Side 12 av 28 FørstFørst ... 2101112131422 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Leste i en diskusjonstråd et sted nå at Nordlie har hatt 18 ansettelsesforhold på 27 år. Helt utrolig hvis det stemmer. Likevel er det en pervers del av meg som jeg vet hadde jublet om jeg hadde lest på fvn.no at Start innkalte til pressekonferanse og at Nordlie viste seg å være klubbens nye trener. Kanskje fordi jeg så inderlig ønsker forandring og "faenskap"?

Men den rasjonelle delen av meg ønsker at Borgersen lykkes. Virkelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.dagbladet.no/2015/10/07/s...dlie/41389043/

- Det er kort og godt familiære og egne helsemessige årsaker til at jeg slutter som trener i Avaldsnes, sier Nordlie.

Trist at han har helseproblemer. Det gjør det enda mindre aktuelt at han overtar som startrener.

God bedring Tom!

----

Edit - "Det har skjedd ting som gjorde at samarbeidet ikke kunne fortsette" - Maren Mjelde

http://www.tv2.no/2015/10/07/sport/t...ldsnes/7473502

Tom er og blir Tom........
    Sist endret av krs : 10-08-2015 kl 08:47
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    FVN hevder at Steinar Pedersen er klart førstevalg hos Start.

Det er i så fall veldig spennende lesning! Drømmescenario:

- Start berger plassen foran et utsolgt Sør Arena
    - Brandsdal sier at Start går i pluss økonomisk
    - Steinar Pedersen blir ny Start-trener

Gi oss de tre tingene før jul og så må jo optimismen være tilbake på sørlandet?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    FVN hevder at Steinar Pedersen er klart førstevalg hos Start.

Det er i så fall veldig spennende lesning! Drømmescenario:

- Start berger plassen foran et utsolgt Sør Arena
    - Brandsdal sier at Start går i pluss økonomisk
    - Steinar Pedersen blir ny Start-trener

Gi oss de tre tingene før jul og så må jo optimismen være tilbake på sørlandet?
    - Vi får inn en kvalifisert sportsdirektør....

Da trenger ikke Nissen komme...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Pkt 2 er nok allerede boks. Pkt. 1 er det bare å håpe på. Pkt. 3 klarer ikke å tenne meg. Et år som trener for Jerv er ikke all verden å slå i bordet med. Jeg tror Bård vil være et vel så bra alternativ når han får en hel vinter til å prente inn sin filosofi. Motgang kan være vel så god læring som medgang, om ikke bedre.. Men det er klart at for de fleste vil det være mer spennede med et nytt navn enn et "gammelt".

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    - Vi får inn en kvalifisert sportsdirektør....

Da trenger ikke Nissen komme...
    Ja det hadde virkelig være noe!!B-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mer og mer tyder på at Steinar Pedersen kan bli starttrener om vi berger plassen. TV2 er te med de ferskeste ryktene..

http://www.tv2.no/2015/11/19/sport/j.../start/7670884
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er mye som avhenger av de to kampene mot Jerv. På kort sikt er det tippeligaplassen og statusen som Sørlandets flaggskip, på lenger sikt er det klubbens eksistens. Nå kan vi også muligens plusse på hvem som blir ny trener.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Noe litt spesielt med disse ryktene er jo at de indirekte sier at Bård Borgersen har alt å vinne på å tape. Ikke at jeg på noen som helst måte betviler at Bård gir 100% for Start.

Spennende tider!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg var skeptisk til Pedersen da enkelte lanserte ham som Start-trener i vår.
    Da mente jeg han var for fersk, og at Start burde gå for mer meritterte trenere. Og hvis man skulle ansette en tidligere spiller med tynn erfaring, ville BB være et mer nærliggende alternativ.

Nå har mye endret seg. Pedersen har hatt imponerende resultater over tid. Start har svekket seg såpass at de ikke kan velge fra øverste hylle. Og BB har fått den sjansen han fortjente - uten å lykkes.

Jeg tror Pedersen nå seiler opp som den beste treneren Start kan få. Han må bare tape et par kamper først...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Merkelige rykter om Steinar Pedersen. Først skriver Pål W. Jørgensen at "Om Steinar Pedersen blir en stor del av snuoperasjonen blir avgjort i løpet av to kamper, kommende lørdag i Grimstad og onsdagen etter i Kristiansand.".

Nå toner han det hele ned til at Steinar er Starts førstevalg, men at det neppe har vært kontakt mellom partene. TV2 tipper jeg omtrent har basert hele saken sin på Pål W. Jørgensen sin kommentar. At Steinar er Starts førstevalg er jo en helt annen sak enn at kvalikkampene avgjør hvem Steinar trener neste år.

Jeg er ikke overbevist om at Steinar ønsker seg til Start nå. At han ser for seg en sesong eller to til i Jerv er ikke utenkelig. Pappa Pedersen sa på FVNs "fotballradioen" for noen uker siden at det ville være vanskelig å være i samme trenerteam som sønnen. Det kan også være en grunn til at Steinar ønsker å holde seg unna Start litt til.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette er gode poenger, Eternal Sunshine.

Jeg er litt skeptisk til hvor stor tro en del ser ut til aa ha om at en trener som Steinar Pedersom kunne forvandle den slimete Obos-frosken til en eliteserieprins med et enkelt kyss. Laget er jo fullstendig ribbet etter tidenes gambling, og alle andre enn Baard Borgersen skal ha skylden for det spinkle materialet han har til raadighet. Jeg har vondt av BB og synes han settes i et underlig og urettferdig lys mellom Steinars--for all del!--imponerende arbeid med Jerv i Obos-ligaen og Mjeldes hoeyst varierende murerprosjekt de siste fire aar.

Hvorfor Steinar skulle oenske jobben i Start er aapenbar, kanskje spesielt om Start skulle rykke ned: innen 2017, er rollene byttet ganske sannsynlig byttet om, og Steinar vil kunne gaa til arbeidet i Obos bedre loennet, uten mye aa tape, og vil slippe aa rykke ned med Jerv til neste aar. Han har alt aa vinne paa en overgang.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    Dette er gode poenger, Eternal Sunshine.

Jeg er litt skeptisk til hvor stor tro en del ser ut til aa ha om at en trener som Steinar Pedersom kunne forvandle den slimete Obos-frosken til en eliteserieprins med et enkelt kyss. Laget er jo fullstendig ribbet etter tidenes gambling, og alle andre enn Baard Borgersen skal ha skylden for det spinkle materialet han har til raadighet. .
    Joda, men vi må ikke glemme at bortsett fra Vilhjalmsson så var det samme spillerne som overkjorte Stabaek den 4.juli og vant 4-1. Det finnes talent i gruppa, og selv om det var langt mellom oppturene så fikk vi se i glimt under Mjelde at det var litt potensiale. Under Bård Borgersen har det ikke vaert glimt i det hele tatt - bortsett fra noen minutter i 2.omg mot RBK og Molde.

La oss håpe at spillerne som skal representere Start i disse to kampene får fram noe av det vi fikk se mot Stabaek..

Member
    Ble medlem
    May 2012
    De glimtene du så i de kampene var mot lag som allerede hadde vunnet kampen og slapp gasspedalen. I mine øyne har start blitt betydelig dårligere med bb som trener.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Å høre live sendingen fra Kick med Tom Nordlie tar meg tilbake...

Mannen er et entusiasme geni.
    Savner ham i Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Styreleder Magne Kristiansen svarer slik når VG spør ham:

– Prosessen med trener-ansettelse fortsetter torsdag. Vi hadde en lang liste med navn som er blitt til en kort liste.

– Når kan dere presentere en ny hovedtrener?

– Det kan ta alt fra én til to-tre uker. Det spørs hvem det blir.

http://www.vg.no/sport/fotball/start...rt/a/23568111/

Da er det bare å vente. Virker som om dette kan gå fort.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    http://www.gat.no/nyheter/sikker-pa-...blir-1.1475728

"– Men vi har sammen med Steinar (Pedersen) lagt opp løpet for neste år. Det som ble gjort i år ikke er godt nok for neste år, sier Topland. Og om Pedersen fortsatt er Jerv-trener i 2016, er han ikke i tvil om, selv om det spekuleres i de fleste medier.

– Steinar har kontrakt ut 2018. Det er vi, klubbene, som avsetter og ansetter. Vi må absolutt holde på Steinar i 2016, det året er enda viktigere enn 2015. Alle spillerne har kontrakter, og er det en klubb som ønsker dem, så må de sette seg ned med klubben først og tilby en sum. Og sånn er det med Steinar også. Men vi er sikre på at Steinar blir neste år. Det er snakk om en respekt for en kontrakt, da er det ikke bare å gå til å en ny klubb. Steinar kan ha et ønske, men det er Jerv som bestemmer. Vi vil at han skal skal bli, sier Topland."

Toplands utspill gjør at troen på Steinar som ny Start-trener går litt ned. Hadde han vært innstilt på at Steinar skulle gå så hadde han vel neppe uttalt seg som han gjør.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Toplands utspill gjør at troen på Steinar som ny Start-trener går litt ned. Hadde han vært innstilt på at Steinar skulle gå så hadde han vel neppe uttalt seg som han gjør.
    Jeg synes Topland virker som en ganske engasjert type, og så kort tid etter kampen kan man kanskje ikke forvente annet. Spesielt ikke når suksesstreneren koples til klubben de nettopp har tapt mot. Men jeg kan aldri se for meg at Jerv skal stå i veien for at Steinar Pedersen kan overta Start, hvis det er det han vil. Han er tross alt et produkt av Start og han ble hentet fra Start. Jeg bare håper han vil det sterkt nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om Steinar virkelig vil til Start, så tror jeg nok dette går i orden....

En annen ting er om Steinar faktisk er klubbens førstevalg.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Steinar Pedersen blir trener for Stabæk 2016. Starts trener heter Bård Borgersen.
    Er mer spent på hvem som blir sportssjef.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •