Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette trenger vi ikke å svartmale.. Odd er Norges nest-beste lag og det er latterlig å si at de spiller for halv maskin!! Hvorfor kan man ikke si at Start leverer en meget bra 1.omg der Odd kun skaper en sjanse.

I 2.omg gjor Odd (som har en mye bredere stall enn oss) to gode bytter, og så glipper det på et innlegg der Bentley får stå alene. Dermed 1-1 og vitamininsproytning til et hjemmelag. Så kommer det et fantastisk frispark som man ikke kan gardere seg mot - og da må Start jage (som er tungt) og Odd spiller med selvtillit mot slutten. At det kommer to helt på slutten er jo ikke bra, men det odelegger ikke et greit helhetsinntrykk.
    Som Cmore kommentatorene sier så leverer Start en greit bortekamp mot formlag nummer 1 i Tippeligaen. Det virker som om mange her inne forventer at vi (som er i dårligst form) skal vinne mot Odd og det blir jo helt feil

Nå er vi ferdige med fire veldig vanskelige kamper. Nå kommer Sogndal og etter det skal vi spille mot lag rundt oss på tabellen. Det er DISSE kampene som er viktige.

Mot Sogndal er Borufsen ute med karantene. Da kommer Tripic inn der og så kommer Lind inn på topp sammen med Hoff. Kanskje vi har ny keeper på plass da også, selv om Reinertsen ikke kan lastes for noen av scoringene - bortsett fra at han kanskje kunne tatt frisparket på en god dag.

Uansett - dette er ikke en kamp der vi trenger å klandre hele laget med trenere og andre. Start leverte en meget sterk 1.omg og det kan ikke glemmes, selv om det ikke betyr noe tabellmessig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Er Start godt nok trent forresten?. Hvorfor rakner vi så fælt på slutten?. Dette har vært en lei tendens i det siste. Vi leder i dag og vi ledet mot rbk, likevel så sitter vi ikke igjen med så mye som et gammelt sukkertøy engang.

Halv maskin og halv maskin. Jeg har sett Odd mye i det siste, og jeg synes de virker tammere i dag. Og mitt inntrykk er at det ikke først og fremst er Start sin fortjeneste. Og de har vel 13 kamper uten tap nå. Og før eller siden får man seg et tap. Og ofte kan det komme mot dårligere lag(som oss) der man ikke klarer å motivere seg i like store grad.
    Sist endret av bosve : 08-24-2014 kl 17:38

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Evnen til å avgjøre kamper med taktiske disposisjoner fra benken er jo totalt fraværende.
    Synes han ofte klarer å prege kamper og sette oss sjakk matt. Spesielt hans gudbenådede evne til å ikke foreta seg noe annet enn å skrike det samme gang på gang er sjelden vare. Mang en kamp er avgjort på denne taktikken.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kun du og MIM som klarer å se positivt på 5 kamper og 1 poeng
    Vi må se det positive, det negative men heller ikke glemme helheten. Det positive må frem for å komme seg videre. At klubben nå 3 ganger på rad spiller attraktiv og morsom ball i 1 omg. For så å rote det helt til, det er grunn til å heve øyenbrynet 3 cm. Slike ting kan skje av og til, men ikke ofte som nå

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Frankieboy, nå må du lese tråden, anbefaler deg å lese de 7 første innleggene her http://tigerberget.no/forum/showthre...3%A5d%29/page2
    Men dette var ODD på halv maskin, og dette ser man om man har sett odd i det siste. 2.omgang var krisedårlig av start.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stefan1989 Vis innlegg
    Frankieboy, nå må du lese tråden, anbefaler deg å lese de 7 første innleggene her http://tigerberget.no/forum/showthre...3%A5d%29/page2
    Men dette var ODD på halv maskin, og dette ser man om man har sett odd i det siste. 2.omgang var krisedårlig av start.
    Joda, det var mye positive kommentarer til pause - fortjent nok. Jeg mener dog at den gode prestasjonen til Start i 1.omg blir fullstendig glemt i svartmalingen som skjer rett etter kampen!
    Du sier 2.omg var krisedaarlig av Start. Resultatmessig var det det ja. Men bortsett fra de siste 15 minuttene så var det ikke så ille? Odd skapte ikke allverdens med sjanser, og jeg mener vi hadde ganske god kontroll helt til Odd fikk sitt 2-1 mål etter 75 minutter. Vi skapte ikke mye i 2.omg, men det gjorde vel heller ikke Odd..
    De siste 15 minuttene odelegger selvsagt det meste av inntrykket - men de forste 75 minuttene var ganske bra.

Det er lett å si at Odd spilte for halv maskin, siden det er Start de spiller mot. Du sier at man kan si det på bakgrunn av det Odd har vist i det siste.. Kan det ikke vaere at de lagene Odd har spilt mot i det siste har spilt svakt - og at Start gjorde Odd dårlige i lange perioder i dag? Fagermo roste jo også Starts spill i 1.omg og sa at de gjorde det vanskelig for laget å bryte gjennom..

Jeg merker meg at hver gang Start spiller bra, så er det motstanderen som spiller for halv maskin eller det er noe annet galt med motstanderen. Mot LSK vant vi etter en god kamp, men da var det LSK sine skader som var grunnen til det, til tross for at LSK knuste Godset med 3-0 noen dager tidligere med omtrent identisk lag. Jeg mener at det ER lov å si at Start spiller en OK kamp i dag - til tross for at det ender med et stygt 1-4 tap. Vi hadde tross alt god kontroll på et av Norges beste lag i 75 minutter!

Nok om det. Neste helg begynner virkelig alvoret - da Sogndal og Sarr kommer på besok! Da må vi ta 3 poeng!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Vi er meget gode i 1.omgang, og Odd er tilsvarende dårlige. I andre omgang er Odd meget gode og vi er tilsvarende dårlige. Det er begge lags "fortjeneste" om et lag spiller bra eller dårlig. Odd gjør to bytter i pausen som snur kampen, samtidig som vi ikke har ork til å fullføre kampen som vi gjorde i 1.omgang. Dessverre senkes vi NOK EN GANG av enkeltspilleres feil. Nouri som totalt glipper i markeringen på 1-1 (høres det kjent ut?), Oluf som glipper i markeringen på 3-1. 4-1 skyldes at vi har gitt opp og dermed glipper, mens 2-1 er et fantastisk frispark man ikke kan gjøre noe med (bortsett fra å ikke gi bort frisparket).
    Ser at flere kritiserer Mjelde for byttene, og ikke skjønner hva han tenker. Jeg har null problem med å skjønne byttene han foretar. Sandnes inn for Børufsen siden Børufsen er sliten, og ikke lenger klarer å være med på kontringer samtidig som han skal dekke bakover. Sandnes med fart og krefter for å gjøre jobben begge veier. Paniagua inn for Tripic siden Tripic bidrar fuck all defensivt, og står med hoftefeste midt på motstanderens banehalvdel hele 2.omgang (frem til han byttes ut). Det at han ikke bidrar noe som helst defensivt gjør at Odd gang på gang spaserer seg frem til midt på vår banehalvdel før noen går i press. Planen er at Paniagua skal inn på midten og at vi dermed med 5 der skal få mer kontroll på midtbanen og klare å etablere eget spill. Dette fungerer faktisk, og de første 5 min etter at Paniagua kommer inn, så har vi faktisk en periode med ballinnehav. Dessverre scorer de på frisparket, og vi må begynne å jage. Lind burde nok ha blitt byttet inn tidligere, men spørs om det hadde hatt noe å si.

Nå gjelder det å ta med seg alt det positive fra 1.omgang, og rette blikket mot den utrolig viktige kampen mot Sogndal.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Jeg er uenig at vi har full kontroll frem til 2-1 i andre omgang. Hele andre omgang er vi under konstant hardt press fra ODD, og det er flere ganger det er tilløp til panikk i starts 16-meter. Men i første omgang gjør vi en god forsvarsjobb, og er farlige på kontringer, men det er også som Hoff sa, at når vi ikke tar kontringene så er vi for dårlige til å holde på ballen. Start gav vekk ballen alt for lett i etablert spill, og da er det ODD som spiller dårlig, som ikke greier å ta bedre vare på det trykket de etablerer sent i første omgang.

Og som du også ser på side 2 av skrytet mitt, så sier jeg ikke at det BARE er odd som spiller for halv maskin, men selv du kan se at odd ikke spiller med den intensiteten og kreativiteten vi har sett fra tidligere kamper. Vi må derimot klare å se begge deler, start spilte bra første omgang, og hadde full kontroll, men det var iikke det oddlaget vi kjenner fra tidligere kamper. Det kan være begge deler, og det var det her.

Du sier Odd har bredere stall enn oss, og derfor kan gjøre to bytter i pausen som er med å snu kampen. Sist jeg sjekket sitter det akkurat like mange spillere på start sin innbytterbenk som odd sin, men Fagermo kan se hva som må endres på, og gjør dette. Hvem vet hva som kunne skjedd om Ajer hadde kommet inn for en sliten og utrent Olofinjana, eller om Salvesen/Lind hadde kommet inn for en Hoff totalt ute av kampen.

Selv om jeg synes Fagermo til tider fremstår ufyselig og arrogant, så er han UTROLIG fotballklok, og får ut mye av et oddlag med hvertfall like begrensetet ressurrser som start. Han evner å se hva som må gjøres for å snu kampbildet, og det viser han i dag. Dette er en evne Mjelde mangler.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Byttene er i og for seg greie men beviser jo at de som hyler mest på de unge skal få spille kanskje ser nå at ved byttene i dag og forrige match får negativ påvirkning.
    Jeg forstår bedre enn noen gang at de unge vi har er et godt stykke unna gamlekara med det såkalte klippekortet.
    MIM bruker nå det han har da vi har over smertegrensen mange sentrale ute med problemer

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Joda, det var mye positive kommentarer til pause - fortjent nok. Jeg mener dog at den gode prestasjonen til Start i 1.omg blir fullstendig glemt i svartmalingen som skjer rett etter kampen!
    Du sier 2.omg var krisedaarlig av Start. Resultatmessig var det det ja. Men bortsett fra de siste 15 minuttene så var det ikke så ille? Odd skapte ikke allverdens med sjanser, og jeg mener vi hadde ganske god kontroll helt til Odd fikk sitt 2-1 mål etter 75 minutter. Vi skapte ikke mye i 2.omg, men det gjorde vel heller ikke Odd..
    De siste 15 minuttene odelegger selvsagt det meste av inntrykket - men de forste 75 minuttene var ganske bra.

Det er lett å si at Odd spilte for halv maskin, siden det er Start de spiller mot. Du sier at man kan si det på bakgrunn av det Odd har vist i det siste.. Kan det ikke vaere at de lagene Odd har spilt mot i det siste har spilt svakt - og at Start gjorde Odd dårlige i lange perioder i dag? Fagermo roste jo også Starts spill i 1.omg og sa at de gjorde det vanskelig for laget å bryte gjennom..

Jeg merker meg at hver gang Start spiller bra, så er det motstanderen som spiller for halv maskin eller det er noe annet galt med motstanderen. Mot LSK vant vi etter en god kamp, men da var det LSK sine skader som var grunnen til det, til tross for at LSK knuste Godset med 3-0 noen dager tidligere med omtrent identisk lag. Jeg mener at det ER lov å si at Start spiller en OK kamp i dag - til tross for at det ender med et stygt 1-4 tap. Vi hadde tross alt god kontroll på et av Norges beste lag i 75 minutter!

Nok om det. Neste helg begynner virkelig alvoret - da Sogndal og Sarr kommer på besok! Da må vi ta 3 poeng!
    Det hjelper svært lite å ende opp som det best presterende nedrykkslaget om så skulle skje. På samme måte som det sprekeste liket på vestre gravlund

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Jeg forstår ikke helt hva du mener her Steinar? Ble det byttet inn noen unge i dag som gav en negativ påvirkning?
    Paniagua (snart 26år)
    Robert Sandnes (25år i år)
    Alexander Lind (25år)

Dette kan vel ikke regnes som unggutter?

Edit:
    Det det blir ropt etter er at spillere som Ajer og Salvesen skal få spilletid. Ajer har fått minutter, og det er bra. Men Salvesen er ikke i nærheten, og dette er en spiller som har nettopp kommet tilbake fra skade, og scoret 6mål på de to kampene han har spilt, mens spissene våre ikke har scoret 6mål i år omtrent.
    Sist endret av stefan1989 : 08-24-2014 kl 19:17

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg mente vel lokale spillere, men det er jo nevnt at MIM har fått kjeft for å bruke Borgersen, Hoff og i så måte så er de unge. Men det var altså lokale fremfor Owello, Borgis, Hoff, Matthias

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg mente vel lokale spillere, men det er jo nevnt at MIM har fått kjeft for å bruke Borgersen, Hoff og i så måte så er de unge. Men det var altså lokale fremfor Owello, Borgis, Hoff, Matthias
    Borgersen??
    Mann, det du røyker har jeg lyst å teste!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    Borgersen??
    Mann, det du røyker har jeg lyst å teste!
    Hahahaha kan nesten ikke se hva jeg tatfster nå

De, er ment som Lind, Sandnes, Fernando og ikke bård og hoffen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er ikke så veldig frustrert over resultatet, siden 4-1 er flatterende med to mål på de siste 5 minuttene. Jeg er derimot veldig frustrert over måten tapet kommer på!
    Spillerne følger en helt konkret plan i første omgang, det er veldig lett å se. Gir ikke Odd rom til noe som helst på midten, vinner duller, og setter fart mot umiddelbart. Og det er ikke fordi Odd er på halv maskin. Det er fordi alle jobber for det samme og det er gjengs over hele linjen. Odd sin motor er midtbanen, og den ble tatt helt ut i første omgang.
    At vi derfor klarer å slippe opp dette presset fullstendig fra første spark i andre omgang er smått utrolig! Vi vant knapt en duell på midten og presset kommer ikke før motspiller er nesten på 16m. Der tror jeg faktisk at det er spillerne og ikke Mjelde som svikter. Jeg han aldri tro at Mjeldes pauseprat er "Ikke noe press på midten nå gutter. Rygg inn til egen 16-meter, så håper vi at vi klarer å motstå 45 minutter med press." Dette er spillernes ansvar. At ikke Mjelde klarer å korrigere dem derimot, det kan muligens diskuteres, men han er ikke på banen og rygger.

En stor forskjell fra første til andre omgang er Tripic sin plassering på banen. I første legger han seg ofte i mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen til Odd, og jager. I andre omgang er han stort sett høyt på banen, gjerne sammen med Børufsen på venstresiden, og gjør knapt en forsvarsjobb. Der mister vi mye av presset vårt. At da i tillegg Owello og Olofinjana står på, eller rygger til egen 16 meter, skaper et hav av rom for Odd å boltre seg på...på vår banehalvdel! I realiteten spiller vi uten midtbane i 2. omgang. Vi har 4 spillere i angrep og 6 i forsvar.

Så, Tripic gjør veldig mye bra, kanskje spesielt i 1. omgang. Han er helt klart arkitekten bak målet vårt. Men i andre omgang forsvinner alt arbeid han gjør for laget, og han begynner å spille sitt eget spill. Han må dessverre lære seg å følge en plan i 90 minutter, ikke så lenge han gidder. Derfor regner jeg også med at han blir byttet ut, spesielt med en trener som Mjelde som er ekstremt opptatt av fellesskap og samhandling, og kan spare seg for artisteri og fiksfakserier.

Hoff er en spiller Mjelde kan få billig av meg. Han skaper null og niks, og virker bare sur utpå banen. Han er helt borte, både som angrepspiller og førsteforsvarer. Neste kamp vil jeg se Lind på topp, og la han jage til han får krampe. Så kan Hoff komme innpå med friske ben på slutten av kampen. Slik han spiller nå er det ingen vits at han er utpå der.

Med unntak av de to i midten bak har resten av laget stort sett en omgang som er bra, og en som er dårlig. Gummi og Acosta har jeg veldig lite å utsette på i denne kampen. Det er ikke de som er skyld i at vi går på tap i dag. God duellstyrke og generelt bra kontroll i midtforsvaret i dag. Dette kan de godt fortsette med, så får resten av spillerne rundt dem klare å holde nivået i to omganger!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    At vi derfor klarer å slippe opp dette presset fullstendig fra første spark i andre omgang er smått utrolig! Vi vant knapt en duell på midten og presset kommer ikke før motspiller er nesten på 16m. Der tror jeg faktisk at det er spillerne og ikke Mjelde som svikter.
    Jeg er enig i din analyse, men tror faktisk Mjelde velger å legge om i pausen.

Førsteomgangen fremsto nærmest prikkfri rent taktisk. Start forsvarte seg med samtlige spillere og kontret helhjertet. Odd skapte nesten ingenting. Veldig mye takket være at både Hoff og Tripic jobbet sokkene av som førsteforsvarere, og Start nærmest spilte en 4-6-0-formasjon.

Problemet med denne kampplanen var åpenbart at den kostet krefter. Start løp ekstremt mye uten ball. Raske kontringer og få spillpunkter foran ballfører ga få muligheter til å flytte frem laget og hvile med ballen. Hoff påpekte dette i pauseintervjuet. Start måtte holde mer på ballen. Det ville ikke være mulig å opprettholde samme spillestil i 90 minutter.

I andre omgang virket det umiddelbart som om Tripic og Hoff var fritatt for noe defensivt ansvar. Der begge lå disiplinert på riktig side i første omgang og plaget Odds oppbyggende spill, ble jobben stort sett overlatt til en av dem i andre, og da fikk Odd umiddelbart festet bedre grep på kampen.

Jeg tviler på at denne endringen skyldtes udisiplinerte spillere eller taktisk blemme av Mjelde. Jeg antar Mjelde tar grep etter tilbakemeldingene han får fra spillerne i pausen. Sett utenfra fremsto det uforståelig at Start skulle endre en prikkfri kampplan, og i ettertid var det åpenbart en tabbe. Men det er vel samtidig tvilsomt om Start hadde klart å stå imot uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    En skriver at dette trenger vi ikke å svartmale, men det trengs virkelig.

4 av 5 kamper har vi nå ledet, men tapt. Fullstendig bånnivå etter ledelse. Her lukter det så dårlig coaching som det går an.

En god førsteomgang fortsetter med det som er kjenningsmelodien i Start. Et helt enormt bunnivå. C more sa før kampen at hovedgrunnen til at Start ligger der vi ligger er at Mjelde tviholder på sin 4-4-2. Poenget er at Mjelde gjør så mye taktisk uklokt at det er utrolig. Kamp etter kamp er Mjeldes plan at hvis en leder skal alle i forsvar. En legger seg så dypt at det er nesten uvirkelig. En beholder ikke ball. Alt går på kontring. Det må variasjon inn! Det fungerer dårlig for de fleste lag å bli spilt så lave. Har du bunnsolide forsvarsspillere kan det gå, men for Start fungerer det aldri. Så klarer Mjelde å ta ut på 1-1, de 2 beste spillerne så langt i kampen, eneste som kan skape noe på egenhånd. Det er så talentløst at jeg får helt vondt. Hvem skulle liksom score målene. Mjelde viser så tydelig til hele omverdenen - enormt liten tro på at laget kan vinne

I tillegg har Start trolig hatt tidenes dårligste sommervindu. 3 spillere forsvinner derav 2 til nedrykkkonkurrenter og 1 spiller inn som virkelig ikke er i kampform. Hvor mye en kan bebreide Mjelde her er vanskelig å si, men ufattelig dumt var det.

Og så må noen lære Gummi å slutte å holde og skape unødvendige frispark i farlig posisjon. Skjer jo i hver kamp. Frisparket hadde en god keeper tatt, men aldri i verden om Opdal hadde gjort det.

Skulle jeg satt pengene på hvem som rykker ned hadde det uten tvil vært Sandnes og Start dessverre. Skal Start klare dette trenger de i hvert fall en virkelig god siste skanse som bakfra kan spre autoritet og selvtillitt. De kan få dispensasjon antagelig.

Utrolig trist for alle som heier på Start. Jeg er ikke i tvil om at Mjelde er en særdeles dårlig trener for Start, men økonomien tillater nok ikke sparking.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Skulle jeg satt pengene på hvem som rykker ned hadde det uten tvil vært Sandnes og Start dessverre.
    Er du med på et veddemål? Jeg vedder en hundrings på at Start ikke rykker ned. Vedder du i mot?

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Nye tre mål av Salvesen i dag. Gutte greier ikke å slutte å score. Jeg er 100% sikker på at HVILKEN som helst annen klubb i tippeligaen hadde sluppet han til. 9 mål på 3 kamper etter skade, og fem kampene før skaden var han oppe i over 2 mål i snitt. Hvis ikke dette vitner om en som vet hvor målet står, så vet ikke jeg hva som skal til for å få sjansen foran norges minst scorende spissduo. For Hoff/Vilhjamsson er faktisk det. Og uansett hva som skjer, så kan ikke spissplassen bli noe dårligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stefan1989 Vis innlegg
    Jeg snakket med en i støtteapparatet til Start som mente Mjelde var den beste treneren som hadde vært i Start.
    hahaha, ja det er klart! Er faktisk ikke bare Mjelde som må gå men flere. Men hadde vært fint å begynt med han.

#Mjeldeout
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •