Side 2 av 15 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 295
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Ja takk så lenge lønna er fornuftig
    Helt enig.
    Nå kan de få bort Sarr.
    Alt for treg i overganger og uhelbredelig dårlig offensivt

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Når det gjelder Hæstad så er jeg stygt redd han er i samme situasjon som Strømstad var.
    Hæstad er en kriger som kan holde ok nivå lenge etter han har passert toppen. Strømstad var en stjerne som ble verdiløs når han ikke lenger var god nok til å dominere.

Jeg tror nok også Hæstad stiller noen klasser over når det gjelder profesjonalitet. Han har stort sett vært førstevalg siden 2007, mens Strømstad primært satt i Frankrike og spiste pølser. Årets benketilværelse skyldes skader og økonomi. Det finnes mye vrakgods fra Vålerenga som viser klasse i andre klubber. Det er nesten et kvalitetstegn å bli frigitt fra Vålerenga.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg sitter med en følelse om at Rekdal har på en eller annen måte har blitt pålagt å ikke bruke Hæstad for å presse ham ut, for på den måten å kutte lønnskostnader….

Vi har bra dekning på defensiv midtbane, problemet er at ingen er gode nok. Sånn sett bør det være plass til Hæstad, forutsatt at han fortsatt har nivået og er skadefri. Han bør vel tilbys å trene med Start enn så lange. Kall det gjerne prøvespill. Spørsmålet er om han er motivert for spill for en vesentlig lavere lønn, eller om han ønsker å fullføre utdannelsen og begynne å jobbe…
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Man kan ikke be en spiller av Hæstads format på prøvespill. Det er respektløst overfor spilleren og latterliggjøring av klubben. Alle vet hva han står for. Han bør gis kontrakt ut sesongen med opsjon på forlengelse om klubb og spiller ønsker å fortsette arbeidsforholdet. Da kan han og familien flytte tilbake til Kristiansand i sommer. Så kan han fortsette karrieren i Start eller eventuelt starte en sivil jobb på Sørlandet etter sesongen.

Man kan ikke be Doffen på prøvespill når man kaster langtidskontrakter etter Costaricanere basert på skryte-DVDer og agentuttalelser. Gi ham en moderat årslønn på klubbmiddel, og en kontrakt for høstsesongen. De vil koste klubben 300 000 og være en billig investering med stor oppside. Takker han ikke ja til det, er han ikke motivert nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Man kan ikke be en spiller av Hæstads format på prøvespill. Det er respektløst overfor spilleren og latterliggjøring av klubben. Alle vet hva han står for. Han bør gis kontrakt ut sesongen med opsjon på forlengelse om klubb og spiller ønsker å fortsette arbeidsforholdet. Da kan han og familien flytte tilbake til Kristiansand i sommer. Så kan han fortsette karrieren i Start eller eventuelt starte en sivil jobb på Sørlandet etter sesongen.

Man kan ikke be Doffen på prøvespill når man kaster langtidskontrakter etter Costaricanere basert på skryte-DVDer og agentuttalelser. Gi ham en moderat årslønn på klubbmiddel, og en kontrakt for høstsesongen. De vil koste klubben 300 000 og være en billig investering med stor oppside. Takker han ikke ja til det, er han ikke motivert nok.
    Jeg er selvfølgelig enig. Men gutten trenger vel å holde formen ved like frem til overgangsvinduet åpner, eller har jeg misforstått overgangsreglene?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sant så sant.
    Gi han en kontrakt ut sesongen, han har CV god nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Doffen bli et sjansespill. Har ikke vært velig god de siste årene, dyr i drift og mye skadeplaget. En ny Strømstad?
    Jeg ønsker både ny goalgetter, defensiv midtbane og ny keeper. Mest av alt (av det realistiske) ønsker jeg Bolanos selv om han ikke spiller i noen av disse posisjonene.

På den anen side så er dette en mulighet med Doffen som dukket opp nå og det er ikke alltid vi får slike. Er han billig og har prestasjonsrettet lønn, så hvorfor ikke.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Klarer ikke legge følelsene til side her.

Måten Doffen forlot oss på gjør vondt enda. Han hadde en veldig god tone med supporterne da han var i byen. En type vi gjerne tok en øl med da vi traff han ute, og han virket oppriktig interessert i å høre på hva vi mente. Han ga også uttrykk for at han var stor fan av et røft uttrykk når det kommer til fankultur. Dette og ikke minst hans sportslige prestasjoner gjorde han til en favoritt hos oss alternative (og også blant den generelle Start-supporter). Byens gutt!

Kun dager før han signerte for Vålerenga, nektet Doffen hardnakket på at han skulle dra til Enga. Kun utlandet var aktuelt. Feiging. Vi ga klar beskjed om at om du gjør dette kaster du muligheten til å bli en legende i byen for all fremtid på båten, og du vil forbli en parantes når historien skal skrives.

Når han da først skriver under kontrakt med slummen, går han høyt på banen og sier at han ikke vil spille mot Start. Det ble det jo selvsagt aldri noe av. I stedet gikk han hen å ble bindeleddet mellom spillegruppa og supporterne. Han kysset logoen etter bare noen runder, ble forsanger i garderoben hvor han på gebrokkent østlandsk har spydd ut "våler-gutt hei" uke etter uke, og pleid omgang med flere fløyer av enga-supporterne på byen.

Smart måte å gjøre seg populær på. Hvem arbeidsgiveren er spiller mindre rolle.

Sånn er den moderne fotballen, og jeg hadde ikke reagert om han ikke hadde gått så høyt ut.

Mange synes sikkert dette er totalt irrelevant og barnslig, men for min del gjør dette at jeg aldri kommer til å få et godt forhold til Doffen i gul trøye igjen. Det vil gjøre vondt å klappe for han.

Derfor er jeg sjeleglad for at de sportslige argumentene for å droppe han er vel så sterke. Nei takk til skadeforfulgt, overbetalt vrakgods fra Enga!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av PrimitivAlternativ Vis innlegg

Måten Doffen forlot oss på gjør vondt enda. Han hadde en veldig god tone med supporterne da han var i byen. En type vi gjerne tok en øl med da vi traff han ute, og han virket oppriktig interessert i å høre på hva vi mente. Han ga også uttrykk for at han var stor fan av et røft uttrykk når det kommer til fankultur. Dette og ikke minst hans sportslige prestasjoner gjorde han til en favoritt hos oss alternative (og også blant den generelle Start-supporter). Byens gutt!

Kun dager før han signerte for Vålerenga, nektet Doffen hardnakket på at han skulle dra til Enga. Kun utlandet var aktuelt. Feiging. Vi ga klar beskjed om at om du gjør dette kaster du muligheten til å bli en legende i byen for all fremtid på båten, og du vil forbli en parantes når historien skal skrives.

Når han da først skriver under kontrakt med slummen, går han høyt på banen og sier at han ikke vil spille mot Start. Det ble det jo selvsagt aldri noe av. I stedet gikk han hen å ble bindeleddet mellom spillegruppa og supporterne. Han kysset logoen etter bare noen runder, ble forsanger i garderoben hvor han på gebrokkent østlandsk har spydd ut "våler-gutt hei" uke etter uke, og pleid omgang med flere fløyer av enga-supporterne på byen.

Sånn er den moderne fotballen, og jeg hadde ikke reagert om han ikke hadde gått så høyt ut.

Mange synes sikkert dette er totalt irrelevant og barnslig, men for min del gjør dette at jeg aldri kommer til å få et godt forhold til Doffen i gul trøye igjen. Det vil gjøre vondt å klappe for han.

Derfor er jeg sjeleglad for at de sportslige argumentene for å droppe han er vel så sterke. Nei takk til skadeforfulgt, overbetalt vrakgods fra Enga!
    Jeg er 100% enig med deg i at dette er totalt irrelevant og barnslig.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012

Svært få likte måten Doffen dro på , men i den (krise?) situasjonen Start er i nå, setter jeg klubb foran spiller. Altså vil jeg at Start skal ta i bruk de ressurser der ute som finnes for å overleve og en midtbanespiller ala Doffen passer oss perfekt akkurat nå. Ikke nødvendigvis fordi alternativene på midten er så mye dårligere, men pga Mjeldes inkompetanse, ref. Owellos utsagn etter Odd kampen om han og Acostas arbeidsfordeling. Denne situasjonen var selvfølgelig bare toppen av isfjellet hva gjelder total mangel på en strategi både fremover og bakover på banen. Med Hæstad vet du hva du får, han trenger ikke å måtte guides av Mjelde. Mannen har solid erfaring og er tidligere kaptein, ergo perfekt type for oss.

Det er minst like stor risiko å hente spillere man knapt har sett på. For hva er alternativet? Altfor ofte har det vært en utlending Start knapt har vurdert selv? Start traff med Heikkinen, men har bommet med flesteparten Ja, han har vært skadeplaget, men dette er en risiko Start må ta, og vi skjønner alle at et evt tilbud fra Start vil involvere enn mer edruelig lønn. At han har vært overbetalt tidligere er ingen grunn til å la vær.

Alle har lært at fotballspillere kommer og går, selv de lokale. At Doffen sier at i Norge er kun Start aktuelle tror jeg ikke på i det hele tatt, men Start trenger Doffen, og helt ærlig tror jeg Brandsdal og Mjelde gir f i hvordan han gikk fra oss, og det gjør jeg også akkurat nå.
    Sist endret av spiididji : 05-27-2014 kl 18:09

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Problemet med å hente hæstad er vel at vi ikke helt vet hva vi får. Vi vet hva vi hadde da han dro, men det er flere år siden, og hæstad sin karriere har kun pekt nedover siden den gang. Han har vært inn og ut av et middelmådig vålerenga i et par sesonger nå, og langt langt unna den landslagsdiskusjonen han var i da han dro. I tillegg er han svært skadeutsatt, og har enda til gode å vise at han kan gjøre den defensive jobben sentralt på midten i en 442-formasjon. Jeg er stygt redd han blir altfor treg til å gjøre jobben på vår midtbane, all den tid han mangler plasseringsevnen til heikkinen, og heller er kjent for å satse alt i dueller og dermed ofte selge seg (er ihvertfall slik han har fremstått for vålerenga de siste sesongene). Det eneste vi med ganske stor sikkerhet kan fastslå at vi får i hæstad er en lokal spiller med følelser for klubben, og som kan bidra med sin profesjonalisme, innsats og holdninger. Så er spørsmålet om det er dette vi trenger nå, og om det er han vi skal bruke våre begrensede ressurser på. Personlig vil jeg mye heller hente en ny høyreback eller hurtig bakromsspiss enn nok en sentral midtbanespiller. Men hva som er/var rett å gjøre vil tiden vise. Det aner vel neppe noen av oss her inne. Ingenting ville glede meg mer enn at jeg må legge meg langflat og trekke tilbake all tvil om å hente han. Jeg krysser fingrene

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er selvfølgelig ikke morsomt å se en av klubbens største profiler kysse drakten til laget vi tapte gullet til bare to sesonger tidligere. Men uten salget kunne klubben gått konkurs. Det kan vel argumenteres for at det ville vært verre.

Er Doffen god nok nå? Det er vanskelig å si, men får vi ham inn på en overkommelig avtale kan vi vel ikke annet enn å ta sjansen. I form er han skreddersydd for den rollen Mjelde enda ikke har klart å løse. Så kanskje en overraskende Doffen overgang er det som mirakuløst skal redde start og Mjelde i år.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    I form er han skreddersydd for den rollen Mjelde enda ikke har klart å løse. Så kanskje en overraskende Doffen overgang er det som mirakuløst skal redde start og Mjelde i år.
    Er virkelig Doffen den typen? Virker mer på hugget som indreløper enn defensivt anker. Aldri slått meg som en så veldig smart spiller, i form er han vel en av de bedre her i landet til å bryte spillet ved å jage motspillerne som en pitbull. Fint å ha det, men er det det vi trenger?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    PrimitivAlternativ, du skriver godt, og jeg er enig i de aller fleste ting Gyldenloeve staar for--jeg synes for oevrig dere skal prinsippfeste i plenum at soerlendinger som snakker om "foppall" i "Oschlo" er en vederstyggelighet og landets desidert jaevligste dialekt...

Naar det gjelder din vurdering av Doffens svik i 2007 er jeg enig i to ting: at det var dobbeltkommunikasjon og at det var i 2007, altsaa syv aar siden. Det var ikke bra, men heller ikke fullstendig umulig aa tilgi.

Og i mangel av en ypperlig finlender (en som ikke har slaatt en feilpasning siden 1988 og sist fortalte en forsoeksvis vittighet i 1991), er kanskje Doffen det naermeste man kan komme at lynet slaar ned i den samme pipa og gir laget den tilsynelatende helt noedvendige samme elektrosjokkterapien som ifjor? I og med at jeg bor i utlandet og ikke har maktet/giddet aa se Doffens bravader i VIF, er jeg paa tynn is om jeg skal "analysere" det rent sportslige her, men jeg er nostalgisk nok til aa peke paa at:

1. Doffen er lokal (ikke "lokkal").
    2. Han er erfaren.
    3. Han virker aa ville dette noe grassat.
    4. Han kommer til aa trekke folk og selge iskrem.
    5. Han er, tror jeg, innstilt paa at en korttidsavtale med Start ikke blir noe aa handle Ferrari av.
    6. Doffen har selv noe aa bevise.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Doffen blir kanskje heller ikke altfor kostbar for klubben:

http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...r-2612841.html

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    PrimitivAlternativ, du skriver godt, og jeg er enig i de aller fleste ting Gyldenloeve staar for--jeg synes for oevrig dere skal prinsippfeste i plenum at soerlendinger som snakker om "foppall" i "Oschlo" er en vederstyggelighet og landets desidert jaevligste dialekt...

Naar det gjelder din vurdering av Doffens svik i 2007 er jeg enig i to ting: at det var dobbeltkommunikasjon og at det var i 2007, altsaa syv aar siden. Det var ikke bra, men heller ikke fullstendig umulig aa tilgi.

Og i mangel av en ypperlig finlender (en som ikke har slaatt en feilpasning siden 1988 og sist fortalte en forsoeksvis vittighet i 1991), er kanskje Doffen det naermeste man kan komme at lynet slaar ned i den samme pipa og gir laget den tilsynelatende helt noedvendige samme elektrosjokkterapien som ifjor? I og med at jeg bor i utlandet og ikke har maktet/giddet aa se Doffens bravader i VIF, er jeg paa tynn is om jeg skal "analysere" det rent sportslige her, men jeg er nostalgisk nok til aa peke paa at:

1. Doffen er lokal (ikke "lokkal").
    2. Han er erfaren.
    3. Han virker aa ville dette noe grassat.
    4. Han kommer til aa trekke folk og selge iskrem.
    5. Han er, tror jeg, innstilt paa at en korttidsavtale med Start ikke blir noe aa handle Ferrari av.
    6. Doffen har selv noe aa bevise.
    Først og fremst; jeg uttaler meg ikke på vegne av Gylden. Bare et menig "medlem".

Ser poengene dine over.

MEN når det gjelder punkt 4:

Kommer han til å trekke folk? Hvem da utenom Krüger trafikkskole og en håndfull av jentegjengen fra Gimle VGS som ville komme i buksa på han (hei til dere russ 02)?

Kidsa har ikke noe forhold til mannen, de har vokst opp med å se han danse jenka med Klanen, og oss som opplevde Doffen i sin glansperiode er vel fornøyd med det. Karrieren har hatt en fortjent nedadgående kurve siden han forlot sivilisasjonens vugge. STRØMSTAD ville trukket folk, doffen tviler jeg på. Han kan få lov til å prøve seg uten lønn.

Vi skylder han ingenting.
    Sist endret av PrimitivAlternativ : 05-28-2014 kl 09:27

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Hvis Hæstad signerer så er det den 10. spilleren (hvis jeg har regnet riktig) som får prøve seg som Solos midtbanemakker i Mjeldes periode som trener. Det er egentlig ikke så rart vi sliter.

Jeg tviler på at Doffen er en bedre fotballspiller enn Sarr, Fernando og Gummi - det er andre aspekter som gjør at det frister å hente ham. Engasjement, råskap og lokal forankring. Start er litt sjelløse for tiden - Doffen bringer kanskje tilbake litt av dette?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg tar meg selv i å være positiv til en hver nyhet og forandring nå. Bare det skjer noe, for nå går vi i ring. Kanskje ikke et godt tegn med en slik holdning, men det sier noe om hvor lei jeg er av situasjonen: Liten læring og ditto fremgang, og når vi først ser tendenser så tryner vi i neste kamp.

Stemmer med på forslaget om å gi Doffen en edruelig halvårskontrakt med klausul om mulig forlengelse.
    Sist endret av Fish : 05-28-2014 kl 12:50

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Først og fremst; jeg uttaler meg ikke på vegne av Gylden. Bare et menig "medlem".

Ser poengene dine over.

MEN når det gjelder punkt 4:

Kommer han til å trekke folk? Hvem da utenom Krüger trafikkskole og en håndfull av jentegjengen fra Gimle VGS som ville komme i buksa på han (hei til dere russ 02)?

Kidsa har ikke noe forhold til mannen, de har vokst opp med å se han danse jenka med Klanen, og oss som opplevde Doffen i sin glansperiode er vel fornøyd med det. Karrieren har hatt en fortjent nedadgående kurve siden han forlot sivilisasjonens vugge. STRØMSTAD ville trukket folk, doffen tviler jeg på. Han kan få lov til å prøve seg uten lønn.

Vi skylder han ingenting.
    Jeg skjønner at du har noe imot ham, og at det ikke vil trekke flere Ultras eller Gylden til kampen. Men jeg tror Hæstad trekker ca like mye som Strømstad. Om det er lite eller mye, vet jeg ikke, men at de to er ganske likestilte for den jevne personen som går på kamp, tror jeg faktisk.

Jeg synes det er interessant at du tar opp Strømstad som et eksempel, nettopp fordi at jeg tror generelt at disse er nokså likestilte. Strømstad spilte lite i en klubb ingen fulgte med på. Hæstad hadde en litt mer trøblete overgang i forhold til supporterne, men til gjengjeld har han vært en som vi har fått se innimellom på kamp, og som hele tiden har vært tilgjengelig på TV. Jeg sier ikke at dette er en god ting, men det er like fult en realitet.

Som du ser, er det også folk her inne som synes han er helt. Og selv om "dere" har et mye, mye bedre forhold til Strømstad, tror jeg de aller fleste stiller disse to ganske likt. Selv om Doffen har gått til Enga, og til og med gjort det beste han kan i Oslo by. Sist han ble ropt opp på Sør Arena ble han jublet for.

Jeg sier ikke at "dere" ikke har rett til å føle det slik, fordi jeg forstår hvorfor du sier som du gjør, absolutt. Men jeg er tålig sikker på at den holdning du viser til, har en svært liten andel av dem som både er ofte på kamp og spesielt blant dem som ikke er ofte på kamp.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fish Vis innlegg
    Jeg tar meg selv i å være positiv til en hver nyhet og forandring nå. Bare det skjer noe, for nå går vi i ring. Kanskje ikke et godt tegn med en slik holdning, men det sier noe om hvor lei jeg er av situasjonen: Liten læring og ditto fremgang, og når vi først ser tendenser så tryner vi i neste kamp.

Stemmer med på forslaget om å gi Doffen en edruelig halvårskontrakt med klausul om mulig forlengelse.
    Kanskje vi skulle få Myggen til å gjore et nytt comeback....

Nei, seriost - jeg er enig i siste setningen. Gi Doffen en meget edruelig halvårskontrakt med en bonus om vi holder plassen og med klausul om forlengelse...

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605