Side 19 av 28 FørstFørst ... 91718192021 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg tror Jerv har vært "stupid like a fox" her, Peder. Mange snakker om at Jerv er amatører, men de har vel luktet denne lunta i god tid, om at selv et nedrykket Start er et mere attraktivt alternativ enn et opprykket Jerv, for en ekte startgutt. MKs flinke trener i 2004 hadde ikke takket nei til Start dersom vi ikke hadde ansatt Nordlie.

Jerv sliter bare tilsynelatende med mediekrigen, og har visst at dette kom til å skje. Advantage Wolverines...

Så får det heller være at man kan være skuffet over at en uerfaren trener har gått i den samme fellen som lystige SIB på handletur i Rio da han hentet Ygor og Bruno.

Det er menneskelig, men dårlig dømmekraft å underskrive en kontrakt i lykkerus også.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Nå er det vel ingen som kjenner detaljene her, så det meste blir spekulasjoner. Men det fremstår ganske åpenbart at det foregår en mediekrig der blant annet Pedersens misnøye lekkes fra anonyme kilder. Så man skal vel ha ganske gulsorte briller for å mene at Start opptrer ryddig og eksemplarisk.
    Det foregår ihvertfall ett eller annet i kulissene, det er det ikke tvil om. Hva Start har lekket eller ikke lekket er derimot kun spekulasjoner. Slik Start har opptrådt i offentligheten har vært ryddig, det trenger man ikke ha særlig gulsorte briller for å mene vil jeg si.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hareide har ennå ikke signert for det danske fotball forbundet... just saying......
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skal start og jerv ha noen glede av hverandre må de beste på jerv komme til start og trene, lære og se hvordan forholdene er i en toppklubb. De i start som trenger tillit, erfaring og miljøskifte må start sende til jerv. Når noen i jerv er gode nok for start må jerv slippe disse. Om det er spiller, trener, sportssjef eller oppmann spiller ingen rolle. Surner styre til jerv dette til må start heller samarbeide med andre.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Vanskelig å se alternativer til SP, men meget interessant portrettintervju av Jørn Andersen i nye Josimar. Den mannen har haugevis av erfaring! Er nå på nivå 2. i Østerrike, men virker meget spennende spør du meg. Stort nettverk på kontinentet, og i tospannmed Jesper som sjefsspeider spiller ikke manglende lokalkunnskap så stor rolle.

Han sier han aldri har fått konkrete tilbud fra Norske klubber, men virker åpen for en slik mulighet. Spørsmålet er vel bare om vi har gode nok resturanter og er vidsynte nok på Sørlandet til å lokke til oss en verdensborger. Muligens er han for grandios for oss sindige.

Om jeg selv kunne få velge hadde jeg nok like gjerne gått stor SP, som jeg tror er en mer langsiktig, trygg og bærekraftig løsning om vi får han i havn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Hareide har ennå ikke signert for det danske fotball forbundet... just saying......
    Han skulle vel bestemme seg etter CL-kampen mot RM idag. Men det er vel danskene det står på - tipper Laudrup som fikk nei fra Valencia (og som tidligere har takket nei til DK) er aktuell igjen.

Uansett er han nok for dyr.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Agderposten-saken, som er ført i pennen av den gamle Jerv- og Start-spilleren Pål Yngve Berg, er ikke akkurat veldig profesjonelt skrevet. Den minner mest om et småkomisk leserinnlegg fra en irritert og følelsesstyrt Jerv-supporter.

Start tar opp dialogen med Jerv: http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-652657_1.snd

Lurer på om Start har eksterne støttespillere som kan bistå med å betale ut SP?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tydeligvis mangler man en ledelse med felles agenda og mening i Jerv

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Med Topland på en godt timet ferie og partene i dialog så nærmer nok dramaet seg slutten. Da spørs det bare hvor stor pengebunken blir.

Nå mangler det bare at Steinar flopper i Start og får sparken i august

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Og jeg som trodde unge Pedersen var sørlending og ikke tysker. Men så feil kan man ta!
    Pondus: Check
    Disiplin: Check
    Bryte opp kosestemning: Check
    Stille krav: Check
    Inspirert av og basert mye av sin filosofi på tysk mentalitet: Check!
    Jawohl: Check

Ja, så feil kan man ta! Man trenger ikke å være tysker for å bringe "jawohl" til sørlandet. Fyren har jo til og med vært på flere inspirasjonsturer til gamleklubben (Dortmund).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Pondus: Check
    Disiplin: Check
    Bryte opp kosestemning: Check
    Stille krav: Check
    Inspirert av og basert mye av sin filosofi på tysk mentalitet: Check!
    Jawohl: Check

Ja, så feil kan man ta! Man trenger ikke å være tysker for å bringe "jawohl" til sørlandet. Fyren har jo til og med vært på flere inspirasjonsturer til gamleklubben (Dortmund).
    Har klokketro på at Steinhard kommer til å levere. En rolig, disiplinert og småmunter fyr. Håper han er like prestasjonsrettet som målrettet, gjerne à la landsmannen* Klopp.

*

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fish Vis innlegg
    Har klokketro på at Steinhard kommer til å levere.
    Jeg har også stor tro på at Pedersen er en dyktig trener. Men leveringsbetingelsene er sjeldent svake. Sjeldent har vel noe eliteserielag stått svakere før en ny sesong, og Start må gjøre en formidabel jobb både på treningsfeltet og på overgangsmarkedet for å klare cuten i 2016, spesielt når eliteserien skal slankes til 2017. Det er nok en viss fare for at denne oppgaven blir for stor for unge, lovende Pedersen.

Ellers skal det bli spennende å se om Start har anstendighet til å la Jerv være i fred etter å ha raidet trener og assistent. Jeg vil vel tro at det også finnes noen spillere som har fått muntlige lovnader om at klubben ikke skal stå i veien dersom det byr seg sjanser for eliteseriespill, og det ville vel ikke overraske mye om Start setter ytterligere noen spikre i kista for Sørlandsk samarbeid ved å prøve å tuske til seg kontraktsbundne spillere uten å være villige til å betale prisen Jerv forlanger.

Jeg håper virkelig de har vett nok til å la den fristelsen ligge. For Starts fremtid ville det vært helt fantastisk om det kunne kommet opp en stabil lillebror på Sørlandet på OBOS-nivå. Om Start dreper Jervs muligheter til å etablere seg i OBOS, reduserer de samtidig sine egne sjanser for å gjenvinne posisjonen som en viktig norsk eliteserieklubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Regner med at ledelsen har innsett at ryggrad, ledertyper og sportsjef mangler.
    Får de dette er betingelser gode nok for SP.
    Regner med at det ikke er noen selvfølge at SP drar til Start.
    Han er en voksen, klok kar.
    Han vil på ingen måte havne i samme gryta som MIM hadde ifjor.
    Han må stille krav og få betingelser.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er partene enige. Om et eller annet...

http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...e-2933377.html

Håper Jerv kompenseres med å få låne noen spillere. OBOS er en fin arena for unge talenter, og benkslitere som Sandnes bør kunne få spilletid der. Venstrekanten er jo ledig etter at Ohji dro til Bærum, uten sammenligning for øvrig. Om vi får lånt ut vår islandske keeper, kan det øke muligheten for at Opdal blir..

Håper dette resulterer i mer integrert samarbeid med spillere begge veier, og at stridsøksen begraves.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Ellers skal det bli spennende å se om Start har anstendighet til å la Jerv være i fred etter å ha raidet trener og assistent. Jeg vil vel tro at det også finnes noen spillere som har fått muntlige lovnader om at klubben ikke skal stå i veien dersom det byr seg sjanser for eliteseriespill, og det ville vel ikke overraske mye om Start setter ytterligere noen spikre i kista for Sørlandsk samarbeid ved å prøve å tuske til seg kontraktsbundne spillere uten å være villige til å betale prisen Jerv forlanger.
    Jeg er spent på å høre hvilke spillere dette skulle være. Nå har ikke jeg fulgt Jerv gjennom hele sesongen, men utfra kvalikkampene er det veldig få spillere på det laget som vil være en umiddelbar forsterkning for Start. Ohji var vel nærmest Eliteserienivå, og det er også grunnen til at han blir å finne i Stabæk neste sesong.

Noen vil kanskje si at det er aldri var noen tvil, men SP er nærmere Start enn noen gang nå! Tipper han blir presentert før helgen: http://www.agderposten.no/sport/jerv...gang-1.1480129

Hvis man ser bort fra Borgersens lille periode som hovedtrener, når hadde Start en hovedtrener fra Kristiansand sist?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Eksilstarter Vis innlegg
    Hvis man ser bort fra Borgersens lille periode som hovedtrener, når hadde Start en hovedtrener fra Kristiansand sist?
    Trond Pedersen i katastrofesesongene 97-98
    --

Junior Member
    Ble medlem
    May 2014
    Noe sier meg at Bård Borgersen eller Matthias Anderson er Jervs nye trener(e).

I forhold til spillere, så kan Start fint leve med å "gi" bort Sandnes, Kristjansson og Salvesen.
    Så kan Henrik Robstad gå motsatt vei ;-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Da er partene enige. Om et eller annet...

http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...e-2933377.html

Håper Jerv kompenseres med å få låne noen spillere. OBOS er en fin arena for unge talenter, og benkslitere som Sandnes bør kunne få spilletid der. Venstrekanten er jo ledig etter at Ohji dro til Bærum, uten sammenligning for øvrig. Om vi får lånt ut vår islandske keeper, kan det øke muligheten for at Opdal blir..

Håper dette resulterer i mer integrert samarbeid med spillere begge veier, og at stridsøksen begraves.
    Det er jeg enig i. Det er i alles interesse at Start og Jerv har et godt samarbeid, som forhåpentligvis kan bidra til at Jerv er godt rustet til å etablere seg i Obos-ligaen. Jeg mener forutsetningene for det er gode, bare man lander trener-saken på en ryddig og god måte. Mitt inntrykk av dagens Start-ledelse er at de er ryddige og profesjonelle på denne typen ting, derfor tror jeg også at det er gode muligheter for at begge parter kan si seg godt fornøyd i ettermiddag.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •