Side 11 av 28 FørstFørst ... 91011121321 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da virker det mer eller mindre helt sikkert at Mjelde er ferdig. Da virker det naturlig at Borgersen overtar ut sesongen, som kjenner klubben og spillerne og kan gå inn på kort varsel. En langsiktig løsning som eventuelt skulle vært hentet inn eksternt må vente, jeg har ikke inntrykk av at klubben er ferdige med den prosessen enda.

Jeg må ellers innrømme at jeg ikke vet noe som helst om hva vi kan forvente av Borgersen. Men jeg håper at beslutningen om å avløse Mjelde kommer som et resultat av at spillerne ønsket en forandring. Da tror jeg sjansene for å få et oppsving er til stede. For ellers er jeg skeptisk til et skifte nå. Vi har ikke en spillerstall som har underprestert voldsomt, selv om vi har vært dårlige den siste tiden. Men spennende blir det uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En fornuftig løsning dette.

BB kjenner laget og spillerne ut og inn, spesielt de unge lokale. Han kjenner også ligaen godt, i motsetning til feks Norling som undervurderte den. Han fremstår som en dyktig fotballmann, men kanskje litt kjedelig. Det blir ingen utbrudd som Nordli eller sitater som Eggen og Mourinho. Sørlendinger elsker (desverre) sirkusklovner, jf alt gnålet om Nordli.

Det som er litt overraskende er at Odd Berg drar sammen med MIM. Ja, det er normalt at hjelpetreneren forsvinner sammen med hovedtreneren, men jeg er overrasket over at Andersson går rett inn som hjelpetrener. Han virker å ha en høy stjerne i klubben. Det kan kanskje være fornuftig at de som har jobbet tettest med de unge, også følger dem opp på seniornivå?

Dette er også en billig løsning. Jeg liker også det at vi har en lokal trener, det samenfaller med den generelle lokale profilen. Bård fra Voiebyen, det lyder bra. Uansett - godt det ikke ble nok en hordalending. Tre på rad får være nok!

Overlever vi er BB og MA garantert trenere også neste år. Det er nok sto sansynlighet for at de er trenere selv ved et nedrykk.

Nå har vi vel ingen trener for juniorene våre? Bård Wiggen kan være en kandidat?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det bare å vente på pressekonferansen:
    http://www.adressa.no/100Sport/fotba...icle596086.snd
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    NÅ SKJER DET TING!!

Kl 1104 oppdaterte fvn med følgende:

Spillerne går til lunch

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    NÅ SKJER DET TING!!

Kl 1104 oppdaterte fvn med følgende:

Spillerne går til lunch
    Ha ha... Sitrer i spenning. Som om vi er i tvil hva som kommer...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    En fornuftig løsning dette.

BB kjenner laget og spillerne ut og inn, spesielt de unge lokale. Han kjenner også ligaen godt, i motsetning til feks Norling som undervurderte den. Han fremstår som en dyktig fotballmann, men kanskje litt kjedelig. Det blir ingen utbrudd som Nordli eller sitater som Eggen og Mourinho. Sørlendinger elsker (desverre) sirkusklovner, jf alt gnålet om Nordli.

Det som er litt overraskende er at Odd Berg drar sammen med MIM. Ja, det er normalt at hjelpetreneren forsvinner sammen med hovedtreneren, men jeg er overrasket over at Andersson går rett inn som hjelpetrener. Han virker å ha en høy stjerne i klubben. Det kan kanskje være fornuftig at de som har jobbet tettest med de unge, også følger dem opp på seniornivå?

Dette er også en billig løsning. Jeg liker også det at vi har en lokal trener, det samenfaller med den generelle lokale profilen. Bård fra Voiebyen, det lyder bra. Uansett - godt det ikke ble nok en hordalending. Tre på rad får være nok!

Overlever vi er BB og MA garantert trenere også neste år. Det er nok sto sansynlighet for at de er trenere selv ved et nedrykk.

Nå har vi vel ingen trener for juniorene våre? Bård Wiggen kan være en kandidat?
    Tipper en av de fra G16 laget rykker opp, f eks Jørgen F.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Tja, men vi har neppe så mye å tape på det rent sportslig.
    Bortsett fra at vi kan gå fra sikker plass til nedrykk...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Bortsett fra at vi kan gå fra sikker plass til nedrykk...
    Uttalelsene til Odd Berg og Mjelde lyser resignasjon lang vei. Da fremstår endringen som noe som potensielt gir et lite boost, meget mulig ikke gir store utslaget, men neppe medfører svakere resultater enn vi ville fått med det gamle teamet. Derav lite å tape.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg stusser litt over enkelte uttalelser som et kommet iløpet av dagen. Tidlig på dagen satt jeg med innrykket av at Mjelde så og si hadde trukket seg, eller at det ihvertfall var en enighet. Så sier Odd Berg nå i kveld at de fikk sparken. Itillegg uttaler han at det var helt uaktuelt å fortsette som assistent under borgersen, mens han tidligere i dag uttalte at han mente det var rart at Start ikke ville ha kompetansen hans med videre. Det er ikke alt som henger på greip her.

Jeg synes uansett det er riktig at begge to går, og at borgersen får med seg en ny assistent. Jeg vet ikke helt hva Berg skulle kunne tilføre utover høsten som han ikke har kunnet tilføre tidligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det høres veldig ut som Start og hvordan kommunikasjon og ledelse er på SA.

Tom Nordlie ble kalt " for krevende ".
    Eller ; profesjonell som det heter, en person som ikke tolerere at folk går med hendene i lomma, en som krever at alt fra A til Å gir max hele tiden.
    Vi ga profesjonalitet sparken.
    ( understreker at jeg ikke kunne tenkt meg Nordlie)

Start er som en bil med fusk i styringa.
    Vi skifter ut den ene delen hele tiden, vi opplever aldri noen bedring.
    Kanskje man burde sette klubben på cellegiftbehandling og få rensket opp i A-Å!
    Det er tydelig at det ikke hjelper med å bytte ut den ene delen..
    Mjelde holdt usedvanlig lenge, all honnør.
    Men hva oppnådde vi annet ett hav av flopp kjøp og stagnering?
    Sammen med lokale spillere trenger man tilskudd av andre fra det store utland , akkurat på det området har start lite å tilby... Kanskje det viktigste området sammen med å utvikle lokale helter
    Så, det må bygges ny struktur i klubben og svulster må bort

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Følelsene tok nok litt overhånd for godeste Berg. Det er fullt forstålig. Om de reellt har fått sparken, eller ikke blir lett en lek med ord. Det virker som om Mjelde trakk seg frivillig. Altså han er løst fra arbeidsplikten og mottar lønn ut året, slik han har rett til etter kontrakten. Hadde han blitt sagt opp, ville han vel også kunne hatt rett til lønn i tre mnd (ut året). Uansett er Bergs skjebne sterkt knyttet til Mjelde. Men jeg sliter med å se hvorfor Mathias måtte ta hjelpetrenerjobben. Er Bård og Mathias så "likestilte" at begge måtte løftes opp? Burde ikke Mathias overtatt som utviklingssjef?

Ang Nordli - Det å være krevende er ikke det samme som å være profesjonell. Du kan være så krevende du vil, men får du ikke spilleren til å løpe for deg, hjelper det ikke å hyle å skrike. Man ser at flere av spillerne er oppriktig lei seg over at Mjelde forsvinner (Hoff og Gummi). Opdal virker rett og slett forbannet. Her var Mjelde fantastisk god. Han fikk alle til å trekke i samme retning, nemlig sin retning.

Tenk i forhold til eget arbeidsliv - Ville du giddet å jobbe for en slik ufyselig brøleape? Man kan ikke behandle folk som dritt og forvente at de går i krigen for deg.

Hvilke svulster er det det siktes til? Det er jo bare ungutter igjen? Hvor mange cellegiftskurer har ikke denne klubben vært i gjennom de siste 20 årene? Ikke har vi penger til cellegift heller
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er det som er problemet, de vet knapt hvordan duplo skal bygges. Jeg er spent på Mathias og BB. Det er en svært passiv løsning, virker som ambisjoner er lakt på vent.
    Så vidt jeg vet så fikk Nordlie folk til å løpe, selv med aktiv ledelse. Det hjalp mye..
    Svulstene ligger lenger inn i klubben, som sakt og nevnt, det hjelper ikke å bytte ut én del på bilen når feilen fortsetter i 15 år. Da er det lurt å gå i bybden på problemet..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Svulstene ligger lenger inn i klubben, som sakt og nevnt, det hjelper ikke å bytte ut én del på bilen når feilen fortsetter i 15 år. Da er det lurt å gå i bybden på problemet..
    Og hvor er det så disse såkalte svulstene befinner seg? "Lenger inn i klubben" sier ikke så mye...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det høres veldig ut som Start og hvordan kommunikasjon og ledelse er på SA.
    Slik denne saken har fremstått i media så må det være en av tidenes minst konfliktfylte avsjedigelser/oppsigelser i Norge gjennom tidene, uansett klubb. Klubben har, slik jeg ser det, opptredd plettfritt i denne saken. Bergs uttalelser i media er veldig motsigende og kan knapt oppleves seriøse. De bærer også preg av elendig kommunikasjon mellom trener og assistent. Kanskje ikke så rart at det gikk så dårlig som det gikk...?

Må forøvrig si at jeg blir litt oppgitt av folk her som krever og krever. På den ene siden klages det over dårlig økonomi. Det klages over dårlig økonomikontroll. Og når klubben først gjør et helhjertet forsøk så klages det over manglende ambisjoner. Det virker som om fåtallet har fått med seg at om klubben går i minus så går også klubben konkurs. Alle kan vel se at det er bedre å rykke ned til første divisjon enn å gå konk og ikke ha noe elitelag?

Så derfor: Manglede/begrenset spillerkjøp er en direkte konsekvens av økonomi og har ingenting med ambisjoner å gjøre. Valg av trener og assistent har ingenting med manglende ambisjoner å gjøre, men det har definitivt med økonomi å gjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Og hvor er det så disse såkalte svulstene befinner seg? "Lenger inn i klubben" sier ikke så mye...
    En annen sak. Om svulstene har vært her i 15, så kan det bare være Erik Rutford Pedersen du sikter til. Ingen andre har hatt et forhold til Start så lenge...

Menes det i fullt alvor at gentlemannen Rutford er denne svulsten som ødelegger alt? En høyt respektert keepertrener.....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nordlie er ferdig i Avaldsnes....

http://kxweb.no/portal/theme/organiz....do?id=9333936

Nå er det noen som får vann på mølla...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er ikke vits å fantasere, han var i en flott posisjon med sjansen å lede cupfinalen, da drar man ikke til start. spesielt når det står av fotballen må vike for viktigere ting.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er ikke vits å fantasere, han var i en flott posisjon med sjansen å lede cupfinalen, da drar man ikke til start. spesielt når det står av fotballen må vike for viktigere ting.
    Enig. Her er det nok problemer på hjemmebane av en eller annen sort. Han har pendlet mellom Lillestrøm og Haugalandet i en lengre periode nå. Da hjelper det lite at det er noen km kortere vei til Kristiansand.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Nok engang klarer altså ikke Nordlie å holde på en trenerjobb. Hans kandidatur fikk seg en kraftig knekk i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Leste i en diskusjonstråd et sted nå at Nordlie har hatt 18 ansettelsesforhold på 27 år. Helt utrolig hvis det stemmer. Likevel er det en pervers del av meg som jeg vet hadde jublet om jeg hadde lest på fvn.no at Start innkalte til pressekonferanse og at Nordlie viste seg å være klubbens nye trener. Kanskje fordi jeg så inderlig ønsker forandring og faenskap?

Men den rasjonelle delen av meg ønsker at Borgersen lykkes. Virkelig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •