Vis avstemningsresultater: Hva tror du er situasjonen til Mjelde foran neste sesong?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Han er fortsatt trener i IK Start

11 73,33%
  • Han har fått sparken i IK Start

2 13,33%
  • Han har sagt opp sin stilling

0 0%
  • Han og klubben er blitt "enige om å skilles"

2 13,33%
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Hva tror du er situasjonen til Mjelde neste sesong?

Sist endret av Fish : 08-19-2014 kl 10:34

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    mtp at mjelde har kontrakt ut 2015 sesongen klarer jeg ikke se for meg at han ikke er trener for start til neste år. selv om jeg håper at han ikke er det. ledelsen har også sagt i intervjuer at mjelde kan få fornyet kontrakt selv om laget eventuelt skulle rykke ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Med mindre vi rykker med med dunder og brak, er Mjelde trener også neste sesong. Det er også grunn til å tro at han får forlenget kontrakten.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg tror også han er her neste sesong, men er mer usikker på om han får forlenget kontrakten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Så lenge vi ikke rykker ned er jeg rimelig sikker på at han sitter ut kontraktstiden. Om han får den fornyet avhenger nok av hvordan vi gjør det frem til da. Jeg håper han sitter ut kontraktstiden, men at vi da henter inn en trener som kan ta klubben hakket videre

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Jeg er også sikker på at Mjelde er i klubben om et år, men så håper jeg det er stopp. Spørsmålet er om vi havner i samme situasjon som med Tørum der vi har en trener på utgående kontrakt og de medfølgende problemer det kan få. Kan bli mye uønsket støy. Jeg håper Mjelde ryker i vinter, hvis ikke bør han få beskjed om forlenget kontrakt til sommeren hvis Start presterer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg føler meg ganske sikker på at Mjelde sitter ut kontrakten dersom plassen reddes. Og da tror jeg også han får forlenget. Jeg tviler på at klubben går inn mot en ny sesong med en trener på utgående kontrakt. Bør det nedrykk et jeg meg usikker, men jeg heller mot å tro at Mjelde blir sittende da også.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg håper virkelig Startledelsen tar en vurdering etter sesongen hva de ønsker. Har de tillit til Mjelde må vi forlenge. Har de ikke må han få sparken.

Å gå løs på 2015-sesongen uten en avklaring rundt Mjeldes fremtid vil skape usikkerhet og er indirekte en mistilliterklæring.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Tror også at han sitter ut kontakten. Kan ikke i min villeste fantasi se at han får den forlenget. Men hvorfor er det noe bedre for Mjeldes innsats om han vet at han ikke får fornyet enn at han ikke vet? Kan forstå det sammenlignet med hvis han fikk og vet det.

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    Så vidt jeg kan huske så inngikk start en kontrakt med Mjelde som kan sies opp med 3 mnd varsel. Så det behøver ikke å koste skjorta m trenerbytte.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Å gå løs på 2015-sesongen uten en avklaring rundt Mjeldes fremtid vil skape usikkerhet og er indirekte en mistilliterklæring.
    Det har ofte vist seg vanskelig å oppnå resultater på utgående trenerkontrakt. Selv Ferguson mistet grepet etter å ha annonsert sin avgang, og holdt beslutningen hemmelig til sesongen var over da han omsider gikk av.

Start brente seg litt på dette sist, og er nok klar over problemstillingen. Samtidig hadde vel Tørum mistet sentrale deler av garderoben allerede ved utgangen av 2010, og for min del virket Starts kollaps etter en god sesonginnledning 2011 like mye et resultat av sabotasje i frykt for at Tørum skulle få fortsette som effekt av trener i oppsigelse.

Under Mjelde har Start alltid fremstått profesjonelle, hardtarbeidende, dedikerte og motiverte. Det skal han ha. Man kan få inntrykk av at spillere ikke blør for drakta når ting ikke fungerer på banen, men jeg tror aldri vi har hatt reell grunn til å sette spørsmåltegn ved innsatsen. Dette har nok litt å gjøre med hvilke spillertyper Mjelde har bygd laget sitt rundt, og også en del å gjøre med Mjeldes personlighet som trener. Jeg er ikke sikker på at 2015 blir veldig annerledes om Mjelde er inne i sitt siste år sammenlignet med hvordan det blir om han forlenger. Men det er en risiko å gå til sesong med trener i oppsigelse, og det kan fort bli et mediefokus.

Personlig har jeg vanskelig for å se Mjelde som fremtidig trener i Start, men det handler vel primært om resultater. Han ble fredet i fjor tross katastrofale resultater. Men da var Start nyopprykket. En super høst reddet plassen og helhetsinntrykket, og skapte forventninger om bedre tider. Men årets sesong er foreløpig en liten nedtur.

Mjelde trenger resultater. Han er avhengig av en god høst utenfor den aller verste nedrykksstriden for å opprettholde troen på at han er rett mann. I skrivende stund er Start på stedet hvil sammenlignet med situasjonen de sparket Tørum fra for tre år siden. Entusiasmen rundt klubben er dalende og rammevilkårene virker stadig tøffere. Det er åpenbart en viss mistillit til Mjelde blant supportere, lokale fotballeksperter og media, og jeg tviler veldig sterkt på at ledelsen får ubetinget støtte for å fornye kontrakten hans om de henvender seg til spillergruppen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Mjelde ønsker å fortsette utover årets sesong eller å forlenge for den del. Det har vært mye motbakke, begrensede ressurser og en god del kritikk. Han fremstår litt i forsvarsposisjon for tiden, og sier mye rart etter kampene. Som hans reaksjon på at Ødegård ble klappet av banen. Som hans opptreden overfor Fevennen etter kampene. Det virker ikke som om han føler omgivelsenes støtte akkurat.

Jeg tror høsten blir avgjørende. Om Start ramler ned i nedrykksstriden og prestisjekjøpet Olofinjana flopper, tror jeg fort dette blir Mjeldes siste sesong. Om Start gjentar fjorårets fantomavslutning, ligger det nok et nytt kontraktsforslag og venter på ham om han vil fortsette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det har ofte vist seg vanskelig å oppnå resultater på utgående trenerkontrakt. Selv Ferguson mistet grepet etter å ha annonsert sin avgang, og holdt beslutningen hemmelig til sesongen var over da han omsider gikk av.

Start brente seg litt på dette sist, og er nok klar over problemstillingen. Samtidig hadde vel Tørum mistet sentrale deler av garderoben allerede ved utgangen av 2010, og for min del virket Starts kollaps etter en god sesonginnledning 2011 like mye et resultat av sabotasje i frykt for at Tørum skulle få fortsette som effekt av trener i oppsigelse.

Under Mjelde har Start alltid fremstått profesjonelle, hardtarbeidende, dedikerte og motiverte. Det skal han ha. Man kan få inntrykk av at spillere ikke blør for drakta når ting ikke fungerer på banen, men jeg tror aldri vi har hatt reell grunn til å sette spørsmåltegn ved innsatsen. Dette har nok litt å gjøre med hvilke spillertyper Mjelde har bygd laget sitt rundt, og også en del å gjøre med Mjeldes personlighet som trener. Jeg er ikke sikker på at 2015 blir veldig annerledes om Mjelde er inne i sitt siste år sammenlignet med hvordan det blir om han forlenger. Men det er en risiko å gå til sesong med trener i oppsigelse, og det kan fort bli et mediefokus.

Personlig har jeg vanskelig for å se Mjelde som fremtidig trener i Start, men det handler vel primært om resultater. Han ble fredet i fjor tross katastrofale resultater. Men da var Start nyopprykket. En super høst reddet plassen og helhetsinntrykket, og skapte forventninger om bedre tider. Men årets sesong er foreløpig en liten nedtur.

Mjelde trenger resultater. Han er avhengig av en god høst utenfor den aller verste nedrykksstriden for å opprettholde troen på at han er rett mann. I skrivende stund er Start på stedet hvil sammenlignet med situasjonen de sparket Tørum fra for tre år siden. Entusiasmen rundt klubben er dalende og rammevilkårene virker stadig tøffere. Det er åpenbart en viss mistillit til Mjelde blant supportere, lokale fotballeksperter og media, og jeg tviler veldig sterkt på at ledelsen får ubetinget støtte for å fornye kontrakten hans om de henvender seg til spillergruppen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Mjelde ønsker å fortsette utover årets sesong eller å forlenge for den del. Det har vært mye motbakke, begrensede ressurser og en god del kritikk. Han fremstår litt i forsvarsposisjon for tiden, og sier mye rart etter kampene. Som hans reaksjon på at Ødegård ble klappet av banen. Som hans opptreden overfor Fevennen etter kampene. Det virker ikke som om han føler omgivelsenes støtte akkurat.

Jeg tror høsten blir avgjørende. Om Start ramler ned i nedrykksstriden og prestisjekjøpet Olofinjana flopper, tror jeg fort dette blir Mjeldes siste sesong. Om Start gjentar fjorårets fantomavslutning, ligger det nok et nytt kontraktsforslag og venter på ham om han vil fortsette.
    Riktig godt summert.

Vi skal ogsaa huske paa at Club 21 og andre pengesterke og innflytelsesrike folk som Mosvold og Einar Bransdal har, henholdsvis, lovet rentefrielaan og kroepet til korset. Mjelde virker aa ha stoette blant storfolket, men mangler litt i media og en god del hos fansen.

Disse fem kampene mot Haugesund, RBK, Molde, SIF og Odd har vaert en diger tentamen med kjip brudden broek og sadistiske ligninger med to og tre ukjente som etter fire kamper staar til nuggen og ett poeng, men jeg tror ledelsen ser seg relativt tilfreds med at de store tapene og flausene har blitt unngatt. Naa venter en eksamen mot hyggeligere motstand.

Havner vi en plass foran fjoraarets plassering med litt bedre poengfangst og finere maalforskjell, venter nok en ny treaarskontrakt. Fevennen skal riste veldig hardt i den daffe colaflasken om der skal bli noe opproer som forhindrer dette, tror jeg.

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 23:15
  2. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-27-2014, 00:24
  3. Svar: 21
    Siste innlegg: 11-18-2014, 22:09
  4. Den økonomiske situasjonen