Vis avstemningsresultater: Hvem var Starts tre beste utespillere mot Sogndal? (velg 3 spillere)

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Glenn Andersen

0 0%
  • Bismark Acosta

1 5,56%
  • Gudmundur Kristjansson

1 5,56%
  • Rolf Daniel Vikstøl

10 55,56%
  • Seyi Olofinjana

0 0%
  • Kristoffer Ajer

8 44,44%
  • Ernest Asante

9 50,00%
  • Zlatko Tripic

16 88,89%
  • Solomon Owello

0 0%
  • Espen Hoff

1 5,56%
Flervalgsundersøkelse.
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

22.Serierunde: START - SOGNDAL (kamptråd)

TID: Søndag 31.August kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Sogndal's hjemmeside: www.sogndalfotball.no
    Saftkokaradn's hjemmeside: www.saftkokaradn.no
    Saftkokaradn's kamptråd: http://www.saftkokaradn.com/forum/in...showtopic=5894
    TABELLEN
    11. Start...........21 6-4-11 31-43 22 poeng
    14. Sogndal...... 21 5-5-11 21-33 20 poeng
    SOGNDAL FOTBALL
    Sogndal er laget som blir tippet i bunnen hver sesong, men som som regel overrasker de fleste ved å berge plassen. Nå er de igjen i bunnstriden og ligger i skrivende stund på kvalik-plassen - men kun 2 poeng bak Start. Det betyr at dersom bortelaget vinner så vil de gå forbi Start.
    Laget trenes i år av Jonas Olsson, men neste år vil velkjente Eirik Bakke ta over som hovedtrener for laget fra saftbygda.
    Sogndal er om mulig i enda verre form enn Start og har tapt 5 av de siste 6 kampene, og har faktisk ikke vunnet siden 12.juni da Vålerenga ble slått 2-0 hjemme i Sogndal.
    Forrige runde var LSK på besøk, og selv om hjemmelaget var best, ble det et knepent 0-1 tap etter at Lillestrøms Marius Andersen scoret like før slutt.

Mestscorende for Sogndal er Ulrik Flo og Mahatma Otoo som begge har 5 nettkjenninger.
    Deres beste spiller på VG sin børs er Azar Karadas, men han forsvant i sommer til Brann. Nest-beste spiller er en spiller vi kjenner godt til - Babacar Sarr - som har et snitt på 5.25 i de fire kampene han har spilt for sin nye arbeidsgiver.
    Laget har ingen karantener og har heller ingen betydelige skadeproblemer og kan stille sitt beste lag i Kr.sand.

SOGNDAL'S 5 SISTE KAMPER
    27.juli: Sogndal - Odd 1-3 (Serie)
    2.august: Strømsgodset - Sogndal 1-1 (Serie
    10.august: Sogndal - Bodø/Glimt 0-1 (Serie)
    16.august: Viking - Sogndal 3-1 (Serie)
    24.august: Sogndal - Lillestrøm 0-1 (Serie)

IK START
    Hos Start er Matthias Vilhjalmsson tilbake og går nok inn på topp sammen med Hoff. Espen Børufsen er ute med karantene så der går Zlatko Tripic inn. Terje Reinertsen fortsetter i mål, og den eneste plassen hvor det er litt usikkerhet er om det blir Amin Nouri eller Glenn Andersen som spiller høyreback. Mye tyder på at vi starter slik:

Terje Reinertsen

Amin Nouri
    Gudmundur Kristjansson
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Seyi Olofinjana
    Solomon Owello
    Zlatko Tripic

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot Stabæk søndag 14 september kl.1800: (Stabæk spiller hjemme mot Sandnes Ulf søndag kl.1800)
    START: Ernest Asante, Rolf Daniel Vikstøl, Solomon Owello, Bismark Acosta, Fernando Paniagua, Espen Hoff, Glenn Andersen,
    STABÆK: Stian Sortevik, Luc Kassi, Anders Trondsen, Michael Stephens, Franck Boli

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne uka vil jeg trekke fram Matthias Vilhjalmsson. Han har slitt med en kranglete rygg i flere uker og måtte stå over kampen mot Odd forrige helg. Nå er han tilbake, og Start trenger virkelig at han finner den formen han hadde på samme tid i fjor. Da scoret han 6 mål på 4 kamper i September. En av disse var hjemme mot Sogndal der han scoret begge Starts mål. Skal Start klatre på tabellen må Vilhjalmsson begynne å finne nettmaskene igjen. La oss håpe det skjer mot Sogndal.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Den siste måneden har vi spilt mot Norges fire beste lag, og som forventet har det blitt mager poengfangst. Dette har lagene under oss utnyttet, og nå er vi kun 3 poeng fra direkte nedrykk og 2 poeng over helgas motstander Sogndal - som i skrivende stund innehar kvalikplassen. Er det noe som heter "6-poengskamp" så er det absolutt dette. Vinner vi, så er et 5 poeng ned til Sogndal, men skulle det bli borteseier, så er Sogndal foran oss.
    I fjor hadde vi en fantastisk september måned og det kan fort bli en bra måned i år også. I løpet av september skal vi ha hjemmekamper mot Sogndal, Stabæk og Sarpsborg 08. Tar vi 9 poeng i disse tror jeg vi kan si plassen er sikret.
    Jeg har to ønsker til Mons Ivar Mjelde foran denne kampen (i tillegg til at han får alle i gult og svart til å blø for drakta). Det første er at Lars-Jørgen Salvesen får spilletid. Han scorer på bestilling for tiden, og selv med en alvorlig skade bak seg fortsetter han å hamre inn mål for Start 2. Det er det ingen av Starts spisser som gjør for tiden, og dermed fortjener Salvesen muligheten. Det er forskjell mellom 3 divisjon og Tippeliga, men samtidig så har gutten selvtilit og med selvtillit kan han absolutt slå til på Starts A-lag - om han får sjansen!

Det andre ønsket er at Kristoffer Ajer kommer inn for Olofinjana når sistnevnte etterhvert går tom for krefter. Det er ingen tvil om at Olofinjana ikke er i sin beste form, og Mjelde har sagt at han vil at vår nye defensive midtbanespiller skal gå ut og gi full gass - selv om det kun holder i 70 minutter. Det håper jeg han gjør, og at Kristoffer Ajer så får komme inn. Det er ingen tvil om at Ajer er et sjeldent talent og da trenger han en bedre arena enn kun 3.divisjonspill.

Til denne kampen håper jeg Sørlendingene virkelig kjenner sin besøkelsestid. I fjor kom det over 10 000 tilskuere mot Sogndal, vel og merke etter en 50-lappskampanje. Det var ingen tvil om at publikum den dagen var en medvirkende faktor til at vi til slutt vant 2-0. Kommer det mye folk til søndag og at folk virkelig stiller seg bak laget, så vil Sogndal få merke at de spiller på bortebane.

Til slutt så vil jeg anbefale alle å gå inn på ikstart.no og lese Andre Vaaler's innlegg tidligere denne uka. Han setter fokus på at vi nå må støtte laget 100 % i stedet for å bruke energi på å klage på trener eller spillere. Han avslutter sitt meget velskrevne innlegg med dette: Kanskje det er nettopp din støtte som bidrar til at kampen mot Sogndal vipper i vår favør.

Vippes denne kampen i vår favør, så har vi fått en flying start på en utrolig viktig periode. Du verden hvor deilig det hadde smakt om vi kunne gå inn i oktober med god avstand til bunnstriden. Da er første oppgave å sende Babacar Sarr & Co tilbake til saftbygda uten poeng.

Velkommen på kamp og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 08-29-2014 kl 05:02

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    STABÆK: Stian Sortevik, Luc Kassi, Anders Trondsen, Michael Stephens, Franck Boli
    En liten glipp her vel, ellers bra kamptråd som vanlig.

Sogndal på hjemmebane i Kristiansand da forventer jeg tre poeng. Ajer burde også få mer spilletid, ingen risk ved å sette innpå denne spilleren i det hele tatt.

Om det ikke blir full pott på søndag tror jeg det er flere rundt på stadion som vil pipe. (Etter kampslutt vel å merke)
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    En liten glipp her vel, ellers bra kamptråd som vanlig.

Sogndal på hjemmebane i Kristiansand da forventer jeg tre poeng. Ajer burde også få mer spilletid, ingen risk ved å sette innpå denne spilleren i det hele tatt.

Om det ikke blir full pott på søndag tror jeg det er flere rundt på stadion som vil pipe. (Etter kampslutt vel å merke)
    Du må lese en gang til: Grunnen til at jeg lister spillere for Stabaek er at vi skal spille mot dem i neste runde og dermed er det interessant å vite hvilke av deres spillere som er i faresonen foran denne runden. Helt greit for meg om de mangler Kassi, Stephens og Boli mot oss om 2 uker...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Nå håper jeg Mjelde for en gangs skyld kan slutte å se på navn og heller hvem som er best og i best form. Dessuten må han slutte å kun bruke så mange trege spillere bakover. At Glenn trolig får spille foran nouri er hårreisende. Glenn er treg og spiller ikke bra. Ajer bør starte på bekostning av olufinjana som virker treg og helt ute av form. Salvesen eller Lund for Mathias som har vært dårlig i hele år og spiller med ryggskade. Skulle gjerne hatt gummi ut men vet ikke om hvem som kan erstatte han.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Nå håper jeg Mjelde for en gangs skyld kan slutte å se på navn og heller hvem som er best og i best form. Dessuten må han slutte å kun bruke så mange trege spillere bakover. At Glenn trolig får spille foran nouri er hårreisende. Glenn er treg og spiller ikke bra. Ajer bør starte på bekostning av olufinjana som virker treg og helt ute av form. Salvesen eller Lund for Mathias som har vært dårlig i hele år og spiller med ryggskade. Skulle gjerne hatt gummi ut men vet ikke om hvem som kan erstatte han.
    Ja for Nouri er jo aldri feilplasert?

Mitt tips er at ingen av dem får fornyet kontrakt, og at vi henter en ny spiller som primært kan spille HB og sekundært stopper, og så har vi Venndølen som back-up på HB. Men nok om det i denne tråden. Vi får en HB som holder tippeligastandard i stedet for to stk som hver har to klare mangler i hhv fart og plaseringsevne.

Enig i at Olafinjana ikke har imponert, og at Ajer bør få lengre tid på banen, evt starte.

Ellers spekuleres det i dette laget:
    (4-4-1-1):
    Terje Reinertsen –
    Glenn Andersen, Gudundur Kristjansson, Bismark Acosta, Rolf Daniel Vikstøl –
    Ernest Asante, Seyi Olofinjana, Kristoffer Ajer, Zlatko Tripic –
    Solomon Owello –
    Espen Hoff.

Skal vi kun starte med én spiss, sier det seg selv at det ikke blir Salvesen. Om Lind ikke blir kvitt feberen åpner det for at Salvesen kan få noen minutter. Noe jeg håper på.

Ellers sier det mye om figtheren Viljamson når han har spillt i to måneder (!!) med brudd i ryggen! Islendinger er en egen rase.

I motsetning til de fire siste kampene, er dette en kamp vi kan og bør vinne….
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Med asante på høyre er det defensivt selvmord og offensivt overkill å bruke nouri på høyrebacken. Jeg håper og tror Glenn starter. Kan også ha god bruk for hodestyrken hans mot Sogndal. Oluf har ikke imponert til nå, men bør får et par kamper til på seg til å spille seg i form og vise hva han kan. Håper Ajer får 20-30 min. Vilhjelmsson scoret vel 3 mot Sogndal i fjor, og uten ryggtrøbbel bør han vise seg frem. Satser på at det løsner. Salvesen bør få innhopp på slutten hvis lind er ute.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser ut som Ajer starter og det er kjempespennende. Virker som han imponerer på trening for tiden og ingenting hadde vaert goyere enn om Ajer tok tak i midten og spiller seg til en fast plass på dette laget. Med hans hoyde, så vil han også vaere et våpen på offensiv dodball..

Og hvis Salvesen også får 20-30 minutter mot slutten så kan vi virkelig få ned gjennomsnittalderen på laget.

Gleder meg litt ekstra til denne kampen pga dette!!

(Ellers er jeg enig i at Glenn Andersen passer bedre med Asante, selv om vi mister Nouri's offensive egenskaper..)

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Så scoret Castro ledermål for Sarpsborg. Kjempebra at start har hjulpet sine nedrykkskonkurrenter. Finner det så merkelig at Sarpsborg som er et bedre lag en start har plass til Castro i start oppstilling, mens start på sin side tviholdt på Mathias. Hurra

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Med asante på høyre er det defensivt selvmord og offensivt overkill å bruke nouri på høyrebacken. Jeg håper og tror Glenn starter. Kan også ha god bruk for hodestyrken hans mot Sogndal. Oluf har ikke imponert til nå, men bør får et par kamper til på seg til å spille seg i form og vise hva han kan. Håper Ajer får 20-30 min. Vilhjelmsson scoret vel 3 mot Sogndal i fjor, og uten ryggtrøbbel bør han vise seg frem. Satser på at det løsner. Salvesen bør få innhopp på slutten hvis lind er ute.
    Forsvaret er alt for tregt. Hvis en er redd for asante og nouri sammen bør en bruke asante i midten. Nouri er en klasse bedre enn Glenn

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Så scoret Castro ledermål for Sarpsborg. Kjempebra at start har hjulpet sine nedrykkskonkurrenter. Finner det så merkelig at Sarpsborg som er et bedre lag en start har plass til Castro i start oppstilling, mens start på sin side tviholdt på Mathias. Hurra
    Det holder at du klager over det i EN tråd det er forøvrig ikke sikkert at Sarpsborg var interessert i Mathias...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Forsvaret er alt for tregt. Hvis en er redd for asante og nouri sammen bør en bruke asante i midten. Nouri er en klasse bedre enn Glenn
    Hvem vil du da ha på høyrekanten? Og uenig i at nouri er en klasse bedre enn Glenn. De er farlige å ha på laget begge to, men nouri er den som glipper i markeringer. Glenn blir fraløpt, men gjør sjelden store tabber som nouri.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Nå kan ikke Mjelde skylde på en dritt før denne kampen. Ja, greit at ingen kamper i denne serien er lette, men hjemme mot Sogndal må kunne betegnes som den letteste eller nest letteste kampen rent teoretisk sett.

I dag må det angripes fra første stund av, og ta for guds skyld av Oluf i rett tid. Alle med litt begrep ser jo at mannen "puster med ræva" etter kort tid på banen. Da er det et hån å ikke bruke en meget spillesugen og godt trent Ajer.

Kun 3 poeng som holder i dag, dermed basta!!!!!!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg

I dag må det angripes fra første stund av, og ta for guds skyld av Oluf i rett tid. Alle med litt begrep ser jo at mannen "puster med ræva" etter kort tid på banen. Da er det et hån å ikke bruke en meget spillesugen og godt trent Ajer.

Kun 3 poeng som holder i dag, dermed basta!!!!!!!
    Jeg tror det er en god sjanse for at både Ajer og Olofinjana starter.. Fevennen antyder dette laget:

(4-4-1-1): Terje Reinertsen – Glenn Andersen, Gudundur Kristjansson, Bismark Acosta, Rolf Daniel Vikstøl – Ernest Asante, Seyi Olofinjana, Kristoffer Ajer, Zlatko Tripic – Solomon Owello – Espen Hoff.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og så Salvesen inn for Oluf etter 60 minutt :-) Da hadde det begynt å ligne noe :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mons Ivar Mjelde har tatt ut dette laget til kampen mot Sogndal:

Terje Reinertsen

Glenn Andersen - Gummi Kristjansson - Bismark Acosta - Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante - Solomon Owello - Seyi Olofinjana - Zlatko Tripic

Kristoffer Ajer - Espen Hof

Skjønner ikke hvorfor de setter Ajer på top når vi har unge Salvesen med i troppen!

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Laget, ifølge ikstart.no

Terje Reinertsen

Ernest Asante - Solomon Owello - Seyi Olofinjana - Zlatko Tripic

Kristoffer Ajer - Espen Hoff

Ser jo ut som Owello og Ajer skulle bytta plass da :P

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Skal spille 4-5-1 med Owello som offensiv midtbane.

I dag må Start styre kampen, og tørre å ha ballen!!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borkis Vis innlegg
    Skal spille 4-5-1 med Owello som offensiv midtbane.

I dag må Start styre kampen, og tørre å ha ballen!!!!!
    Jeg kan heller ikke skjønne annet enn at det er feil på nettet, og at man skal spille 451 slik:

--------------------------------- Terje Reinertsen ------------------------------

------------------- Kristoffer Ajer ------ Seyi Olofinjana ----------------------
    Ernest Asante ---------------- Solomon Owello --------------------Zlatko Tripic

---------------------------------- Espen Hoff ----------------------------------

Det kan umulig være meningen å bruke Ajer som spiss (?!). Denne oppstillingen ser sterk ut.

Ellers virker det fornuftig å starte med Glenn i stedet for Nouri ettersom Sogndal jevnt over slår mye langt og satser på døball. Det er ikke noe fintspillende lag vi får besøk av.

PS - Der gikk LSK opp i 2-0 over FKH - Takk for det!
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    ja, det er nok slik krs har satt det opp. Veldig spennende oppstilling tror jeg. Burde kunne styre midten bra med Olofinjana og Ajer som DM..

Ser at Vilhjalmsson er på benken. Da frykter jeg plutselig at Salvesen ikke får sjansen allikevel, og DET er veldig kjedelig.. La nå Vilhjalmsson få den hvilen han trenger og la en spiss med selvtillit få komme inn etterhvert!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ifølge Mjelde er oppstillingen til ikstart.no korrekt. Ajer spiller offensiv midt/hengende spiss. Høres ut som lange baller.

Lignende tråder

1. 21. Serierunde: IK Start - Sogndal Fotball
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 08-23-2016, 08:44
  2. 12. Serierunde: SOGNDAL - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 49
    Siste innlegg: 05-23-2016, 22:31
  3. 8.Serierunde: SOGNDAL - START (kamptråd)
    Svar: 89
    Siste innlegg: 05-13-2014, 15:20
  4. 24.Serierunde: Start - Sogndal (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-24-2013, 12:57
  5. 12. Serierunde: Sogndal - Start (kamptråd)
    Svar: 62
    Siste innlegg: 05-27-2013, 09:33

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •