Viser resultater 1 til 20 av 20
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Bolanos åpen for retur

Her er det vel bare å legge ut agn så fort som overhodet mulig?
    1-2000 ekstra tilskuere pr. kamp alene vil jeg tippe og en kvalitetshevning utennom det vanlige.

Få Bola tilbake!

http://www.fvn.no/sport/xfotball/Bol...m-2670447.html

Junior Member
    Ble medlem
    Nov 2013
    det fvn siktet til der var vel ett intervju som ble gjort for noen år siden trudde jeg?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    intervjuet ble gjort i vinter. hadde et håp før vm om at kansje skulle komme tilbake, men ikke etter godspillet hans. men hvem vet? uansett ser jeg på dette som veldig usansynlig. dette er ren høflighet. selvfølgelig sier han at han kunne tenkt seg tilbake når fvn spør han.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror dette er helt uaktuelt, og skulle Start ha forsterket, så er det mye storre behov i midtforsvaret og på topp - enn på hoyre kanten - hvor vi har Asante (Tripic) som kan spille. Joda, Bola er en veldig god spiller, men selv han kan ikke stoppe slusen bakerst i laget vårt.

Han skulle nok også hatt godt betalt, og så mange tilskuere tror jeg ikke han hadde trukket at det hadde vaert verdt det.

Nei, Bolas tid i Start er nok over for godt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Galskap å takke nei om han hadde vært villig til å komme!

Nei han er ingen forsvarsspiller men ingen andre av angrepsspillerne når Bola til anklene. Kan ikke sette Asante i samme liga som Christian da Frank.
    Selv Tripic er en skygge av Bola selvom jeg gjerne hadde kjørt Tripic på venstre og Bola på høyre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    Galskap å takke nei om han hadde vært villig til å komme!

Nei han er ingen forsvarsspiller men ingen andre av angrepsspillerne når Bola til anklene. Kan ikke sette Asante i samme liga som Christian da Frank.
    Selv Tripic er en skygge av Bola selvom jeg gjerne hadde kjørt Tripic på venstre og Bola på høyre.
    Regner med at han uansett ville krevd lønn som hadde sprengt lønnsbudsjettet, så sånn sett ville det vært galskap å takke ja. Fra et fotballmessig synspunkt derimot... Uansett kommer det nok aldri til å skje

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En av de beste spillerne som noensinne har spilt i Tippeligaen. Ikke mange andre som har spilt i Tippeligaen har vært fus i alt i VM for et lag som vinner en gruppe med tre tidligere verdensmestre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    En av de beste spillerne som noensinne har spilt i Tippeligaen. Ikke mange andre som har spilt i Tippeligaen har vært fus i alt i VM for et lag som vinner en gruppe med tre tidligere verdensmestre.
    ....og som ingen andre klubber vil ha ..! Ja, var en berikelse for TL, men har siden den gang vært litt ut og inn av FCK.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Kanskje også verdt å huske på at han var elendig det siste året her og truet med spillenekt da klubben avslo den første henvendelsen. Det er ikke nødvendigvis noen selvfølgelighet at en eldre Bolaños er bedre enn Asante eller Tripic.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Det er ikke nødvendigvis noen selvfølgelighet at en eldre Bolaños er bedre enn Asante eller Tripic.
    Jo, det er det. Men om Mjelde klarer å få det ut av han, og benytte det, er derimot langt fra en selvfølge.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så lenge Bola får spille og er motivert (les. Ønsker å bli) så er det en selvfølge at han er klubbens beste spiller med klar margin.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Jo, det er det. Men om Mjelde klarer å få det ut av han, og benytte det, er derimot langt fra en selvfølge.
    Er det du prøver å si her, at Mjelde er flinkere til å utvikle "ungdommen" framfor de eldre?
    Jeg kan ikke helt se for meg hvordan det ikke er selvmotsigende at Bola definitivt er bedre enn Asante og Tripic, men at det ikke er garantert at han spiller bedre, fordi Mjelde styrer spillet. Har Asante eller Tripic andre forutsetninger for å spille under Mjelde, enn Bola?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nei, mener slettes ikke at Mjelde er god til å utvikle verken ungdom eller eldre.
    At Bola er en meget god spiller, som har prestert over tid tror jeg de fleste er enige om. At Bola også er blant de beste spillerne som har vært i Tippeligaen er nok mange enige om.
    Tripic og Asante har endel øyeblikk, og enkelte kamper har de har prestert på et bra nivå. Men om ikke de hever prestasjonene betraktelig, også over tid er de ikke i nærheten av Bolas nivå. Mulig at Mjelde ikke får ut deres potensialet, og mulig Mjelde heller ikke ville fått Bola til å prestere, men om Bola spiller som han kan, er pdd ingen av de i nærheten av hans nivå.
    Mener at enkelte trenere er bedre til å få ut høyere prestasjoner av spillere enn andre. Slik som Tørum fikk mere ut av Bola enn treneren i Danmark under hans første opphold der.
    Sist endret av DelPiero : 09-11-2014 kl 22:15

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg synes det er semi-drøye påstander fra dere begge to, DW og DP. Bolaños' første to-tre måneder i klubben var utenomjordiske, og høstsesongen det året vekslet mellom bra og OK, men han viste ingenting i 2010 som rettferdiggjør en status noe i nærheten av den dere gir ham. Han var sannsynligvis vår dårligste spiller det siste året i klubben. Hvordan kan dere være så skråsikre på at en fire år eldre Bolaños med klar margin er vår beste spiller?

I tillegg furtet åpenlyst han åpenlyst på banen og truet med å streike om vi ikke lot ham gå til Rosenborg. Hvorfor ønske ham tilbake?
    Sist endret av BruerVockid : 09-12-2014 kl 00:13

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Hvorfor ønske ham tilbake?
    Enig. Bolanos spilte en håndfull fantastiske kamper for Start, men han spilte fem talentløse for hver gode. Ser man på maksnivå er han blant de beste spillerne i klubbens historie. Ser man på prestasjoner over tid kanskje en av de aller svakeste. Jeg tror ikke det finnes spillere som har levert så mange bedritne kamper for Start som Bolanos.

VM viste at han har ferdigheter av meget høy klasse. Det faktum at han nå vender hjem etter at FCK ikke vil forlenge viser den enorme avstanden mellom de faktiske høyst middelmådige prestasjonene hans og de gudebenådede ferdighetene og talentet.

Jeg velger Tripic foran Bolanos syv dager i uka.

Apropos gamle "helter" synes jeg det er mer oppsiktsvekkende at Annan havner i Helsinki. Sammen med Heikkinen og Tainio. Det er en viss ironi i det. Det er tross alt en spiller i en posisjon Start har prøvd å forsterke over langt tid. Tenk om vi kunne fått Annan til klubben i stedet for Olofinjana.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Bolanos hadde en del kamper der han var virkelig god og et steg over de vi har nå. Det er det ingen tvil om. Og sånne øyeblikk glemmer man ikke så lett. Derimot glemmer man fort alle dårlige/middelmådige kampene hadde. Det Bolanos leverte i snitt er nok ikke noe nevneverdig høyere enn det eksemplelvis Tripic leverer. Tror faktisk Tripic jobber hardere også.

Blir helt feil å hente han nå. Ja, han var god i VM. Men de aller fleste klarer å yte 130% og spiller over evne i sånt mesterskap.(som alle fotballspillere drømmer om). Det er hva du leverer i hverdagen over tid så betyr noe. Og han har ikke imponert i København. Og det er derfor han ikke spilte fast der. Og København har siste året vært svakere enn tidligere årganger. Han har nok sett sine beste dager. Og bruke masse penger på han nå, og i en posisjon der vi er sterke og har flere unge "up and coming" spillere blir helt feil. Er også høyst usikkert om han i det hele tatt er motivert for å spille i tippeligaen, etter å ha spilt i VM og CL med Køben.

Konklusjon; Nei takk!. Er flere andre posisjoner vi bør bruke de pengene.(pengene vi ikke har)

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Det Bolanos leverte i snitt er nok ikke noe nevneverdig høyere enn det eksemplelvis Tripic leverer.
    Det er akkurat dette jeg synes er en merkelig vurdering. Jeg er enig med Peder her. Bolaños var en oppsiktsvekkende elendig spiller i store deler av sin Start-karriere. Prestasjonene kvalifiserte til de to laveste børskarakterene i store deler av 2010. "Snittet" til Bolaños er noe av det absolutt dårligste jeg har sett i Start.

Bolaños er et veldig, veldig godt eksempel på en "god" spiller som egentlig ikke er spesielt god. Han har et finteregister, brukbar fysikk og en viss teknikk, men han mangler alt man trenger for å hevde seg i bedre ligaer enn semibakgårder som Tippeligaen og Superligaen. Det var primært RBK og FCK som viste interesse - to mildt sagt dårlig drevne klubber med flopplister lange som et vondt adeccoår. Det finnes ingen seriøse toppklubber som kjøper spillere som Bolaños. Han har ingenting som indikerer at han er noe mer enn en helt ordinær tippeligaspiller.

Samme med Clarence Goodson og Solomon Owello. Høyprofilerte spillere med svært iøynefallende styrker, men de er rett og slett ikke gode. Statusen spillere som dette får i Norge er et stort problem for kvaliteten på norsk fotball og mulighetene våre til å hevde oss internasjonalt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Vil bare for ordens skyld nevne at både bolanos og goodson har en anselig samling landskamper for landslag som er mye bedre enn Norge. Så da må vel de landslagssjefene ha bommet totalt når de tok ut dem på landslaget også, siden de så middelmådige spillere. men hva vet vel landslagssjefer i costa rica og USA? Eller kan det hende at de faktisk var veldig gode spillere?
    Sist endret av jbasma : 09-13-2014 kl 09:42

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uten at jeg mener vg børsen er fasiten, var Bola nr 3 i 09 og 76 i 10 på 20 kamper. I 09 vår beste spiller, i 10 vår fjerde beste. Og det i året han streiket.
    Men mener ikke at å hente han for en haug med penger er rett. Kantspillere er vel det område vi har kvalitet.

Vil bare påpeke at han var en meget god spiller, og er det fortsatt om man evner å få det ut av han. Å være sur og bitter fordi han hadde ambisjoner og lønnsforventninger over det vi kunne tilby, betyr vel mere at man savner han enn at han var så dårlig. En spiller som kan briljere og tidvis leke med det motstanderne, for deretter å falle litt gjennom i en annen klubb trenger ikke bety aat han er ferdig eller at han ikke kan lenger. Kan være andre årsaker som spillestil, trivsel, lag, taktikk, trener osv.

Men for å klargjøre tidligere innlegg. Jeg har ingen tiltro til at Mjelde hadde fått Bola tilbake i topp slag.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Vil bare for ordens skyld nevne at både bolanos og goodson har en anselig samling landskamper for landslag som er mye bedre enn Norge. Så da må vel de landslagssjefene ha bommet totalt når de tok ut dem på landslaget også, siden de så middelmådige spillere. men hva vet vel landslagssjefer i costa rica og USA? Eller kan det hende at de faktisk var veldig gode spillere?
    Vi diskuterer ikke om Bolaños eller Goodson var gode nok til å spille landslagsfotball for pluss/minus middelmådige nasjoner. Sjiktet Bolaños ble plassert i var blant tidenes beste tippeligaspillere. I det selskapet synes jeg ikke han er "god".

Poenget er at Bolaños - som Goodson og en haug andre importer - er én av mange tippeligahyper som har falt gjennom på et høyere nivå. Tippeligaen har blitt et utstillingsvindu for spillere med elendig fotballforståelse, grusom teknikk og en fetisj for TV-redninger. Det er ufattelig mye rask i norsk fotball.

Det skal veldig lite til før en spennende og ukjent spiller plutselig skytes rett opp til stjernestatus her. Kim Ojo var "klasse", visstnok, selv om han gjorde lite annet enn å snuble seg til en håndfull mål (gjerne etter elendige førstetouch) og benytte seg av fysikken. Dette er helt vilt. Her får han skussmålet "spisstakter av internasjonal klasse" etter å helt åpenbart ha bommet på førstetouchen og fått ballen med seg via bakenden til en motspiller. Det er slike svakheter du blir avslørt på i gode ligaer. Helt som forventet at han til slutt ble sjettevalg i Genk.

Det er der jeg mener Bolaños ligger. Han hadde "teknikk" i den forstand at han kunne ta ned en ball, kunne finte og kunne skyte fra vanskelige vinkler, men det er ikke nok. Han senket konsekvent tempoet med førstetouchen, driblet seg alltid inn i trøbbel, slo aldri riktig pasning og hadde klare svakheter i posisjoneringsspillet. Da er det helt irrelevant at han kan score i krysset med venstrebeinet fra 30 meter. Det er ingen klubber som gjør et ordentlig kartleggingsarbeid i forkant som kjøper spillere fordi de kan score spektakulære mål. Fotball er en lagsport - over 90 minutter -, hvor et feilvalg i det 5. minutt teoretisk kan være vel så viktig som kandidaten til årets mål senere i kampen. Har du ikke hele pakka krysser de fleste deg fra lista. Det er derfor Bolaños' mest aktive beilere var jallaklubber som Rosenborg og FCK.

Jeg tviler ikke på at landslagssjefene til Costa Rica og USA kan mye om fotball, men det er neppe min eller Peders feil at verken Goodson eller Bolaños har lyktes på et høyere nivå enn Tippeligaen.

Å være sur og bitter fordi han hadde ambisjoner og lønnsforventninger over det vi kunne tilby, betyr vel mere at man savner han enn at han var så dårlig.
    Kan du utdype tankerekken her? Han furtet i media og truet med å nekte å spille. Jeg syntes det var uspiselig. Hvordan blir det til at jeg savner ham? Det hadde vært akkurat like uspiselig om det gjaldt en av våre beste spillere. Det er prinsippet.

Uten at jeg mener vg børsen er fasiten, var Bola nr 3 i 09 og 76 i 10 på 20 kamper. I 09 vår beste spiller, i 10 vår fjerde beste. Og det i året han streiket.
    Det er ikke akkurat Eggen og Drillo som sitter og vurderer kampene. I ramme alvor mener jeg børsen knapt er verdt noe mer enn vilkårlige terningkast. Det er helt umulig for én person å holde oversikt over 22 spillere. Det blir toppkarakterer til de som markerer seg ekstra et par ganger i kampen, bunn til han som tilfeldigvis slo en feilpasning og standardfemmeren til resten. I går ble Adam Larsens tre giganttabber belønnet med en firer på VG-børsen. Altomfotball ga ham en toer. Noen hadde sikkert gitt ham en femmer. Børsene har null verdi.

Lignende tråder

1. Bolanos åpner for Startretur
    By Jhonny Rockstar in forum IK Start
    Svar: 1
    Siste innlegg: 03-19-2014, 09:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •