Side 15 av 15 FørstFørst ... 5131415
Viser resultater 281 til 295 av 295
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Castro har null mål på ca. 270 min for Sarpsborg. Virkelig dumt at vi ikke har hatt han altså.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, jeg tror han fremdeles har sjansen til å vise seg. Dette er hentet fra fjorårets sesong i sin helhet:

Antall scorede mål per spilleminutt (Topp 5 i Start) :

Matti scorer hvert 205. spilleminutt.
    Castro scorer hvert 231. spilleminutt.
    Asante scorer hvert 273. spilleminutt.
    Hoff scorer hvert 382. spilleminutt.
    Mathisen scorer hvert 954. spilleminutt.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Vi trenger ikke kjøpe spiss, det er hvertfall min mening. Nettopp tilbake fra skade. http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...e-2658241.html

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Tja, jeg tror han fremdeles har sjansen til å vise seg. Dette er hentet fra fjorårets sesong i sin helhet:

Man kan dog ikke leve på gamle meritter. Matti har så langt 2 mål. Selv Asante på vingen har scoret 3 ganger så mange mål, på omtrent like mange minutter. Matti leverte en ganske ok sesong i fjor. I år derimot......

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Himmel hva har vel fjorårssesongen med årest sesong å gjøre? Dessuten i fjor tok han straffene. Ta bort de og du ser et annet resultat der Castro var mest effektiv. Uansett er han virkelig ræva i år og håper han blir benket langt opp til Rad 10 i øvre del av tribunen. Setter min litt til unggutten tilbake fra skade.

Huff ser at Gummi har signert. Ikke en jeg ville forlenget med. Greit han kan spille mange plasser, men er jo jevnt over dårlig på alle plasser også- Vi må frigjøre lønnskostnader for å få inn det vi virkelig trenger til neste år: ny keeper, ny midtstopper, ny spiss og ny høyreback for å kjempe mot Nouri (når Glenn legger opp)

(Hvis vi klarer oss og det er slettes ikke sikkert)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Med Kristjansson så har vi Mathisen, Acosta og Kristjansson. Det er i utgangspunktet 3 etablerte spillere og det mest naturlige er at fjerdemann i rekken er et lokalt talent. Men ja, er kvaliteten egentlig god nok? Spesielt når vi vet at Mathisen stort sett er skadet.

Ny høyreback? Forlenger vi Nouri har vi ham, Hodnemyr og poteten Kristjansson bak der igjen. Det får være mer enn nok.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Dessuten i fjor tok han straffene. Ta bort de og du ser et annet resultat der Castro var mest effektiv.
    Føler det er på plass med litt fakta i denne diskusjonen. Start scoret ett mål på straffespark i 2013, og det var Espen Hoff som scoret det mot TIL i 3.runde.
    http://vglive.no/#frontpage=20120811...ygoals-sid-632

Matthias Vilhjalmsson tok ikke straffespark i fjor og dermed kan du droppe det argumentet...

Bortsett fra det så er jeg enig i at Vilhjalmsson trenger en pause, men at han har kvaliteter til å hevde seg i Tippeligaen har han vist. Spisser er avhengige av selvtillit og flyt og det har ikke Matthias nå. I fjor høst hadde han det og da scoret han 7 mål på 5 uker i september og begynnelsen av oktober. Det hjalp oss helt klart med å redde plassen. Mjelde håper nok at Vilhjalmsson skal finne tilbake til det han da viste..

Nå kunne jeg virkelig tenke meg å se Lars Jørgen Salvesen få sjansen, selv om jeg tviler på at det skjer...
    Sist endret av Frankieboy : 08-20-2014 kl 00:19

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Føler det er på plass med litt fakta i denne diskusjonen. Start scoret ett mål på straffespark i 2013, og det var Espen Hoff som scoret det mot TIL i 3.runde.
    http://vglive.no/#frontpage=20120811...ygoals-sid-632

Matthias Vilhjalmsson tok ikke straffespark i fjor og dermed kan du droppe det argumentet...

Bortsett fra det så er jeg enig i at Vilhjalmsson trenger en pause, men at han har kvaliteter til å hevde seg i Tippeligaen har han vist. Spisser er avhengige av selvtillit og flyt og det har ikke Matthias nå. I fjor høst hadde han det og da scoret han 7 mål på 5 uker i september og begynnelsen av oktober. Det hjalp oss helt klart med å redde plassen. Mjelde håper nok at Vilhjalmsson skal finne tilbake til det han da viste..

Nå kunne jeg virkelig tenke meg å se Lars Jørgen Salvesen få sjansen, selv om jeg tviler på at det skjer...

Du har helt rett. Jeg må ha blandet med 1 div. Beklager. Uansett har han i år 1 mål per 546 spilte minutt. Det er ekstremt lavt. Også på assist er han elendig til å være spiss med 1 assist per 364 minutt. Assante som er ving har 1 mål per 204 minutt. Castro som ble hevet ut hadde 1 mål per 95 minutt i år når han spilte i Start.

Uavhengig av om Vilhjalmsson leverte OK i fjor har det vært katastrofalt i år. Syntes også han gjemmer seg bort i boksen og løper seg lite fri. Kan heller ikke lage noe på egenhånd. Må stort sett være et corner/innlegg på hodet før den mannen scorer. Nei bruk Hoff og Lind/Asante og sett innpå Salvesen mot slutten.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Oioioi, her kom det fram noe jeg absolutt ikke mente å si i hvert fall.
    Poenget mitt var et direkte svar til innlegget om Castro. Han hadde ikke scoret på 270 minutt i Sarpsborg. I fjor scoret han i snitt på 231 minutt, altså, er det nok at det kommer to mål innen de neste 190 minutt, så er han på akkurat det han lå på i fjor i Start.
    Samt at vår fjerde beste målscorer i fjor var et godt stykke unna 270 minutt.

Jeg mente overhodet ingenting i forhold til Matti. Men jeg kan jo slenge meg med på dette med straffene... Vi hadde bare 2 straffer i fjor, men i addecco hadde vi 10. I år har vi hatt 1 straffe. Totalt på disse tre sesongene, har Matti scoret 1 mål på straffe. Det er ikke straffe han sanker inn mål på i hvert fall, jeg vet ikke hvor dette kommer fra. Det er ett straffemål på totalt 31 mål... Og det var i Adecco, hvor han hadde 17 mål som ikke var straffemål... Jeg skjønner ikke hvor alle disse straffemålene kommer fra. Dette er noe som har blitt nevnt av flere personer, flere ganger, for å diskreditere ham som målscorer.
    Sist endret av Leifen : 08-20-2014 kl 13:58 Årsak: Fikset litt på formuleringene så det kommer bedre frem

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Oioioi, her kom det fram noe jeg absolutt ikke mente å si i hvert fall.
    Poenget mitt var et direkte svar til Castro. Han hadde ikke scoret på 270 minutt. I fjor scoret han på 231 minutt, altså, er det nok at det kommer to mål innen nye 190 minutt, så er han på akkurat det han lå på i fjor.
    Samt at vår fjerde beste målscorer i fjor var et godt stykke unna 270 minutt.

Jeg mente overhodet ingenting i forhold til Matti. Men jeg kan jo slenge meg med på dette med straffene... Vi hadde bare 2 straffer i fjor, men i addecco hadde vi 10. I år har vi hatt 1 straffe. Totalt på disse tre sesongene, har Matti scoret 1 mål på straffe. Det er ikke straffe han sanker inn mål på i hvert fall, jeg vet ikke hvor dette kommer fra.
    Vet ikke hva du mener med 270 minutt med Castro. Blander du kamper på slutten av fjoråret og i år?? I så fall hadde Vilhjalmsson en periode på 1056 minutter (+ noen få minutter i kampen mot Sandnes) fra i fjor til i år før han scoret sine 2 eneste mål i kampen mot Sandnes. Etter den kampen har han gått nye 306 minutt uten må. Totalt har Vilhjalmsson scoret 2 mål på de siste 1452 min. Er jo helt krise.
    I Start i år hadde Castro som skrevet over 2 mål på 190 minutt (fordelt på 7 kamper) og da 1 mål per 95 minutt. hadde også noen cupmål-
    I fjor hadde han 1 per 231 min som du skriver. 1/231 som i fjor, er jo mer enn dobbelt så bra som Mathias har hatt i år.
    Mathias er fullstendig ute av form og bør få den opp på Start2. Han har ingenting per i dag å gjøre i Starts førsteelver og det må føles som et fullstendig mistillit frikort fra de andre spissene (eksempelvis Hoff som ble vraket til hans fordel forrige kamp, Lind som presterer bra det lille han har spilt selv om han ikke har scoret og for nykommer Salvesen som ikke har fått 1 minutt) Goalgetteren til start bør minimum ligge på det Mathias hadde i fjor (året før det var 1 div og kan ikke sammenlignes)
    Sist endret av vinne : 08-20-2014 kl 12:12

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Huff ser at Gummi har signert. Ikke en jeg ville forlenget med. Greit han kan spille mange plasser, men er jo jevnt over dårlig på alle plasser også- Vi må frigjøre lønnskostnader for å få inn det vi virkelig trenger til neste år: ny keeper, ny midtstopper, ny spiss og ny høyreback for å kjempe mot Nouri (når Glenn legger opp)
    Med tanke på klubbens økonomi må vi nok leve med en tynn stall i flere sesonger fremover. Da er vi avhengig av spillere som Gummi, som kan spille i flere ulike posisjoner. I han har vi en som kan fylle inn både på høyreback, høyre kant, sentral midtbane og midtstopper (han har t.o.m spilt spiss for oss). Skulle vi hentet inn spillere for hver av disse posisjonene hadde det neppe spart oss for lønnsutgifter...
    Jeg synes han er en ypperlig spiller for oss i den situasjonen klubben er i nå. Han forsterker ingen førsteelver, men er en perfekt squadspiller som kan gå inn på ulike plasser og gjøre en ok jobb.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Vet ikke hva du mener med 270 minutt med Castro. Blander du kamper på slutten av fjoråret og i år?? I så fall hadde Vilhjalmsson en periode på 1056 minutter (+ noen få minutter i kampen mot Sandnes) fra i fjor til i år før han scoret sine 2 eneste mål i kampen mot Sandnes. Etter den kampen har han gått nye 306 minutt uten må. Totalt har Vilhjalmsson scoret 2 mål på de siste 1452 min. Er jo helt krise.
    I Start i år hadde Castro som skrevet over 2 mål på 190 minutt (fordelt på 7 kamper) og da 1 mål per 95 minutt. hadde også noen cupmål-
    I fjor hadde han 1 per 231 min som du skriver. 1/231 som i fjor, er jo mer enn dobbelt så bra som Mathias har hatt i år.
    Mathias er fullstendig ute av form og bør få den opp på Start2. Han har ingenting per i dag å gjøre i Starts førsteelver og det må føles som et fullstendig mistillit frikort fra de andre spissene (eksempelvis Hoff som ble vraket til hans fordel forrige kamp, Lind som presterer bra det lille han har spilt selv om han ikke har scoret og for nykommer Salvesen som ikke har fått 1 minutt) Goalgetteren til start bør minimum ligge på det Mathias hadde i fjor (året før det var 1 div og kan ikke sammenlignes)
    Jeg viste til statistikken i relevans uttalelsen til at Castro hadde spilt 270 minutt uten mål så langt for Sarpsborg. For å demonstrere at 270 minutt ikke var langt fra det han lå på i Start, som da den som presterte nest best i fjor. statistikken var egentlig hovedsaklig ment for å sette Castro i perspektiv til hva han har gjort i Start tidligere. Og jeg syntes det var bedre å ta en hel sesong hvor han hadde spilt mye mer enn årets sesong hvor han knapt har fått mulighet.

Jeg tenkte i utgangspunktet ingenting på Matti, og det hadde ingen verdens ting å gjøre med om Matti burde benkes, eller ikke, å gjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Jeg viste til statistikken i relevans uttalelsen til at Castro hadde spilt 270 minutt uten mål så langt for Sarpsborg. For å demonstrere at 270 minutt ikke var langt fra det han lå på i Start, som da den som presterte nest best i fjor. statistikken var egentlig hovedsaklig ment for å sette Castro i perspektiv til hva han har gjort i Start tidligere. Og jeg syntes det var bedre å ta en hel sesong hvor han hadde spilt mye mer enn årets sesong hvor han knapt har fått mulighet.

Jeg tenkte i utgangspunktet ingenting på Matti, og det hadde ingen verdens ting å gjøre med om Matti burde benkes, eller ikke, å gjøre.
    Vel Castro har bare spilt 149 tippeligaminutter for Sarpsborg og ikke 270. Kanskje du har med noe cup. Her hadde han vel assist.

Men blir jo vanskeligere å sammenligne i en ny klubb der han ikke er vant med systemer og medspillere enda. I Start i år hadde han 1 mål per 95 minutt spill.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tok bare det Andreasland sa i første innlegget på denne siden for god fisk. Med 149 minutt, betyr det bare at han enda har tid til å legge seg på det snittet han hadde i fjor.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Han spilte hele kampen da de slo Lillestrøm i cupen. Talte sammen totalt antall minutt herfra:http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false

Mulig det er noe +/- i antall minutter, poenget er at han ikke akkurat bøtter inn mål.

Redigering: Etter fintelling - 254 min uten mål.
    Sist endret av Andreasland : 08-20-2014 kl 15:13

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start