Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 84

Hybrid View

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

21.Serierunde: ODD - START (kamptråd)

TID: Søndag 24.August kl.1530
    STED: Skagerak Arena
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Odd's hjemmeside: www.odd.no
    Oddranes hjemmeside: www.oddrane.no
    Oddranes kamptråd: Oddrane har ikke noe forum
    TABELLEN
    2. Odd...... 20 12-5-3 30-17 41 poeng
    10. Start....20 6-4-10 30-39 22 poeng
    ODDS BALLKLUBB
    Odds ballklubb (jeg bruker bare Odd) er absolutt et av lagene som har imponert mest denne sesongen. Laget til usympatiske Dag-Eilev Fagermo var ikke regnet som en medaljekandidat foran sesongen, men akkurat nå ser det ut som om Skienslaget er det eneste som har en mulighet til å frata Molde seriegullet. Laget ligger på en solid 2.plass - seks poeng bak Molde, men fire poeng foran Godset og hele åtte poeng foran RBk på 4.plass. Søndagens motstander er også klar for semifinale i cupen, så man har absolutt en god sesong i Skien.
    Laget har få profiler men Fagermo har fått bygge et veldig solid lag som slipper inn lite mål, men som heller ikke scorer allverdens. Det kan også nevnes at laget har vunnet 3-1 i fire av sine 5 siste kamper.
    I løpet av sesongen har de solgt unna både Fredrik Semb og Elba Rashanim, men har fått inn solide Ardian Gashi som har imponert i sine første to kamper.

Laget er formlag nr 1 i Tippeligaen med 4 strake seire, og har faktisk ikke tapt siden 11.mai da det ble 0-2 mot LSK i Skien. Hjemme på Skagerak Arena er Odd gode og har 6 seire, 3 uavgjorte og kun tapet (mot LSK) og laget har kun sluppet inn 8 mål på sine 10 hjemmekamper. Det er best i Tippeligaen.
    Odds største profil og beste spiller er definitivt Jone Samuelsen som er lagets toppscorer med 7 mål, har fleste målgivende (4) og i tillegg er blant de med best snitt på VG sin børs. (5.89).

I kampen mot Start må man klare seg uten Fredrik Nordkvelle - som fikk to gule kort og dermed ble utvist i forrige kamp mot Stabæk.

ODDS'S 5 SISTE KAMPER
    27.juli: Sogndal - Odd 1-3 (Serie)
    3.august: Odd - Sandnes Ulf 3-1 (Serie
    9.august: Odd - Strømsgodset 1-0 (Serie)
    14.august: Odd - Brann 3-1 (Cup)
    17.august: Stabæk - Odd 1-3 (Serie)

IK START
    Hos Start er Matthias Vilhjalmsson ute, og mye tyder på at Zlatko Tripic tar plassen sammen med Espen Hoff på topp. Solomon Owello er tilbake og tar plass sammen med Olofinjana på sentral midtbane. Håkon Opdal er skadet og er ute resten av sesongen. Da blir det Terje Reinertsen som tar plass mellom stengene.
    Jeg tror vi starter med disse 11:

Terje Reinertsen

Amin Nouri
    Gudmundur Kristjansson
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Seyi Olofinjana
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Zlatko Tripic
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot Sogndal søndag 31 august kl.1800: (Songdal spiller hjemme mot LSK søndag kl.1800)
    START: Ernest Asante, Espen Børufsen, Rolf Daniel Vikstøl, Solomon Owello, Bismark Acosta, Fernando Paniagua, Espen Hoff, Glenn Andersen,
    SOGNDAL: Hannu Patronen, Bjørn Inge Utvik, Hjörtur Logi Valgardsson, Kristian Fardal Opseth

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Rundens spørsmålstegn er for meg keeperplassen. Håkon Opdal er ute og Terje Reinertsen skal mest sannsynlig vokte buret i Skien. Det blir helt sikker travelt mot et Odd-lag i veldig form. Vi er avhengige av en keeper som har dagen dersom vi skal ha noen mulighet til poeng her. Håper på en kjempedebut av Reinertsen!

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Som forventet har vi fått det tøft i de siste kampene og har tapt 2-3 både mot RBK og mot Godset og dermed har lagene i bunnstriden tatt igjen forspranget vi hadde. Nå begynner vi å kjenne pusten til flere av lagene under oss og må begynne å ta poeng hvis vi skal unngå for mye neglebiting på Sørlandet utover høsten.
    Kampene mot Odd pleier ikke å gi mange scoringer, og faktisk har alle de tre siste oppgjørene mellom Odd og Start endt med 0-1 til bortelaget.

Nå reiser vi til Skien som klare underdogs og det er nok ikke mange som levner Start noen sjanse til poeng i denne kampen. Samtidig har vi hatt brukbar kontroll på Odd i Skien, så ingenting er avgjort på forhånd. Det hviler
    nok endel forventningspress på Skienslaget i denne kampen etter at man har 4 strake seire.

Matthias Vilhjalmsson er ute med skade og det betyr at det blir endringer helt foran. Jeg skulle veldig gjerne sett Alexander Lind starte og at Lars Jørgen Salvesen hadde fått noen minutter mot slutten. Salvesen scorer enormt mye i 3.divisjon og jeg synes unggutten fortjener en sjanse med de store gutta. Det er ikke akkurat sånn at de spissene vi har nå, bøtter inn mål...

Dette er en kamp jeg forventer null og niks fra. Jeg håper vi kan gi Odd en god kamp, men alt annet enn en klar hjemmeseier er veldig overraskende. Skulle vi klare å karre til oss et poeng her så blir jeg kjempefornøyd. Men det er selvsagt lov å drømme... Start og Odd spiller ofte jevne kamper og det må vel også nevnes at Mons Ivar Mjelde aldri har tapt i Skien i sin trenerkarriere. La oss håpe at den statistikken holder seg over helga...

God tur til alle Sørlendinger som reiser til Skien. Kan Start klare det umulige? Kan vi ryste formlaget Odd?

Jeg tror absolutt vi kan det, men da må vi tette igjen bak, og så må vi sette den/de sjansene vi skulle få.
    Dette er den siste av en rekke kamper mot de antatt beste lagene i årets serie og det hadde smakt utrolig godt om vi kunne røve med oss ett eller tre poeng!

God kamp alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 08-22-2014 kl 13:51

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Opdal starter ikke:
    http://www.ikstart.no/news/article/j...en-av-sesongen

Da er tre av de mest benyttede spillerne våre langtidsskadet: Jesper, Håkon og Matti… Flott det..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Mulig jeg er veldig pessimistisk her (selv om jeg anser vurderingen som realistisk), men det er meget liten sjanse for at vi sitter igjen med poeng etter denne kampen. Det viktigste for meg er at vi unngår suspensjoner mot Sogndal, for lista over spillere som er et kort unna å måtte sone er LAAAAAANG. 8 spillere som har vært/er mer eller mindre fast inventar i vår første11er er mange. Vi risikerer å stille med et veldig redusert lag mot Sogndal, og det er jo en viktigere kamp enn mot Odd nå til helga. Dessverre er jo også dette to kamper som vi av erfaring ser at inneholder mye dueller taklinger, og dermed lett en del gule kort

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvorfor skal så mange sørlendinger til Stavanger, egentlig? Burde de ikke ønskes god tur til Skien? :-) He he :-)
    Det må forøvrig også være noe galt med den lista over gule kort, fordi den er alt for lang! :-P

Det er basically slik at hvis det blir delt ut et gult kort til Start i dag, så må noen stå over.
    Seyi, Gummi, Nouri og Tripic er lista over spillere som ikke er i fare. Og her har i hvert fall Gummi allerede stått over...

Liker ikke at vi får så mange gule kort.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Hvorfor skal så mange sørlendinger til Stavanger, egentlig? Burde de ikke ønskes god tur til Skien? :-) He he :-)
    Uff da. Det var en skrivefeil.. Det må jeg jaggu forandre så folk som leser her inne ikke reiser til Stavanger....

Takk for tipset

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    togbilletter er kjøpt til skien og klar for kamp. er veldig spent på hvordan det går med reinertsen. så veldig mye dårligere en opdal tror jeg ikke han er. vi er outsidere men kan likevel ha en sjanse hvis vi spiller på vårt beste med litt flaks.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er vel ikke rart at Odd er favoritter,men det er fordel oss. Synd med Mattis,Jesper og Opdal. Men jeg stoler på deres erstattere. Kan dette være kampen hvor Alex Lind slår igjennom?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tripic vrakes trolig igjen...

Det er rett og slett en skandale og en stor tabbe av Mjelde! Trolig er dodballer vår beste mulighet i denne kampen og her tar vi bort vår beste innleggsfot. Synes synd på Tripic her som er vår beste spiller og som ikke får tillit.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-457990_1.snd

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    De skrev nå også at det var prøvd mange forskjellige kombinasjoner.
    Jeg synes det mest interresante der, er å bruke Fernando som hengende spiss. Det kan i det minste tyde på at de offensive kvalitetene hans er bemerket. Personlig tror jeg kanskje spissplass er noe langt fram i banen, da min mening er at hans beste kvalitet er pasninger, og så langt framme er det ikke så mange igjen å passe til.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg synes det mest interresante der, er å bruke Fernando som hengende spiss.
    Det er interessant, og tyder i så fall på et reelt formasjonsbytte. Spørsmålet er om han er mobil nok til å fungere i rollen. Det er en rolle som krever mye bevegelse uten ball.

Det ble spekulert i om Tripic ville bli brukt på lignende vis mot Godset, men kampen og intervjuet med ham etter kampen tydet på at han gikk inn som ren spiss, og at Start holdt fast ved en slags 4-4-2-formasjon.

Bruker man en midtbanespiller som Fernando i denne posisjonen, bytter man trolig en ganske rendyrket spissrolle med en offensiv midtbane/ hengende spiss-rolle. Og spiller med en treer sentralt når motstander har ballen.

Dette burde åpne for å flytte kantene litt høyere i banen, og åpne for å bruke Tripic på kanten selv om man møter en tilsynelatende toppklubb borte, og Tripic er den svakeste kanten rent defensivt.

Det blir spennende å se det endelige laguttaket. Jeg håper og tror Tripic starter, selv om jeg personlig ikke ville ryddet plass til både ham, Asante og Børufsen. Jeg føler vel at Børufsen ligger dårligst an av disse. Tripic trives best på venstrekant, og Asante har glimtet til med noen fantastiske detaljer i det siste.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det kan i det minste tyde på at de offensive kvalitetene [til Fernando] er bemerket. Personlig tror jeg kanskje spissplass er noe langt fram i banen, da min mening er at hans beste kvalitet er pasninger, og så langt framme er det ikke så mange igjen å passe til.
    Dette høres ut som rollen Fevang hadde under Tørum. Jeg er usikker på om Pana har samme kvalitetene, men det var jeg også om Geir Ludvig. Sistnevnte var derimot fremragende i den rollen, og Pana har definitivt vist at han har noen offensive kvaliteter. Jeg synes dette er et veldig spennende formasjonskifte!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Dette høres ut som rollen Fevang hadde under Tørum. Jeg er usikker på om Pana har samme kvalitetene, men det var jeg også om Geir Ludvig. Sistnevnte var derimot fremragende i den rollen, og Pana har definitivt vist at han har noen offensive kvaliteter. Jeg synes dette er et veldig spennende formasjonskifte!
    Positivt at det vurderes formasjonsskifte tilpasset motstanderen!

Generelt ønsker jeg en mer målfarlig spiller i "Fevangrollen", men når Pan flyttes lengre frem får han sjansen til å motbevise meg…
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er laget:

Terje Reinertsen

Amin Nouri - Bismark Acosta - Gummi Kristjansson - Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante - Solomon Owello - Seyi Olofinjana - Espen Børufsen

Zlatko Tripic - Espen Hoff

Innbyttere: Helge Rosenvold, Glenn Andersen, Fernando Paniagua, Alexander Lind, Lars-Jørgen Salvesen, Kristofer Ajer og Robert Sandnes.
    __________________________________________________ _______________

Bra at Tripic starter og veldig morro at Salvesen er på benken.. Morro om han fikk noen minutter, men uansett goy at han er i troppen. Han får nok sjansen snart i og med at Vilhjalmsson er ute og at halve Start står i fare for å måtte sone karantene..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man kan vel kalle det ett av tidenes bomkjøp ( Fernando ) når Seyi danker ut Fernando.
    Vi får håpe han blir bedre en forrige kamp ....
    Laget ser i og for seg greit ut, vi får se om alle Opdal hyklere får rett i sin dom over at Terje bør stå. Jeg er sterkt i tvil. Men nå er det ingen vei utenom.
    Håper på poeng selv om magefølelsen sier noe annet men tipper aldri i mot klubben

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nesten umulig å skåre fra den vinkelen der da!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Spennende å se hvor lenge ledelsen holder i dag...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Odd utligner nok snart ja, men Start har spilt en fin kontringskamp sålangt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Olofinjana må passe seg! For sent inne i flere dueller nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der må Børufsen stå over mot Sogndal…
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Bra forsvar i dag. Synes ikke Odd skaper allverden

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar