Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)

TID: Søndag 14.September kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Stabæk's hjemmeside: www.stabak.no
    Stabæk Support's hjemmeside: www.stabaek.no
    Stabæk Support's kamptråd: http://www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=7060
    TABELLEN
    9. Stabæk........ 22 8-3-11 34-43 27 poeng
    11. Start...........22 7-4-11 34-45 25 poeng
    STABÆK FOTBALL
    Stabæk er absolutt ett av lagene som har overrasket denne sesongen. Etter en god åpning på sesongen gikk laget til Bob Bradley fra 20 mai til 3 august uten en eneste seier i serien. Laget ramlet dramatisk på tabellen og kjente plutselig pusten fra bunnstriden i nakken. I lagets fire neste kamper ble det bl.a 7 poeng mot RBK, Molde og SIF. Det er sterkt. Det er også verdt å nevne at Stabæk denne sesongen har vunnet begge seriekampene mot både Rosenborg og Godset med en kombinert målforskjell på 12-5. Det lukter ikke akkurat nedrykk av slike tall. Til slutt må vi ta med at laget også er klare for semifinale i cupen, der Molde kommer til Nadderud om knappe to uker.
    Da Stabæk slet i sommer, fikk man hentet erfarne Magne Hoseth - som stort sett slet benken i Molde, og det har vist seg å være et meget smart trekk. Hoseth har spilt 4 seriekamper (3 fra start) og har en scoring og 3 målgivende og sterke 6 i snitt på VG sin børs. Han ble kåret til banens beste i begge kampene der man slo RBK og Godset. Ingen tvil om at dette er en mann som må stoppes til søndag.
    Et par andre spillere som har herjet for de blå/sorte denne sesongen er Franck Boli og Fredrik Brustad. Boli har 10 scoringer mens Brustad har 8 scoringer og 6 målgivende denne sesongen.

Stabæk har 3-1-6 og en målforskjell på 16-24 på sine 10 bortekamper denne sesongen og ligger med det på plassen over Start på "bortetabellen". Laget har ingen karantener og heller ingen skade/sykdomsproblemer.

STABÆK'S 5 SISTE KAMPER
    10 august: Molde - Stabæk 2-2 (Serie)
    13.august: Stabæk - Haugesund 1-0 (Cup)
    17.august: Stabæk - Odd 1-3 (Serie)
    23.august: Strømsgodset - Stabæk 2-3 (Serie)
    31.august: Stabæk - Sandnes Ulf 1-1 (Serie)

IK START
    Hos Start har vi ikke hørt så mye i media om hvem som er klare men Espen Børufsen er tilbake etter karantene og går trolig inn på venstrekanten. Spørsmålet er da hvor Zlatko Tripic spiller, for dette er en kamp der Tripic må spille. Om ikke Vilhjalmssons rygg er bedre så kan det bli Hoff og Tripic på topp. Skulle også gjerne sett Ajer få fornyet tillit, men det er nok tvilsomt om Mjelde vil rokke for mye på Owello/Olofinjana. Jeg tror vi starter med disse:

Terje Reinertsen

Glenn Andersen
    Gudmundur Kristjansson
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Seyi Olofinjana
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Zlatko Tripic
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp borte mot Viking søndag 21 september kl.1530: (Viking spiller borte mot Odd lørdag kl.1530)
    START: Ernest Asante, Rolf Daniel Vikstøl, Solomon Owello, Bismark Acosta, Fernando Paniagua, Espen Hoff, Glenn Andersen,
    VIKING: André Danielsen, Sverrir Ingi Ingason, Björn Daníel Sverrisson

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Ukens spørsmålstegn er for meg Starts sentrale midtbane. Trolig består den av Olofinjana og Owello. Førstnevnte har virket relativt rusten etter at han kom til Start og Owello varierer mye i prestasjonene denne sesongen. I denne kampen møter vi trolig en ringrev i Magne Hoseth, som har imponert veldig etter at han byttet ut benken i Molde med sentral midtbane i Stabæk. Jeg skulle gjerne sett en treer på midtbanen i denne kampen der Ajer hadde fått hovedoppgaven med å ligge tett i Hoseth. I forrige kamp spilte Stabæk hjemme mot Sandnes Ulf, og med en syk Hoseth som bare spilte 2.omg var hjemmelaget veldig tamme. Jeg tror en frisk Hoseth vil skape problemer for oss og dermed er det utrolig viktig at vi vinner midtbanen.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Start vant den utrolig viktige 6-poengskampen mot Sogndal og fikk seg en ny liten luke til den verste nedrykkstriden. Avstanden er dog ikke større enn at luken vil bli spist opp om vi går på et par kjappe tap. Det håper jeg Mjelde og spillerne er klar over.
    Stabæk er definitivt et lag vi burde kunne slå, men samtidig har de imponert denne sesongen og har bl.a gjort rent bord mot Tippeligaens to klart beste lag i 2013 - Godset og RBK.

Start har foran denne kampen kjørt en ny 50-lapp-kampanje og dermed vil vi nok få et pent tilskuertall til søndag, selv om det er tvilsomt om man kommer så høyt som i fjor da over 10 000 tilskuere tok turen til kampen mot Sogndal.
    Uansett hvor mange som kommer inn, så vil jeg kalle dette en ny "matchball" i kampen for å overleve i Tippeligaen denne sesongen. Tar vi 3 nye poeng her så har vi lagt et meget godt grunnlag for å overleve, selv om vi nok må ta enda litt flere poeng.

Dette blir trolig en jevn kamp, der publikum fort kan spille en helt avgjørende rolle. Dersom spillerne føler at de har publikum i ryggen så vil de kanskje ta ut det bittelille ekstra som må til for å vinne de viktige duellene. Vi er nå inne i en helt avgjørende fase av 2014-sesongen. Med seier mot Stabæk og seier i neste hjemmekamp mot Sarpsborg 08 så tror jeg det skal mye til for at vi roter oss ned under streken. Da har vi 31 poeng og det kan fort vise seg å være nok. DERFOR håper jeg Sørlendingene tar turen på Sparebanken Sør Arena på søndag og gir alt for å hjelpe Start til 3 nye poeng. Jeg tror vi allerede nå kan garantere mål, da det er de to lagene som har sluppet inn flest mål denne sesongen. (Stabæk 43 og Start 45). La oss håpe at Start klarer å tette igjen til søndag - for første gang i 2014. Da kan vi reise til Stavanger neste helg -uten å måtte bekymre oss altfor mye over tabellen. Da har vi passert Stabæk, og kan begynne å se litt oppover på tabellen igjen... Det lier vi!

Men da må først Magne Hoseth & Co sendes østover med 0 poeng.

Velkommen på kamp og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014
    Sist endret av Frankieboy : 09-14-2014 kl 15:21

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skal vi slå dem for 2 gang?. Tror vi møtte dem på et veldig beleilig tidspunkt sist.(tror de var litt høyt oppe en periode) De ligger foran oss, og det er fortjent faktisk. Og etter at Hoseth kom så har de nok fått et enda bedre lag. Men på hjemmebane så bør vi slå dem synes jeg. Men siden vi bare marginalt klarte å slå Sogndal så tror jeg det kan gå begge veier. For de er bedre enn Sogndal.

Toppnivået til Stabæk er veldig høyt synes jeg. Problemet deres er stabiliteten. Jeg har sett dem flere kamper, der jeg er veldig imponert, og flere kamper der jeg er mindre imponert. Blant annet da jeg så de slo Strømsgodset ble jeg ganske imponert.

Men tror det kan bli en morsom kamp. Begge lag er bedre fremover enn bakover. Veldig åpen kamp vil jeg påstå. De har Brustad og Boli som begge har scoret flere mål enn vår beste(Asante 7 mål). Så de to må passet ekstra på, samtidig som vi må ha et øye på Hoseth. Han er en veldig god distanseskytter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Pratet med vilhjelmsson i går da han var med start-laget til Risør, og han var ikke særlig optimistisk på egne vegne når det gjaldt ryggen. Så tror han i beste fall er på benken

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Nok en sekspoenger! Med Branns sterke seier mot Godset og to andre bunnoppgjør i morgen, vil tap være kritisk. Men Mjelde har en god record i disse matchballene, så vi får håpe det fortsetter.

Stabæk har overrasket voldsomt, og når de endelig begynte å falme etter den sensasjonelt gode innledningen, kom Hoseth og revitaliserte laget. Men de har vel først og fremst vist seg som et kontringslag. Og så ekstremt lavt og defensivt som Start har lagt seg de siste kampene, blir det lite rom å kontre i. Det blir spennende å se hvordan Stabæk løser dette. De er neppe forberedt på at det er de som må styre spillet.

Jeg tror Stabæk vil passe Start meget bra, og har god tro på tre poeng.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Historien sier mål, stb har fokus på tripic og pakke han godt inn m tidlig press hele veien.
    offensivt så vil de bruke farten sin og hoseth sine jålete pasninger.
    Start har dårlig match mot stb sitt offensive spill, som er litt av og på igjennom kamper. Vi håper det er litt av, jeg ser ikke tap som noe realitet mot stb, så en grei skuring bør det bli
    Sist endret av Steinar Lindgren : 09-14-2014 kl 00:02

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg er skeptisk til hvordan vi skal klare å håndtere Stabæk defensivt. De har meget gode og raske spisser i Boli og Brustad, og med Hoseth til å tre dem igjennom er jeg stygt redd vi kommer til å slite defensivt

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fornuftig analyse. Hoseth spesielt bekymrer meg. Owello-Olofinjana kan fort bli tynt mot en så direkte pasningsspiller.

Hoseth er egentlig spilleren vi burde hentet i sommer.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruerVockid Vis innlegg
    Hoseth er egentlig spilleren vi burde hentet i sommer.
    Ja, tror det er mange andre lag i bunnstriden som sitter med samme følelse. Hoseth var en av Molde's beste spillere i fjor og at man har hatt en slik solid spiller sittende på benken burde fått flere klubber enn Stabaek til å reagere. Jeg tror samtlige lag i bunnen hadde hevet seg kraftig med Hoseth på laget.
    Ingen tvil om at Stabaek har mange lure folk i ledelse/trenerapparat. Rett og slett imponerende hva de har fått til etter at de var på randen av konkurs og måtte starte med et naermest nytt lag! Absolutt et lag jeg har mest sansen for - utenom Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Etter 15 min står vi med 2 gule allerede...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Overraskende tam kamp....veldig viktig kamp, men ser ikke sånn ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jaja, vi ligger ikke under.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Stort sett kurant defensivt, men tynt offensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Men hvorfor styrer ikke Start kampen på hjemmebane? Burde ikke Start ha ballen mest?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan noen forklare meg hvorfor det å få en albue i hodet skal kvalifisere til gult kort?

Knuffing i feltet - greit nok. Dommeren gir advarsler. Deretter albue fra keeper i hodet til Hoff, og Hoff får samme straff som Stabaek-keeperen. Dermed karantene til Hoff. Helt latterlig. Hvis dette er regelboka så er det altså like straffbart å bli slått ned, som det er å slå ned...

Ellers - en jevn kamp uten for mange sjanser. Jeg synes vi er litt farligere når vi er frampå, men samtidig kunne det også blitt scoring andre veien. Viktig i 2.omg å vaere tålmodige. Sender vi for mange fram, vil vi bli straffet av Stabaeks raske spisser!

Godt at VIF leder mot Haugesund, og også greit at Sogndal ligger under.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borkis Vis innlegg
    Men hvorfor styrer ikke Start kampen på hjemmebane? Burde ikke Start ha ballen mest?
    Man er vel litt redd for å sende for mange spillere fram, og derfor blir vi liggende litt lenger bak. Synes det er greit med tanke på Hoseth sin pasningsfot og Brustad/Boli med enorm fart framme hos Stabaek.

Vi så bl.a borte mot Godset hvor gode Stabaek er mot motstandere som sender mange fram!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Jaja det måtte jo komme. Dårlig av Acosta og Vikstøl

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi lar Hoseth slå inn, også lar vi Brustad gå opp nærmest uhindra i feltet. Vanvittig tafatt forsvar. Hva driver stopperne med??. De står jo bare og ser på.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vanvittig elendig start på 2 omgang. Hadde Stabæk vært effektive kunne det stått 0-3 allerede....det er noe halvhjerta over oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Hva i all verden Reinertsen?????

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start skal ihverfall ha kreditt for å ikke gjøre det vanskelig for motstanderen.

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-06-2016, 23:47
  2. 29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 11-06-2015, 23:41
  3. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 09:02
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 15:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •