Side 5 av 28 FørstFørst ... 3456715 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    MIM har en vanskelig jobb, alle har hatt utfordringer i denne klubben.
    , noe han har taklet til bestått. Når han nok en gang bringer oss til TL kontrakt begynner dette å bli uvant kost her i sør. Nedrykksklubben Start består igjen, MIM har lakt mye arbeid i motvind. han har måtte se mye motgang pga økonomiske utfordringer.
    Jeg KREVER at tigerberget gir han en flott banner. Og en sang alle skal få utdelt for å synge samlet til Mjelde.
    Sist endret av Steinar Lindgren : 10-11-2014 kl 22:05

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    All nyere historikk tilsier at Start trenger en grunnformasjon i 4-5-1 for å få tryggheten defensivt. Det er heller ikke noen motsetning mot dette og å legge om eller veksle til 4-3-3 underveis - det er jo nesten slik at de beste lagene angriper i denne formasjonen selv om grunnformasjonen er 4-5-1. Trygghet er uansett stikkordet her, for Start har alltid scoret mange mål og vært kjent for offensiv fotball, men ingen lag får nok poeng om det over tid slipper inn to mål i snitt, da blir jobben vanvittig tung. Med Ajer i en sentral midtbanerolle fremover, eller lignende sulten type, så tror jeg utsiktene til at Start kan bli et stabilt topplag er gode. Så får vi heller satse på at resten av sentrallinja, altså midtstopper og spiss, også hever seg til samme nivå, eller at vi får påfyll her. Håper inderlig Nouri blir hos oss, for han har sammen med Tripic og Ajer vært de mest positive dette år i mine øyne. Om MIM er rette mannen avhenger helt og holdent av om han tør å gi flere lokale spillere muligheten, hele landsdelen krever det, og det kan han ikke ignorere.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Jeg skal ærlig innrømme at jeg med glede tar til takke med 1-0 seiere etter defensiv "anti-fotball", hvis alternativet er 2-3 tap etter teknisk offensiv fotball. Jeg har syntes kampene vi har spilt i det siste har vært like spennende og underholdene som tidligere i sesongen. Når alt kommer til alt er det resultatene som har førsteprioritert hos meg, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske vi spilte feiende flott fotball i tillegg. Men jeg blir gjerne en norsk versjon av Arsenal 03/04 hvis det betyr at vi har suksess. Og helt ærlig tror jeg folk kommer på kamp for å se Start vinne, ikke for å se underholdene fotball. Underholdene fotball er bonusen de håper på i tillegg. Men vinner Start er de fornøyd. Og taper Start er de ikke fornøyd, uansett hvor underholdene vi spilte
    Er det virkelig aldeles underordnet—ikke for meg eller eller deg, men for skapfans innerst paa kirkebenken?—om Start underholder saa lenge de vinner en haandfull kamper? Folk som ikke ser fotball, men er villige til aa komme to ganger per sesong, faar stort sett sin informasjon gjennom radio, TV og avisene. Jeg kan gaa med paa at folk kommer som lemen paa kamp fordi laget gjoer det sabla godt, for eksempel som da vi, helt uventet, tok et voldsomt initiativ paa vaaren 2005, men dersom det beste man kan haape paa for 2015 er en “haarete” (les: neanderthalsk? hipsterbartete?) sjetteplass neste sesong, hvor omkvedet dessverre gaar—og det vil virkelig gaa, som parafinild gjenom en poebelantent sloeydsal—om at Start har “solgt sjelen” eller “spiller som Sogndal”...er det nok? Jeg tviler—om menigmann lar seg blende av andreplasser, er det en helt annen sak med en situasjon hvor lodne og barske menn krangler om 39 eller 40 % ballbesittelse for en senaarsinspirert 6.-plass. Folk gjoer klokt i aa huske at "drillofotball" er "drillofotball" som nordmenn virkelig forstaar den kun dersom den virkelige suksessen kommer.
    …................................................. .................................................. ..........................
    Relevant, om enn gammelmannsnostalgisk: Hvorfor fikk ikke Karsten tommelen opp etter 1989, etter at han paa egenhaand hadde soerget for at klubben, som laa alderstynget og ribbet etter 1987-miseren, rykket opp aaret etter, og holdt plassen etter en god snuoperasjon senhoestes 1989? KJ hadde klart brasene saa det sang, men ledelsen siktet godt og traff med Brede Skistad. Det maa vaere en av de ytterst faatallige ganger ledelsen har maktet aa gjoennomfoere en god, naturlig forandring, fordi nye vyer trengtes—bare muligens, sett i god ettertid.

Men hvorfor lot man ikke hedersmannen fortsette med sitt eget prosjekt? Det var minst 50% Karstens fortjeneste at Start stod med hele ni A/U-landslagsspillere ett og et halvt aar etter, og da kan man jo lure: Staar vi virkelig saa langt tilbake med tanke paa ressurser og utvikling at 1989 (da der var langt hardere konkurranse om de tolv eliteplassene, men da Svein Mathisen utbasunerte at naa gjaldt det aa underholde!) fremstaar som en fjern utopi?

Jeg er fullstendig klar over at jeg bedriver lettvint synsing kronologisk bakover, men med tanke paa hvor skrinne forutsetninger klubben hadde dengang, synes mentaliteten og ambisjonene p.d.d. aa vaere paa niveau med en robaatskipper til Lampedusa.

I en slik kontekst er det rart at enkelte mener startfans er bortskjemte—og desto mer forstaaelig at folk uteblir fra kampene. Klubben, fansen og identiteten er bedre enn dette.

Dette ene aaret jeg tror (og faktisk haaper, tross alt) MIM foreloebig haar til raadighet, haaper jeg han virkelig bruker til aa rendyrke stil, unge spillere og en finfin femteplass i 2015.
    Sist endret av Raoul Duke : 10-12-2014 kl 05:18

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Nå virker det vel ganske sikkert at Mjelde forsvinner, om ikke nå i sommer, men ihvertfall etter sesongen. Flere kandidater lanseres i disse dager, og de siste er Strømme og Mykland (assistent).
    Kunne noen fortelle meg hvilke kvalifikasjoner og resultater Strømme har å vise til? Jeg aner ikke noe som helst om han som trener, husker han kun som spiller på 90-tallet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    http://no.wikipedia.org/wiki/Viggo_Str%C3%B8mme

Tror baade Erik og Viggo enten har eller er i ferd med aa ta sin topptrenerutdannelse. For min egen del er kanskje ikke dette saa viktig som symboltungheten i et slikt valg, en ren fotballestetisk sirene!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Viggo har vel topp trenerutdannelse (FIFA A). Han skrev oppgaven om talentarbeid i Argentina. Det finnes en artikkel om han i Josimar fra 2010, som jeg desv ikke klarer å finne igjen. Han har skrevet bok sammen med Myggen og Doffen, om fotballtrening.

Som trener oppnådde han gode resultater med Frigg i Oslo. De satte rekord i antall scorede mål. Han kjennetegnes av en (ekstremt) ballbesittende stil. Unektelig Tikka-takka inspirert. Jeg frykter en slik filosofi kan bli for "naiv" i tippeligaen og at han kan gå i samme fella som Norling og Bohinen. På den andre side, ville få ting vært vakrere enn om han klarte å gjennomføre en slik spillestil med Start. Det ville gitt makrellfotball reelt innhold.

http://www.ntg.no/no/velg_skole/baer.../page1351.html

http://www.fotball.no/Kretser/akersh...mme-fra-Norge/

https://twitter.com/josimarfotball/s...20550685728768

Jeg har kontaktet Josimar for å se om jeg kan få tak i den gamle artikkelen. Flere bør lese den..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Må si det virker litt spennede med Viggo og Mykland. Kunne virkelig blitt gull.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Er det seriøst noen som tror at dagens stall er i stand til å spille titikaka-inspirert fotball? Da må så godt som hele laget byttes ut først, og med tanke på klubbens ressurser vil vel det ta en stund

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Reality check, reality check... Please come in!?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja da - Stallen i dag er ikke i nærheten av å ha ferdigheter til å spille ut andre tippeligalag slik jeg har oppfattet at Strømme har som mål å spille. Står han hardt på denne stilen vil han gå i Bohinen/Norling-fella....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En god trener spiller den stilen som passer laget, og utvikler den mot slik han vil det skal spilles. En god trener tilpasser taktikken til både egne og motstandere styrker og svakheter. Trenes det mye med ball og pasninger på riktig måte så blir man bedre. Skal vi spille noe som kan kalles fotball spill så må man øve på det. Eller vi kan gjøre som nå å ta taktikken fra tennis, og spille for tomme tribuner.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Godt svar, mange av dere!

Gio: Reality check er aldri dumt, det er riktig...men jeg tror Del Piero har rett om dette med aa innarbeide en stil som etterhvert vil funke.

Jeg hadde oensket at klubben kunne ha tatt musesteg mot finere fotball, yngre, mer lokalt mannskap, teknisk fokus, smaa men merkbare forbedringer hvert aar, og en filosofi og et humoer som faar kristiansanderne tilbake paa stadion. Jeg er som tidligere nevnt svaert ambivalent til Mjelde, som uansett naa ser ut til aa forsvinne. Han skal ha "kjyd" for aa ha holdt jojo'en oppe i snurr, mot tyndgekraften, rundt niendeplassen, for all del, men det samme trikset blir kjedelig i lengden.

Jeg tar gjerne et nedrykk hvis glade, lokale non-amateurer kan faa oss opp igjen med fin merkevarefotball. I den artikkelen fra Josimar, som jeg kan utenat, understreker Viggo S. hvilken enorm glede Frigg-guttene opplevde ved aa rundspille hvert eneste lag--og det er verdt aa merke at det gikk riktig tungt den foerste tiden.
    Sist endret av Raoul Duke : 05-29-2015 kl 04:34

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mjelde nærmer seg Brann.... Det skal ha vært samtaler på agentnivå.

http://www.nrk.no/hordaland/brann-i-...tur-1.12383812
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Men TV2 melder om at Lars Arne Nilsen er nærme jobben.

Blir spennende å se hva som skjer.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Mjelde nærmer seg Brann.... Det skal ha vært samtaler på agentnivå.

http://www.nrk.no/hordaland/brann-i-...tur-1.12383812
    Fevennen benekter dette. Jeg tror ingenting skjer i forhold Mjelde/Brann fQr tidligst etter kampen mot Haugesund. Et nytt Start-tap der heller nok mer bensin på Mjelde-bålet i Brann... selv om Fevennen sier det ikke er aktuelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Fevennen benekter dette. Jeg tror ingenting skjer i forhold Mjelde/Brann fQr tidligst etter kampen mot Haugesund. Et nytt Start-tap der heller nok mer bensin på Mjelde-bålet i Brann... selv om Fevennen sier det ikke er aktuelt.
    Brann har nå funnet sin erstatter

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Pressekonferanse hos Jerv i morgen kl 12:00, trenersituasjonen skal avklares.
    Styreformannen i Jerv har allerede bekreftet til Agderposten at Steinar blir ut sesongen, men vil ikke kommentere om han blir ut kontrakten som strekker seg til å med neste sesong.
    Har Start allerede sikret seg Mjeldes etterkommer?

(iom Lars Arne Nilsen er signert som ny Brann trener reiser nok heller ikke Mjelde før kontrakten er ferdig)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn melder at Steinar P har signert ny kontrakt med Jerv. Da forsvinner han ihvertfall ikke til noen andre norske klubber, men det styrker antakelig ikke muligheten for at han overtar etter Mjelde heller.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Steinar har skrevet kontrakt med Jerv ut 2018 sesongen, altså fornyet den med 2 år. Går nok ikke til noen andre klubber nå, nei.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Alt-i-alt er dette poitivt for sørlandsfotballen mener nå jeg

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •