Side 11 av 12 FørstFørst ... 9101112 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 222
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.sporten.com/nyhet/oddsen-...-deila-sparken

Dette øker vel ikke sjansene for at Ajer blir Celticspiller?

Vi har sett flere eksempler på at norske spillere følger norske managere. Spes Solskjær..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Molde er visstnok fremdeles svært interessert i å signere Ajer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hvorfor er det viktig at Start ikke får penger fra RBK og Molde?
    Fordi de er konkurrenter. Og fordi de sannsynligvis tjener mer på videresalg enn det Start gjør.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Molde er visstnok fremdeles svært interessert i å signere Ajer.
    Ajer har ved flere anledninger sagt at det er uaktuellt å gå til en annen norsk klubb. Bedre for utviklingen å spille fast i Start enn å sitte på benken i RBK eller Molde.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da var Ajer solgt:

http://www.tv2.no/sport/8042915/

Hvis disse tingene stemmer, er det fantastiske nyheter for oss:

"Start har tidligere uttalt at de ønsker seg opp mot ti millioner kroner for Ajer. Det er rimelig å anta at totalpakken, inkludert klausuler, ligger i området rundt Starts ønskede pris."

"Det internasjonale overgangsvinduet er stengt, noe som betyr at Ajer trolig gjennomfører første halvdel av Tippeliga-sesongen i Start før han legger Glasgow for sine føtter i sommer."

10 mill og overgang først i sommer. Det er jo helt perfekt...!
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Herlig. Håper virkelig vi har fått inn en videresalgsklausul, stor tro på at Celtic bare er en mellomstasjon.

Kan vi forvente oss litt investering i nye spillere allerede nå? Eller går pengene rett til gammel morro? Stallen skriker etter forbedringer, men med ett par-tre kvalitetsspillere inn kan vi kanskje yppe oss på øverste halvdel.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Høres bra ut dette ja. Sikrer oss Ajer i vårsesongen og at vi ikke blir sittende med smuler i kompensasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fem millioner går til å tilbakebetale et lån på fire millioner til Club21, som klubben var avhengig av for å redde lisensen før jul. Alt over det beholder Start, med mulig unntak av eventuell utdanningskompensasjon til LSK. Dersom opplysningene til TV2 stemmer høres det ut som en ok avtale, så lenge Start har sikret seg en god videresalgsprosent. Det er antakelig der den store verdien ligger på sikt.

Men det blir litt trist å miste Ajer. Han har et enormt potensiale som vi foreløpig bare har sett litt av. Jeg håper for Ajer og norsk fotball at Celtic klarer å utvikle han videre slik at han bir den spilleren han har potensiale til å bli. Men jeg er litt skeptisk til om de klarer det. Dersom Deila forsvinner ut kan det komme mange forandringer som ikke nødvendigvis er til fordel for en ung norsk spiller.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

10 mill og overgang først i sommer. Det er jo helt perfekt...!
    Fevennen skriver at det dreier seg om ca 8 millioner kroner, men i og med at Ajer blir i Start fram til sommeren - og da med kun 6 mnd igjen av kontrakten synes jeg dette er en grei losning. Hadde han gått nå i januar/februar hadde jeg vaert skuffet med 8 millioner, men i og med at vi får bruke han fram til sommeren synes jeg dette er greit.

Det var vel snakk om at noen penger blir betalt etter diverse vilkår som antall spilte kamper etc. Start må jo betale 5 mill til Club21 men håper at de er villige til å låne de tilbake så Start kan forsterke stallen. Det letes nå etter en midtbanespiller til...

Jeg håper inderlig at Start har en solid videresalgprosent her. Med 4-årskontrakt er det gode sjanser for at Ajer blir solgt videre i denne perioden og da kan det fort dryppe endel på Start. Håper de har minst 15 %..

Nei dette var en god losning. Morro for Ajer og så får vi bare håpe han får rikelig med spilletid - og at han imponerer der så han kan fortsette utviklingen!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Strålende at Start fikk solgt Ajer utenfor vinduet, for til sommeren ville verdien hans trolig vært dramatisk redusert. Nå får de både bruke ham i vårsesongen og penger når han drar.

Men med en overgangssum på åtte millioner inkludert milepælsbetaling, er det neppe penger til overs til erstatter når Club21 skal ha sine fem. Men det er uansett viktig å kvitte seg med lånet, og mye tyder vel på at Club21 kan være villige til å føre deler av summen tilbake til klubben.

Så kan vi jo bare krysse fingre og tær for at Ajer får tilstrekkelig med kamper og kanskje til og med utløser videresalgsprosenter. Jeg tror imidlertid ikke man skal ha for høye forventninger. Når man ser hvordan det har gått med andre nordmenn hentet av sparkede norske managere, så er nok ikke Ajers odds de aller beste.

Jeg er forundret over at Ajer velger som han gjør. Ajer har fremstått forbilledlig moden og reflektert for alderen i sin tid i Start, men her synes jeg han fremstår litt ung og dum.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Skjønner ikke helt hva han vil i Celtic, nivået der er vel ikke spesielt høyere enn her hjemme, lite konkurranse i den serien og noen fast plass på laget til å begynne med kan han vel glemme. Kan fort ende opp som benkesliter hvis han ikke hever seg fra det han viste i fjor. Noe spesielt stor utstillingsvindu er det vel heller ikke hvis han skal videre til en større klubb. Oser litt desperasjon etter å komme seg til utlandet dette. Men for Starts del er denne overgangen noe av det bedre vi kunne håpe på, 8-10 millioner for en spiller som man knapt har brukt noen ressurser på å få frem er jo ikke til å forakte.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2014
    Jeg er helt enig med Peder A. Sten og Kris81. Jeg skjønner ikke hvorfor han velger Celtic. Klart, rammene rundt er nok bedre, men ligaen er jo ikke noe å skryte av, så her tror jeg Ajer er blitt blendet av hypen som har vært rundt han, og følt han måtte ut nå. Jeg vet ikke hvilke klubber som har vært på banen, men jeg mener helt klart at Ajax i den nederlandske æresdivisjonen hadde passa Ajer mye bedre, og er et ti ganger bedre vindu videre enn Celtic.

Uansett, viktigst av alt er at dette blir bra for Start, og det er det :-)

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    Noe spesielt stor utstillingsvindu er det vel heller ikke hvis han skal videre til en større klubb.
    Jeg vet ikke helt jeg. Ila et drøyt år ble Wanyama, Forster og Virgil solgt til SFC for godt over 300 MNOK til sammen. I løpet av den perioden har det vel også blitt solgt et par spillere til WBA og Sunderland, så noe spesielt dårlig utstillingsvindu er det vel ikke? Når i tillegg Celtic er garantert spill i Europa hvert år, så gjør vel ikke det eksponeringen noe mindre?

For de som aldri har vært i Glasgow, og Celtic Park spesielt, så har dere gått glipp av noe. Stemningen der er helt magisk, og kanskje den beste arenaen jeg har vært på i Europa. Som ung fotballspiller, er det klart det burde bety mye, da hele ideen med å bli fotballstjerne vel er å spille foran fullsatte, øredøvende tribuner?

Et spennende valg av Ajer!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Jeg vet ikke helt jeg. Ila et drøyt år ble Wanyama, Forster og Virgil solgt til SFC for godt over 300 MNOK til sammen. I løpet av den perioden har det vel også blitt solgt et par spillere til WBA og Sunderland, så noe spesielt dårlig utstillingsvindu er det vel ikke? Når i tillegg Celtic er garantert spill i Europa hvert år, så gjør vel ikke det eksponeringen noe mindre?

For de som aldri har vært i Glasgow, og Celtic Park spesielt, så har dere gått glipp av noe. Stemningen der er helt magisk, og kanskje den beste arenaen jeg har vært på i Europa. Som ung fotballspiller, er det klart det burde bety mye, da hele ideen med å bli fotballstjerne vel er å spille foran fullsatte, øredøvende tribuner?

Et spennende valg av Ajer!
    Helt enig med Hoppalong her.

Jeg tror veien til England er vesentlig kortere som fotballspiller fra Celtic enn fra Start. Dessuten vil han nå spille foran flere titalls tusen annehver uke mens han i Start hadde spilt foran 3000-6000 hver uke.
    I tillegg er det norsk trener i tillegg til Stefan Johansen som gjor det tryggere for an 17-åring å reise. Han vil nå spille på et lag som styrer og vinner de fleste kamper og da er det lettere å bli lagt merke til enn om han spiller for et bunnlag i Tippeligaen.

Nei, dette valget forstår jeg veldig godt og jeg håper virkelig Ajer lykkes! Det er ikke altfor mange nordmenn som har lykkes på de britiske oyer så dette er kjempespennende!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Nei, dette valget forstår jeg veldig godt
    Ajer har vært krystallklar på at utvikling er det eneste som betyr noe i valg av klubb. I det perspektivet synes jeg valget fremstår lite gjennomtenkt. Spesielt med tanke på at manageren som henter ham, og som trolig er en vesentlig årsak til klubbvalget, trolig er ferdig før Ajer rekker frem til hotellet.

Men det er klart det er et spennende valg og en massiv klubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Det er vel ingen som helst tvil om at Ajer sin treningshverdag (som jo tross alt har mest å si for utviklingen hans) er bedre i Celtic enn Start? Det er på treningsfeltet hver dag det meste av utviklingen skjer, ikke i løpet av 90 min en gang i uka. Og veien til Premier League er vesentlig kortere fra Celtic.
    Og som Hoppalong nevner her; Å spille foran et fullsatt Celtic Park er noe av det ypperste man kan oppleve angående stemning.
    Sist endret av jbasma : 02-16-2016 kl 21:55 Årsak: trøkkleif

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Selvfølgelig er utviklingsmulighetene mye bedre i Celtic enn i Start. Sammenligningen kan jo ikke være Celtic vs Start, men Celtic vs en annen klubb der han får jevnlig førstelagsfotball. En norsk trener med en usikker fremtid og et publikum for forventer blendende offensiv fotball og storseier i hver eneste kamp er en usikker hverdag for en 17-åring. Man ser måten deler av supportermiljøet har vendt seg mot Stefan Johansen etter en dårlig sesong, og det er etter storspill i starten av celtickarrieren. Jeg håper han lykkes, men er overrasket over valget.

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Selvfølgelig er utviklingsmulighetene mye bedre i Celtic enn i Start. Sammenligningen kan jo ikke være Celtic vs Start, men Celtic vs en annen klubb der han får jevnlig førstelagsfotball. En norsk trener med en usikker fremtid og et publikum for forventer blendende offensiv fotball og storseier i hver eneste kamp er en usikker hverdag for en 17-åring. Man ser måten deler av supportermiljøet har vendt seg mot Stefan Johansen etter en dårlig sesong, og det er etter storspill i starten av celtickarrieren. Jeg håper han lykkes, men er overrasket over valget.
    Jeg er enig at klubber som Ajax, Lyon, Southampton, Sporting og Dortmund i teorien ville vært bedre valg dersom alt Ajer ønsket, var å optimalisere sin egen spillerutvikling frem til han fyller 22, og han i fotballen ansees som fullvoksen. Dette er spekulasjoner fra min side, men det kan jo tenkes at ingen av disse klubbene var interessert, og at Celtic derfor var hans beste alternativ?

Det kan faktisk også tenkes at det skotske lynnet og kulturen i Celtic faktisk er bedre for en 17-årings trivsel, enn hva den er i mer sydlandske klubber der konkurransen er mer cutthroat, og individualistene styrer showet? Og trivsel er avgjørende for optimal utvikling. Også har man jo språket da. Selv om det er vanskelig å skjønne en glaswegian, så tipper jeg Ajer klarer det bedre enn alternativene, med mindre han behersker nederlands, spansk, fransk ,tysk eller portugisisk.

Jeg bare spekulerer, men jeg tipper nok at hans goodfeel-følelse forrige gang han var på besøk også veide tungt i valget av klubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det kan fort bli en hoggestamme mot Deila om dette ikke går. Og veien til England og Leeds kan fort være realiteten som ett eksempel.
    Viktigste for en hver spiller ut av Norge er å finne sin plass i ett nytt land som appellerer til spillestilen og deg som spiller.
    Jeg tenker at ajer passer i en liga der ballbesittelse er viktigere enn fysisk tut og kjør fotball i Skottland.
    Uansett lykketil når tiden kommer, fasiliteter og nivå på crewet vil være hinsides mye høyere.

LSK avsluttet kontrakten med Ajer, da har ikke LSK krav på noe.
    Ellers ville det vært 100.000 pr år til fylte 21 år til LSK

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Jeg er enig at klubber som Ajax, Lyon, Southampton, Sporting og Dortmund i teorien ville vært bedre valg dersom alt Ajer ønsket, var å optimalisere sin egen spillerutvikling frem til han fyller 22, og han i fotballen ansees som fullvoksen. Dette er spekulasjoner fra min side, men det kan jo tenkes at ingen av disse klubbene var interessert, og at Celtic derfor var hans beste alternativ?

Det kan faktisk også tenkes at det skotske lynnet og kulturen i Celtic faktisk er bedre for en 17-årings trivsel, enn hva den er i mer sydlandske klubber der konkurransen er mer cutthroat, og individualistene styrer showet? Og trivsel er avgjørende for optimal utvikling. Også har man jo språket da. Selv om det er vanskelig å skjønne en glaswegian, så tipper jeg Ajer klarer det bedre enn alternativene, med mindre han behersker nederlands, spansk, fransk ,tysk eller portugisisk.

Jeg bare spekulerer, men jeg tipper nok at hans goodfeel-følelse forrige gang han var på besøk også veide tungt i valget av klubb.
    Det kan selvfølgelig være at Celtic var den eneste klubben som var interessert nå. Jeg tror uansett at flere hadde vært på banen om han hadde hatt is i magen frem til sommeren.

Det skokste lynnet og kulturen i Celtic er en av faktorene jeg er redd for skal hemme utviklingen til Ajer. Jeg er redd han ikke skal få tid til å feile, spesielt dersom Deila snart er ferdig.

Språk er et godt poeng, selv om det knapt kan kalles engelsk. Time will show. Håper jeg ikke har noe å bekymre meg for. Det viktigste er uansett at det virker som om Start har fått til en grei avtale.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •