åpner for salget av Sarr.

Castro skal åpenbart erstattes med en ny spiss. Ryktene om at han var på vei bort har vært der en stund. Det virker som om dette i første rekke er klubbens ønske, all den tid spilleren selv takket nei til Sandefjord tidligere i sommer.

Det er vel dermed naturlig å anta at Start primært ser for seg å hente inn en ny spiller i sommervinduet, og at dette blir en spiss. Men det kan jo skje andre salg. Og det kan endre seg med tabellposisjon og skader. Det virker som om pengene finnes om situasjonen blir kritisk nok. Det viser fjorårets Heikkinen-signering. Ellers hentet jo klubben Tripic da Børufsen fikk skulderen ut av ledd i vinter, og Berger etter Mathisens skade i seriestarten.

Dette er vel velsignelsen av å ha en rik eier. Start taper penger på driften hver sesong, men kan likevel ta seg råd til å hente inn erstattere og forsterkninger når situasjonen tilsier det. Problemet med dette er vel at logistikken kan bli veldig kortsiktig, og preget av tilfeldigheter og kriseløsninger.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skårdal hadde vel proffkontrakt. Men han var nok ikke grusomt dyr i drift. Jeg baserer proffkontrakt på at han ble presentert som en del av laget på Starts hjemmesider, og jeg ser ikke for meg at vi har spillere som er en del av A-laget, som ikke får betalt for det.

Jeg kan godt se for meg at Ajer og Skårdal bytta sånn noenlunde, men jeg tror ikke på to spillere allikevel. Jeg tror nok Sarr handlet mer om å nærme seg null, som Peder nevner.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    jeg ser ikke for meg at vi har spillere som er en del av A-laget, som ikke får betalt for det.
    Reglene er vel slik at spillere må ha proffkontrakt for å spille førstelagsfotball utover 3 kamper. Proffkontrakt innebærer så vidt jeg kan forstå en standardisert minstelønn.

I 2012 hadde Start kun 13-14 etablerte spillere i troppen, og fylte på med lokale unggutter. Jeg mener flere av disse gikk til sesongen uten kontrakt. Nikolai Aas signerte i hvert fall proffkontrakt med Start for å kunne fortsette å brukes på førstelaget etter å ha vært benyttet i enkelte kamper uten kontrakt.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605