Side 1 av 11 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 222

Hybrid View

Member
    Ble medlem
    Dec 2013

Kristoffer Ajer

Kan ikkje skjønne annet enn at dette er det største talentet i klubben siden Kleiven og Børufsen kom opp, og trolig et enda større talent. Født i 1998, og herjet i JET-cupen. Sjå bare hva Andersson sier:

- Han er en meget bra spiller. For å være født i 1998, er han ganske unik, sier Andersson, som karakteriserer den tidligere LSK-spilleren som en hærfører på midten
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d#.U78FRvl_vwo

Kom fra LSK i vår siden foreldrene flyttet til Kristiansand. Han er høy, og har en enorm fysikk i kombinasjon med teknikk. Når får denne karen sine velfortjente minutter for A-laget?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Huseboe Vis innlegg
    Når får denne karen sine velfortjente minutter for A-laget?
    Jeg tror han får debuten hjemme mot Glimt den 19.juli... Trolig ikke fra start, men får nok sjansen litt uti 2.omg...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg tror han kommer til å sitte på benken ut sesongen, med mindre Gummi blir skadet og vi bare har en forsvarsspiller som er frisk. All historikk tilsier dessverre dette

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg tror han kommer til å sitte på benken ut sesongen, med mindre Gummi blir skadet og vi bare har en forsvarsspiller som er frisk. All historikk tilsier dessverre dette
    Historikken har ikke vist talenter like gode som Ajer. Her er flere ting som peker mot rask debut:

- Han var med i troppen i cupkampen mot Sarpsborg 08 etter kun kort tid i klubben.

- Mjelde brukte han på den antatte startoppstillingen i forrige uke da Sarr var borte.

- Ajer imponerte stort i Eliteturneringen og hevet Start laget veldig i folge rapportene jeg har lest i fevennen.

- Start har slitt med å finne en god sentral midtbanespiller og selv om Sarr var bra mot LSK har han ikke vaert stabil nok og er langtfra bankers på den plassen. Ajer har også andre kvaliteter som Sarr ikke har...

- Ajer virker som det klart storste talentet som har kommet innom Start de siste sesongene og selv om ikke Mjelde har gitt sjansen til talenter tidligere, så ser jeg ingen grunn til at ikke Ajer skal få sjansen.

- Kampen mot Glimt neste helg er perfekt. Da er han spilleberettighet, vi har hjemmekamp mot et lag vi skal kunne vinne mot.

Jeg tror Ajer får debuten i den kampen - enten fra start eller underveis. Om han starter avhenger mye av hva slags kamp Sarr har mot Sandnes Ulf i morra!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har aldri sett Ajer spille, men om beskrivelsen av talentet hans stemmer vil det være på grensen til kriminelt om han ikke får muligheten i TL ganske raskt. Mjelde etterlyste talenter som holder topp nasjonalt nivå i FVN for noen uker siden dersom han skulle satse på de. Det virker som om Ajer er på det nivået, så nå får vi se om Mjelde følger opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg kunne vært veldig enig med deg Frank, om ikke det hadde vært Mjeldes historikk i bruk av talenter.
    - Banens beste ser vi aldri i Start-trøya igjen
    - Klubbens talenter får ikke spilletid, selv i 1. divisjonskamper hvor vi allerede har rykket opp og/eller er garantert å vinne
    - Klubbens største talent blir avspist med så lite spilletid at han løper ut sin kontrakt og drar til England
    - Etter at Mjelde kom til klubben har han prioritert hardt arbeid fremfor talent, og det er hans egne ord!

Jeg er langt fra enig i all kritikken mot Mjelde, men akkurat på dette punktet har han skuffet særdeles stort! Det er så jeg synes synd på Ajer som kommer til klubben, for jeg er redd for at talentet hans skal skusles bort slik det ble gjort med Tronstad

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg er ikke i tvil om at Ajer er et MYE større talent enn det Tronstad var. Jeg har pratet med en del i Lillestrøm, og enkelte omtalte han som "klubbens største talent i nyere tid", og han er blitt vurdert av ekspertene som topp 3 i sin årgang (som bl.a inneholder hane Molde-spilleren alle ligger langflate etter). så denne gangen er det ikke tvil om at talentet er stort nok, så Mjelde kan ikke skylde på det. I Lillestrøm regnet man med at han etter hvert ville bli omskolert til midtstopper pga fysikken (195 cm høy). Jeg har ikke sett han spille selv, men ALLE jeg har pratet med har omtalt han med superlativer. Så dette er ilddåpen til Mjelde

Member
    Ble medlem
    Dec 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    "klubbens største talent i nyere tid"e
    ....vi skal ikke legge for mye forventningspress på unge mann Ajer. Det kan slå tilbake. Men at vi har fått et talent helt i den øverste klassen i Norge er det ingen tvil om. Fædrelandsvennen, de med mest innsikt i klubben, har kjørt fyren på forsiden en gang allerede. De har trolig sett Ajer på trening og gir noen stikk om at dette er et uvanlig talent, men har ikke tørt å ta den helt ut.

Føler meg sikker på at Ajer får spilletid. Fernando er vel tilbake nå, men både han og Owello lever farlig. Sarr bør selges etter sesongen. Han er altfor ujevn og er livsfarlig å ha på banen. Deilig å ha et virkelig stort talent i klubben igjen! Er lenge siden. Men ironisk nok er det jo ikke Start som skal ha æren. Ajer falt ned i lomma på klubben.
    Sist endret av Huseboe : 07-11-2014 kl 19:49

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har han inngått en kontrakt på 2,5 år....

Blir spennende dette....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skjedd noe siden forrige intervju?

Ennå mener Hauge det er for tidlig å gi 16-åringen sjansen i eliteserien, men han mener både han og trener Mons Ivar Mjelde skal løfte ham opp på det nivået.

- Han er fortsatt ung. Han har en god forståelse for spillet til å være så ung. Intensiteten, det trøkket og forflytningsevnen som er eliteserien, det må vi se nærmere på, og løfte ham opp på det nivået, sier Start-assistenten.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    Skjedd noe siden forrige intervju?

Ennå mener Hauge det er for tidlig å gi 16-åringen sjansen i eliteserien, men han mener både han og trener Mons Ivar Mjelde skal løfte ham opp på det nivået.

- Han er fortsatt ung. Han har en god forståelse for spillet til å være så ung. Intensiteten, det trøkket og forflytningsevnen som er eliteserien, det må vi se nærmere på, og løfte ham opp på det nivået, sier Start-assistenten.
    Ja, reagerte på det samme.. Håper ikke dette er nok et talent som ikke vil få spilletid fordi "Mjelde/Hauge" mener det for tidlig å gi gutten sjansen i Tippeligaen. Man har vel en unngutt i Godset som er enda yngre enn Ajer og som har fått massevis av spilletid. Er man god nok - er man gammel nok heter det.

Håper utsagnet til Hauge er kun for å unngå press på Ajer. Jeg tror og håper han får sine forste minutter mot Glimt til helga!

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Å herre. Om Ajer ikke får spilletid, vil det ikke overraske meg en plass. De lovnadene som kom fra Mjelde for rundt en mnd siden tok jeg med en stor klype salt. Mjelde og co har i alle fall hatt en rød tråd i spillerutvikling deres: Lovnader blir til ikke bra nok.

Tar sorgen på forskudd og er allerede oppgitt mtp Ajer. Så får jeg heller bli positivt overrasket.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Håper utsagnet til Hauge er kun for å unngå press på Ajer
    Evt. dempe forventningene til fansen om en plutselig satsing på en 16-åring som DM eller stopper.

Vet lite om Ajer, men han får nok ikke sjansen på en stund ennå. Muligens noen få minutter hvis vi er i klar ledelse. Tror nok han stiller bak både Fernando, Gummi og Acosta. Alt annet er en gledelig overraskelse.

Tipper han er typen til å takle det også. Treningsarenaen blir viktigst for ham fremover, uansett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Tror nok han stiller bak både Fernando, Gummi og Acosta. Alt annet er en gledelig overraskelse.

Tipper han er typen til å takle det også. Treningsarenaen blir viktigst for ham fremover, uansett.
    Enig i at han pr nå stiller bak disse tre, men med Acosta og Gummi som faste midtstoppere og Fernando på midten med Owello så skal det ikke mer til enn en skade/karantene fQr man må vurdere å bruke Ajer. Kan ikke se så mange andre foran Ajer enn disse tre.. Skulle en av stopperne bli skadet så kommer vel trolig Glenn inn i midten og Nouri ut på backen, og det er mulig dette også skjer om Fernando blir skadet/ikke fungerer - at Acosta blir flyttet fram og Glenn går inn sammen med Gummi?

Jeg synes uansett ikke vi burde rokke med midtstopper-duoen nå - som har spilt veldig bra de siste to kampene. Da vil jeg heller gi Ajer sjansen på defensiv midtbane i stedet for Fernando! Jeg tror Ajer blir med i troppen og at han er hoyaktuell for et innhopp mot slutten av kampen mot Glimt!

Ellers er jeg enig i at det virker som om Ajer ikke er utålmodig og det er veldig positivt. Jeg tror han er klar over at sjansen VIL komme om han bare fortsetter å trene godt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg har vært kritisk til Mjeldes manglende bruk av unge, lokale talenter.

Vi har sett juniorspillere bli kåret til banens beste i en sjelden sjanse fra start for deretter å bli henvist til tribunen og aldri noensinne spille igjen. Vi har sett juniorspillere ha en dårlig dag, bli ofret til pause og aldri spille mer til tross for at etablerte spillere har dårlige dager rett som det er, og aldri får samme nådeløse behandling.

Alle unge spillere i Start drømmer vel om å spille for førstelaget. Det er viktig at noen gis sjansen slik at veien ikke føles uendelig lang. Av og til må man være villig til å la unge spillere få føle på nivået og høste erfaringer. Det er en investering i fremtiden selv om det kan innebære kortsiktig svekkelse av førstelaget.

Om man leverer på trening over tid og presterer i kamp når man får sjansen, bør man belønnes med litt spilletid på førstelaget. De fleste talenter trenger litt godvilje og et lite dytt for å ta steget fra andrelagsfotball til førstelagsfotball.

Mjelde har vist særdeles lite interesse for talentene til nå. Derfor virker det merkverdig om Ajer får spilletid mot Glimt. For Ajer er jo knapt fylt 16 år. Han har definitivt ikke fortjent spilletid gjennom langvarig hardt arbeid på trening for han har jo akkurat kommet til klubben. Glimt-kampen er vel den første kampen han er spilleberettiget til.

Så ville det ikke nesten virke litt mot sin hensikt om Mjelde kaster innpå en guttespiller fra LSK etter uker i klubben, mens klubbens egne talenter i junioralder ikke er i nærheten av førstelaget?

Hvordan skal man tolke en slik handling? Er det et uttrykk for ny talentpolitikk, eller er det rett og slett et uttrykk for at denne Ajer er så god at han forsvarer en plass på laget? Eller er det slik at Ajer er en maskott og et alibi for Mjeldes manglende talentbruk?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Så ville det ikke nesten virke litt mot sin hensikt om Mjelde kaster innpå en guttespiller fra LSK etter uker i klubben, mens klubbens egne talenter i junioralder ikke er i nærheten av førstelaget?

Hvordan skal man tolke en slik handling? Er det et uttrykk for ny talentpolitikk, eller er det rett og slett et uttrykk for at denne Ajer er så god at han forsvarer en plass på laget? Eller er det slik at Ajer er en maskott og et alibi for Mjeldes manglende talentbruk?
    Jeg tror rett og slett at Ajer er såpass mye bedre enn de andre som har kjempet om spilletid for A-laget. Han spilte vel i Jet-turneringen på Hamar og var Starts klart beste spiller utifra det jeg har lest i media. Han spiller stadig med "beste-laget" på trening og jeg vil tro at han har gjort et godt inntrykk her - og at A-lagspill allerede mot Glimt er et tegn på at Mjelde har tro på spilleren. Jeg tror Mjelde's manglende bruk av unggutter er en kombinasjon av at det ikke har vaert gode nok talenter i klubben. Tronstad fikk jo ganske bra med sjanser i fjor, selv om han sikkert kunne spilt mer. Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg også at Mjelde jobber tett med Bård Borgersen og trener på Start-2 og at man har kommet fram til at de som er der ikke har hatt det som skal til for å lykkes på A-laget. Nå virker det som om alle er samstemte om at Ajer har det som trengs for å få spilletid.

Det blir utrolig spennende å se hvordan han klarer seg mot Glimt om han får sine forste minutter med Tippeligafotball. Steike å morro det hadde vaert om han imponerte og spilte seg til en fast plass på Starts midtbane!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tror rett og slett at Ajer er såpass mye bedre enn de andre som har kjempet om spilletid for A-laget. Han spilte vel i Jet-turneringen på Hamar og var Starts klart beste spiller utifra det jeg har lest i media. Han spiller stadig med "beste-laget" på trening og jeg vil tro at han har gjort et godt inntrykk her - og at A-lagspill allerede mot Glimt er et tegn på at Mjelde har tro på spilleren. Jeg tror Mjelde's manglende bruk av unggutter er en kombinasjon av at det ikke har vaert gode nok talenter i klubben. Tronstad fikk jo ganske bra med sjanser i fjor, selv om han sikkert kunne spilt mer. Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg også at Mjelde jobber tett med Bård Borgersen og trener på Start-2 og at man har kommet fram til at de som er der ikke har hatt det som skal til for å lykkes på A-laget. Nå virker det som om alle er samstemte om at Ajer har det som trengs for å få spilletid.

Det blir utrolig spennende å se hvordan han klarer seg mot Glimt om han får sine forste minutter med Tippeligafotball. Steike å morro det hadde vaert om han imponerte og spilte seg til en fast plass på Starts midtbane!
    Enig i dette. Ajer virker å være i en helt annen liga enn de andre ungguttene vi har hatt de siste årene.

Problemet til Tronstad var at han konkurrerte med Owello om den offensive midtbane rollen samtidig som Owello var en av våre beste spillere.

Uten sammenligning for øvrig - men talenter får ikke mange muligheter på høyre ving i Barcelona.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    - Etter at Babacar Sarr ble solgt, kommer Ajer nærmere laget. Jeg blir veldig overrasket om vi ikke ser ham på banen i løpet av lørdagens kamp, sier Mjelde.
    hvis dette stemmer får vi se ajer iløpet av lørdagen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ser noen nevner fysikken hans. Men noen kraftplugg vil jeg ikke si han er utifra bildet.(hvis bildet stemmer)
    https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=...2F%3B960%3B549

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er enig i at han ikke ser ut som en gigant, akkurat. Men de bildene som var først der, ser gamle ut, for de hvor han er i Start, ser han mer voksen ut.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •