Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 117
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)

TID: Søndag 10.August kl.1800
    STED: Lerkendal Stadion
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: www.rbk.no
    Kjernen's hjemmeside: www.kjernen.com
    TABELLEN
    5. Rosenborg.. 18 8-6-4 36-30 30 poeng
    9. Start......... 18 6-4-8 26-33 22 poeng
    ROSENBORG FK
    Rosenborg er den gamle storheten som til tross for masse penger og gode spillere, ikke får det helt til lenger. De har skiftet mange trenere de siste årene og savner den stabiliteten man hadde under Nils Arne Eggen. Nylig ble Per Joar Hansen sparket og Kåre Ingebrigtsen ble hentet inn for resten av sesongen. Det har ikke akkurat blitt noen braksuksess og laget har tapt begge seriekampene under Brutter'n. Det ble 1-3 i Molde og forrige kamp ble det 1-4 mot Stabæk. I Europacupen fikk man et godt resultat da laget vant 3-1 borte mot Sligo og dermed tok seg videre til 3.runde. Det må også nevnes at Rosenborg har hatt mange skader i det siste selv om de har en stor og bred stall. Det blir ikke seriegull denne sesongen og laget vil slite med å få medalje om man ikke får orden på spillet sitt.

Rosenborg er ute av cupen, men er med i Europacupen der det ble 0-0 borte mot Karabukspor i 3.runde. Returkampen ble spilt på Lerkendal sist torsdag (dette ble skrevet før den kampen så vet ikke hvordan det gikk).

Toppscorer for trønderne er Alexander Søderlund med 8 scoringer mens Riku Riski er nestemann på lista med 6 nettkjenninger. Morten Gamst Pedersen har 7 målgivende og har i tillegg 3 scoringer og er veldig farlig våpen - spesielt på dødballer.

Mike Jenssen og tidligere Start-keeper Alexander Lund Hansen er best på VG sin børs med et snitt på 5.33.

Laget har ingen karantener men hadde mange ute med skader i forrige kamp. Noen av spillerne som da manglet var Alexander Søderlund, Stefan Strandberg, Tore Reginiussen, Jonas Svensson og John Chibuike. I tillegg er jo Nicki Bille Nielsen borte så det er ingen tvil om at trønderne var betydelig svekket forrige helg. Det er usikkert hvor mange av disse som er tilbake mot Start, men Rosenborg skal også ut i Europa-cup kamp torsdag kveld som de trolig vil prioritere etter et sterkt 0-0 resultat i det første oppgjøret.

ROSENBORG'S 5 SISTE KAMPER
    24.juli: Sligo - Rosenborg 1-3 (E-cup - 2 runde)
    27.juli: Molde - Rosenborg 3-1 (Serie)
    31.juli: Karabukspor - Rosenborg 0-0 (E-cup - 3 runde)
    3.august: Stabæk - Rosenborg 4-1 (Serie)
    7.august: Rosenborg - Karabukspor ?-? (E-cup - 3 runde)

IK START
    Hos Start er Gummi Kristiansson tilbake fra karantene men det er usikkert om han tar plassen til Glenn Andersen som fungerte bra mot Molde sist. Jeg håper Nouri fortsetter på høyrebacken. Usikkert om Matthias Vilhjalmsson er tilbake, men hvis ikke fortsetter trolig Alexander Lind på den plassen. Jeg tror vi stiller nokså likt som mot Molde - kanskje med unntak av endring på spissplassen hvis Matthias er friskmeldt. Jeg tror vi starter slik som dette:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Glenn Andersen
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Zlatko Tripic
    Fernando Paniagua
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot Strømsgodset fredag 15 august kl.1900: (Godset spiller borte mot Odd lørdag kl.1800)
    START: Ernest Asante, Espen Børufsen, Rolf Daniel Vikstøl, Solomon Owello, Bismark Acosta
    STRØMSGODSET: Jarl André Storbæk, Lars Sætra, Lars Christopher Vilsvik

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Rundens spørsmålstegn settes ved Starts backer. Rosenborg har gode og raske kantspillere og derfor er det viktig at backene våre har dagen. Vikstøl er selvskrevet og så håper jeg virkelig at Amin Nouri tar den andre backen. Nouri har mye mer tempo enn Glenn Andersen og vi trenger det i denne kampen.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter fadesen i Haugesund så hevet vi oss flere hakk mot Molde og fikk med oss et viktig poeng mot et meget godt lag. Molde var totalt sett litt bedre enn oss, men det er lenge siden jeg har sett samme innsats fra de gule og svarte. Viser vi samme innsats i Trondheim så kan vi absolutt få med oss et godt resultat.

Rosenborg har slitt veldig i serien i det siste og med 1-4 i sekken mot nyopprykkede Stabæk forrige kamp så strutter ikke laget akkurat av selvtillit. Når de i tillegg sliter med skader og et tøft kampprogram har Sørlendingene en klart bedre inngang til kampen enn det hjemmelaget har.

MEN,uansett hvor mange spillere RBK har ute og uansett om de spiller kamp kun 3 dager tidligere, så blir ikke dette enkelt for Start. Rosenborg har klassespillere i alle lagdeler og Start er helt avhengige av at hele laget fungerer for at vi skal få med oss poeng hjem.

Vi er inne i en periode hvor iallefall jeg ikke regner med altfor mange poeng. Poenget mot Molde hadde jeg ikke regnet med, og derfor regner jeg det som et bonuspoeng. Kampen mot Rosenborg er også en slik kamp der jeg ikke forventer poeng, og derfor er det ren bonus om vi klarer å få med oss noe.

Rosenborg er nok fryktelig revansjesugne etter de to siste kampene i Tippeligaen, og selv om de har gitt opp gullkamp så forventes det helt klart medalje i serien. Da må lag som Start slås på hjemmebane. Jeg tror det blir en jevn kamp hvor det blir viktig for Start å holde nullen så lenge som mulig. Jeg er redd det kan bli et stygt resultat om hjemmelaget scorer tidlig, men skulle vi klare å få det første målet er alt mulig.

En ting er uansett helt sikkert. Start har alle tiders mulighet til å få med seg poeng fra Trondheim. Rosenborgs form, skader og tette kampprogram er en klar fordel for Start.

Ingenting hadde smakt bedre enn 3 deilige poeng i Trondheim - en bane hvor vi ofte har levert gode kamper!

God kamp alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 08-06-2014 kl 10:30

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Føler meg sikrere med "gummi" bak
    Om RBK ikke smører skoene med Zalo slik MFK gjorde kan det bli vondt i trondheim.
    Det er høyest mulig å putte 2 mål mot RBK, som bør holde til 1 poeng. Men det kommer ann på årvåkenheten bak og ikke gi rom på 20-25 meter som kan gi skudd muligheter og gode muligheter for servitører hos RBK.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Satser på ekstraomganger og skader som varer 4 dager på de fleste Rosenborg-spillerne i kveld. Vi har ihvertfall hatt flaks med tidspunkt vi møter Molde og Rosenborg

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Satser på ekstraomganger og skader som varer 4 dager på de fleste Rosenborg-spillerne i kveld. Vi har ihvertfall hatt flaks med tidspunkt vi møter Molde og Rosenborg
    Kunne ikke se på MFK at de hadde noe slitasje i troppen som gjorde det vanskelig mot oss.
    Det RBK trenger er kamper for å sette laget, med så stor tropp mener jeg det er kun positivt for RBK med kamp i dag og negativt for oss
    Skader blir noe annet

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Rbk røk ut på bortemål. Tror nok det kan sitte litt i. At de er litt slitne mentalt nå. Og to hviledager er ikke mer enn at de fort kan være litt slitne fysisk også. Ikke har de noe sjans på gullet heller. Det har ikke vi heller, men nå hadde vi ikke noe sjans på det før sesongen starten heller.(i praksis). Norge er virkelig på et lavmål internasjonalt nå. Rbk og Molde møter lag de fleste aldri har hørt om likevel ryker begge ut.

Jeg tror at sjansen vår til å ta full pott på Lerkendal sjelden har vært bedre enn nå. Også fordi at de ikke er veldig gode om dagen. Når Stabæk slår dem, kan vi også slå dem. Kåre Ingebrigtsen står vel fortsatt uten seier med laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Nærmest perfekt resultat for oss at de spilte uavgjort. De fikk en negativ opplevelse ved å gå ut med minst mulig margin, samtidig som de ikke fikk en opplevelse som fører til enorm revansjelyst, og de har en del spillere ute med skadeproblemer. En evt effekt av trenerbytte er også over (og den uteble jo)

Som bosve sier; jeg tror vi er ekstremt heldige med tidspunkt å møte dem på. Men det forutsetter fremdeels at vi leverer en meget god kamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er det lov å håpe på en liten bombe... Gleder meg til denne...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Nærmest perfekt resultat for oss at de spilte uavgjort. De fikk en negativ opplevelse ved å gå ut med minst mulig margin, samtidig som de ikke fikk en opplevelse som fører til enorm revansjelyst, og de har en del spillere ute med skadeproblemer. En evt effekt av trenerbytte er også over (og den uteble jo)

Som bosve sier; jeg tror vi er ekstremt heldige med tidspunkt å møte dem på. Men det forutsetter fremdeels at vi leverer en meget god kamp.
    I de fleste tilfeller av idrettpsykologi OM MAN tenker mentalt riktig etter en skuffelse/nedtur så bruker man den negative energien til å tenke positivt og djevelsk.
    Når man har tapt så vidt eller fått en i tryne, ikke noe er bedre å mentalt forberede seg på å slå tilbake.
    Først og fremst må evnen være der...det ser jeg ikke noe problem i for RBK mot Start.
    Start på sin side kan på lik måte forberede seg mentalt til kampen, her er også evnen til stede.
    For meg er det feil tidspunkt å møte RBK, men helt mulig å vinne mot RBK
    Start er på sett og vis inne i en god periode og RBK møter nok Start på et leit tidspunkt, de ville nok hatt denne i Oktober

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det viktigste årsaken til Start bør ha en god sjanse til å slå rbk er at rbk ikke spiller veldig godt om dagen. 1-1-2 har de på sine 4 siste kamper. Altså å slå Sogndal 1-0 er deres beste resultat de 4 siste kampene i tippeligaen.

De er på 5 plass. De har fått ny trener som har mindre å vise til enn deres foregående trener. En trener som bare for noen år siden var bilselger? her på romerike som jeg bor. Tror han var lei fotball. De har mistet sin kanskje beste spiller. Backen på Costa Rica som imponerte i VM og som skal til premier League. Så spørsmålet er om ikke rbk er på vei nedover på tabellen, men det er selvfølgelig tidlig å si.

Sist sleit vi med deres raske spisser(Søderlund og Riski). Men da stilte vi med Berger og Andersen.(julegave for raske spisser) Vi har mere tempo bak nå. Så jeg tror vi skal stille bedre rustet mot hurtige spisser. Men Søderlund har slitt med skade har han ikke?. I så fall bør vi ha en enda større sjanse. Men Søderlund og Riski har 8 og 6 mål hver, så de er ikke fryktinngytende. Personlig har jeg vært veldig lite imponert over rbk de gangene jeg har sett dem. De har et stopperpar som er duellsterke og sterke i lufta, men ganske trege, og dette bør vi utnytte. Matthias tror jeg ikke er rette mannen for oss i denne kampen.(akkurat som sist)
    Sist endret av bosve : 08-09-2014 kl 15:26

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ingen tvil om at RBK ikke er i sin beste form, men det er selvsagt ikke uten grunn at NT har odds 1.65 - 4.35 - 4.35. Det er vesentlig dårligere odds enn vi hadde mot Molde.

Rosenborg er soleklare favoritter.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Ingen tvil om at RBK ikke er i sin beste form, men det er selvsagt ikke uten grunn at NT har odds 1.65 - 4.35 - 4.35. Det er vesentlig dårligere odds enn vi hadde mot Molde.

Den oddsen er nok litt rar ja. Utifra at vi har tatt nesten like mange poeng borte i år, og rbk har vært svake i det siste, så mener jeg at den ikke reflekterer virkeligheten. Men samtidig om man vektlegger forrige bortekampen vår i Haugesund så kan man si at den oddsen er ganske god. Men jeg vil jo si at "hjerneblødningen" i Haugesund har vært mere unntaket i det siste. For det var nok årsværste. Samtidig som Haugesund var ganske bra i den kampen også.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Uansett av hvem Start møter når og hvor, så vet vi aldri hva vi får. Og Rosenborg virker ikke særlig stabile de heller. Her kan alt skje, men RBK er favoritter. Det er på tide at Bruttern får sin første seier, og Start virker i så måte som en perfekt motstander.

Start må fortsette med å spille kynisk, noe som fungerte i 2. omgang mot Molde. Syntes både Asante og Lind fortjener å starte. Et luksusproblem jeg frykter Mjelde overser og setter Matti rett inn uten å tenke. Valget mellom Gummi og Glenn på stopperplass kan bare baseres på hvem som gjør minst skade. Liten fordel Gummi med tanke på farten til Riski.

Håper på: Opdal - Nouri Gummi Acosta Vikstøl - Børufsen Owello Pan Tripic - Asante Hoff.

Eventuelt Børufsen ut, Asante ned og Lind inn på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    I følge fvn som så lagtreningen på torsdag er det mest sannsynlig med denne lagoppstillingen:
    Opdal – Nouri, Kristjansson, Acosta, Vikstøl – Asante, Owello, Paniagua, Børufsen – Hoff, Vilhjalmsson

Så Tripic er fremdeles litt usikker på grunn av låret. Håper det blir en endring, spesielt på topp, dersom han er spilleklar.

Ser også at Gamst er ute mot oss. Det er nok også en fordel vår vei. Han er om ikke annet en veldig god servitør på dødballer.
    Søderlund ser ut til å være kampklar derimot.

Tror det skal bli tøft å få med seg tre poeng, for på papiret så er de en god del bedre enn oss. Men så var det dette med mentalitet og psyke som spiller inn. De kommer fra en bråte nedturer og langt under forventning. Vi kommer fra en "hjerneblødning" som bosve så fint kalte det, og en heller mindre god første omgang mot Molde. Ellers har vi faktisk klart oss bra de siste kampene.

Gleder meg til kamp okke som, og kanskje man må utnytte den oddsen på NT litt

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Definitivt.

RBKs skrøpelige form gir jo håp om at Start møter dem på en dårlig dag. Og om Start i tillegg har en god en, er poeng innenfor rekkevidde. Men all fornuft sier at dette blir tap.

Start møtte Molde på et gunstig tidspunkt. De hadde en lang reise i beina, manglet sin beste midtbaneduo, og hadde i tillegg akkurat solgt unna et par av andrevalgene. Dessuten tilsa de siste resultatene at Molde kunne leve godt med et uavgjortresultat på bortebane.

Jeg tviler på at en hjemmekamp i Europa har fysiske konsekvenser for RBK. Dårlige resultater tapper selvtillit, men skjerper også fokus. Salget av Gamboa har lite betydning. Han har knapt spilt i år. Tror også det er litt hipp som happ med hensyn på laguttak. Gamst og Søderlund har ikke vært veldig imponerende i år, og RBK har spennende spillere i bakhånd. Men Per Werner Rønning skulle jeg likt å se på banen. Spiller han, øker sjansene betraktelig.

Uansett er dette en ren bonuskamp der alt annet enn tap er supert.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    laget mot rosenborg
    Håkon Opdal

Amin Nouri, Gudmundur Kristjansson, Bismark Acosta, Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante, Solomon Owello, Fernando Paniagua, Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson, Espen Hoff.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Godt å se at Nouri spiller, håper han kan være god på bortebane idag. Er stort sett på Sør Arena han har vært god. Bra at Assante også starter, men skulle gjerne hat Tripic inn for Børufsen. Synes Børufsen har vært svak i det siste, men pleier jo å være god mot trønderne, håper han er det idag også da. Hadde smakt godt med poeng idag!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Asante og Amin på samme side mot angrepsterke lag har jeg sett være dårlig kombo før. Asante er ingen god defensiv spiller og til tider etterlater store rom bak.
    Dermed kommer det ofte løp på indre og ytre side og amin får en haug med jobb å gjøre.
    Forflyttningsevnen er nok grunnen til Asante og ikke tripic fra start, det håper vi gir resultater i form av overganger og mål Jeg tror RBK hadde antatt tripic så det var et spennende trekk av MIM.
    Høyre kant ser litt for dristig ut på bortebane ...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Helt utrolig at starts desidert beste spiller tripic ikke starter. Hvorfor børufsen, vilhjalmsson etc får starte på hans bekostning er utrolig. Børufsen som spiller i samme posisjon har ikke spilt bra i år. Vi trenger tripic sin dødballfot og innsats.
    Sist endret av vinne : 08-10-2014 kl 16:41

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Asante og Amin på samme side mot angrepsterke lag har jeg sett være dårlig kombo før. Asante er ingen god defensiv spiller og til tider etterlater store rom bak.
    Dermed kommer det ofte løp på indre og ytre side og amin får en haug med jobb å gjøre.
    Forflyttningsevnen er nok grunnen til Asante og ikke tripic fra start, det håper vi gir resultater i form av overganger og mål Jeg tror RBK hadde antatt tripic så det var et spennende trekk av MIM.
    Høyre kant ser litt for dristig ut på bortebane ...
    Riski spiller vel på den siden og han har fart, så jeg tror det kan være lurt å bruke Amin. Men de to sammen der begge er bedre offensivt enn defensivt kan by på trøbbel. Men det er vel Dorsin som spiller venstre back?(ikke rask) og får Asante satt fart på høyre siden mot Dorsin så kan det bety trøbbel for rbk.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    rbk er svekket på stopperplassen også ser jeg. Reginiussen er ute.

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 17:52
  3. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •