Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012

Hvorfor har aldri Start gode keepere?

Dette har vært en gåte for meg i mange år.
    Vi sies å ha ligaens beste keepertrener så hvorfor presterer de så elendig?

Opdal - etter min mening tidenes svakeste førstekeeper i Start siden 80 tallet. Helt ubrukelig i feltet, gjør rare ting med ballen i bena og stopper stort sett ingen skudd.
    Det var noe bedre før, men ikke så veldig. En må tilbake til Muraru og Frode Olsen før Start hadde en god keeper.

Vel 1 unntak i førstedivisjon. Han vi lånte fra Viking var bra, men vår keepertrener kan ikke ta æren for det. Han presterte med en gang han kom.

Så hvor scorter det? Keepertreninga eller vurderinga av keeperne de skal ha inn? Vil jo tro Ruthford er med i slike vurderinger også.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå må du slutte å tulle…

Ingen av målene i dag eller mot Stabæk, kan Opdal lastes for. Kenneth Høie spillte seg inn i landslagsdiskusjonen og Alexander Lund Hansen var en klassekeeper IMO.

Det skorter på flere områder i Start, men ikke på keeperarbeidet….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Er du helt blind. Vi har en keeper som hopper som en høns i feltet, slår i luften osv. Han tar ingenting. Problemet er at han ikke gjør så mange synlige tabber utenom feltarbeidet. Det blir slik: Ja han kunne kanskje tatt den, men så klandres han ikke. Men begynn å legg sammen hvor mange mål en god keeper hadde tatt, men som han aldri tar, så ser du hvorfor det scorter.

Målet mot Stabæk hadde en god keeper tatt. I hvert fall ikke stått der som en sekk. Det annullerte målet til Stabæk hadde en god keeper tatt. Opdal stod og kikket på fra 30 meter (skrått) Slik er det kamp etter kamp.

Ettersom det kanskje er lagets viktigste posisjon er det så utrolig trist at ikke flere peker på dette problemet. Han gj orde mye rart med beina etc mot RBK i dag og var helt fraværende når han burde ut i feltet. Et par av målene hadde også en god keeper tatt. Han fikk bare 4 på børsen av Fvn og de gir stort sett 5 till alle keepere.
    Sist endret av vinne : 06-12-2014 kl 19:59

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er i hvert fall veldig tydelig at du har fått nok av keeperen nå, når du har kommentert ham i de fleste trådene som er aktive nå.

Jeg synes ikke han er så dårlig som du får det til å virke... Jeg sier ikke han heller er fryktelig god, men for min del, virker han som en nokså gjennomsnitt TL-keeper på de fleste områder, hvor feltarbeidet nok er det svakeste.

Utover dét synes jeg det er rart å trekke fram samtlige keepere, da jeg sitter med motsatt inntrykk. Jeg føler egentlig at keeperplassen er en posisjon vi i det minste har hatt god kontroll på.

Høie, Lund Hansen, Nilssen, Østbø som du også nevner, og Espen Johnsen var alle gode keepere.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Så en treningskamp når Opdal kom med en Brannsupporter-. Han kondulerte med valget og sa - lurer på hvor lang tid det tar Start supporterne å se at han ikke holder eliterseriestandard. Han poengterte også at det tar tid for noen å se hans svakheter da han gjør få opplagte blundere.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Opdal har nå sluppet inn nest mest mål i eliteserien - hakk i plata

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Opdal har nå sluppet inn nest mest mål i eliteserien - hakk i plata
    Start har vært blant de lagene som har sluppet inn flest mål de siste sesongene vi har spilt i Tippeligaen. Dette handler ikke så mye om keeperen, men mer om tempo og duellkraft bakerst.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Alltid når dette blir tatt opp skjermes keeperne og forsvarsspillerne disses. Men faktum er at uansett hvilke forsvarsspillere vi bruker så er det like dårlig. Fellesnevneren er Opdal.

Nå må folk våkne opp. Følg med på hans feltarbeid, følg med på alle de målene som ikke direkte kan lastes keeper, men som en god keeper tar. Opdal tar de stort sett aldri.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Alltid når dette blir tatt opp skjermes keeperne og forsvarsspillerne disses. Men faktum er at uansett hvilke forsvarsspillere vi bruker så er det like dårlig. Fellesnevneren er Opdal.

Nå må folk våkne opp. Følg med på hans feltarbeid, følg med på alle de målene som ikke direkte kan lastes keeper, men som en god keeper tar. Opdal tar de stort sett aldri.
    Vi slapp inn mål i bøtter og spann med Høie og dels Lunna også… Opdal er ikke Casillias men vi har større problemer enn keeperplassen….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Glemt Espen Johnsen?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Glemt Espen Johnsen?
    Nei Espen Jonsen var sågar lanslagskeeper og er kanskje den norske keepere som har vært best på streken gjennom tidene. Der var han til tider enorm.

Grunnen til at jeg ikke nevnte han er at det ligger langt tilbake i tid, og er lite relevant for de problemene start har hatt de sieneste årene.

Jankulovski og Muraru (sikkert skrevet begge navnene feil, men skit la gå) var også veldig gode keepere…
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Nei Espen Jonsen var sågar lanslagskeeper og er kanskje den norske keepere som har vært best på streken gjennom tidene. Der var han til tider enorm.

Grunnen til at jeg ikke nevnte han er at det ligger langt tilbake i tid, og er lite relevant for de problemene start har hatt de sieneste årene.

Jankulovski og Muraru (sikkert skrevet begge navnene feil, men skit la gå) var også veldig gode keepere…
    Joda Espen Johnsen fortjener plass her. Jankulowski var god, men fikk jo nesten ikke tillit. Spilte lite så tar ikke han med. Muraru nevnte jeg.

Poenget er at alt er lenge siden. Start famler og famler rundt keeperplassen til de grader.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Synes kritikken av Håkon er fortjent. I løpet av de første ti minuttene i dag kastet han bort ballen tre ganger med elendige utspark. Rett etter den første scoringen ga han en helt unødvendig retur på et innlegg. Få åpenlyse tabber hjelper lite når han såpass ofte gjør små feil i det grunnleggende spillet. Prosjekt Opdal har vært en gigantisk flopp. Svakeste keeperen i Tippeligaen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg skal gi deg et jævla godt svar på dette:
    Fordi vi stort sett har hatt hummer og kanari i bakre rekker.
    Hva hadde verdens beste keeper vært foruten sitt forsvar
    Hva hadde verdens beste spiss vært uten sine eminente servitører

Filosofer, reflekter og konkluder

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Forsvarsrekka er ikke ansvarlig for Opdals sleivspark og farlige returer.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Opdal har ikke vært så god som jeg hadde håpet på, men å kalle han en gigantisk flopp syntes jeg er å ta i. Jeg syntes kjøpet til dels kan forsvares. Han hadde ikke prestert på en stund, men var i en periode før dette Norges landslagskeeper og håpet var vel at gamlesjefen skulle få frem det beste i han. Når det ikke har skjedd står Start igjen med skjegget i postkassen, med en svak og lite attraktiv keeper, pluss en økonomi som kanskje gjør det vanskelig å hente en ny uten at Opdal går ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Men det uttalte målet var å få Opdal opp på et nivå som gjorde ham til en naturlig landslagskandidat igjen. Jeg tror ikke det er noen norske keepere i Tippeligaen som er bak ham i den køen der. Da begynner det å minne om en flopp.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    At Opdal har vært en flopp kan jeg være enig i. Det var ordet gigantisk jeg syntes var for ekstremt. Dessuten så bør det ikke være slik at Start trenger en landslagskeeper for å holde seg oppe, heller bare en ok Tippeligakeeper. Det hadde vært nok for meg. For tiden er Opdal i det nedre sjiktet i Tippeligaen, og det er synd. Man kan jo håpe på at det snur, fordi han har bevist at han har Tippeliganivået inne, men det er lenge siden, så det ser ikke bra ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Forsvarsrekka er ikke ansvarlig for Opdals sleivspark og farlige returer.
    Da kan det jo også ha noe med å gjøre at vi har en keeper trener som har vært der alt for lenge?
    Det er lov å tenke lengre en nesa si.
    Nå du har fostret frem 0 landslagspillere, 1 fra egen stall som har vært av kvalitet. Og ingen reell utfordrer til 1 keeper som bryter igjennom.
    Alt dette på 20 år, ja hei og hopp for en keeper trener vi har

Jeg mener Opdal er av god kvalitet, vi kan sikkert diskutere flere ting han har gjort
    Sist endret av Steinar Lindgren : 06-15-2014 kl 18:19

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Da kan det jo også ha noe med å gjøre at vi har en keeper trener som har vært der alt for lenge?
    Det er lov å tenke lengre en nesa si.
    Nå du har fostret frem 0 landslagspillere, 1 fra egen stall som har vært av kvalitet. Og ingen reell utfordrer til 1 keeper som bryter igjennom.
    Alt dette på 20 år, ja hei og hopp for en keeper trener vi har

Jeg mener Opdal er av god kvalitet, vi kan sikkert diskutere flere ting han har gjort
    Både Espen Johnsen og Frode Olsen har flere landskamper og Kenneth Høie er ikke fryktelig langt unna….
    --

Lignende tråder

1. Hvor gode/dårlige er egentlig Start?
    By Franko in forum IK Start
    Svar: 5
    Siste innlegg: 09-28-2017, 23:12
  2. Hvor dårlige (gode) er egentlig Start
    By Franko in forum IK Start
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-24-2016, 23:29
  3. Gode nyheter-tråden
    By Swans Till I Die in forum IK Start