Side 2 av 5 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 99
    Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Unødvendig av Berger, og en pen avslutning av Anders Trondsen.
    Jeg sa det ble 1-1 til dama, men da til pause....(det etter ca. 35 minutter spilt av 1. omgangen).

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Er det mulig å være så amatørmessige i muren?

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Berger er STOR i dag. Stopper utrolig mye og spiller sin klart beste kamp i Start-drakta!
    Ironisk nok var det han som forårsaket det frisparket som Anders Trondsen fikk direkte scoring på.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Forøvrig jævlig frustrerende å høre på kommentaror på Cmore som er så innih.. partisk fordel Stabæk. Hvem er han fjotten?

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Guddå digg. CASTRO!

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie Vis innlegg
    Forøvrig jævlig frustrerende å høre på kommentaror på Cmore som er så innih.. partisk fordel Stabæk. Hvem er han fjotten?
    Der synes jeg du tar i, han innrømte til og med at vi ble snytt for straffespark.
    Takk for 1-2 målet, Castro! Meget bra!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det jeg lurer på Fonz, er hvorfor du ikke er på Nadderud?!?

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Den seieren var VIKTIG!! Deilig å vinne borte. Kommentatoren sutrer over at dommeren blåste når owello lå nede, selv om det er feil, så mener jeg det å snyte et lag for straffespark er værre.. Nei, dette var så utrolig viktig. Nydelig mål på 2-1 der.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Herlig!. Endelig seier igjen!. Og det var på høy tid. Godt at Castro scorer igjen også. Berger var bra i dag han. Gummi jobbet godt i dag han. Er vi best med eller uten Gummi?. I dag gikk det i alle fall bra med Gummi.
    Sist endret av bosve : 06-09-2014 kl 20:03

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Viktig, så utrolig viktig! Sterk prestasjon! Deilig og endelig avgjøre en seriekamp til vår fordel på slutten

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fantastisk viktig seier!

Berger og Nouri var virkelig bra bak der. I tillegg ble vi snytt for et soleklart straffespark.

Men ble det ikke litt for mange kort på de som ikke skulle få kort i dag?
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir nok lite aktivitet her inne i dag (og i morra) siden Start vant. Det er dessverre altfor mange som ikke vil skrive noe positivt og dermed holder seg borte

En utrolig og ikke minst viktig seier. Den var også fullt fortjent da vi skulle hatt straffespark og også hadde de fleste og storste sjansene. Flere ting jeg vil trekke fram i dag:

NOURI - en nydelig scoring og ellers meget god jobbing i begge ender. La merke til at han gav Mjelde en skikkelig bamseklem etter scoringen sin - noe som kanskje var litt merkelig siden Mjelde ikke har gitt Nouri altfor mange sjanser. Det viser helt klart at Mjelde har en sterk posisjon i gruppa.

OWELLO - om ikke like kreativ framover så var han meget god bakover i dag og hadde et par involveringer der han reddet scoring med helhjertet jobbing. Rett fQr pause hadde han en der det oste offervilje.

BERGER - selv om han har en stygg klarering i 1.omg og gir bort et frispark da hjemmelaget utlignet, så var han MEGET god i dag og jeg synes han var banens beste. Vant utrolig mange dueller, temmet Boli og de andre spissene til Stabaek på en flott måte og viste endelig litt av kvaliteten vi har etterlyst.

Skal jeg sette fingeren på noe mener jeg at Mjelde gjorde en feil ved å starte med Asante på bekostning av Tripic. Selv om Tripic var med å avgjorde kampen ville jeg mye heller brukt Asante i 2.omg på en tung gressbane der man fikk store rom i bakrom. Savnet også Tripic's dodball-fot i 1.omg. Håper han er tilbake på torsdag mot Rosenborg.

Uansett var det en utrolig deilig og sinnsykt viktig seier i en runde der de fleste andre lag i bunnen tapte eller spilte uavgjort. Får vi 1 eller 3 poeng mot Rosenborg til torsdag så går gutta inn i ferien med en god folelse og uten å ligge helt i bunnen. Denne seieren vil nok også bety endel ekstra tilskuere mot Rosenborg til torsdag og det er også positivt!
    Sist endret av Frankieboy : 06-09-2014 kl 20:30

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem har gitt deg rett til å diktere når folk skal skrive positive ting Frankie??

Nå er det en gang slik at det ofte er enklere og sette fingeren på slett utført arbeid. Nå så jeg ikke kampen i dag, men inntrykkene i fra ulike mediehus tilsier at det ikke hadde vært noe og si på om Stabæk hadde fått et poeng.

Når det er sagt så er det selvsagt svært gledelig med en seier før pausen, og forhåpentligvis ny vind i seilet.

Men det er ikke til å gjemme under en stol at verken spill eller coaching har vært godt nok.

Heldigvis er ligaen av så svak kvalitet, at Start ikke er alene om å spille skremmende dårlig

Det var positivt det Frankie!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    BERGER - selv om han har en stygg klarering i 1.omg og gir bort et frispark da hjemmelaget utlignet, så var han MEGET god i dag og jeg synes han var banens beste.
    Berger ga bort gult kort og frispark da Stabæk utlignet fordi han hadde vett til å forstå at det var bedre enn å la Boli sette fart mot mål. Det var en god vurdering jeg mener han fortjener ros for. Selv om utfallet ble negativt da muren smuldret opp og Opdal valgte å spille død.

Jeg er enig i at Berger var Starts beste spiller. Og jeg synes Start skal ha ros for kynisk opptreden i store deler av kampen. De drøyde tiden på hvert innkast og hver dødball fra første spark på ballen, og trakk ned tempoet forbilledlig, lagde taktiske frispark og gikk ikke i fellen med å undervurdere det unge Stabæk-laget slik så mange andre lag har gjort denne sesongen.

Derfor var det litt skuffende at konsentrasjonen ikke holdt helt inn. At Stabæk fikk ta to korte cornere med få minutters mellomrom helt på tampen uten at Start-spillerne fulgte med på hva som skjedde var forstemmende å være vitne til når laget forsvarte en livsviktig 2-1-ledelse. Heldigvis fikk det ikke konsekvenser. Men slik komaopptreden forklarer nok mye av årsaken til at Start har gitt bort mye poeng denne sesongen.

Seieren var ikke ufortjent selv om Stabæk var best i banespill og hadde ballen mye. Start skapte de fleste sjansene og hadde stort sett kontroll bakover. Men det var jo ikke akkurat noen stor oppvisning. Men en ekstremt viktig seier.

Stabæk er eliteseriens svakeste lag på papiret, og kan fort være et lag Start må legge bak seg for å holde plassen. Men tap i dag ville nok det løpet vært kjørt. Nå er Start på skuddhold igjen.

Det er fremdeles svak kvalitet i det meste Start foretar seg. Men dagens seier gir selvtillit og et lite pusterom før sommerpausen. Håpet er at Start kan bruke ferien godt.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicholas Giovanni Vis innlegg
    Hvem har gitt deg rett til å diktere når folk skal skrive positive ting Frankie??
    Jeg dikterer ingenting jeg. Jeg bare påpeker fakta og det er at det blir skrevet side opp og side ned her inne når Start taper, mens folk flest holder seg borte når man gjor det bra. Det er hyggelig at folk kommer inn her og skriver noe positivt. Start leverer ikke årsbeste men de slo et godt lag som hadde vunnet 4 av 6 hjemmekamper bl.a mot Godset i forrige hjemmekamp.
    Man kan alltids finne noe positivt i en kamp som i dag, og det er hyggelig at folk skriver også når vi vinner.

Ser man på VG sin oversikt vinner vi sjansestatistikken 6-4 og vi blir snytt for et straffespark. Hjemmelaget skaper lite store sjanser og scorer på et meget bra frispark..

EN ting til: Start har spilt 7 bortekamper og kun 5 hjemmekamper til nå, og har nå fått en liten luke fra de som ligger helt nederst selv om det kan endre seg raskt.

Rosenborg vant en sterk seier i dag og har kanskje fått litt mer selvtillit, men samtidig så er Bille Nielsen ute med skade og Stefan Strandberg vil trolig heller ikke få spille mot Start, så det blir veldig spennende å se hvordan vi klarer oss mot RBK. En seier der vil bety utrolig mye og vil sette en forelopig stopper på maset om at Mjelde må sparkes!

I dag har vi uansett lov til å kose oss litt og bruke tastaturet til å skrive noe positivt. Det fortjener gutta etter en lang rekke med svake kamper. Nå har vi vunnet klart i cupen og deretter slått et godt Stabaek-lag og jeg gleder meg villt til RBK kommer til torsdag!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Jeg var selv på nadderud og mener frisparket stabæk scorer på er mer angrepsfeil en forsvarsfeil siden stabækspilleren løper rett i berger. Noen som kan si meg hva som er rett?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Markusbukken Vis innlegg
    Jeg var selv på nadderud og mener frisparket stabæk scorer på er mer angrepsfeil en forsvarsfeil siden stabækspilleren løper rett i berger. Noen som kan si meg hva som er rett?
    Jeg synes det ser ut som Berger tar et skritt til siden og obstruerer angriperen.

Det jeg lurer på er om skuddet går igjenom muren eller rundt? TV-bildene er ikke så gode..

EDIT - Skuddet går mer eller mindre rett i gjennom muren. Svakt.
    Sist endret av krs : 06-09-2014 kl 23:27
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Dette skaper positiv energi inn mot RBK, ja. Men det holder ikke å vinne èn kamp på rad. Nå har vi to hjemmekamper på rad - og det er på SSA vi må redde sesongen. Håper det var "gamechanger" vi så idag.

Ironisk nok var det avgjørende 1-2 målet en kombo av to elementer som har fungert strålende før, men som har blitt ditchet når det funket som best; Tripic på venstreving og Castro i scoringsfom på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Frisparket var helt klart det markusbukken. Berger hiver seg inn i spilleren.
    Kampen i dag gledet meg stort, spillet var kanskje ikke all verdens, og vi har fortsatt de samme idiotiske kollapsene i forsvar, som heldigvis bare ble et mål i mot, men vi vant. Og jeg syns gutta kjempet bra, og det at de stod opp når de fikk 1-1 i trynet, og greide å dra seieren i land i en tøff periode er utrolig bra.
    Jeg er også enig i at Tripic burde starte. Hva er grunnen til at han var benka? Forøvrig har jeg også sansen for Asante, og ønsker plass til både asante og Tripic, samt Børufsen i angrep. Mener det kan bli en utrolig farlig trio. Sammen med Castro/vilhjamsson. Jeg har lyst å se asante på topp sammen med en av disse. Med Børufsen og Tripic på hver sin kant.

Nouri leverte en god kamp i dag, og burde nå ha gjort høyrebacken til sin. Glenn Andersen viser at han er mye bedre som midtstopper enn back. Han og berger hadde tilnærmet full kontroll på et tøft Stabækangrep(om vi ser bort i fra de hodeløse glippene).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fantastisk deilig med 3 poeng idag!! Jeg hadde det på følelsen at vi endelig skulle vinne idag og mot RBK på torsdag, deilig og ekstremt viktig at første matchball gikk inn!

Utrolig bra mål av Nouri, gratulerer med første i seniorfotball!

Har som sagt følelsen av seier også til torsdag... håper mange møter opp på stadion!

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-07-2016, 00:47
  2. 29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 11-07-2015, 00:41
  3. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 10:02
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  5. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •