Side 10 av 12 FørstFørst ... 89101112 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 222
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvorfor er det viktig at Start ikke får penger fra RBK og Molde?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg tror også at start tilstreber seg i å få mest penger.
    Synd men sant, viktigste er at han forsvinner ut og ikke til rbk, mfk
    Jeg selger gjerne til RBK eller Molde, hvis det er disse to som er villig til å tilby mest penger. Det vil nok også være best både for Ajer og for norsk fotball om han går til en av dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    For min del kan han gjerne gå til Molde eller RBK. Det er klubber vi ikke er i nærheten av å konkurrere med og det ville gavne norsk fotball om han forble i Norge et par år til. Problemet er vel mer at han ikke ønsker å gå til en norsk klubb. For meg er det viktigste at Start sitter igjen med en best mulig avtale (og når det er sagt hadde den beste avtalen vært at Ajer forlenget kontrakten med et par år). Det er for meg totalt irrelevant hvor han går så lenge Start sitter igjen med mest mulig penger. Når det er sagt så hadde jeg tenkt meg om noen ganger før jeg gikk til Celtic..

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Litt mere info fra fvn.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...e-682195_1.snd

For de som ikke har tilgang til fvn sine sider:

Fortsatt et stykke unna Ajer-avtale

Start og Celtic forhandler videre om Kristoffer Ajer.

Mandag kl. 24.00 stenger overgangsvinduet i Skottland. Det er ingen hemmelighet av Celtic ønsker å sikre seg underskriften til Starts stortalent Kristoffer Ajer.

17-åringen kom ikke på banen i fredagens treningskamp mot Bodø/Glimt, da Start og Celtic ble enige om at unggutten skulle bli spart for ikke å risikere noen skade.

Ifølge administrerende direktør i Start, Even Øgrey Brandsdal, forhandler fortsatt partene.

- Vi er egentlig alltid i forhandlinger, så lenge det ikke er enighet. Vi er fortsatt et stykke unna hverandre, sier han til Fædrelandsvennen.

Nå eller til sommeren?

Etter det Fædrelandsvennen kjenner til, ønsker Start et tosifret antall millionbeløp for å slippe Ajer, som var spilleren som spilte mest og scoret flest mål for sørlendingene i 2015-sesongen.

- Vi ønsker Kristoffer så lenge som mulig, det er det som er vårt utgangspunkt. Det ligger ikke bare økonomi i dette, sier Øgrey Brandsdal.

Et av punktene i forhandlingene er tidspunktet for en overgang; reiser Ajer nå eller til sommeren.

- Hvis vi klarer å bli enige, så blir vi nok enige om det også. Hvis vi skal ha Kristoffer fram til sommeren, så er det ikke så viktig med et overgangsvindu som stenger mandag, sier Øgrey Brandsdal.

Dersom Celtic ønsker Ajer nå, går det også an å legge inn et forbehold om medisinsk test på et senere tidspunkt i avtalen, slik at Ajer ikke nødvendigvis må reise til Skottland før vinduet stenger.

- Hvilke signaler har dere fått fra Ajer?

- Han forholder seg til det klubben gjør, og det er hans oppgave, sier Øgrey Brandsdal.

Fantastisk mulighet

Fredag kveld sa Ajer følgende om en eventuell overgang til Celtic;

- Det hadde vært fantastisk å få en sånn mulighet. Det er et topplag som vil ha meg, så det hadde selvfølgelig vært morsomt.

Da Fædrelandsvennen snakket med Ajer søndag, sa han at han tror han blir i Start fram til sommeren.

- Det ser sånn ut nå. Det er mulig jeg uansett reiser over for å snakke med Celtic, men jeg vet ikke når det eventuelt blir, sier han.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er litt usikker på hva jeg håper her. Selvsagt håper jeg Start får til en avtale med Celtic med 10+ millioner + videresalgprosenter, men skulle det ikke gå innen i morra kveld, så er det jo ikke krise om han blir i Start fram til sommerne. Hvis han storspiller, så vil mange flere klubber melde seg på, og det kan da presse prisen opp det også.. Er selvsagt lit mer usikkerhet rundt dette, så det beste er nok at han blir solgt nå... Det gir også Start tid til å hente og spille inn nye spillere!

Forsvinner han ikke hadde det beste jo vaert om Start fikk til en ny avtale med han med et par år lengre avtale, men med noen klausuler om at han kunne selges til utlandet for 10 mill eller mer... Det skjer nok neppe, da jeg vil tro at Start har provd den muligheten..

Skjer nok noe mer i morra vil jeg tro. Som andre sier så er det gunstig for Celtic å hente inn et stortalent som dette tidlig, fQr andre klubber kommer på banen. Det er også et trygt valg med norsk trener - og i en klubb der man stort sett vinner som man vil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Forsvinner han ikke hadde det beste jo vaert om Start fikk til en ny avtale med han med et par år lengre avtale, men med noen klausuler om at han kunne selges til utlandet for 10 mill eller mer... Det skjer nok neppe, da jeg vil tro at Start har provd den muligheten..
    Slike avtaler er ikke tillatt i Norge, altså "Release Clause". At klubber har en "Gentleman's Agreement" om at spilleren skal få gå til en utenlandsk klubb er ikke så uvanlig, men det er ikke tillatt å ha formelle avtaler på at spilleren kan gå til en gitt pris osv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    så er det jo ikke krise om han blir i Start fram til sommerne. Hvis han storspiller, så vil mange flere klubber melde seg på, og det kan da presse prisen opp det også.. .
    Hvordan kan det presse prisen opp at han blir i Start til sommeren? Da kan han skrive kontrakt med andre klubber og gå gratis når kontrakten går ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Hvordan kan det presse prisen opp at han blir i Start til sommeren? Da kan han skrive kontrakt med andre klubber og gå gratis når kontrakten går ut.
    Dersom det blir flere klubber som ønsker han, vil de måtte betale for han før sommeren for at han "garantert" går til dem, istedet for at han signerer gratis for en annen klubb når han blir Bosman. Så dersom en klubb legger inn et bud, må resten følge på får å henge med i konkurransen.
    Det er i hvertfall logikken bak det slik jeg ser det. Om det er realiteten er noe helt annet. Jeg tror vi må selge han nå, hvis ikke går han gratis på slutten av sesongen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Dersom det blir flere klubber som ønsker han, vil de måtte betale for han før sommeren for at han "garantert" går til dem, istedet for at han signerer gratis for en annen klubb når han blir Bosman. Så dersom en klubb legger inn et bud, må resten følge på får å henge med i konkurransen.
    Det er i hvertfall logikken bak det slik jeg ser det. Om det er realiteten er noe helt annet. Jeg tror vi må selge han nå, hvis ikke går han gratis på slutten av sesongen.
    Ja, riktig dette. Og i tillegg så har mange ligaer pause om sommeren og det er da man handler inn spillere og lar dem bli med i preseason. Forsvinner ikke Ajer nå, så tror jeg han blir solgt i sommer - til en klubb som vil bruke han i oppkjoringen til ny sesong. Og som Espen K G sier så kan det bli budkrig om flere store klubber er interesserte - og som tilbyr et bra tilbud for familien Ajer (det er vel så viktig som hva budet til Start er).

Jeg tror det er minimal sjanse for at Ajer spiller i Start i hele 2016.

Ellers er jeg enig i at det beste nok er om Ajer blir solgt nå - evt blir leid tilbake til Start fram til sommeren..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    "Budkrigen" om Ajer vil nok eventuelt dreie seg om personlige betingelser, og ikke overgangssum. Det er jo han som bestemmer hvor han vil gå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Da trenger man en voksen kar på midtbanen i erstatning , en heikkinen type.
    Da får vi ledere i alle ledd.
    Hadde jeg vært ajer hadde jeg sett det neste 1,5 året som spennende i Start.
    Celtic/ Skottland vet jeg ikke helt om er hans type fotball.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg er ganske overrasket over at det ikke ser ut til å bli en avtale med Celtic nå.*

Om rapportene om bud på £800 000 stemmer (og hvertfall godt over de £500 000 som det startet på) så er det et spesielt valg av Start å si nei. Og ganske ukarakteristisk av Brandsdal.*

Når klubben i tillegg henter en finne som CV-messig skulle være utenfor vår rekkevidde*så begynner jeg å lure på hvilke signaler Club21 har gitt. Start har jo bekreftet at de får ekstern hjelp med lønna til finnen, har de samme folka også bedt Start om å ha is i magen når det gjelder Ajer?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vi må ikke forhaste oss tenker jeg ordlyden er.. Ja
    Tipper de har full kontroll, men litt søkt for oss på sidelinja

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg las et sted at det stod om videresalgprosenten der Start onsket 30%, mens Celtic ikke ville gi dette. Tror de hadde kommet langt på vei med overgangsbelop, men Celtic ser vel i likhet med Start at Ajer fort kan forsvinne videre - for et betydelig hoyere belop ved en senere anledning.
    Håper Start står fast på en bra prosent ved et evt videresalg. Det kan bli god butikk om noen år..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg hadde nesten forventet at det enighet om en avtale i går, spesielt siden Ajer selv virket å være veldig interessert. Jeg håper ikke det foreløpige utfallet påvirker Ajer i for stor grad fremover. Ellers er jeg helt sikker på at Ajer vil ha flere muligheter å velge mellom til sommeren, og jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hvorfor Celtic skal være et veldig bra alternativ. Ligaen er nok ikke noe voldsomt steg opp fra vår egen, og Deila står i fare for å miste jobben.

For Start sin del er jeg usikker på hvilken betydning det har at det ikke ble noen avtale nå. Vi risikerer at han signerer en avtale til sommeren og går gratis etter sesongen. Da sitter vi kun igjen med utdanningskompensasjon. Samtidig gjør lånet vårt til Club21 at vi må ha en solid overgangssum for å kunne sitte igjen med noe som helt etter et salg. Dersom Celtic virkelig vil ha han er det imidlertid ikke sikkert kontraktslengden har så mye å si. For deres del vil jeg tro det er viktig å komme til en enighet med Start før Ajer eventuelt kan signere gratis for andre klubber. Da blir konkurransen desto større. Men det blir spennende å følge utviklingen, siste ordet er neppe sagt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    For Start sin del er jeg usikker på hvilken betydning det har at det ikke ble noen avtale nå. Vi risikerer at han signerer en avtale til sommeren og går gratis etter sesongen. Da sitter vi kun igjen med utdanningskompensasjon. Samtidig gjør lånet vårt til Club21 at vi må ha en solid overgangssum for å kunne sitte igjen med noe som helt etter et salg. .
    Sånn jeg har lest det så skal Club21 ha 5 mil av de neste spillersalg uansett hvem som blir solgt. Like greit å kvitte seg med dette så vi slipper å ha det hengende over oss. Det forsvinner ikke

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Vi risikerer at han signerer en avtale til sommeren og går gratis etter sesongen. Da sitter vi kun igjen med utdanningskompensasjon.
    Jeg tror ikke dette skjer. Grunnen er mest fordi de aller fleste europeiske ligaer har spillerpause og oppkjoring til ny sesong om sommeren og da er det perfekt å hente inn nye spillere. Det vil gagne både Ajer og laget at han blir med på en oppkjoring, og ikke blir kastet inn midt i en sesong - kun fordi klubben ville spare litt penger. Jeg er også rimelig sikker på at Ajer onsker å komme seg ut - hvis den rette klubben melder seg. Det kan fremdeles bli Celtic (i og med at de fremdeles forhandler) men spiller han bra i vårsesongen i Tippeligaen så vil mange klubber kaste seg inn i kampen..

Vi får se, men jeg kan ikke se for meg at Ajer fortsatt er Start-spiller etter sommeren - med mindre han pådrar seg en skade...

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ingen som fikk med seg denne http://www.tv2.no/a/8001983 ?
    Skotland, ja hele UK er vel isåfall utelukket. Lukter Tyskland, Nederland, evt Danmark ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Litt av ei nøtt å finne ut av.
    Signer 1,5 år, du er ung, start får en mer stabil sesong, cup finale.
    Er det interesse nå etter en mager sesong, er det garantert fler i 2017.
    Ta til vettet

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Vi får se, men jeg kan ikke se for meg at Ajer fortsatt er Start-spiller etter sommeren - med mindre han pådrar seg en skade...
    Alle signaler fra familien Ajer tyder på at han reiser til sommeren. Men det virker ikke som om de har noen entydig strategi for hvor og når ferden går videre. Celtics interesse var tydeligvis så smigrende at han gjerne ville dratt nå, selv om han bare uker tidligere sa han ønsket å bli i Start denne våren.

Jeg regner med at Start vil jobbe knallhardt for å selge Ajer i løpet av våren. Problemet er at Ajer selv har lite å vinne på å bli solgt i stengt vindu når han står fritt til å forhandle med andre klubber når vinduet åpner.

Dersom Ajer ikke selges før han selv fritt kan forhandle med andre klubber, stuper sjansene for at Start skal sitte igjen med de store pengene. Det er nok milevis forskjell på å forhandle pris for spiller som er inne i sitt siste kontraktsår og å forhandle kompensasjon for en spiller som allerede har signert for en ny klubb. At Start skal få gjennomslag for videresalgsprosenter i en slik kompensasjon fremstår i mine øyne lite realistisk.

Det hadde vært interessant å vite hva Celtic hadde å tilby. Ajer er ikke bedre enn at han enkelt kan erstattes for beskjedne midler, og markedsverdien hans er i beste fall høyst usikker nå som vinduet er stengt. Om Start hadde fått nok til å betale tilbake lånet til Club21, burde de nok latt ham gå.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •