Side 25 av 28 FørstFørst ... 152324252627 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 542
    Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Enig m Stig her.
    M Tandberg og Steinar P er to meget spennende og gode kandidater, og viser etter min mening akkurat slike CVer vi bør gå etter.

I Jerv-saken må jeg si meg enig i de som ikke tror på at Start har tilbudt null og niks. Selvsagt har de hatt m seg mye i sekken bort til Levermyr, null kr er ikke nødvendigvis null kr..

Jeg synes i det store og det hele at Brandsdal viser mer og mer styrke i sin rolle generelt og i mediehåndteringen spesielt. En god sportslig ansvarlig ved sin side, og en upcoming langsiktig trener, så har vi plutselig en ledelse som gir grunn til optimisme igjen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes Tandberg virker som en spennende kandidat.
    Og det taler til hans fordel at han virker lunken.
    Tror nok han kan overtales likevel.

Håper forsåvidt det skjer - av mangel på bedre alternativer på denne hyllen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Er helt enig med Stig og Comeback. Hylekoret over Starts inkompetanse her inne er meget grundt fundert. En spennende assistent i VIF blir avfeid og av Peder karakterisert som en person enhver middels interessert kunne trukket opp av hatten. Ble han nevnt av noen i diskusjonen her inne? Og hva med Strømsgodsets grundige prosess rundt ansettelsen av David Nilsen (som forøvrig heller ikke har blitt nevnt som aktuell nå, av sikkert gode grunner)? Er ledelsen i Strøsmsgodet uten sportslig kompetanse?? Selv hadde jeg jublet om Kong David hadde blitt ansatt som ny hovedtrener i Start i fjor høst (selv om mitt førstevalg allerede da var Steinar Pedersen). Treneransettelser er uhyre vanskelig, og Start er ikke særlig attraktivt. Hvem vet, kanskje mr.Skeie til og med kunne vokst med oppgaven og blitt vår Grindhaug? Ledelsen har ingen lett oppgave, med jeg tror de til slutt drar i land Steinar P, som jeg er overbevist om kommer til å sette kritikerne i skammekroken.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Dersom Start hadde vært en seriøs og veldrevet eliteserieklubb, ville nok hverken Steinar P eller Morten Tandberg blitt vurdert som modne for hovedtrenerjobben.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Dette! Her ligger dessverre det største problemet med kanditatene, og særskilt klubben
    Tja, man har eksempelvis Swansea i Premier League (heeeelt tilfeldig eksempel) som har hatt Kenny Jackett, Roberto Martinez, Paulo Sausa, Brendan Rodgers, Michael Laudrup og Garry Monk som de siste managerene. To helt ferske uten noen som helst trenererfaring, Rodgers og Sausa med noen måneders erfaring, Jackett med ett år for Watford og forholdsvis erfarne Laudrup. I 2004 rykket laget opp fra League Two og i 2011 startet laget sin første kamp mot Man City i Premier League. Og det er disse som har tatt laget opp på dette nivået.

Det er ikke det at man er en seriøs og veldrevet klubb som avgjør om en person er moden for jobben eller ikke. Det er klart det er vanskelig å plukke ut akkurat DEN unge treneren som kommer til å ha suksess, men det som er viktig er at den som ansetter treneren har peopleskills. Swansea har Huw Jenkins som tar seg av ansettelser av managere og jeg skulle virkelig ønske at vi hadde den norske versjonen av han i klubben. Jeg skal love deg at Swansea var langt fra en veldrevet klubb når Jenkins ansatte Jackett.

Brandsdal har gjort mye riktig så langt og har ennå ikke vært med på å ansette en trener så jeg synes det er litt tidlig å halshugge ham. Det at det ikke er eksotiske og ukjente navn på listen betyr ikke at de som nå har jobben med å ansette ny trener ikke gjør jobben sin. Om de har gjort en god nok jobb vet vi ikke før om et års tid eller mer. Da, og først da, kan man kritisere for avgjørelser som tas nå. Det drøyer med avgjørelsen, men det er så utrolig viktig å treffe rett denne gangen. Så utrolig viktig. Jeg vil heller at de skal bruke en ekstra uke eller to på å få i havn den rette avtalen, enn å ta en forhastet avgjørelse. Greit nok at preseason er like om hjørnet, men det er fremdeles 3 måneder igjen til sesongstart.

Tiden er ikke inne til å få panikk riktig ennå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    David Nielsen har jo en helt annen mentalitet en SP, således perfekt og den vinnerskallen man trenger i Start.
    Men veldig usannsynlig at han kommer..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    David Nielsen har jo en helt annen mentalitet en SP, således perfekt og den vinnerskallen man trenger i Start.
    Men veldig usannsynlig at han kommer..
    Tatt i betraktning hvordan Godset kollapset når han overtok etter Deila, for deretter å gjenoppstå under nåværende trener, er det lite som overbeviser meg om at DN er rett mann for Start.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ang Nordlie - Han ble vurdert som hjelpetrener for hovedtrener Espen Olsen i Strømmen. Intet mindre! Men styret i klubben stemte ned forslaget med 3 mot 2 stemmer.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/f...b-658069_1.snd
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Så nå er Start useriøse som har to unge fremadstormende trenere som sine førstevalg. Interessant.
    Nå skal jeg kun prate for egen del, så får andre komme med sine begrunnelser.
    Slik klubben har fremstått de siste årene, med en konstant kamp mot både nedrykk og konkurs, er behovet stort for en stabiliserende kraft som kommer inn med tyngde i garderoben. Jeg mener at dette ikke er tiden for å eksperimentere med unge trenere som har hatt suksess nedover i knokkelligaene. Vi behøver en trener med erfaring fra bedre ligaer, som har vist at de klarer å stabilisere et lag og heve bunnivået til spillere. Hverken Pedersen eller Tandberg har bevist dette. De har hatt suksess med å få et middels lag til å rykke opp til OBOS-ligaen, og som vi så med Start i 2004-2005 så kommer man langt førsteåret med entusiasme og pågangsmot, men når man skal etablere seg året etter blir det tyngre. Spørsmålet om Steinar er kvalifisert som trener blir derfor besvart etter neste sesong, hvor han skal etablere Jerv i OBOS-ligaen og det blir hverdagen.
    Tandberg viste også at man ikke alltid kommer langt med kun entusiasme, all den tid det førte til direkte nedrykk igjen første gang de var i OBOS-ligaen. Han fikk heller aldri muligheten til å vise at han kunne etablere Bærum over tid i OBOS, og i år rykket de ned igjen, på tross av at de kom seg til en overraskende god 5. plass i fjor.

Så, vi har to trenere på blokka som fremstår litt som Nordlie. De klarer å skape entusiasme og få mye ut av spillere rett etter opprykk. Ingen av dem har derimot fått bevise at de ikke er som Nordlie, som vil si at den påfølgende sesongen blir en real nedtur.
    Det vil for meg si at Start nå bedriver et sjansespill ved ansettelse av trener. Det mener jeg klubben ikke har råd til slik de siste sesongene har vært. Når laget er godt etablert med profesjonelle spillere av kvalitet kan man eksperimentere litt med nye trenere, men ikke når klubben ligger med brukket rygg og et nedrykk er ensbetydende med konkurs.
    Så kan man si at ansettelse av trener alltid er et sjansespill, men man kan i det minste prøve å stokke kortene i egen favør når man har mulighet til det.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det du ønsker er atså en trener fra en bedre liga enn den norske, som har stabilisert et av toppdivisjonens dårligste lag i den øverste divisjonen og som i tillegg har økt bunnivået på spillerne. Jeg har to spørsmål til dette:

1. Hvorfor skulle en som gjør det bra i en bedre liga enn den norske ønske seg til Norge?
    2. Hvem skal betale lønna? Med merittene du beskriver så blir det ingen gjennomsnittlig industriarbeiderlønn her i gården...

Jeg kan skjønne at folk har lyst å ha inn ny nytt, spennende og eksotisk. Det virker som det viktigste kriteriet til de som ikke ønsker Steinar P. eller lignende er at det er en fyr fra det store utland. Problemet er bare at det ikke nødvendigvis er så veldig enkelt å komme til Norge og gjøre suksess her. Ingenting hadde vært bedre enn å få inn Bob Bradley, men for hver Bob Bradley er det ganske mange Rikard Norling. At man har gjort suksess i utlandet er ingen garanti for suksess i Norge. Erfaring er ingen garanti for suksess. Alder er ingen garanti for suksess.

Jeg mener tiden er inne for å gi sjansen til en uresirkulert trener. Det siste vi trener er en ny Mjelde. Ansettelse av trener er alltid et sjansespill, men nå er tiden inne for å stokke kortene i vår favør og velge så sikkert kort det er mulig å velge. Vi trenger en som lever og ånder for Start, ikke en 50 år gammel tsjekker som er fornøyd så lenge han får lønna si.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Det du ønsker er atså en trener fra en bedre liga enn den norske, som har stabilisert et av toppdivisjonens dårligste lag i den øverste divisjonen og som i tillegg har økt bunnivået på spillerne.
    Nei, jeg ønsker en trener som har mer enn ett år i OBOS-ligaen uten nedrykk. Så lenge de har vist over tid noe annet enn at de klarer å skape entusiasme hos et nyopprykket lag i en liga på OBOS-nivå eller høyere, er sjansen for at de klarer det i Start større.
    Det finnes ikke entusiasme eller psykisk styrke hos spillerene vi har pdd, så vi behøver en trener som har vist at han kan skape begge deler over tid.

Jeg mener tiden er inne for å gi sjansen til en uresirkulert trener. Det siste vi trener er en ny Mjelde.
    Det er jeg helt enig i! Det finnes derimot en mellomting mellom en helt fersk trener på toppnivå og en resirkulert trener á la Nordlie, Sandstø, Rekdal, Mjelde, etc etc.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De gir seg ikke! Fortsatt møter i Grimstad. Nå er Trenerforeningen engasjert...
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...e-658456_1.snd

Kommer Nissen med Steinar P?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    At Steinar P nå sitter i møte med Jerv og trenerforeningen, uten IK Start representert mener jeg stiller Starts håndtering av denne saken i et enda bedre lys. Min hypotese er at Start ikke har vært villig til å legge mye penger på bordet, fordi Steinar har vært tydelig på at han mener han har en lovnad om å kunne gå vederlagsfritt til Start om det skulle bli aktuelt. Om Steinar har vært tydelig på dette ovenfor Start forklarer det mye. Om så er tilfelle er det enten Jerv som bedriver et skittent spill med Pedersens karriere i potten, eller så er det Pedersen som ikke har vært grundige nok med advokathjelpen ved inngåelse av forlenget kontrakt med Jerv. Tiden vil vise.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    At Steinar P nå sitter i møte med Jerv og trenerforeningen, uten IK Start representert mener jeg stiller Starts håndtering av denne saken i et enda bedre lys. Min hypotese er at Start ikke har vært villig til å legge mye penger på bordet, fordi Steinar har vært tydelig på at han mener han har en lovnad om å kunne gå vederlagsfritt til Start om det skulle bli aktuelt. Om Steinar har vært tydelig på dette ovenfor Start forklarer det mye. Om så er tilfelle er det enten Jerv som bedriver et skittent spill med Pedersens karriere i potten, eller så er det Pedersen som ikke har vært grundige nok med advokathjelpen ved inngåelse av forlenget kontrakt med Jerv. Tiden vil vise.
    Jeg sitter også med en følelse av at Steinar fikk muntlig aksept for at han skulle få gå om han fikk tilbud fra en tippeligaklubb, og at dette var en forutsetning for at signerte en ny avtale i våres.

Mutlige avtaler er like bindene som skriftlige, og beviset for klausulen ligger i selve signeringen av den nye avtalen.

Har en følelse av at dette går i orden.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    En slik muntlig avtale er det eneste som kan forklare både Stainar og Starts håndtering av saken, som ellers ville fremstå som småarrogant og underlig. Jerv vil i ettertid fremstå som en desperat og oppviglet småputt, høy på segselv etter tidenes sesong. Slik sett kan en slik avtale stille samtlige aktøres handlinger i et mer rasjonellt lys. Derfor også en meget sannsynlig hypotese.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg ble faktisk litt imponert over at Tandberg ble ansett som en kandidat. Ærlig talt hadde jeg trodd at dette var en person som ledelsen ikke oversikt over. Det viser ihvertfall at de har sett lengre enn til SP og BB. Kanskje har de flere forholdsvis "ukjente" trenere på blokka?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mourinho er ledig! Øyvind Alsaker til VG: – Han har en krevende stil og er en belastning for omgivelsene. Det er derfor han ikke klarer å bli i en klubb i sesong etter sesong. Til det er det altfor mye støy. Han går løs på alt og alle, og sist spillerne sine. José Nordlie der, altså.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Tatt i betraktning hvordan Godset kollapset når han overtok etter Deila, for deretter å gjenoppstå under nåværende trener, er det lite som overbeviser meg om at DN er rett mann for Start.
    Det ville vært unormalt at han fortsatte kurven til Deila.
    Ellers er kollaps noe overdrevet da de tapte 3 kamper til midt i mai. Noe trådt var det...
    Ellers har han gjordt mye mer gode prestasjoner enn SP.
    Men unødvendig, han er ikke aktuell.
    Vi får håpe på SP, for man har ikke akkurat ett bedre alternativ på lista under... Vil jeg tro, ihvertfall ikke normalt å kaste seg over mora før dattra

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    David Nielsen endte opp med 12 seiere, 5 uavgjort og 14 tap i Godset. En seiersprosent på 38,7 med andre ord.
    Til sammenligning hadde Mons Ivar Mjelde en seiersprosent på 43,85 i sine år i Start, eller 37% dersom man tar bort året i Adeccoligaen. Man kan kanskje ikke si at det var en kollaps, men verre en "noe trådt" var det hvertfall...

Ellers hadde det vært interessant å få høre hva du mener med "ellers har han gjort mye mer gode prestasjoner enn SP".

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Så nå er Start useriøse som har to unge fremadstormende trenere som sine førstevalg.
    Jeg har selv lansert Steinar P som førstevalg. Først og fremst fordi jeg hadde tro på ham, men naturligvis også i lys av de rående forholdene i klubben og frykten for hvilke alternativer som kan komme om vi sender Magne Kristiansen og co ut på det åpne markedet.

Jeg mener likefullt at en seriøs, veldrevet eliteserieklubb ville veid Pedersen for lett på det nåværende tidspunkt. Alle norske trenere ønsker å trene en eliteserieklubb, og da trenger man ikke ta til takke med en fersking. Jeg tviler ikke på at Pedersen har talent og personlige egenskaper til å bli en stor trener på sikt, men pr idag mangler han erfaringen som bør kreves for en slik jobb. Om Start ansetter en nybegynner som hovedtrener, tar de åpenbart en stor sjanse. En seriøs, veldrevet eliteserieklubb ville ikke utsatt seg for slik risiko. Den ville ansatt en ferdig utviklet trener, ikke en nybegynner med potensial.

Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Slik sett kan en slik avtale stille samtlige aktøres handlinger i et mer rasjonellt lys.
    Så det rasjonelle er at Jerv er høye på seg selv, mens Start, som har 40 års erfaring med å ødelegge forholdet til naboklubbene sine, oppfører seg eksemplarisk? Om det er et rasshøl på en av sidene i denne saken, taler vel all erfaring for at det er kledd i gult og sort.

Jeg forstår ikke hvorfor Jerv skulle forlenge med Steinar P om det innebar at han kan gå vederlagsfritt til en større klubb. Jeg ser absolutt ingen oppside for Jerv i en slik avtale.

Og dersom det foreligger en avtale mellom Pedersen og Jerv som sier at han kan gå gratis til Start, hvorfor i alle dager uttalte han at han blir i Jerv og forholder seg til at klubbene ikke ble enige da forhandlingene brøt sammen?

Hvordan og hvorfor bevarer han fatningen om han er blitt regelrett løyet opp i ansiktet og rundlurt av sin arbeidsgiver?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Hvordan og hvorfor bevarer han fatningen om han er blitt regelrett løyet opp i ansiktet og rundlurt av sin arbeidsgiver?
    Steinar Pedersen føler vel neppe at Jerv har fart med direkte løgn. Det finnes jo rom for at begge parter innser at den andre har tolket en samtale forskjellig.

Jeg er også uenig i at en "veldreven klubb" ville veid Steinar Pedersen for lett. Det er mange veldrevne klubber som har valgt uerfarne løsninger.

Barcelona -> Pep Guardiola
    Molde -> Ole Gunnar Solskjær
    Strømsgodset -> Ronny Deila
    Vålerenga -> Martin Andresen (eeh, om VIF er veldreven kan diskuteres)
    Sogndal -> Eirik Bakke
    Tromsø -> Steinar Nilsen
    Glimt -> Kåre Ingebrigtsen
    Rosenborg -> Knut Tørum
    Lillestrøm -> Uwe Rösler
    Lyn -> Henning Berg
    Brøndby -> Michael Laudrup

Med litt google-hjelp kunne jeg fortsatt i evigheter, men her har man to utenlandske og en haug av norske eksempler.

Jeg ser ikke på Steinar Pedersen som noe høyrisiko-objekt. Steinar P. er sammen med Bård Borgersen den kandidaten Start kjenner best. Det gjør ham til en av de sikreste alternativene Start kan velge.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •