Side 3 av 5 FørstFørst 12345 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg dikterer ingenting jeg. Jeg bare påpeker fakta og det er at det blir skrevet side opp og side ned her inne når Start taper, mens folk flest holder seg borte når man gjor det bra. Det er hyggelig at folk kommer inn her og skriver noe positivt.
    Man kan alltids finne noe positivt i en kamp som i dag, og det er hyggelig at folk skriver også når vi vinner.
    Når Start taper ytterligere forsterker det misnøyen med nåværende trenerteam; når vi vinner er det lite ved den überprimitive gampefotballen som frister til hallelujastemning eller rosende leserinnlegg i fevennen.

At det er relativt stille de få gangene vi vinner er ikke så overraskende. Jeg kommer ikke akkurat til å fortelle barnebarna om Vikstøls utligning på corner mot Sarp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Dere som syter over aktiviteten når lagt vinner kontra taper: Virket som det er et snev av forstyrrelser å holde på slik, på lik linje med de som smeller innom når det går mot.
    Slik har det vært, slik vil det være.
    Å skrive; Det blir nok lite aktivitet her inne fordi Start vant.
    Ærligtalt, det mangler kun underskrevet: Med hilsen .... 9 år

Som jeg før har følt det; Start spiller igjen en kamp der de fortjener minimum 1 poeng. I dag klarte vi å hente alle 3, og det var fortjent. Håper det kan snu nå, kjipt å se en kamp der man blir ranet, tuller det til eller bare nesten ..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Først og fremst: deilig med 3 poeng! Selv om det ikke var sprudlende angrepsfotball hadde Start grei kontroll gjennom hele kampen. I den situasjonen Start har rotet seg bort i, er poengene viktigst nå. Nå gjelder det å holde fokus på arbeidsoppgaver og ikke tro at man er verdensmester. Ny kamp venter allerede torsdag, og da må prestasjonen opp ytterligere ett hakk for å ta alle poengene.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Jeg kommer ikke akkurat til å fortelle barnebarna om Vikstøls utligning på corner mot Sarp.
    Greit nok. Du får heller fortelle om Nouris's stjernetreff. Det var morro for Nouri som ikke akkurat er en scoringsmaskin...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Godt med en seier igjen. En fortjent en etter min mening. Stabæk skapte lite sjanser, selv om Start gav de noen farlige cornere på slutten. Men vi skal helst ha poeng igjen allerede på torsdag, en seier er ikke nok til å berge oss.

Spørsmålet etter kampen, og som vi sikkert får se på torsdag, er om Start vant fordi vi var gode eller fordi Stabæk var dårlige. Stabæk har plukket mye poeng frem til nå, men de har også hatt utrolig mye marginer på sin side.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Deilig med seier. Et par positive ting, spesielt bakover og gøy med Castro som har scoret mye i det siste på 2 lag, cup osv, men mye å jobbe med og det er kanskje lettere å ta tak i det ved seier.
    Stabæk er et lag som jeg mener er mye mye dårlige enn tabellplasseringa. Spesielt defensivt. Så mye stang inn som de har hatt er nesten utrolig.

-Spissene i Hoff og Vilhjalmsson var igjen utrolig lite aktive.
    -Det lages grusomt mange frispark i farlige posisjoner.
    -Keeperplass. Igjen burde han tatt et mål. At han ikke engang beveger seg og prøver, er noe vi har sett gang etter gang. Han står bom stille. Helt det samme på Stabæks annullerte mål. Det er hans ansvar å stille opp muren selv om han ikke kan noe for at de hopper som høns i alle retninger. Setter en særdeles lav kar i muren. Ønsker meg sterkt ny keeper.
    -Til tider kan Starts forsvarere passeres som kniv i smør ved enkle dribleraid
    -Start prøvde igjen å ri inn en ledelse i mange mange minutter. Start har aldri og kommer aldri til å klare det. Skal Start vinne kamper må de finne en mye bedre balanse når de leder en kamp. Blir fort utrolig baktunge. Tommelfingerregel. Hvis ikke Start får et ledermål i det 80 minutt eller senere så vil start slippe inn mål ved å legge seg bakpå.
    -Følte det var noe halvhjertet over Start når de angrep og få som tør å avslutte. Kunne lett hatt mange flere mål med litt bedre presisjon i siste fase samt at de tør å prøve å få mål.
    -Mjelde. Hvordan den mannen klarer å forsvare at han bytter ut Tripic av sportslige grunner når mannen i stort sett i alle kamper er Starts beste, er for meg et mysterium. Hvordan forsvarer han at Gummi spiller?
    -Mjelde 2. Hvorfor setter han inn Sarr igjen? Mannen er en katastrofe som fotballspiller. Alt for sen. Typisk eksempel der han ser ut til å ha full kontroll rett etter han kom inn, men daffer så sent etter ballen at motstander snapper den og i steden lager han frispark og gult kort. Den kunne fort endt opp med baklengs pga hans udugelighet.

I neste kamp håper jeg at Mjelde bytter ut en av spissene og setter inn Castro. Vi har 2 spisser i dag som er vaksinert mot å score så da må han gjøre grep. Start 2 er plassen å få tilbake scoringsformen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg

-Spissene i Hoff og Vilhjalmsson var igjen utrolig lite aktive.
    Veldig enig. Skjønner spesielt ikke hvorfor Hoff får starte kamp etter kamp. Nå syns jeg Castro fortjener en startplass, men Mjelde sier i Fvn i dag at han ikke kan love det. Blir vel Matti og Hoff som vanlig...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg var mye opptatt i går kveld og måtte forlate radioen da det sto 1-1. Da var jeg (av gammel uvane) rimelig sikker på at Stabæk ville vinne kampen. I beste fall at resultatet ville stå seg. Så fikk jeg endelig sjekket det vidunderlige high tech-verktøyet tekst-tv da jeg kom hjem og så at det sto "Stabæk - Start 1-2". Ikke til å tro! Fantastisk følelse som var blandet med glede og overraskelse.

Jeg tror folk her inne har ganske forskjellige forventninger til Start. Noen blir happy ved uavgjort, andre viser nærmest avsky ved ettmålsseier pga dårlig/primitivt spill. For min del så tar jeg meg selv i å være fornøyd bare vi vinner. Jeg vil liksom ikke pirke noe dypere i det fordi...jeg vet jo at jeg ikke liker det som er på "undersiden". For setter man 2014-utgaven av klubben vår opp mot de virkelig gode periodene av stolte IK Starts historie, så kan man lett gremmes. Vi var kjent for å spille teknisk og underholdene fotball med en appell som nådde langt utover sørlandets grenser. Fikst, morsomt, "på hælen", lettbeint og - skal sies - tidvis ganske sårbart med tanke på motstandernes kontringsmuligheter. I dag er det mye gråstein og lite som minner om de gode søndagene med Matta, Totto, Myggen og Bolaños. (Dette er satt på spissen. De nevnte spilte tidvis elendig de òg. Bortsett fra Myggen, forresten, han spilte knapt dårlige kamper.) Nå har vi vært et middels/smådårlig lag såpass lenge at jeg tror mange av oss, ikke minst den yngste generasjonen, er så dårlig vant at vi innfinner oss med de middels prestasjonene (og knapt nok det) ispedd noen sjeldne oppturer. De som gjør at vi alltid har troen på noe større.

Når frustrasjonene blir for store, ender jeg ofte med å rasjonalisere det hele og sette mine oppgitte tanker i det økonomiske perspektivet. Det pleier å hjelpe (siden jeg ikke er revisor eller lignende). Start og økonomi har vært sørgelige saker i en årrekke, og har forringet rammevilkårene i mye større grad enn mange av oss kanskje liker å ta innover oss. Så da skal vi kanskje heller tenke slik at vi er en fattig klubb med en gjeng sammenraskede, okei spillere som tross alt spiller i landets øverste divisjon? Og faktisk kan spille festfotball et par-tre ganger pr sesong? Dog sjelden mer enn ettparogtjue minutter om gangen, må vite, men likevel. Enn så lenge lever jeg etter filosofien "forventer lite, blir heller ekstra glad." Downsiden med dette er at hverdagsentusiasmen er laber. En ny spiller inn? Å ja. Spiller N.N. skadet? Akkurat, ja. Treningene den siste uka har vært veldig bra? Så greit, da.

Heia Ztart...zzz....
    Sist endret av Fish : 06-10-2014 kl 13:08

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    -Keeperplass. Igjen burde han tatt et mål. At han ikke engang beveger seg og prøver, er noe vi har sett gang etter gang. Han står bom stille. Helt det samme på Stabæks annullerte mål. Det er hans ansvar å stille opp muren selv om han ikke kan noe for at de hopper som høns i alle retninger. Setter en særdeles lav kar i muren. Ønsker meg sterkt ny keeper.
    Uenig i at vi kan skylde på Opdal ved scoringen. Det var et meget bra frispark og man kan se på iallefall den ene reprisen av ballen blir skrudd rundt muren og det er utrolig vanskelig å gjore noe med. Vet ikke om Opdal ser ballen heller, og at det er derfor han ikke kaster seg. Et meget bra skudd. Et keeperbytte denne sesongen er jo helt uaktuelt da Reinertsen ikke har samme kvalitet/rutine som Opdal, så ikke noe vits å diskutere det nå. Hva som skjer etter sesongen er en annen ting..

I neste kamp håper jeg at Mjelde bytter ut en av spissene og setter inn Castro. Vi har 2 spisser i dag som er vaksinert mot å score så da må han gjøre grep. Start 2 er plassen å få tilbake scoringsformen.
    Vilhjalmsson scoret jo 2 fine mål mot Vard, så helt vaksinert er han da ikke. Samtidig så vet vi alle at selvtillit er utrolig viktig for en spiss, og Mjelde håper vel at spesielt Vilhjalmsson finner tilbake til formen han hadde andre halvdel av 2013-sesongen. Jeg mener Matthias er den beste spissen vi har og at det bare er snakk om tid fQr han begynner å score igjen.. Jeg vil si at Hoff er den som evt vil bli byttes ut med Castro, men samtidig vil kanskje Mjelde ha en spiller som Castro som kan komme inn i 2.omg når andre begynner å bli tomme..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Blir nok lite aktivitet her inne i dag (og i morra) siden Start vant. Det er dessverre altfor mange som ikke vil skrive noe positivt og dermed holder seg borte
    Er jo omvendt med deg. Ser lite til deg når Start taper...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Greit nok. Du får heller fortelle om Nouris's stjernetreff. Det var morro for Nouri som ikke akkurat er en scoringsmaskin...
    Veldig gjerne! Nouri er min absolutte favoritt i dagens seniorstall. Unner ham den.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Er jo omvendt med deg. Ser lite til deg når Start taper...
    Er det noen man ser mye til her inne, uavhengig av resultater så er det Frankieboy, så den kan du bare droppe.

Jevnt over bør ganske mange stikke fingeren i jorden i forhold til hvilke forventninger man kan ha til dette laget. Slik Fish så treffende oppsumerer det nedenfor. For mange er det nok da fristende å søke "trøst" som suporter av en klubb i en av de større ligaene….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Jevnt over bør ganske mange stikke fingeren i jorden i forhold til hvilke forventninger man kan ha til dette laget.
    Du finner vel knapt noen brukere som har forventninger til dette laget. Misnøyen går på at det ut fra klubbens forutsetninger ikke er noe som hindrer oss i å etablere oss som et lag på øvre halvdel. Vi har et strålende stadion, gode fasiliteter, en hel landsdel for oss selv, flere talentfabrikker i lokalområdet og en administrasjon som gjør en god jobb med å holde skuta flytende. Klubber som for få år siden var langt bak Start har tatt sjumilssteg forbi, og det skyldes utelukkende hovedtreners bevisste strategivalg.

Mads Stokkelien hadde sannsynligvis aldri fått debutere om Mons kom hit et par år tidligere. Hva hadde skjedd med Martin Ødegaard i Start? Hva kommer til å skje med Kristoffer Ajer?
    Sist endret av BruerVockid : 06-10-2014 kl 17:29

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Jevnt over bør ganske mange stikke fingeren i jorden i forhold til hvilke forventninger man kan ha til dette laget.
    Start har stolte tradisjoner. Klubben har historisk sett fått frem mange spennende unge spillere, spilt underholdende og attraktiv fotball og tidvis levert småpene resultater.

En gang ble klubben kalt Sørlandets stolthet. I dette historiske lyset kan man kanskje hevde at enkelte supportere har overdrevne forventninger. Men hva skal man egentlig forvente?

Start er en landsdelsklubb som kan plukke talenter fra et relativt omfattende omland. Klubben har fire andredivisjonsklubben i umiddelbar nærhet. Budsjett, lønnsnivå og transfermidler står neppe vesentlig tilbake for de fleste andre klubbene i eliteserien. Rammebetingelsene burde sikre Start en plass midt på treet i eliteserien, noe som også er klubbens målsetting.

Dette betyr vel at man burde kunne ha realistiske forventninger om at Start vinner like ofte som de taper. At Start evner å produsere spillersalg og egne talenter på linje med gjennomsnittet av norske eliteserielag. Og at laget burde få på plass grunnspill, pasningskvalitet og underholdningsverdi på nivå med de mange klubbene det er naturlig å sammenligne seg med ut fra rammer.

Faktum er at Start i liten grad oppfyller noen av disse forventningene. Det handler definitivt ikke om rammebetingelser.

Så kan man saktens ergre seg over at forumet oversvømmes med misnøye når laget taper, mens stemningen er avmålt etter seier. Til en viss grad kan dette kanskje forklares med for høye forvetninger og typisk sørlandsk sutrekultur. Men kritikken mot Mjelde stikker nok for mange vesentlig dypere enn mangel på resultater. De som mener Mjelde er feil mann blir ikke omvendt av en enslig seier i ny og ne. Så lenge Mjelde står for en fotball- og talentfilosofi han plukket opp i Lillestrøm under Ivar Hoff, så nytter det ikke med resultater i underkant av eller i tråd med forventingene. Han må levere godt over forventning om han skal kompensere for alle de områdene han systematisk forsømmer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg er imponert over at man etter en slik seier presterer å skrive 2 linjer om hva som var bra, før man skriver over 10 ganger så mange linjer om alt som var dårlig. Uansett hvordan man snur og vender på det har man da et negativt fokus, og forsøker etter beste evne å lete etter ting å klage på. Jeg sitter med følelsen av at selv om man rundspilte real Madrid på bortebane og vant tosifret, så ville fokuset da ha vært alt som start var dårlige på, hvor dårlig Mjelde var som trener og hvordan det var real Madrid som var dårlige og ikke vi som var gode. Seiere forklares med at motstanderen var dårlig, mens tap forklares med at vi var dårlige. Merkelige greier...
    Sist endret av jbasma : 06-10-2014 kl 19:27

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Hadde vi vunnet tosifret mot real madrid på bortebane, så hadde dette ALDRI vært en problemstilling.. :P

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Selv om man er litt i utakt med trendene i tiden og Starts "identitet" (sommerdagene på 70/80/90-tallet?), så lurer jeg på om det vi egentlig trenger er en evolusjon eller en revolusjon...

Kan man klare å ansette folk som revolusjonært snur skuta inn på "rett kurs" over kort tid og samtidig leverer resultater som gjør av man holder seg flytende? Eller er det evolusjonære prosjektet man kjører nå det mest fornuftige? (noen vil sikkert protestere på betegnelsen "evolusjon" på dagens regime, men ikke glem at det skjer en del positive ting på talentutviklingsfronten også i Start for tiden, og at man har en del "tapte år" å ta igjen.)

Jeg føler ikke svaret på dette litt konstruerte dilemma gir seg selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Jeg er imponert over at man etter en slik seier presterer å skrive 2 linjer om hva som var bra, før man skriver over 10 ganger så mange linjer om alt som var dårlig. Uansett hvordan man snur og vender på det har man da et negativt fokus, og forsøker etter beste evne å lete etter ting å klage på. Jeg sitter med følelsen av at selv om man rundspilte real Madrid på bortebane og vant tosifret, så ville fokuset da ha vært alt som start var dårlige på, hvor dårlig Mjelde var som trener og hvordan det var real Madrid som var dårlige og ikke vi som var gode. Seiere forklares med at motstanderen var dårlig, mens tap forklares med at vi var dårlige. Merkelige greier...
    Syntes du virkelig det er rart?
    De samme problemene som påpekes av vinne og flere ser en jo i stort sett alle kampene-
    Det er noe fundamentalt galt med måten Start blir ledet på og spiller på. En så det i fjor og en ser det i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Uenig i at vi kan skylde på Opdal ved scoringen. Det var et meget bra frispark og man kan se på iallefall den ene reprisen av ballen blir skrudd rundt muren og det er utrolig vanskelig å gjore noe med. Vet ikke om Opdal ser ballen heller, og at det er derfor han ikke kaster seg. Et meget bra skudd. Et keeperbytte denne sesongen er jo helt uaktuelt da Reinertsen ikke har samme kvalitet/rutine som Opdal, så ikke noe vits å diskutere det nå. Hva som skjer etter sesongen er en annen ting..

Vilhjalmsson scoret jo 2 fine mål mot Vard, så helt vaksinert er han da ikke. Samtidig så vet vi alle at selvtillit er utrolig viktig for en spiss, og Mjelde håper vel at spesielt Vilhjalmsson finner tilbake til formen han hadde andre halvdel av 2013-sesongen. Jeg mener Matthias er den beste spissen vi har og at det bare er snakk om tid fQr han begynner å score igjen.. Jeg vil si at Hoff er den som evt vil bli byttes ut med Castro, men samtidig vil kanskje Mjelde ha en spiller som Castro som kan komme inn i 2.omg når andre begynner å bli tomme..
    Veldig uenig. Opdal stod som en sekk. En har sett det før. Det er også hans ansvar å dirigere muren.

Ja Vilhjalmsson scoret 2 mot Vard. De er i 2 div!!!!!! Han har spilt en rekke kamper i eliten i år uten å score og det er måte på hvor lenge en skal vente på han. I fjor skjerpet han seg ikke før han ble benket eller fikk kniven på strupen. Kanskje han trenger det samme i år. Forstår ikke hvorfor ikke heller Mjelde lar han spille på Start2 og få opp scoringsteften der. På den andre side er kanskje Hoff enda dvassere, men han har i det minste scoret 2. Jeg ønsker spisser som scorer. Ikke spisser som løper rundt som defensive midtbanespillere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nei Opdal er ikke på noen måte skyld i skåringen. Muren stod på riktig plass. Problemet var de som stod i mur som ikke klarte å stå samlet. Hadde enda skuddet gått i "keeperhjørnet" kunne dette vært noe å diskutere, men det er ikke tilfellet her….
    --

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-06-2016, 23:47
  2. 29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 11-06-2015, 23:41
  3. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 09:02
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  5. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •