Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

13.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)

TID: Torsdag 12.Juni kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: www.rbk.no
    Kjernen's hjemmeside: http://kjernen.com
    Kjernen's kamptråd: Forumet deres er jo bare jalla og har ingen kamptråd
    TABELLEN
    5. Rosenborg.. 12 5-5-2 22-16 20 poeng
    12. Start........ 12 3-3-6 15-20 12 poeng
    ROSENBORG BALLKLUBB
    Rosenborg ble stiftet i mai 1917 og er Norges mestvinnende klubb. De har hele 22 seriegull, 9 cupgull og er laget alle elsker å slå. Fra 1991 til 2004 vant de serien i 13 strake sesonger og spilte også regelmessig i Champions League i den perioden. Fra og med 2005 har laget slitt mer og i 2005 (da Start nesten vant seriegull) kom trønderne helt nede på en 7.plass. De tre siste sesongene har laget havnet på henholdsvis 3, 3 og 2.plass og det er mye som tyder på at dette er en plassering laget vil havne på også denne sesongen da Molde virker meget solide.

Etter den enorme suksessen klubben hadde i fra 91 til 04, tjente klubben enormt mye penger og har i mange år kunne handle helt på øverste hylle når de skulle hente spillere. Derfor oser det kvalitet av laget fra Trondheim, men spørsmålet er om de har hentet for mange "mette" spillere som ikke leverer like bra som de gjorde for noen sesonger siden. Det er helt klart at Per Joar Hansen ikke får ut nok av spillerne sine, og derfor er det mange som mener at Perry må byttes ut. Rosenborg ledelsen har derimot ikke gitt opp Hansen og gikk senest i forrige uke ut og gav beskjed om at treneren hadde full tillit.

Om treneren sitter trygt så er det uansett mye tull rundt klubben for tiden. To ganger har Nicki Bille Nielsen havnet i bråk og fått advarsler av Rosenborg-ledelsen, og nå sist nektet Stefan Strandberg å spille kampen mot LSK og alt rotet rundt dette overskygget totalt deres solide seier over LSK. I samme kamp ble forresten Nicki Bille Nielsen skadet, og både han og Stefan Strandberg er uaktuelle mot Start.

Rosenborg er faktisk det eneste laget som ikke har tapt på bortebane denne sesongen. Samtidig har de kun vunnet to (mot Sogndal og Sandnes Ulf) av de seks bortekampene laget har spilt mens de andre fire har endt med uavgjort.
    Hjemme på Lerkendal er det verre, der de har tapt både mot Molde (0-2), Stabæk (1-3) og i cupen mot Ranheim (3-4).
    Toppscorere for trønderne er Nicki Bille Nielsen, Alexander Søderlund og Tore Reginiussen, som alle har 3 nettkjenninger.
    Morten Gamst Pedersen har hele 6 målgivende pasninger og Start må passe på hans presise dødballfot i denne kampen. Best på VG sin børs er midtstopper Tore Reginiussen med et snitt på 5.36.

ROSENBORG's 5 SISTE KAMPER
    16.mai: Rosenborg - Stabæk 1-3 (Serie)
    19.mai: Sarpsborg 08 - Rosenborg 1-1 (Serie)
    24.mai: Strømsgodset - Rosenborg 1-1 (Serie)
    4.Juni: Rosenborg - Ranheim 3-4 (Cup)
    9.Juni: Rosenborg - Lillestrøm 3-1 (Serie)

IK START
    I siste kamp før ferien mangler vi Bismark Acosta (soner sin siste kamp etter sitt røde kort), Fernando Paniagua (skade) og Jesper Mathisen (skade). Bortsett fra disse kan vi nok stille med vårt antatt beste lag. Zlatko Tripic ble vraket sist, men er nok tilbake i denne kampen. Jeg tror vi starter med disse:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Glenn Andersen
    Markus Berger
    Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic
    Gudmundur Kristjansson
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot LSK søndag 6 juli kl.1800: (LSK spiller hjemme mot Strømsgodset torsdag kl.1900)
    START: Ernest Asante, Zlatko Tripic, Gudmundur Kristjanssonm, Markus Berger
    LILLESTRØM: Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Erling Knudtzon,

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Alejandro Castro er tilbake etter skaden han pådro seg da han ramlet på glatta i vinter. Nå har han i tillegg begynt å score og det legger litt press på spissene våre - som ikke akkurat bøtter inn mål for tiden. Castro scoret vinnermålet på mandag og er nok ikke langt unna en startoppstilling. Vilhjalmsson og Hoff var begge relativt svake mot Stabæk, men disse har spilt mye sammen og det er nok bare et tidsspørsmål før scoringene kommer. Vilhjalmsson scoret 2 ganger mot Vard i cupen og er nok veldig interessert å starte målkontoen også i serien. Jeg tror Mjelde starter med Hoff og Vilhjalmsson, men det er ingen tvil om at Castro har begynt å legge press på spissduoen. Dersom Mjelde ønsker å gi Castro sjansen fra start tror jeg det er Hoff som må vike..

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter 7 seriekamper på rad uten seier, kunne vi endelig juble for 3 poeng på Nadderud sist mandag. Det var utrolig viktig med en seier og når de andre resultatene stort sett gikk vår vei, fikk vi nå en liten luke ned til de som kjemper nederst på tabellen. Når det er sagt så skal det ikke mye til før vi blir tatt igjen så 3 poeng mot Rosenborg hadde virkelig gjort godt for alle oss som heier på de gule og svarte.

Rosenborg har hatt en turbulent uke, og selv om de spilte en god kamp og vant 3-1 mot Lillestrøm på mandag så er det ingen tvil om de gjerne ville vært foruten Strandberg-saken. Spørsmålet er om laget klarer å fortsette den gode kampen de hadde på mandag eller om de viser store svakheter - slik de gjorde mot Ranheim i cupen. Det er ingen som helst tvil om at Rosenborg har et vesentlig sterkere lag på papiret enn det Start har, men så skal heldigvis ikke kampen avgjøres på papiret.
    Denne kampen skal avgjøres på vår hjemmebane, foran mange tusen ville Sørlendinger og på et underlag som bortelaget ikke er vandt med. Jeg vil si det er en helt åpen kamp.

Dette er normalt en kamp som drar mange folk, og jeg tror det blir bra besøk også torsdag kveld. Det er ingen ting som er gøyere enn å se Start slå Rosenborg. Undertegnede var så heldig å få stå på gamle Kristiansand Stadion den 23.juni 1991 og se Start rundspille Rosenborg etter alle kunstens regler. Start scoret 5, brant et straffespark og mange andre sjanser og jeg tror aldri Rosenborg har blitt ydmyket mer enn de gjorde denne varme sommerdagen for 13 år siden.

Nå tror jeg ikke det blir en lignende kamp denne gangen, men jeg tror absolutt det kan bli en bra kamp og håper virkelig at mange Sørlendinger tar turen til Sparebanken Sør Arena. Det er meldt fint vær og Start kommer med selvtillit fra Stabæk-kampen. Det er mange Rosenborg-supportere rundt om i Norge så det er viktig at de som heier på Start i denne kampen kan bidra med samme stemning (eller bedre) som man hadde mot Vålerenga.

Det hjalp Start til poeng i den kampen og det hadde smakt utrolig godt med minst 1 poeng - men aller helst full pott mot laget hele Norge elsker å slå!

Velkommen på kamp!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 06-12-2014 kl 13:11

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Merkelig optimistisk i dag tidlig. Bruker de Skjelvik i midtforsvaret kommer han til å bli stresset av Hoff og Vilhjalmsson.

Optimismen går nok over etter frokost, men enn så lenge. God kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    5-1 var vel ti år tidligere :-) 1991...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Stemmer det ;-)

Det var en av mine første turer på gamle stadion. Minner det…

Dette er en vanskelig kamp. RBK er et såra dyr med stort potensiale. Intern uro pleier på sikt ofte å samle lag, og jeg frykter at vi ser et samlet og godt RBK i dag. De har problemer defensivit i den forstand at de mangler gode defensive spillere og må flytte ned noen midtbanespillere. Uansett blir dette knalltøft.

Håper vi får se mer til Castro i denne kampen. Han virker å være "på".
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Det er riktig at det var i 1991 (rettet nå), men samtidig var resultatet 5-0... Uansett mitt beste minne som Start-supporter!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det er riktig at det var i 1991 (rettet nå), men samtidig var resultatet 5-0... Uansett mitt beste minne som Start-supporter!
    Et godt minne ja. Men for meg er 1980 kampen mot RBK det største . Vant 4-3 og dermed serien for andre gang.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    På tide at vi begynner å vinne hjemmekamper nå. 1 hjemmeseier på 5 kamper er for dårlig. Men rbk er ikke så lette å slå, selv om de egentlig ikke imponerer spillemessig. Jeg ble ikke veldig skremt av det de viste mot lsk forrige kamp heller. Jeg ble mere skremt over hvor dårlige lsk var i den kampen.

Vi begynner å få litt flere folk å velge mellom nå. Mulig Tripic starter for Asante, og jeg tror at Castro får mere spilletid i dag. Så jeg tipper Asante og Castro starter på benken, og i så fall er det bra med krutt på benken, som kan snu kampen. Også får vi satse på at Gommi spiller som sist. Samme med Owello og forsvaret. De gjorde en god kamp mot Stabæk

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ja jeg håper vi kan fortsette den tendensen vi viste i forrige kamp! Virker som det er blitt trent mye samhandling de siste ukene, det begyner å vise resultater, men det kan enda bli bedre!

PS: her er en sprø idé; skal vi prøve å ikke bue på egne spillere og eget lag i dag? Selv om vi skulle ligge under til pause?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Håkon Opdal

Amin Nouri - Glenn Andersen - Markus Berger - Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic - Solomon Owello - Gudmundur Kristjansson - Espen Børufsen

Espen Hoff - Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Terje Reinertsen, Babacar Sarr, Robert Sandnes, Ernest Asante, Alexander Lind, Jon Hodnemyr og Alejandro Castro.

Som mot Stabæk men Tripic erstatter Asante i fra start…
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Der tok rbk ledelsen ja. Vi plukker ikke opp løpene fra midtbanen. Ble ikke imponert over Opdal heller. Nesten så den hadde gått inn selv om Søderlund pirker den i mål.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    0-2 etter 35 min. Natt-i-natt…...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uff - to sjanser to mål, og Brage Sandemoen som dommer. Er ikke så veldig optimistisk nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dessverre veldig enkle mål imot. Synes ikke Opdal imponerer på noen av målene. Dog ingen keepertabber. Rosenborg imponerer ikke, likevel ligger vi under 0-2.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Synes vi skal sette inn castro etter pause..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Når vi ikke scorer på de der, da blir det vanskelig...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    RBK har hatt to sjanser og scoret to ganger og når Zlatko ikke setter DEN, ja da blir det fryktelig vanskelig. Selv om banespillet fremover er ganske bra.

Mange rare dommeravgjørelser?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Berger var bra sist, men ved et par anledninger i dag blotter han sin store svakhet; tempoet. Kanskje hadde begge målene vært unngått hadde han hatt litt mere tempo i kroppen. Men den største tabben gjør Tripic. Den skal nesten ikke være mulig å bomme på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Trenden fortsetter. Motstanderene trenger knapt å skape sjanser for å score. Og når de gjør det blir vi så stresset at alt går i ball. Owello er tidvis flink til å styre sentralt og vende spillet, men alt i alt taper vi midtbanen. Og totalt sett skaper vi alt for lite, og da blir det ikke mye mål. Men dette kunne sett mye lysere ut om Tripic hadde satt sjansen på slutten. Nå ser det fryktelig vanskelig ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ingen bra omgang nei. Enig med Mjelde, vi ble særs hardt straffet. OK dommer

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Er enig i at Berger er treg i begge situasjoner, men etter min mening er det ikke hans feil. Det første målet burde Vikstøl avverget. Istedenfor å spurte hjem og stoppe pasningen lett, jogger han hjemover...utilgivelig. Andre målet synes jeg først er slett arbeid på midtbanen, deretter står Glenn for høyt i banen. Hadde Glenn ligget på linjen i forsvaret der hadde han lett avskjært den pasningen. Berger var i det minste på rett plass. Det kan man ikke si om Glenn og Rolf.

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 17:52
  3. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 20:54
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •