Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

14.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)

TID: Søndag 6.Juli kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Lillestrøm's hjemmeside: www.lsk.no
    Kanarifuglene's hjemmeside: www.kfl.no
    Kanarifuglene's kamptråd: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20139
    TABELLEN
    6. Lillestrøm... 13 6-3-4 23-14 21 poeng
    12. Start........ 13 3-3-7 17-24 12 poeng
    LILLESTRØM SPORTSKLUBB
    Lillestrøm Sportsklubb ble stiftet i 1917 og har siden da vunnet serien 5 ganger - senest i 1989. De har spilt 12 cupfinaler og vunnet 5 av disse - den siste så sent som i 2007.
    I de senere år har klubben 3 strake fjerdeplasser fra 2005 til 2007, men etter dette har laget havnet mellom 9 og 13 plass på tabellen. Laget har hatt bra med ressurser og har i de siste sesongene hentet profiler som Petter Vaagan Moen, Bjørn Helge Riise, Frode Kippe, Johan Anderson, Palmi Palmason og Erik Mjelde. Det er absolutt mange gode spillere i dette laget.
    Magnus Haglund er i sin tredje sesong som trener, og i øyeblikket ligger laget på en fin 6.plass - kun 3 poeng bak Godset på 2.plass. På bortebane har de spilt 6 kamper som har endt med 2 seire (Odd & Bodø/Glimt), 2 uavgjorte (Haugesund & VIF) og 2 tap (Rosenborg og Brann).

Toppscorere for laget fra Romerike er Erling Knudtzon og Moryke Fofana som begge har 4 scoringer hver. Begge to har masse fart og sistnevnte har en meget god teknikk i tillegg til et tungt skudd så begge må passes godt på i denne kampen. Petter Vaagan Moen har hele 5 målgivende og er også viktig i dette laget.

LILLESTRØM'S 5 SISTE KAMPER
    24.mai: Lillestrøm - Stabæk 5-1 (Serie)
    4.juni: Lillestrøm - Kongsvinger 4-1 (Cup)
    9.juni: Rosenborg - Lillestrøm 3-1 (Serie)
    12.juni: Lillestrøm - Strømsgodset 3-0 (Serie)
    27.juni: Aalesund - Lillestrøm 1-3 (Cup)

IK START
    Mjelde har antydet at han vil gjøre flere endringer på laget som tapte 2-3 i cupen mot Sarpsborg 08 og går det som Fevennen antyder så starter vi med disse:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Gudmundur Kristjansson
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff
    Babacar Sarr
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Zlatko Tripic

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp borte mot Sandnes Ulf lørdag 12 juli kl.1800: (Sandnes Ulf spiller borte mot Strømsgodset søndag kl.1530)
    START: Ernest Asante, Zlatko Tripic, Gudmundur Kristjansson
    SANDNES ULF: Kenneth Sola, Anel Raskaj, Tijan Jaiteh, Malaury Martin, Diego Rubio

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Start har også denne sesongen slitt veldig defensivt og har til nå sluppet inn 24 baklengsmål - noe som er tredje mest i Tippeligaen. Skal vi klare å unngå bunnstrid og eventuelt nedrykk så må denne delen forbedres betraktelig. Da hjelper det lite at vår beste forsvarspiller, Jesper Mathisen, er ute på ubestemt tid. Markus Berger har forlatt klubben og Glenn Andersen har heller ikke fungert optimalt. Dermed tyder ting på at Mjelde vil bruke Gummi som midtstopper sammen med Acosta. Vi vet Acosta er god men hvordan vil han fungere med Kristjansson som makker? Vi vet at Gummi er allsidig og kan spille mange plasser og vi får inderlig håpe at han kan lykkes bedre som midtstopper enn han har fungert på midtbanen de siste kamper. Jeg tror det er lurt å tenke nytt, selv om jeg aller helst skulle sett en fosterkning i denne lagdelen. Ideelt sett skulle vel også Acosta blitt brukt som defensiv midtbanespiller, men nå har vi knapt forsvarspillere og dermed må Mjelde bruke Acosta i midtforsvaret.
    Ukens spørsmålstegn er for meg utvilsomt Gummi Kristjansson og jeg håper virkelig at han og Acosta kan klare å stenge igjen forsvaret mot et godt offensivt Lillestrøm-lag.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Da var cupeventyret over for denne gang og alle kluter må settes inn for å redde plassen i Tippeligaen. Nå er det bare å glemme målsetningen om topp-8 for absolutt alt tyder på at dette blir en kamp om å redde plassen i Tippeligaen. Det er kun to poeng ned til direkte nedrykk og dermed blir hver eneste kamp framover som en cupfinale å regne. Vi må ta poeng, og jeg håper virkelig det begynner mot Lillestrøm.

Dette er en skummel kamp synes jeg. Start vil gå høyt ut og presse Lillestrøm bakover, og det tror jeg kan passe bortelaget i denne kampen. De har meget gode offensive spillere og ikke minst deres toppscorere Knudtzon og Fofana er utrolig gode. Knudtzon er utrolig rask og jeg vil ikke sette penger på at han ikke vil komme gjennom Start-forsvaret minst en gang. Heldigvis er han ganske ineffektiv og vi får håpe at han ikke har dagen foran mål. Fofana er en av Tippeligaens beste spillere når han er i form. Utrolig teknikk, god fart og har et tungt skudd. Klarer vi å stoppe disse to så er sjansen for at vi vinner absolutt brukbar.

Start sliter økonomisk (som vanlig) og går nå ut for å samle inn 5 millioner kroner fra næringslivet på Sørlandet. Det er ikke så mye mannen i gata kan gjøre med akkurat det, men en ting de fleste Sørlendinger kan gjøre i den situasjonen Start nå er i - er å bruke et par hundrelapper og ta turen til Sparebanken Sør Arena og hjelpe Start til 3 utrolig viktige poeng mot Lillestrøm. 200 kroner betyr ikke så mye for de fleste, men hvis 1000 mennesker gjør dette - så ramler det inn 200 000 kroner inn i en slunken Start-kasse.
    Men så er det noen (altfor mange vil jeg si) som sier: "Jeg vil ikke bruke penger på et lag som ikke vinner og som ikke spiller bra" eller "Jeg liker ikke Mjelde så jeg holder meg unna". Dette er så utrolig typisk Sørlendinger som kun tar turen hvis Start gjør det veldig bra, om den rette treneren er der, om været ikke er for fint - eller for stygt eller kampen ikke går på TV. I 2005 var vi alle Start-supportere og byen ble farget gul og svart og folk strømmet til Kristiansand Stadion.

Hva med å starte noe nytt? La oss SAMMEN hjelpe Start mot Norgestoppen av Norsk fotball. Det begynner med en enkel ting: Gå på kamp! Det er noe alle klarer! Skal vi unngå bunnstrid må hele Sørlandet bidra. Bedrifter med penger må hjelpe med de store beløpene mens de aller fleste andre kan bidra med 150-200 kroner for en billett til Sør Arena. I år skal vi redde plassen og da er første steg å ta poeng (aller helst tre) mot Kanarifuglene fra Lillestrøm.

God kamp alle Sørlendinger - og spesielt håper jeg på en god opplevelse for dem som tar turen til Sparebanken Sør Arena.

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 07-04-2014 kl 15:37

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    På tide å gjøre noe med hjemmestatistikken vår. 5 poeng på 6 kamper er under 1 poeng i snitt. Grusomme tall. Heldigvis er vi noe bedre borte og har i det minste klart 1 poeng i snitt på bortebane. Men jeg tror det blir tøft. LSK har vært gode, for jeg har sett de mye, siden jeg bor på romerike og de har nok fått i underkant av hva de har fortjent. Selv på Ullevål var de bedre enn Vif, selv om Vif ikke har tapt en eneste hjemmekamp.

LSK er favoritter her, det er opplagt. Og det defensive mot Sarpsborg var ganske tynne greier. Og er der vi nødt til å gjøre noe. Hvis ikke blir det nok en kamp som vi kommer dårlig ut av. For det er jo ikke sånn at vi er fryktelig imponerende fremover heller. Men hovedproblemet er defensivt.

Leser nå at Vaagan Moen, Riise, Andersson og Palmason alle er ute. Hvis dette stemmer, så burde mulighetene våre bli styrket betydelig.
    Sist endret av bosve : 07-06-2014 kl 00:38

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg

Leser nå at Vaagan Moen, Riise, Andersson og Palmason alle er ute. Hvis dette stemmer, så burde mulighetene våre bli styrket betydelig.
    Det er absolutt positivt, selv om jeg anser Fofana og Knudtzon som de farligste på LSK. Det hjelper uansett godt å slippe spesielt Vaagan Moen's dodballfot.

Blir spennende. 3 poeng hadde smakt sinnsykt deilig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Frykter at hurtige spillere som knudzon, fofana og høiland skal herje med det trege Forsvaret vårt. Hvis i tillegg de har vaagan Moen til å tre seg gjennom, ja da blir det stygt defensivt

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da fikk Raskaj hos Sandnes Ulf gult kort og må sone neste helg mot Start!

Greit det..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fikk sannelig tak i en gratisbillett til dagens kamp...

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Glenn på høyre, Gummi i midten, Sarr som defensiv midtbane, Tripic på høyresiden og Hoff ute av laget, til fordel for Castro.

Nouri inn for Glenn, og jeg hadde vært veldig fornøyd.

Lagoppstillinga:

Håkon Opdal

Glenn Andersen, Bismark Acosta, Gudmundur Kristjansson, Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic, Solomon Owello, Babacar Sarr, Espen Børufsen

Alejandro Castro, Matthias Vilhjalmsson.

Innbyttere: Terje Reinertsen, Amin Nouri, Robert Sandnes, Alexander Lind, Ernest Asante og Espen Hoff.

Ingen Ajer på benken, da..
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Glenn på høyre, Gummi i midten, Sarr som defensiv midtbane, Tripic på høyresiden og Hoff ute av laget, til fordel for Castro.

Nouri inn for Glenn, og jeg hadde vært veldig fornøyd.

Lagoppstillinga:

Håkon Opdal

Glenn Andersen, Bismark Acosta, Gudmundur Kristjansson, Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic, Solomon Owello, Babacar Sarr, Espen Børufsen

Alejandro Castro, Matthias Vilhjalmsson.

Innbyttere: Terje Reinertsen, Amin Nouri, Robert Sandnes, Alexander Lind, Ernest Asante og Espen Hoff.

Sarr, Gummi og Glenn håper jeg alle gjør gode kamper. Det er her jeg tror vi har størst utfordringer. Gummi har jeg knapt sett som stopper, og Sarr gjør sjelden gode kamper når han starter kampene. Og han er i periodevis ganske uoppmerksom. Og Glenn har tempoproblemer og håper han klarer å falle av når han skal. Er vel Fofana som spiller på ventre?, så han kan bli en ordtlig nøtt for Glenn. Teknisk er han også. På stopperplass har vi i det minste en stopper med bra fart i Acosta, så jeg er ikke like urolig der. Men Acosta og Gummi er vel ikke spesielt samspilte...(?)

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg

Ajer er ikke spilleberettighet fQr 15.juli. Han er nok med fast (i allefall i troppen) etter dette skal man tolke Mjelde's ros av spilleren i media

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Så hvar vider igjen en super ingrepen av oppdal stakkars litt uheldig igjen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Igjen så slipper vi inn mål rett etter at vi selv har scoret. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Vi får håpe williamson våkner og snart scorer

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av nikken saltomortale Vis innlegg
    Vi får håpe williamson våkner og snart scorer
    Bra 1 omgang. Full pupp fra start, selv om vi datt litt etter hvert naturlig nok. Straffen vi fikk var vi nok litt heldige med, selv om det nok var en liten dytt. Synd at vi nok engang får et noe billig baklengs imot. Sarr synes jeg har vært bra.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tripic vår beste spiller, men er til tider litt overtent og tenker veldig lite over hva han gjor... Utrolig tåpelig/merkelig opptreden da han kastet LSK sitt håndkle opp på tribunen. Det kastet gjorde at vi ikke kan bruke han i den UTROLIG viktige kampen mot Sandnes Ulf neste helg... Tullete og helt unodvendig!

Ellers var forste halvdel noe av det bedre jeg har sett på lang tid. Skikkelig trokk mot LSK, og selv om bortelaget har et par gode sjanser så styrer vi det meste!

Som vanlig så slipper vi oss ned etter at vi selv scorer forst, og dermed får vi en i trynet med en gang.

Svakt av Opdal, men han er vel dekket når skuddet kommer og det kommer fort - men en matchvinner-keeper hadde tatt den!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi trenger seier. Ålesund leder og har hoppa forbi oss, og Brann leder 2-0 og nærmer oss veldig...sånn som det ser ut nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Hva med og sette inn lind nå ut med williamson

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Fatastistico av tripic

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sarr best sammen mes tripic fantom kamp av start

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av nikken saltomortale Vis innlegg
    Sarr best sammen mes tripic fantom kamp av start
    Sarr har vært veldig bra og fungert meget godt sammen med Owello. Må også nevne Tripic og Owello. Håper at Sarr kan fortsette, for den plassen er flaskehalsen i Start, det så vi tydelig når vi hadde Heikkinen i fjor.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Meget bra innsats av gutta i dag. Hadde innsatsen vært som i dag i hele år, så hadde vi ikke ligget der vi gjør. Meget viktig seier også ift lagene bak oss. Og det som var mest gledelig var den sentrale midtbanen. Men innsatsen var bra over hele linja. Men Opdal må skjerpe seg litt, og Tripic gjør noe dumt som gjør at han ikke får spille neste kamp, og det er veldig synd, for han var vår kanskje beste spiller i dag.

Seieren, innsatsen og spillet er også viktig for å få tilbake publikum. Vi hadde kun 1 seier på hjemmebane før kampen startet, og det er mye av grunnen til at ikke flere folk kommer på kamp. Alt for mange velger å gjør noe annet når laget nesten aldri vinner.

Lignende tråder

1. 28 Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 14
    Siste innlegg: 10-24-2016, 13:28
  2. 24.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-20-2015, 15:36
  3. 1.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 93
    Siste innlegg: 04-08-2015, 20:45
  4. 28.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-28-2014, 21:54
  5. 6. Serierunde: Lillestrøm - Start (kamptråd)
    Svar: 49
    Siste innlegg: 04-29-2013, 19:13

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •