Side 6 av 28 FørstFørst ... 4567816 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Tromsø v2 dette her. Pressekonferanse for denne lille saken? Men fint at Steinar ikke forlater sørlandet nå.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Tromsø v2 dette her. Pressekonferanse for denne lille saken? Men fint at Steinar ikke forlater sørlandet nå.
    Jeg regner med at for Jerv, så var dette ganske så stort

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg ser at en talsmann for supporterklubben uttaler til fvn at folk flest ønsker seg Nordlie tilbake i Start, og peker på at han ikke er redd for å bruke unge spillere. Det er sikkert riktig at mange ønsker han tilbake, men Nordlie har da aldri vært spesielt kjent for å utvikle unge spillere. Dersom det er et viktig kriterium for klubben er jeg personlig skeptisk til å velge Nordlie, med mindre han har endret seg siden sist han var på Sørlandet. Han brukte riktignok en del unge spillere, men spillere som Strømstad, Doffen og Marius Johnsen var allerede etablerte førstelagsspillere i klubben. Utviklingen disse fikk under Nordlie var imponerende, men det kom ikke frem noen nye unge spillere mens han var der. Jeg husker derimot holdningen hans mot de unge spillerne i klubben som svært dårlig, og absolutt ikke noe som passet inn i hans måte å jobbe på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg ser at en talsmann for supporterklubben uttaler til fvn at folk flest ønsker seg Nordlie tilbake i Start, og peker på at han ikke er redd for å bruke unge spillere. Det er sikkert riktig at mange ønsker han tilbake, men Nordlie har da aldri vært spesielt kjent for å utvikle unge spillere. Dersom det er et viktig kriterium for klubben er jeg personlig skeptisk til å velge Nordlie, med mindre han har endret seg siden sist han var på Sørlandet. Han brukte riktignok en del unge spillere, men spillere som Strømstad, Doffen og Marius Johnsen var allerede etablerte førstelagsspillere i klubben. Utviklingen disse fikk under Nordlie var imponerende, men det kom ikke frem noen nye unge spillere mens han var der. Jeg husker derimot holdningen hans mot de unge spillerne i klubben som svært dårlig, og absolutt ikke noe som passet inn i hans måte å jobbe på.
    Jeg er enig i dette.

Nordlie har strengt tatt ingen god historikk når det gjelder å gi unge spillere sjansen. Han bruker stort sett sine 11 utvalgte. Talenter som Glenn Andresen fikk aldri sjansen da han kom bak BB og Atle R Håland i køen. Han har senere hatt en bra tippeligakariere. Talentarbeidet var bra i klubben på denne tiden. Vi vant junior-NM to år på rad i 2006 og 2007. Dette nøt både Nordli og SIB godt av. Mye av talentsatsingen ble slaktet under Tørums tid for å spare penger. Det var først under SIB at det ble litt rotasjon og unge spillere som Børufsen og Vikstøl fikk sjansen.

Mjeldes behandling av en ung Huseklepp er eksempler på det samme. Behandlingen av Huseklepp er vel også hovedgrunnen til Mjeldes tvilsomme rykte ang unge talenter.

Mot Nordli taler IMO følgende:
    1 – Ikke kjent for å utvikle unge spillere. Kanskje snarer tvert i mot jf ovenfor.
    2 - Han har ikke oppnådd resultater av betydning på 10år. Til tross for at han har fått flere sjanser enn de fleste.
    3 – Troverdighet som profesjonell klubb og arbeidsgiver. Det funket ikke i 2006. Vi tok et valg. Vi lærer av det og går videre. Denne flørtinga med Nordlie blir som å ringe til ekskjæresten kl 02.30 natt til søndag for å ville «starte på nytt». Det er noe patetisk over det hele.
    4 – Nordlie sliter på omgivelsene. Alle aksepterer å jobbe for ei bølle i kortere perioder så lenge resultatene er gode og lønna er bra. Det er ingen holdepunkter for at resultatene vil bli så gode og lønna så høy at folk vil holde ut med han i lengden.
    5 – Det er allment kjent at han kranglet heftig med det medisinske apparatet, for å få spillere kampklare. Det er kanskje ikke tilfeldig at noen av hans mest benyttet spillere som Doffen, Strømstad, M. Johnsen og Midthun Lie hadde ganske korte karrierer? Vi har ikke råd til det.
    6 – Forventningspress. Mange naive sørlendinger går rundt og tror at alt blir bedre bare Keiko kommer «hjem». Skjer det kommer det et unaturlig høyt forventningspress på unge spillere. Det er ikke bare sundt.
    7 – Mannen er rett og slett ei bølle. Alle kjenner vel til historien om vaskedamen?

For Nordli taler IMO følgende:
    1 – Han vil garantert generere oppmerksomhet (om enn ikke alltid positiv oppmerksomhet)
    2 – Han går for å være en bra motivator (trenger man ytre motivasjon for å vinne, bør man begynne å samle på frimerker i stedet)
    3 – Han går for å være fotballfaglig flink (det er det mange som er)
    4 – Vi slipper gnålet på div facebooksider.

Jeg har vanskelig for å se noen opplagte kandidater. Mange av de som nevnes synes jeg er for unge og har for lite erfaring fra toppnivå, herunder BB, Steinar P, Mathias Andersson og Viggo S.

Jeg håper de trekker opp en svensk eller dansk trener med god erfaring fra spillerutvikling. Om han i tillegg er «4-3-3-mann» eller «4-2-3-1-mann» synes jeg det er positiv.

Skal vi gå for en billig løsning. Håper jeg det blir BB, på tross av manglende erfaring. Han virker både klok og reflektert. Han er utvilsom fotballfaglig sterk og kjenner de unge talentene bedre enn noen andre og kan derfor «ta vare på dem».
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Går ikke an å slakte Nordlie for ikke å bruke de unge. Han brukte mer enn noen annen. Strømstad, Hæstad, Johnsen osv. De var ingenting før Nordlie og havnet på landslaget. Det er siste gang Start har fått opp en rekke egne spillere på landslaget (og mange samtidig).

Nordlie er ikke perfekt men gud bedre meg det klart beste alternativet som jeg ser på som realistisk. Start er i en situasjon der folk rømmer stadion, det meste er negativt rundt klubben, spiller dørgende kjedelig angrepsfotball osv. og tar 1 poeng i snitt per kamp. Nordlie er et tiltak som raskt kan snu trenden til positiv stemning. En trenger virkelig det. En trenger energi, en trenger galskap for å få rettet opp interessen igjen etter flere kjedelige år. En trenger en slik type. Pedersen blir for stasjonær og kjedelig i den situasjonen Start er i. Nordlie pluss Myggen hadde fått sponsorer og tilskuere tilbake. Lønna til Nordlie hadde alene blitt betalt inn med flere tilskuere. Ingen trenere har vært i nærheten av slike resultater, landslagsspillere, offensiv fotball etc som Nordlie.

Dessuten står Nordlie for en klar offensiv fotball som spillerne etterspør- Spillestil til Nordlie er publikumsvennlig og dermed også sponsorvennlig.

Nå kan Start få Nordlie og Myggen som hjelpetrener. For et scoop- Aldri om de får en lignende mulighet.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Husker godt at Nordlie fikk endel kritikk for manglende bruk av talenter. Strømstad, Hæstad, Johnsen og Engedal var alle 21-22 år i 2005 og alle hadde fått Tippeliga-debuten helt tilbake i 2002.

Han gav riktignok Jesper Mathisen debuten med fire veldig korte innhopp (type 89' + en kamp hvor han fikk 20 minutt), men det tror jeg var alt. Vi måtte vente til Bjørnebye ble ansatt før nye talenter fikk sjansen. Til Nordlies forsvar så ledet han laget i en veldig spesiell periode. Først gullkamp og så absolutt bunnstrid. Ikke omstendighetene som innbyr til å la en fersk 18-åring slippe til.

Tallene fra Nordlies perioder i LSK og FFK tyder ikke på noen kursendring.

Forøvrig kan vi jo sakse litt fra Steinar Skeies blogg som oppsummerte 2004-sesongen til Jerv:

"JERV:
    -Jerv bruker spillere under 20 år i 8 av 26 kamper.
    -Jerv starter 1 av 26 kamper med spillere under 20 år i førsteelleveren.
    -Totalt sett har spillere under 20 år i Jerv fått 235 minutter i 2014-sesongen.
    - 9 av 26 kamper har Jerv brukt spillere under 20 år
    - I 9 av disse kampene har to spillere under 20 år spilt mer enn enn 30 minutter.
    - I de siste 16 kampene før opprykket ble sikret, var spillere under 20 år involvert i 2 kamper."

235 minutt på en hel sesong, i 2.divisjon! Det er vel faktisk dårligere enn selv Mjelde det

Og dette skrev han om Vindbjart:

"VINDBJART FK:
    -Vindbjart bruker spillere under 20 år i 26 av 26 kamper.
    -Vindbjart starter samtlige kamper med minsr 2 spillere under 20 år i førsteelleveren.
    -Totalt sett har spillere under 20 år i Vindbjart fått 7651 minutter i 2014-sesongen.
    -VFK hadde i snitt over 3,2 spillere mellom 14-19 år i startelleveren i 2014.
    -Den yngste spilleren som debuterte i VFK (2.div) var 14 år."

Det er vel liten tvil om hvem som best passer kriteriene "Start fotball" og "ønsker å satse på talentene"...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Går ikke an å slakte Nordlie for ikke å bruke de unge. Han brukte mer enn noen annen. Strømstad, Hæstad, Johnsen osv. De var ingenting før Nordlie og havnet på landslaget. Det er siste gang Start har fått opp en rekke egne spillere på landslaget (og mange samtidig).
    Det er ingen som benekter at Nordlie løftet Strømstad, Hæstad og Johnsen til nye høyder. Han gav også nytt liv til Valencias karriere.

Kritikken mot Nordlie har alltid vært at at han ikke får opp *nye* spillere, han løfter de som allerede er der.

Nordlie er et tiltak som raskt kan snu trenden til positiv stemning.
    Det tror jeg få benekter. Om klubben tenker å bytte trener allerede nå i sommer så styrker det Nordlies kandidatur vesentlig. Da kan man skrive kontrakt med mannen ut 2017 sesongen (han går neppe med på ut 2016...).

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    På Facebookforumet "Vi som bryr oss om fremtiden til Start" har de nå en undersøkelse om ny trener.
    Nordlie leder med 23 stemmer mot Steinar Pedersen med 7 på andre plass.- Snart en til på Nordlie når jeg skal stemme
    Så ser ut som en ser hvem folket ønsker ja. Helt rett det Tigerbergets representant sa i FVN.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tviler ikke på at mange ønsker Nordlie tilbake. Men hvis en av begrunnelsene er at han gir unge spillere sjansen er jeg redd folk vil ha han tilbake på feil premisser. Som EternalSunshine skriver; han er flink til å løfte de som er der, ikke til å utvikle nye. Og det husker jeg selv veldig godt fra tiden han var i Start, unge talenter hadde ingen plass i hans filosofi, de var stort sett stallfyll han hadde med på trening.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Nå har nok også Nordlie forandret seg siden 2005.
    Uansett under Nordlie hadde vi flere landslagsspillere enn noensinne, flere lokale spillere osv. Spillere som før kun hadde spilt i 1 div- Nå vet jeg ikke hvordan du regner, men spillerne han brukte var unge og hvis du bare regner debutanter så kan en kanskje si det. Men han brukte de i tippeligaen for første gang. Var vel han som slapp inn Mathisen for første gang?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det å få Nordlie tilbake hadde garantert trukket flere på stadion. Hele familien min som har gitt opp Start (snakker foreldre, svigers etc) hadde da med et vips vært på Startkamp igjen.

Nordlie er som en interessemagnet. Hvorfor vet jeg ikke men jeg personlig liker ham godt og det er det mange som gjør sammen med meg.

Ja takk til endelig litt entusiasme, gkød i media og intervjuer, spikk og sprell, underholdende fotball hvor kamper SKAL forsøkes å vinnes.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er ingen fan av Nordli jf nedenfor, men innser at det hadde blitt oppmerksomhet og baluba.

Med Myggen som assistenttrener får vi kanskje litt brød men garantert mye sirkus i minst en sesong.

Skal vi toppe noe slikt må vi få inn Julius som keepertrener og Kaptein Sabeltann som materialforvalter.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Nå har nok også Nordlie forandret seg siden 2005.
    Uansett under Nordlie hadde vi flere landslagsspillere enn noensinne, flere lokale spillere osv. Spillere som før kun hadde spilt i 1 div- Nå vet jeg ikke hvordan du regner, men spillerne han brukte var unge og hvis du bare regner debutanter så kan en kanskje si det. Men han brukte de i tippeligaen for første gang. Var vel han som slapp inn Mathisen for første gang?
    Det er mange gode argumenter for å ønske et Nordlie-comeback. Han er blitt en rutinert trener, glimrende motivator, ekstremt tydelig på treningsfeltet og en virkelig profil i Start.

Men det stemmer jo ikke at spillerne "kun hadde spilt 1.divisjon".

Jesper Mathisen var 18 år i 2005. Kom inn som innbytter 89' minutt mot Glimt og Fredrikstad. I 2006 kom han inn i 71' minutt mot Brann og 86' minutt mot Vålerenga. Disse 25 minuttene var Mathisens første TL-minutter og de eneste TL-minuttene Nordlie gav til noen under 21 år.

Hvem flere? Jeg ser ingen.

Glenn Andersen fikk sin TL-debut under Nordlie, men han var 25 år. Det er jeg ikke med på at er ungt.

Steinar Pedersen, Bård Borgersen, Rune Nilsen, Atle Roar Håland og Tom Berhus debuterte selvsagt ikke under Nordlie og var rutinerte spillere. Lokale ja, men rutinerte. De folk sikter til er altså disse:

Fredrik Strømstad - født januar 1982 og var således 23 år i 2005. I 2002 spilte Fredrik 14 kamper, 9 fra start og totalt 818 minutter.

Kristoffer Hæstad - født desember 1983 og var derfor 21 år i 2005-sesongen. I 2002 spilte Hæstad 25 av 26 kamper, alle fra start og totalt 2112 minutter

Marius Johnsen - født august 1981 og ble altså 24 år i løpet av 2005-sesongen. Vi tøyer strikken for hva som er ungt, men ok. Han fikk uansett 1097 minutt i 2002 fordelt på 14 kamper, 12 fra start.

Lars Martin Engedal - født september 1983. Han spilte 22 kamper i 2002, 21 fra start. Totalt 1797 minutt.

Var spillerne unge? Ja, men ikke veldig unge. To 21-åringer og to 23-åringer. Som tallene viser hadde de også fått en ikke ubetydelig andel TL-erfaring før Nordlie kom. Med på laget hadde de også lassevis av rutine rundt seg i Borgersen, Garba, Håland, Valencia, Hardarson, Berhus og Aarsheim. Det Nordlie gjorde var å løfte disse unge spillerne til nye høyder samtidig som han gav nytt liv til noen gamle travere.

Ser vi utelukkende på lokale spillere under 21 år så var Nordlie dårligere enn Mjelde.

Og nå som jeg først er inne på negative tall rundt Nordlie. Ser vi på høsttabellen 2005 (siste 13 kamper) så tok vi 15 poeng og bare målforskjell (-2) vs FFK(-7) gjorde at vi ikke lå på kvalik.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Markedsmessig er Tom Nordlie et soleklart førstevalg for Start. Han vil skape entusiasme umiddelbart og generere masse inntekter fra sponsorer og tilskuere. Det er mye latent patriotisme og engasjement på Sørlandet, men disse beksvarte årene under Mjelde har tatt livet av det meste. Nordlie vil være den perfekte katalysatoren. Og det spørs om klubbledelsen kan ignorere dette om de vet sitt eget beste.

På talentutviklingssiden er imidlertid Nordlie en av de verste trenerne Start har hatt. Greit nok at mye stod på spill i 2005 og 2006, men i 2004 var opprykket klart ved st.hans. Likevel brukte han en skadet Atle Roar Håland gjennom hele høsten fordi det var så viktig å øve seg til eliteserien. Mens talentfulle Ole Gerhard Sørensen, som var U-21-landslagsspiller og hadde vært fast på førstelaget halvannen sesong, knapt kom på banen.

Jeg husker jeg så treningskamp mot Skeid i Valhall preseason 2004. Sørensen sto ferdig skiftet og klar til å byttes inn da kampuret bikket 94 minutter, men rakk aldri å komme innpå før dommeren blåste av. Behandlingen av Sørensen fremsto i mine øyne tett opp mot trakassering. Senere kom Kristoffer Paulsen fra Bodø-Glimt, og ble behandlet på samme måte, men ble førstevalg umiddelbart etter at Nordlie fikk sparken. Jeg tviler på at laguttaket hans alltid bygger på profesjonelle, faglige vurderinger.

Så må man også spørre seg om Nordlie er like dyktig nå som han var for ti år siden. Resultatene ser ut til å være omvendt proporsjonale med BMI. Det han har fått til i Avaldsnes er ikke fryktinngytende. Siste periode i Kongsvinger knakk klubben økonomisk, og ga ikke mer enn ok resultater. Ulf ble ikke et åpenbart bedre lag under Nordlie i fjor. Han er fotballfaglig knallsterk, en dyktig pedagog og flink til å motivere. Men har han like stor gjennomslagskraft lenger?

Når det gjelder Steinar P så kjenner jeg ikke hans holdning til bruk av talenter. Han bruker få i Jerv, men spørsmålet er om han har noen. Tobias Collett, muligens? Det er neppe relevant å sammenligne Jerv og Start. Start satser på talentutvikling, prøver å hente de beste unge spillerne på Sørlandet og har til enhver til et lass av spillere på aldersbestemte landslag. Jerv har vel hverken apparat eller tradisjoner. Aust-Agder er fotballfylket Gud glemte, og Jerv har vel knapt spillere fra sitt eget hjemfylke i førsteelleveren. Det sier vel det meste om talentmaterialet.

At Mattias Andersson lanseres som kandidat er for meg en gåte. Han har null erfaring og gjør det oppsiktsvekkende svakt med klubbens andrelag. Det må vel være den dårligste søknaden ever.

Borgersen er ikke nevnt på Fevennens shortlist. Det er ubegripelig, men neppe tilfeldig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Markedsmessig er Tom Nordlie et soleklart førstevalg for Start. Han vil skape entusiasme umiddelbart og generere masse inntekter fra sponsorer og tilskuere. Det er mye latent patriotisme og engasjement på Sørlandet, men disse beksvarte årene under Mjelde har tatt livet av det meste. Nordlie vil være den perfekte katalysatoren. Og det spørs om klubbledelsen kan ignorere dette om de vet sitt eget beste.

På talentutviklingssiden er imidlertid Nordlie en av de verste trenerne Start har hatt. Greit nok at mye stod på spill i 2005 og 2006, men i 2004 var opprykket klart ved st.hans. Likevel brukte han en skadet Atle Roar Håland gjennom hele høsten fordi det var så viktig å øve seg til eliteserien. Mens talentfulle Ole Gerhard Sørensen, som var U-21-landslagsspiller og hadde vært fast på førstelaget halvannen sesong, knapt kom på banen.

Jeg husker jeg så treningskamp mot Skeid i Valhall preseason 2004. Sørensen sto ferdig skiftet og klar til å byttes inn da kampuret bikket 94 minutter, men rakk aldri å komme innpå før dommeren blåste av. Behandlingen av Sørensen fremsto i mine øyne tett opp mot trakassering. Senere kom Kristoffer Paulsen fra Bodø-Glimt, og ble behandlet på samme måte, men ble førstevalg umiddelbart etter at Nordlie fikk sparken. Jeg tviler på at laguttaket hans alltid bygger på profesjonelle, faglige vurderinger.

Så må man også spørre seg om Nordlie er like dyktig nå som han var for ti år siden. Resultatene ser ut til å være omvendt proporsjonale med BMI. Det han har fått til i Avaldsnes er ikke fryktinngytende. Siste periode i Kongsvinger knakk klubben økonomisk, og ga ikke mer enn ok resultater. Ulf ble ikke et åpenbart bedre lag under Nordlie i fjor. Han er fotballfaglig knallsterk, en dyktig pedagog og flink til å motivere. Men har han like stor gjennomslagskraft lenger?

Når det gjelder Steinar P så kjenner jeg ikke hans holdning til bruk av talenter. Han bruker få i Jerv, men spørsmålet er om han har noen. Tobias Collett, muligens? Det er neppe relevant å sammenligne Jerv og Start. Start satser på talentutvikling, prøver å hente de beste unge spillerne på Sørlandet og har til enhver til et lass av spillere på aldersbestemte landslag. Jerv har vel hverken apparat eller tradisjoner. Aust-Agder er fotballfylket Gud glemte, og Jerv har vel knapt spillere fra sitt eget hjemfylke i førsteelleveren. Det sier vel det meste om talentmaterialet.

At Mattias Andersson lanseres som kandidat er for meg en gåte. Han har null erfaring og gjør det oppsiktsvekkende svakt med klubbens andrelag. Det må vel være den dårligste søknaden ever.

Borgersen er ikke nevnt på Fevennens shortlist. Det er ubegripelig, men neppe tilfeldig.

Off topic - Hvis noen lurer på hvorfor jeg diskuterer Start her inne og ikke på div facebookgrupper, har dere svaret i denne tråden generelt og det siterte innlegget spesielt......

Takk til dere alle!
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt enig med krs ang innlegget til Peder A Steen med flere. Diskusjonene her inne er i en helt annen klasse enn på Facebook-siden (oss som bryr oss om IK Start).
    Stor kvalitet på innleggene her - la oss fortsette slik!

Uten å ta stilling til hvem jeg onsker så registrerer jeg at Start tar trenervalget veldig seriost og oppretter en gruppe som skal komme med kandidater. Det er kjempepositivt at de ikke bare hiver seg på et valg uten å gjore skikkelig research. Det er mange som roper på Tom Nordlie, men som flere andre skriver her så leverte han svake resultater i andre halvdel av 2005 og i forste halvdel av 2006. I lopet av dette året var Start det svakeste Tippeligalaget og tok minst poeng. Det var jo fordi vi leverte en fantastisk forste halvdel av 2005 sesongen i tillegg til at VIF og andre topplag også spilte elendig at vi var i gullkampen. Jeg synes det gir stor grunn til bekymring at folk helt glemmer dette når man skal vurdere Nordlie.

Jeg synes Steinar Pedersen er en god kandidat, men gleder meg til å se om det kommer opp noen andre spennende personer. Kanskje vi kan ta en "Stabaek" og hente en fra USA? De har jo hatt fullklaff med det valget...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Hent noe utenfra. I dobbelt forstand.

En som har et referansepunkt og fotballfaglig ståsted utenfor sørlandet og utenfor NFF-sfæren. En som har utvikling av fotballag av høy kvalitet i ryggmargen og som kan starte på et langsiktig prosjekt. "En som kjenner Start-kulturen" er jeg ikke sikker vi er tjent med. En kompetent fotballtrener fra Eindhoven eller Aarhus kan fortelles i et setning hva Starts identitet var da vi spilte attraktiv fotball. Det andre som har med Start-kultur å gjøre tilhører fortid og mimrebøker. Start-kulturen har brakt oss null seriegull og null cup-triumfer de siste 35 årene.

Men fint at man lager kravlisten til treneransettelse først. Og hvis ikke denne kravlisten er basert på en sportsplan så håper jeg man benytter anledningen til å opprette et slikt dokument (som vi andre også kan lese). Dette burde være styrende for alt som skjer i Start de neste ti år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om neste trener ikke blir Tom Nordlie og ikke lykkes vil folk igjen rope etter Nordlie. Uansett hva motargumentene mot ham er så utrettet han mye på relativt kort tid.Store deler av det sørlandske publikum har han fortsatt trykket til sitt bryst.Det viktigste er gode sportslige resultater,men nesten like viktig sådan er er mann som kan skape entusiasme og det vet vi alle at vi hadde fått i Tom.

Om han ikke lykkes vil det ihvertfall få en slutt på dette: "FÅ NORDLIE HJEM","NORDLIE ER KONGEN".Etc.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Hent noe utenfra. I dobbelt forstand.

En som har et referansepunkt og fotballfaglig ståsted utenfor sørlandet og utenfor NFF-sfæren. En som har utvikling av fotballag av høy kvalitet i ryggmargen og som kan starte på et langsiktig prosjekt. "En som kjenner Start-kulturen" er jeg ikke sikker vi er tjent med. En kompetent fotballtrener fra Eindhoven eller Aarhus kan fortelles i et setning hva Starts identitet var da vi spilte attraktiv fotball. Det andre som har med Start-kultur å gjøre tilhører fortid og mimrebøker. Start-kulturen har brakt oss null seriegull og null cup-triumfer de siste 35 årene.

Men fint at man lager kravlisten til treneransettelse først. Og hvis ikke denne kravlisten er basert på en sportsplan så håper jeg man benytter anledningen til å opprette et slikt dokument (som vi andre også kan lese). Dette burde være styrende for alt som skjer i Start de neste ti år.
    Startkulturen er tross alt det eneste som har brakt oss gull. Enkelte østlendinger (Skistad og Nordlie) har brakt oss medalje men ikke noe mer

Vestlendigner har brakt oss like mye som Islendinger og Briter.

Kanskje en som virkelig kjenner Startkulturen er den som har forutsetninger for å endre den?

Uansett synes jeg ikke BB og Pedersen skal ekskluderes fordi de har vært startpillere.

Om det blir Steinar Pedersen så blir han sjef for sin egen far
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    Om neste trener ikke blir Tom Nordlie og ikke lykkes vil folk igjen rope etter Nordlie. Uansett hva motargumentene mot ham er så utrettet han mye på relativt kort tid.Store deler av det sørlandske publikum har han fortsatt trykket til sitt bryst.Det viktigste er gode sportslige resultater,men nesten like viktig sådan er er mann som kan skape entusiasme og det vet vi alle at vi hadde fått i Tom.

Om han ikke lykkes vil det ihvertfall få en slutt på dette: "FÅ NORDLIE HJEM","NORDLIE ER KONGEN".Etc.
    Ja, det kan godt være. Men så ille er ikke det gnålet at jeg er villig til å risikere nedrykk som følge av ihjeltrente spillere og murring i gruppa.

Håper ledelsen tør å tenke litt lengre....
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •