Viser resultater 1 til 16 av 16
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

NM 3 runde: START - VARD HAUGESUND (kamptråd)

TID: Onsdag 4.Juni kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena
    __________________________________________________ _______________________

Veien mot Ullevaal fortsetter og i 3.runde kommer Vard Haugesund til Kristiansand.

SK VARD HAUGESUND
    Lillebror i Haugesund ble stiftet 2.juni 1916 og har i de seneste 25 årene stort sett holdt seg i 1 divisjon eller 2.divisjon. I 2013 rykket laget ned til 2.divisjon etter at de ble nr 13 i serien. Laget ligger akkurat nå på 7.plass i 2.divisjon (Oddsen-ligaen) avdeling 3 med 11 poeng etter 7 spilte kamper. Det er en jevn avdeling med kun 4 poeng opp til Vidar i toppen og samme avstand ned til nedrykk. Borte har laget spilt 3 kamper - som har endt med en seier (2-1 over Stabæk 2) og to tap (2-4 mot Florø og 2-3 mot Vidar).
    I cupen vant Vard 2-1 borte mot Os i 1.runde mens det ble 1-0 seier hjemme over Bryne i 2.runde.

Det er flere velkjente spillere som har spilt for Vard oppigjennom og to av disse er Arne Larsen Økland og Alexander Søderlund. En ting Vard har klart som Start ikke har klart er å komme seg til cupfinalen. Dette har skjedd to ganger - i 1962 og i 1975. I 1962 tapte de 0-2 for Gjøvik-Lyn mens de tapte med samme sifre for Bodø/Glimt i 1975.

IK START
    Start har de fleste skadde spillerne tilbake og Mjelde kan stort sett velge og vrake til denne kampen. Bismark Acosta må sone 2 kampers karantene etter utvisningen mot Odd, men dette gjelder ikke NM og dermed kan Mjelde bruke Acosta her. Det er dog mulig at Mjelde vil spille inn et lag foran den viktige kampen mot Stabæk til mandag og at han dermed ikke benytter seg av Acosta. Det er veldig vanskelig å vite hva Mjelde tenker, men siden det er 5 dager til neste kamp og vi ikke har spilt på en stund vil jeg tro at han starter med sine beste i denne kampen.

Her er mitt tips til lagoppstilling:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Markus Berger
    Jesper Mathisen
    Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic
    Solomon Owello
    Fernando Panaguia
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Med Starts form i serien i det siste virker det klart at det viktigste denne sesongen blir å unngå nedrykk. Samtidig så er cupen en god anledning til å legge bort tabellen og gå inn til kampen uten å bekymre seg over poeng. I tillegg er det en fin mulighet til å spille på seg litt selvtillit. Sist Vard kom på besøk var i 2.runde av cupen i 2012 og da vant Start hele 5-0. Bortelaget er nok bedre i dag, mens Start ikke akkurat strutter av selvtillit om dagen, men uansett så er dette en kamp Start skal styre - og vinne.

Nå har Start-gutta hatt en periode hvor de kunne terpe samspill og formasjon uten massevis av kamper. Det blir spennende å se om laget kan finne fram til tendensene vi så mot Vålerenga 16.mai, for gjør de det så er vi garantert i NFF-bollen når 4.runde trekkes onsdag kveld.

Det er tre kamper igjen før sommerferien og to av disse er hjemmekamper. Først er det cupkamp i morra mot Vard, så er det bortekamp mot Stabæk til mandag før Rosenborg kommer til Kr.sand neste torsdag. Denne uka blir utrolig viktig for Start. Klarer vi 3 seire her så går vi inn i VM-pausen med en god følelse, men blir det et par tap her, så vil kritikken mot Mjelde og gutta fortsette. Ingenting hadde passet bedre enn en skikkelig opptur nå..

Uansett, første kamp er Vard Haugesund. Ta turen til stadion og hjelp gutta videre til 4.runde i cupen!

HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://www.tigerberget.no/forum/show...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 06-03-2014 kl 16:37

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mjelde! Når skal unggutta få muligheten til vise seg frem!?
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er forresten laget:

Terje Reinertsen

Amin Nouri
    Markus Berger
    Glenn Andersen
    Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic
    Bismark Acosta
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Alejandro Castro
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir ikke kampen vist på nettet/tv?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    Blir ikke kampen vist på nettet/tv?
    Kampen går på sumo

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Må jo si at målet til Acosta var flott. Der gjør han både forarbeid, assist og mål selv :-)

Utenom dét synes jeg det oser stålkontroll, egentlig. Det er nesten så jeg begynner å lure på om vi ikke får et sånn teit baklengs i dag?
    Neeeida, det kommer nok, men allikevel. Jeg synes det virker som et Tippeligalag spiller mot et andredivisjonslag. Ikke mer, ikke mindre.

Noen som vet hvor Mathisen gjør av seg, forresten?

Og ut ifra hvordan laget har stilt i cupen, så skulle en vel nesten tro at Reinertsen er den spilleren som er nærmest å faktisk kunne spille på laget? Det høres jo veldig rart ut...
    Men hvem stiller på benken? Er Rasmussen der? Lind? Salvesen?
    Sist endret av Leifen : 06-04-2014 kl 18:59
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Må jo si at målet til Acosta var flott. Der gjør han både forarbeid, assist og mål selv :-)

Utenom dét synes jeg det oser stålkontroll, egentlig. Det er nesten så jeg begynner å lure på om vi ikke får et sånn teit baklengs i dag?
    Neeeida, det kommer nok, men allikevel. Jeg synes det virker som et Tippeligalag spiller mot et andredivisjonslag. Ikke mer, ikke mindre.

Noen som vet hvor Mathisen gjør av seg, forresten?

Og ut ifra hvordan laget har stilt i cupen, så skulle en vel nesten tro at Reinertsen er den spilleren som er nærmest å faktisk kunne spille på laget? Det høres jo veldig rart ut...
    Men hvem stiller på benken? Er Rasmussen der? Lind? Salvesen?
    lind skadet. rasmussen på benken og salvesen er skadet. mens hodnemyr er på landslagssamling

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Må jo si at jeg er nokså fornøyd med spillet i dag, med tanke på at vi spiller mot et andredivisjonslag. Det betyr ikke bare at de er forventa mye dårligere, men også at det pleier være dårligere med innsats, og slikt. Men selv om de nok ikke ga 100%, så synes jeg det virka ganske bra i dag. Jeg synes Acosta stod bra fram på midtbanen, og han virker som om han er mer farlig offensivt enn Owello. I det fall har vi altså tre defensive midtbanespillere som alle virker å være mer farlige offensivt enn vår offensive midtbane... Det kan bety mye forskjellig. Enten er ikke Owello særlig farlig offensivt, eller så misforstår våre defensive spillere rollen sin fullstendig, eller kanskje det rett og slett ikke er så klart definert som vi kanskje tenker i utgangspunktet?

Vi, sammen med Odd, er de som vant mest i dag. Det er jo en hyggelig forandring. Spesielt i cup pleier det jo ikke være slik med Start.

Rosenborg må spille ekstraomganger, det må jo være godt for oss :-)

Og nå leder Tromsdalen over Strømsgodset, og det kan se ut til å bli den eneste overraskelsen denne runda, hvis det holder.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå står det 3-3 i Trondheim, men at det ikke står 3-4 er bare flaks for Rosenborg, da Aas bomma først på en 95% sjanse, og sekunder seinere bomma en annen Ranheimspiller på en enda større sjanse...

For å si det slik, så er dette en kamp med mer sjel, og det er ikke like stor forskjell på lagene her. Det betyr forhåpentligvis også at Rosenborg kommer til å merke dette kanskje de neste to kampene? Det er jo lov å håpe :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Merkelig stille det var etter denne kampen, da... Det pleier å være mye mer aktivitet etter kampene. Er det fordi vi gjorde en god/grei kamp?

Forøvrig kjempegøy at Ranheim slo Rosenborg på Lerkendal :-) Og at Strømsgodset røyk også :-)
    Jeg så bare ekstraomgangene, men jeg synes de første fem minuttene etter 3-4-målet var det veldig tydelig hvem som var storebror, men utover det synes jeg det var en god kamp av Ranheim, og en fortjent seier.

Det må forresten være rimelig lenge siden Start har hatt 10-1 i målforskjell etter tredje runde.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg så ikke kampen, men dette viker solid på alle måter. Gøy at to av spissene er "på" igjen. Nesten enda gøyere at RBK og SIF er ute av cupen. Nå drar kanskje Deila til skotsk fotball og hvem vet hva som kommer til å skje i Trondheim de nærmeste dagene… Seriegullet ender nok i Molde i år ja…..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Deilig å vinne klart over et lag vi skal slå klart. Meget fornøyd jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Merkelig stille det var etter denne kampen, da... Det pleier å være mye mer aktivitet etter kampene. Er det fordi vi gjorde en god/grei kamp?

Forøvrig kjempegøy at Ranheim slo Rosenborg på Lerkendal :-) Og at Strømsgodset røyk også :-)
    Jeg så bare ekstraomgangene, men jeg synes de første fem minuttene etter 3-4-målet var det veldig tydelig hvem som var storebror, men utover det synes jeg det var en god kamp av Ranheim, og en fortjent seier.

Det må forresten være rimelig lenge siden Start har hatt 10-1 i målforskjell etter tredje runde.
    1. Beklager at jeg ikke har vært her inne før nå, denne dagen.

2. Fint resultat som vil bygge opp under selvtillit og det idrettpsykologiske.

3. Acosta på midten har jeg alltid hatt troen på, selg biSarr

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Har heller ikke fått sett kampen fordi jeg var på jobb. Etter hva jeg hørte virker det so start hadde full kontroll, og det er jo veldig bra i så fall. De pleier jo ha et par involveringer som gjør at kampene blir mer spennende enn nødvendig. Nå fikk også spissene våre scoringer, og selvtillit er viktig. Håper dette kan hjelpe på entusiasmen og spillegleden så vi får sanket noen poeng fremover.

At RBK røyk ut er langt i fra overraskende, da ranheim er et godt lag, med en god seiersrekke i 1.div. Og kom med kjempeselvtillit. Mens RBK spiller omtrent den dårligste fotballen i Tippeligaen, og det snart er full krise der oppe. Men gledelig er det

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi får håpe at mange startfans var på Odderøya i går, og at det forklarer både lite aktivitet her på forumet og et begredelig tilskuerantall på Sparebanken Sør Arena. Under 1000 tilskuere er rett og slett trist.

Når det gjelder kampen gjorde Start akkurat det de skulle. De gikk videre til neste runde, i tillegg til at de forhåpentligvis spilte på seg litt selvtillitt. Divisjonsforskjellen ble veldig tydelig, og Vard fremsto stort sett som meget svake. Stort sett alle i gult og svart spilte en solid og greit gjennomført kamp, uten å briljere, men det var aldri tvil om hvem som skulle vinne. Bra at spissene scorer og at Owello tidvis viser at han fortsatt har litt fotball i seg. Tror både spissene og Owello er avhengige av litt gode opplevelser. Berger leverte imidlertid nok en dårlig kamp. Skjønner meg ikke helt på denne spilleren. I går var Glenn mye tryggere!

Nok en gang ble unguttene henvist til benken i stort sett hele kampen. Rasmussen fikk 5 min, og var sikkert fornøyd med å få sin debut, men det er ikke akkurat så mye å skryte av ettersom dette var en kamp Start kontrollerte. Mjeldes argumenterer med at det er viktigere å la A-gruppen få gode opplevelser enn å la ungutta få 5 min ekstra. Det er forsåvidt et legitimt argument. Men med disse ordene sier han dessverre samtidig at talent- og utviklingsarbeid aldri kommer til å bli prioritert med han som trener. Hvis Mjelde ikke en gang i en cupkamp mot et andredivisjonslag, hvor Start styrer hele kampen, klarer å gi unggutta mer tillitt vil det aldri skje.

Satsing på talenter eller ikke.. Mye bra av Start i dag, selv om motstanden ikke var noe særlig å skryte av. Håper vi får se noe av det samme når motstanden blir bedre!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Vi får håpe at mange startfans var på Odderøya i går, og at det forklarer både lite aktivitet her på forumet og et begredelig tilskuerantall på Sparebanken Sør Arena. Under 1000 tilskuere er rett og slett trist.
    Odderøya Live tror jeg ikke vi skal skylde så mye på, flere faktorer som spiller inn. Uansett mørke tall.

Her er en oversikt for TL-lagene med hjemmekamp i går :
    Vålerenga - Lyn 7387
    Rosenborg - Ranheim 4881
    Sarpsborg 08 - Follo 1224
    Start - Vard Haugesund 994
    Lillestrøm - Kongsvinger 902
    Sogndal - Strømmen 518
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Lignende tråder

1. 14 Serierunde: HAUGESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 07-07-2016, 19:55
  2. 17.Serierunde: FK HAUGESUND - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 08-02-2014, 01:05
  3. 2.serierunde: START - FK HAUGESUND (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 04-10-2014, 17:00
  4. NM 2. Runde: Start - Vard Haugesund (kamptråd)
    Svar: 22
    Siste innlegg: 05-09-2012, 22:27
  5. NM 2. Runde: Start - Vard Haugesund (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 22
    Siste innlegg: 05-09-2012, 22:27

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •