Vis avstemningsresultater: Hvem var Starts tre beste utespillere mot Sogndal? (velg 3 spillere)

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Glenn Andersen

0 0%
  • Bismark Acosta

1 5,56%
  • Gudmundur Kristjansson

1 5,56%
  • Rolf Daniel Vikstøl

10 55,56%
  • Seyi Olofinjana

0 0%
  • Kristoffer Ajer

8 44,44%
  • Ernest Asante

9 50,00%
  • Zlatko Tripic

16 88,89%
  • Solomon Owello

0 0%
  • Espen Hoff

1 5,56%
Flervalgsundersøkelse.
Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hva synes dere om Oluf?. Har han styrket oss?. Må si jeg er veldig usikker på det

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Hva synes dere om Oluf?. Har han styrket oss?. Må si jeg er veldig usikker på det
    Jeg er ikke imponert så langt, men jeg tror han blir bedre og viktigere i kampene som kommer, når han får enda litt mer kamptrening. Han er fotballklok og jeg tror han vil vise det mer og mer. Det som er synd er at han kjemper om plassen til Ajer og dermed blir det nok ikke mye spill på Ajer med mindre det kommer karantener/skader og Mjelde må rokke på laget igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var fantastisk viktig tre poeng. Hadde vi gått på en smell her, ville det blitt stygt.

Jevnt over er det mye bra, men vi er alt for dårlig på defensiv dødball. Dette har vært et problem lenge og må ryddes opp i.

Ellers er det positivt et Ajer får så pass mye spilletid og at Salvesen får debyen.

Et problem offensivt er at det tas for mange dårlige valg, og at man ikke evner å se pasningsmuligheter. Alle, Tripiz spesielt, får tunellsyn når de er mindre enn 20m fra mål.

Takk til Molde og LSK!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    La dere merke til Sarr i kampen. Synes han var utrolig god i dag. Skulle gjerne hatt han så kunne vi sluppet hele Oluf.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    La dere merke til Sarr i kampen. Synes han var utrolig god i dag. Skulle gjerne hatt han så kunne vi sluppet hele Oluf.
    En ting er å ønske og en ting er klubbens hardt pressede utgifter.

Godt det gikk veien idag, vi følger på med det vi har sett før, ett godt forsøk som faktisk lykkes i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Ajer gjør i mine øyne en godkjent kamp, ikke mer. Taper mange hodedueller mot Sarr (noe som ikke er noe å skamme seg over). Men er imponert over roen hans. Umulig å gjette at han bare er 16 år. Spiller som han er 30. Lå vel i kortene at han skulle ut. Synes Mjelde bommet med taktikken i dag som åpenbart gikk ut på at Ajer skulle dominere i luftrommet. Den planen ødela Sarr for. Når Mjelde så dette burde han byttet Ajer og Owello, og kjørt mest mulig langt bakken IMHO. Oluf er en stor skuffelse synes jeg. Stasjonær, treg og dårlige pasninger. Går også sjelden i dueller, og taper overraskende mye på hodet. Han og Owello på midten funker like dårlig som Owello og Paniagua.
    Og hvordan klarer banens korteste å score to mål med hodet på dødball? Her er det spillere som ikke gjør jobben sin, IGJEN! I reinertsen har vi fått en keeper som alltid bokser og aldri holder innlegg. Det skaper ikke sikkerhet bak. Men godkjent forestilling av han. Tripic er spilleren som gjør det lille ekstra igjen, og er i mine øyne vår bestemann.
    Skryt til Tigerberget også i dag. Spesielt i 1.omgang skapte de stemning. Den stortromma har stor innvirkning på stadion, og bør bankens løs på i 90 min+

Deilig med 3 uhyre viktige poeng, mot en svak motstander

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Skryt til Tigerberget også i dag. Spesielt i 1.omgang skapte de stemning. Den stortromma har stor innvirkning på stadion, og bør bankens løs på i 90 min+

Deilig med 3 uhyre viktige poeng, mot en svak motstander[/QUOTE]

Den holder ihvertfall måkene borte fra stadion

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var en livsviktig seier. Et nytt poengtap ville kjørt oss fast i bunnen, og kunne fort ha fått konsekvenser i de neste rundene. Nå har vi kommet oss ut av den dårlige perioden og vist at vi har gode muligheter til å overleve. Den følelsen skal ikke undervurderes. Nå kan plassen sikres med å vinne de to neste hjemme, mot Stabæk og S08.

Det var sterkt at vi klarte å mobilisere og klare å avgjøre kampen på slutten. Men jeg synes ikke det var noen stor kamp vi leverte. Det er håpløst at vi nok en gang setter oss i en situasjon hvor vi må score tre ganger for å vinne. Denne gangen mot et lag som knapt scorer mål. Det er kun Sandnes Ulf som har scoret færre mål enn Sogndal i år. Åtte ganger har de gått målløse av banen. Men mot Start setter de likegodt to. Og nok en gang skjer det fordi vi ikke klarer å følge mann inne i vår egen boks. Når skal vi lære? Når skal vi klare å rydde opp? Vi har 45 baklengs på 22 kamper, fortsetter vi slik ut sesongen ender vi på 60 baklengs. Det er fryktelig langt unna godkjent.

Ellers var vi det beste laget, uten at vi imponerte. Vi hadde ballen mest, men jeg synes vi slet med å skape de helt store sjansene. Sogndal skal ha ros for at de forsøkte å angripe, og det gav oss ganske store rom offensivt. De skulle vi ha utnyttet bedre.
    Sist endret av Stig Hornnes : 09-01-2014 kl 15:18

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg satt og så på fotballxtra under kampen der Jesper Mathisen var på besøk og hadde ansvaret for å rapportere fra kampen. Når vi hadde gitt fra oss ledelsen for andre gang ble det ett tema i studio. Jesper innrømte at det var på grunn av udyktighet først og fremst, men han sa også at når dette hadde skjedd så mange ganger så ble spillerne også veldig nervøse hver gang de tok ledelsen. Akkurat det mener jeg at vi som supportere har muligheten til å gjøre noe med. Hvis vi viser støtte til laget hele veien så vil kansje noe av den usikkerheten slippe taket.

I studio sa de at det bare var molde som hadde tatt ledelsen i en kamp flere ganger enn oss, hvis vi kan gi spillerne litt av den tryggheten de trenger så kan med andre ord dette gå veldig greit.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Endel positivt å ta med fra denne kampen. Viktigst var seieren, Ajer fra Start og Salvesen som fikk noen minutter. At de ikke ga opp ved baklengs var også gledelig. Tripic, Ajer og Vikstøl imponerte også stort. Ajer blir gull verdt for han blir utenlandsproff når han har fått god erfaring fra tippeligaen. Han har endel å hente på hodedueller (noe overraskende høyden tatt i betraktning), men utrolig fotballklok. Fantastisk mål og innsats av Tripic var alene verd inngangsbilletten for meg. Syntes også at Sogndal burde fått Sarr utvist med 2 gule samt at straffen nesten alene var rødt kort med felling som bakerste mann. Start er også flinke til å få mål og har mange som kan score i laget. Ellers var det årsbeste uten tvil fra Tigerberget i dag.

Men det er mye som skurrer. Skal Start være et tippeligalag neste sesong samt ta steg fremover, må det ryddes opp i.
    Vi er baklengskongene i tippeligaen og dette har skurret i mange år. Ledelsen må ta dette på alvor og innse at de 4 + keeper bak ikke holder mål defensivt og få inn forsterkninger til neste år. Det må markeringssikre spillere inn samt forsvarsspillere med fart. Det er selvfølgelig flere grunner til alle innsleppene med avstander, strekk, overkjørt på midtbanen, skade på Mathisen, i beste fall middels keepere osv, men det er så utrolig mange kamper at det skyldes markeringsfeil eller håpløse dødballer som foræres motstander. For sistnevnte del er Gummi i en klasse for seg. Gir bort corner etter corner og lager frispark i farlige posisjoner. I tillegg måker han stort sett ballen ut uten tanke på hvor den treffer. Det må virkelig øves, øves og øves her fremover. Hvordan en klarerer, hvem som dekker hvem, hvordan en dekker mannen med bevegelig spisser osv. Keeper må være veldig flink til å gi beskjed i tillegg.

Videre må Start slutte å legge seg så lavt som de gjør, spesielt etter ledelse. De kan være så nervøse de vil, men er det noe som snart må være bevist for alle Startspillere, er det at å legge seg bakpå med dagens forsvar fungerer overhodet ikke. Så de burde være mye mer nervøse ved å ligge i forsvar enn å jage et neste mål. De må frem. Det er ikke ofte Start tas på kontringer kontra markeringssvikt og innslepp via dødball. Da må de frem så det blir minst mulig av slike muligheter. At Sogndal på bortebane skal komme tilbake 2 ganger, er utilgivelig hvis en ønsker å spille i eliten.

Videre setter jeg store spørsmålstegn med hvorfor Matias igjen kommer innpå. Nå har vi hørt gang etter gang at grunnen til hans dårlige spill skyldes hans skade i ryggen og at han bare er 70%. Nå var han like dårlig før skaden, men hvis den skaden hemmer han så mye, så stemmer ikke det helt med hvorfor Mjelde setter han innpå 1/2 time eller hvor lenge det var. Med Ajer på banen var det også mye bedre samhandling med Hoff enn når Matias kom inn. Hoff sa også dette selv i meget diplomatisk ordlegging på radio sør. At det fungerte bra der oppe på topp så lenge Ajer var på banen, selv om han var ganske alene. Mjelde sier selv at den spilleren med størst selvtillit blant spissene er Salvesen. Selvtillit er alfa og omega og da må han bruke Salvesen. Så får Matias få opp sin selvtillit på Start 2 uten press. Hvis Matias er hemmet av skaden og i tillegg har elendig selvtillit nå, kan det umulig være dårligere stilt å bruke Lind eller Salvesen.

Selv om en vant og scoret 3 mål, lurer også på valget med å la Hoff være enslig svane på topp. Hoff er en liten spiller som da blir satt opp alene mot Eliteseriens høyeste forsvarer. Rått parti. Skulle en bruke enslig spiss hadde jeg valgt Lind.

Olufijana virker også mer og mer som et uheldig kjøp. Selv om han var noe bedre i dag, mener jeg det var gambling på høyt nivå når han ikke er i form. Veldig dårlig i hodedueller (merkelig nok).

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Olufijana virker også mer og mer som et uheldig kjøp. Selv om han var noe bedre i dag, mener jeg det var gambling på høyt nivå når han ikke er i form. Veldig dårlig i hodedueller (merkelig nok).
    Jeg synes også har var svak i hodeduellene. I tillegg til for dårlig mobilitet, mangel på fart osv. Hadde noen veldig svake pasninger også. Nesten så jeg lurer på om vi ikke hadde vært bedre med Ajer i rollen hans og Pan i rollen til Ajer.(slik de spilte i går)

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes egentlig Seyi gjorde det mye bedre i går enn hva han har gjort de forrige kampene. Og han viste klart og tydelig at han var sjefen over Sarr, i hvert fall. Jeg synes også han dekket mer rom i går enn de tidligere kamper hvor det nærmest har vært slik at han har en 5 meter radius, og dersom du bare spiller utenfor den, så er du trygg, fordi ikke beveger han seg utenfor der, og ikke rekker han det om han hadde prøvd.

Men i går var det mer mobilitet i ham, synes jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra kamp i går. Åpningen var fantastisk, men de faller litt for mye bakover når de får ledelsen(e).
    Bra at Ajer får starte, og Salvesen var vel påtenkt et innhopp før kampen endret seg litt med straffescoringen.
    Alt i alt litt av det vi har ønsket oss her inne, så vi bør jo ikke klage (for mye).
    Det blir litt for spennende, men digg at det ble tre poeng.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Når det er sagt, hadde det ikke vært meg imot å spille mer med Ajer og Paniagua. Hvis Seyi fortsetter å heve nivået, kunne det vært spennende å prøve Ajer, Seyi og Fernando på midten.

Kanskje til og med spille helt nytt, med dette:
    Reinertsen
    Andersen - - Acosta - - Vikstøl
    - - - - - Ajer - - - Olofinjana - - -
    Asante - - Paniagua - Børufsen
    - - - - - - Tripic - - - - -
    - - - - - Salvesen - - - - -

Da har vi fremdeles rimelig god fart på benken i Nouri, Sandnes, Gummi og Lind, og vi har et relativt lokalt lag, med en del ungdom. I tillegg vil vi ha spillere som Hoff, Owello og Matti på benken.

For eksempel bytte Børufsen - > Lind, vil endre formasjon og være rimelig offensivt. Når Seyi er tom, kan Gummi inn, som DM eller formasjonsbytte. Og bare for snittalderen skyld, kan Nouri inn for Andersen når vi skal presse ekstra..

Gøy å leke med tanken. Realistisk er det vel allikevel ikke, spesielt med Mons sitt forhold til formasjoner. That said, synes jeg han rikker stadig mer med hva han kaller 4-4-2. Det er ikke mer enn sifferering forskjell på å ha spilt både 4-4-1-1, 4-5-1, 4-2-3-1 og 4-3-3, I enkelte tilfeller. I går gikk også Gummi opp i en langt mer offensiv rolle på 2-2, som betyr at til og med ikke de 4 bak har vært superstabile. Andersen har også blitt puttet svært høyt flere ganger.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Nå kan plassen sikres med å vinne de to neste hjemme, mot Stabæk og Brann.
    Vi er ferdige med Brann hjemme. Sarpsborg 08 er vår neste motstander på Sparebanken Sor Arena - etter Stabaek.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Vi er ferdige med Brann hjemme. Sarpsborg 08 er vår neste motstander på Sparebanken Sor Arena - etter Stabaek.
    Det har du selvfølgelig helt rett i, sløvt av meg

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Når det er sagt, hadde det ikke vært meg imot å spille mer med Ajer og Paniagua. Hvis Seyi fortsetter å heve nivået, kunne det vært spennende å prøve Ajer, Seyi og Fernando på midten.

Kanskje til og med spille helt nytt, med dette:
    Reinertsen
    Andersen - - Acosta - - Vikstøl
    - - - - - Ajer - - - Olofinjana - - -
    Asante - - Paniagua - Børufsen
    - - - - - - Tripic - - - - -
    - - - - - Salvesen - - - - -
    Et av de mest spennende forslagene til lag på lenge. Burde sendes til Mjelde. En hadde fått Gummi ut fra forsvaret (og med det sluppet mange farlige unødvendige hjørnespark og frispark) og fått dekket det til med Ajer og Olufinjana.
    En haddde fått brukt både Børufsen og Tripic (en skam å ikke ha begge på laget samtidig) samt Asante på kant. Jeg hadde da brukt Tripic litt venstrevridd ettersom han er utrolig mye bedre på den siden og kompensert med at Asante gikk mer rett på mål fra sin side.
    Så hadde man fått en skikkelig boksspiller i Salvesen med masse innlegg fra gode kanter. Dog er kanskje Salvesen litt urutinert til å ha denne rollen noe alene på topp. Laget hadde også hatt 6 sørlendinger på banen (+ Ajer som jo tross alt flyttet hit med familien uavhengig av fotballen) og 2 unggutter. Folk hadde vært mer fornøyde også som er bonus for interessen. Mulig jeg ville brukt Solo i Paniagua sin rolle samt Nouri i Glenn sin.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Aldri har jeg sett et forslag til førsteellever til Start med en bedre benk...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Bedre benk hvis du ser deg blind på navn og ikke hva de faktisk tilfører. Nå kom ajer inn og gjorde det bedre enn stort sett alle disse navnene.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg ser den. Min vurdering er at jeg heller vil ha Paniagua enn Owello på banen, fordi jeg mener Paniague egentlig passer bedre offensivt enn defensivt. I hvert fall når vi har to defensive midtbaner, vil Paniagua kunne bruke sine pasningskvaliteter, og kreativitet, som jeg mener er bedre enn hans evne som rivjern/taklingsmaskin.

I spissrollen kunne forsåvidt både Lind og Hoff også vært, grunnen til at jeg helst vil putte Salvesen, er ganske enkelt fordi han putter i bøttevis i 3. divisjon. Men Hoff setter jo relativt jevnt og trutt også, så det hadde ikke vært noen krise med ham heller. Lind er vel den jeg vil putte bakerst av de tre, han trenger å putte noen mål han også, men han viser seg å være et uromoment der framme med sin fysikk og fart. Men jeg foretrekker en som putter i kassa, om jeg kan velge.

Grunnen til at jeg velger Andersen framfor Nouri, er fordi jeg mener at sammen med Asante, blir det kanskje litt mye med Nouri. Jeg synes egentlig at Nouri har bedret seg defensivt i det siste, for å være ærlig, men som andre her påpeker, så gjør han flere feil enn Andersen.

Men jeg er absolutt enig. En benk bestående av Hoff, Owello, Gummi, Nouri, Sandnes, Lind og Matti (+reservekeeper) er sannsynligvis den sterkeste benken vi ville ha hatt på mange år. Det er kanskje litt ironisk, for selv om jeg feks ville brukt Salvesen i førsteelveren, så regner jeg ham ikke like sterk på benken, ulogisk nok. Paniagua mot Owello på benken mener jeg begge er sterke innbyttere, men Owello på benken kan være et bytte som forandrer kampen i større grad, tror jeg. Gummi mener jeg er veldig sterk å ha på benken, nettopp fordi han er en squad-spiller. Det gjør ham bedre på benken, enn i en førsteelver (selv om han strengt tatt bare kan byttes rundt om nødvendig).
    Jeg har egentlig veldig sansen for Sandnes også, jeg synes jevnt over han har gjort det ganske så greit når han har kommet inn.

Med den benken mener jeg vi har spillere som faktisk kan forandre kampbildet i en langt større grad, enn med "den vanlige" benken, samtidig som jeg mener at førsteelveren er i det minste på nivå med "den vanlige". Men igjen, det blir veldig, veldig mye synseri og tenkeri på meg :-P
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Lignende tråder

1. 21. Serierunde: IK Start - Sogndal Fotball
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 08-23-2016, 09:44
  2. 12. Serierunde: SOGNDAL - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 49
    Siste innlegg: 05-23-2016, 23:31
  3. 8.Serierunde: SOGNDAL - START (kamptråd)
    Svar: 89
    Siste innlegg: 05-13-2014, 16:20
  4. 24.Serierunde: Start - Sogndal (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-24-2013, 13:57
  5. 12. Serierunde: Sogndal - Start (kamptråd)
    Svar: 62
    Siste innlegg: 05-27-2013, 10:33

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •